FIFA / EA Sports FC

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik ga denk ik maar weer verder met Online seizoenen in plaats van FUT, geeft me een stuk minder stress merk ik. FUT is wel erg leuk en verslavend moet ik zeggen maar Online seizoenen blijft meer ontspannen om ff te doen. Het promotie/degradatie systeem daar vind ik ook mooi en levert ook veel spanning op.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vraagje.

Ik heb nog nooit FIFA gespeeld. Echt nog nooit. Is dit te spelen op PC?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Heissenberrug schreef: 06 nov 2020, 00:57 Ik ga denk ik maar weer verder met Online seizoenen in plaats van FUT, geeft me een stuk minder stress merk ik. FUT is wel erg leuk en verslavend moet ik zeggen maar Online seizoenen blijft meer ontspannen om ff te doen. Het promotie/degradatie systeem daar vind ik ook mooi en levert ook veel spanning op.
Dat denk ik ook telkens, maar als ik dan op donderdag die 2000 FUT Champs punten krijg dan schrijf ik me toch elke keer stug weer in voor de Weekend League. Zonder al die corona shit had ik overigens nooit zoveel Weekend League gespeeld, normaliter helemaal niet genoeg tijd voor haha.
ShovingNE2 schreef: 06 nov 2020, 09:22 Vraagje.

Ik heb nog nooit FIFA gespeeld. Echt nog nooit. Is dit te spelen op PC?
Is wel te spelen op de PC, maar dan raad ik je wel aan om een controller te gebruiken. Anders is er geen zak aan. Dat baseer ik overigens op mijn eigen ervaring van een jaar of 8 geleden toen ik FIFA speelde via de PC bij een vriend van me. Wellicht dat dat inmiddels verbeterd is.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wat een grote tiefus tering bullshit is deze game man.

Sta 4-2 voor, win de game, kom in dat menu na de wedstrijd met ratings enzo. Flikkert die EA server eruit en krijg ik geen win in de WL.

Echt wat een kutzooi, altijd weer t zelfde met die kut game.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Daarom lekker Seizoenen spelen. Geeft je meer rust 😜
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, echt ziek frustrerend, Ik ga nu 4 uit 9, terwijl ik 7 uit 9 had moeten gaan. Hopelijk blijft het zaterdag syndroom mij bespaard en kan ik er nog enigszins iets van maken. Anders wordt t hier weer een wilde boel :lol: :lol:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 06 nov 2020, 20:49 Daarom lekker Seizoenen spelen. Geeft je meer rust 😜
Geen geld uitgeven aan Fifa geeft nog meer rust :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Ik ging vanmiddag van 9W 3L naar 10W 7L in de WL.
Nou dan vliegen er ook controllers door de kamer hoor. Zo nog maar eens proberen :lol:
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het beste kan je zulke weekenden weigeren te spelen, als je merkt dat de servers weer kapot langzaam zijn. Zonde van je tijd als je er toch alleen maar geïrriteerd om raakt. Toen het voor mij nog serious business was streed ik elk weekend ongeacht servers, maar inmiddels blijf ik er dan ver bij uit de buurt. Beter voor de gemoedstoestand. ;)
ElTigre
International
5
Berichten: 984
Lid geworden op: 31 aug 2018

Andermaal Elite 3 gehaald dit weekend. Ging van 14-2 naar 14-4, naar 20-5 naar 23-7 😅.

Gelukkig gehaald dus.

Team ongewijzigd, hoop volgende week leuke upgrades te doen.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Netjes [mention]ElTigre[/mention]!
Ik lijk steeds net goud 1 niet te kunnen halen.
Eindig telkens op 1 win te weinig haha, frustrerend.
ElTigre
International
5
Berichten: 984
Lid geworden op: 31 aug 2018

Waar je vooral op moet letten is je potten goed te verdelen, speel er vrijdag niet meer dan 12-15, ivm matchmaking. Zaterdag zijn de servers vaak het slechtste & zondag zijn ze meestal prima. [mention]Gestelnaar[/mention]
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

ElTigre schreef: 09 nov 2020, 10:49 Waar je vooral op moet letten is je potten goed te verdelen, speel er vrijdag niet meer dan 12-15, ivm matchmaking. Zaterdag zijn de servers vaak het slechtste & zondag zijn ze meestal prima. @Gestelnaar
Ik speel op vrijdagavond meestal 5-10 potten en de rest op zaterdag gedurende de dag.
Ik lees/hoor vaker dat mensen het hebben over trage/slechte servers, maar volgens mij heb ik daar helemaal geen last van, of ik weet niet waar ik op moet letten haha.

[mention]Jwoeloe[/mention] wat bedoel jij bijv. precies met langzame servers?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit weekend ff WL overgeslagen, maar wel een stuk of 10 Rivals gespeeld. Ben een gemiddelde speler en was begonnen in Div4, waar het prima ging. Tot een eerste patch of iets geen idee maar ging echt veel verliezen en eindigde begin vorige week zelfs dramatisch laag in Div5 met zo'n 1050 rating ofzo. Nu weer eindelijk de weg naar boven en dit weekend van de 10 potjes echt maar 1 gelijk en 1 verlies ofzo. Nu weer ruim in Div4 gelukkig. Deze tactiek is nu mn vriend:


Dat kanaal is echt een aanrader, beschrijft heel goed waarom welke keuzes in tactieken/formaties worden gemaakt.
Breur
Internationale topspeler
6
Berichten: 3744
Lid geworden op: 1 mar 2018

Sensation schreef: 09 nov 2020, 14:20 Dit weekend ff WL overgeslagen, maar wel een stuk of 10 Rivals gespeeld. Ben een gemiddelde speler en was begonnen in Div4, waar het prima ging. Tot een eerste patch of iets geen idee maar ging echt veel verliezen en eindigde begin vorige week zelfs dramatisch laag in Div5 met zo'n 1050 rating ofzo. Nu weer eindelijk de weg naar boven en dit weekend van de 10 potjes echt maar 1 gelijk en 1 verlies ofzo. Nu weer ruim in Div4 gelukkig. Deze tactiek is nu mn vriend:


Dat kanaal is echt een aanrader, beschrijft heel goed waarom welke keuzes in tactieken/formaties worden gemaakt.
Nealguides is inderdaad top! Maar ik heb wel altijd het gevoel dat ze elke week wel weer met een 'nieuwe' meta tactiek moeten komen om relevant te blijven. Als je echt goed bent, win je met elke tactiek. Het gaat erom dat je een tactiek pakt die bij jouw speelstijl past en daar zijn dit soort filmpjes wel goed voor. Ook dingen zoals controller/beeldscherm instellingen, de meta skills en de do's en don'ts zijn altijd goed om te weten.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gestelnaar schreef: 09 nov 2020, 13:20 wat bedoel jij bijv. precies met langzame servers?
Delay in het spel of servers die er tussendoor uitflikkeren. Heel irritant. Ben op de zaterdag ook gestopt met de WL. Geen zin meer in.
Breur schreef: 09 nov 2020, 15:14 Maar ik heb wel altijd het gevoel dat ze elke week wel weer met een 'nieuwe' meta tactiek moeten komen om relevant te blijven.
Ja klopt, maar het irritante is dat EA ook continue nieuwe patches uitbrengt, waardoor bepaalde tactieken opeens niet meer zo goed werken. Had eerst echt een goede 4-1-2-1-2 tactiek met balbezit maar die werkt nu echt voor geen flikker meer bij de nieuwe patches.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Heruone schreef: 09 nov 2020, 15:51
Gestelnaar schreef: 09 nov 2020, 13:20 wat bedoel jij bijv. precies met langzame servers?
Delay in het spel of servers die er tussendoor uitflikkeren. Heel irritant. Ben op de zaterdag ook gestopt met de WL. Geen zin meer in.
Breur schreef: 09 nov 2020, 15:14 Maar ik heb wel altijd het gevoel dat ze elke week wel weer met een 'nieuwe' meta tactiek moeten komen om relevant te blijven.
Ja klopt, maar het irritante is dat EA ook continue nieuwe patches uitbrengt, waardoor bepaalde tactieken opeens niet meer zo goed werken. Had eerst echt een goede 4-1-2-1-2 tactiek met balbezit maar die werkt nu echt voor geen flikker meer bij de nieuwe patches.
Ik heb het gevoel dat ze de AI steeds meer en meer verlagen. Toen ik het spel net had had ik echt het idee dat je medespelers en ook de speler die je bestuurde veel meer zelf animaties deden en loopacties maakten, vooral in aanvallend opzicht. Daardoor werkte balbezit spelen goed omdat spelers uit zichzelf al dusdanig veel loopacties maakten dat sneller spel toch geen zin had omdat ze dan te snel van de bal weg liepen. Naar mijn idee is dit steeds verder teruggeschroeft en worden er veel minder (slimme) loopacties/animaties gemaakt.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hmm dat zou ook kunnen. L1 is trouwens een goede trigger voor loopacties.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Heruone schreef: 09 nov 2020, 16:04 Hmm dat zou ook kunnen. L1 is trouwens een goede trigger voor loopacties.
Yep en wat ik afgelopen weekend ook geleerd heb; bij verdedigen minder kijken naar de speler met bal maar vooral met rechterstick andere spelers selecteren en daarbij meelopen met de lopende spelers, dat in combinatie met 'pressure on heavy touch' zorgt er bij mij vaak voor dat zodra zij een pass geven (vaak naar één van de spitsen) dat je dan veel makkelijker druk kan zetten of onderscheppen. Maar wie weet deden jullie dit allang, verdedigen is altijd mijn zwakke punt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, ik probeer die rechterstick spelers switch onder controle te krijgen, maar dat lukt nog niet zo goed hier.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gestelnaar schreef: 09 nov 2020, 13:20
ElTigre schreef: 09 nov 2020, 10:49 Waar je vooral op moet letten is je potten goed te verdelen, speel er vrijdag niet meer dan 12-15, ivm matchmaking. Zaterdag zijn de servers vaak het slechtste & zondag zijn ze meestal prima. @Gestelnaar
Ik speel op vrijdagavond meestal 5-10 potten en de rest op zaterdag gedurende de dag.
Ik lees/hoor vaker dat mensen het hebben over trage/slechte servers, maar volgens mij heb ik daar helemaal geen last van, of ik weet niet waar ik op moet letten haha.

@Jwoeloe wat bedoel jij bijv. precies met langzame servers?
Het verschil tussen vrijdag 7 uur of zaterdag overdag met dinsdagavond middernacht bijvoorbeeld. Servers hebben geen onvoldoende capaciteit. Duurt het ineens 2 seconden voordat je speler passt, ze draaien ineens allemaal als vrachtwagens en geen één speler beweegt nog (buiten de speler die jij bestuurt), wat fatsoenlijk aanvallen nagenoeg onmogelijk maakt. Dat voel je gelijk als je speelt. Heb er jaren (ook intern bij EA) over geklaagd, maar gaan ze niks aan doen zolang mensen zoveel geld blijven uitgeven aan packs. Op het moment dat ik merk dat de servers zo zijn, weiger ik tegenwoordig ook gewoon te spelen. Is de skillgap tussen goede en mindere spelers nog kleiner en wordt de loterij voor winst of verlies nog groter.

[mention]Heruone[/mention] weet je ook dat je met R1 spelers in de bal kan laten komen? Dat weten nog minder mensen. Laat staan als je ze goed afwisselt om los te komen van een verdediger (eerst diep en vervolgens in de bal, of eerst in de bal en vervolgens diep).
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Jwoeloe schreef: 09 nov 2020, 20:01

@Heruone weet je ook dat je met R1 spelers in de bal kan laten komen? Dat weten nog minder mensen. Laat staan als je ze goed afwisselt om los te komen van een verdediger (eerst diep en vervolgens in de bal, of eerst in de bal en vervolgens diep).
Die kende ik nog niet :mrgreen: R1+voorzet is ook redelijk OP, als je vanaf de zijkant komt en er ligt wat ruimte tussen de verdedigers en de goal en je spitsen lopen op ong dezelfde lijn als de verdedigers dan geef je met R1+voorzet een kiezelharde voorzet die je vaak met in één keer schieten vol in het doel ramt. Het leuke hiervan is ook; als een verdediger hem onderschept dan kunnen ze de bal niet gelijk controleren omdat die zo hard was, dus vaak springt de bal van de verdediger af waardoor je een tweede kans krijgt. Werkt trouwens vooral goed in bijv. 2 spitsen systeem met naar binnen komende of diepgaande middenvelders, waardoor je bij zo'n voorzet vaak 3 man in/rond de 16 hebt.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Hebben jullie nog goede rewards? Had geen WL gespeeld dus daardoor lekker Rang1 kunnen eindigen in Rivals. Diaby RTTF uit zeldzame spelers pakket, voor 89k verkocht, heb ik mooi Paulinho IF voor terug kunnen kopen eindelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Nice [mention]Sensation[/mention]!

Uit mijn playerpicks Kruse en Thiago Silva. Beste speler uit mijn WL/DR pakjes was Fekir :lol:
Krijg het toch niet voor elkaar om gewoon die munten te kiezen bij DR haha, komt misschien omdat ik al een goed team heb en dus niet ergens direct voor spaar ofzo.
Maar goed, mag ook niet klagen verder. Heb immers Ronaldo en Rulebreaker Costa al gepackt dit jaar :lol:
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Klostermann RTTF gepackt uit rewards :lol: Geen idee wat ik ermee moet doen eigenlijk. Heb die Rulebreakers Mukiele niet dus dat is eigenlijk wel klote.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FIFA / EA Sports FC