FIFA / EA Sports FC
- Heissenberrug
- Internationale topspeler
- 7
Ik ga denk ik maar weer verder met Online seizoenen in plaats van FUT, geeft me een stuk minder stress merk ik. FUT is wel erg leuk en verslavend moet ik zeggen maar Online seizoenen blijft meer ontspannen om ff te doen. Het promotie/degradatie systeem daar vind ik ook mooi en levert ook veel spanning op.
- ShovingNE2
- Site Admin
- 7
- Seizoenkaart: Vak PR
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- 7
- Seizoenkaart: Vak X
- Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
-
Awards:
Dat denk ik ook telkens, maar als ik dan op donderdag die 2000 FUT Champs punten krijg dan schrijf ik me toch elke keer stug weer in voor de Weekend League. Zonder al die corona shit had ik overigens nooit zoveel Weekend League gespeeld, normaliter helemaal niet genoeg tijd voor haha.Heissenberrug schreef: ↑06 nov 2020, 00:57 Ik ga denk ik maar weer verder met Online seizoenen in plaats van FUT, geeft me een stuk minder stress merk ik. FUT is wel erg leuk en verslavend moet ik zeggen maar Online seizoenen blijft meer ontspannen om ff te doen. Het promotie/degradatie systeem daar vind ik ook mooi en levert ook veel spanning op.
Is wel te spelen op de PC, maar dan raad ik je wel aan om een controller te gebruiken. Anders is er geen zak aan. Dat baseer ik overigens op mijn eigen ervaring van een jaar of 8 geleden toen ik FIFA speelde via de PC bij een vriend van me. Wellicht dat dat inmiddels verbeterd is.ShovingNE2 schreef: ↑06 nov 2020, 09:22 Vraagje.
Ik heb nog nooit FIFA gespeeld. Echt nog nooit. Is dit te spelen op PC?
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- 7
- Clubvoorkeur: PSV
Wat een grote tiefus tering bullshit is deze game man.
Sta 4-2 voor, win de game, kom in dat menu na de wedstrijd met ratings enzo. Flikkert die EA server eruit en krijg ik geen win in de WL.
Echt wat een kutzooi, altijd weer t zelfde met die kut game.
Sta 4-2 voor, win de game, kom in dat menu na de wedstrijd met ratings enzo. Flikkert die EA server eruit en krijg ik geen win in de WL.
Echt wat een kutzooi, altijd weer t zelfde met die kut game.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Heissenberrug
- 7
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- 7
Ja, echt ziek frustrerend, Ik ga nu 4 uit 9, terwijl ik 7 uit 9 had moeten gaan. Hopelijk blijft het zaterdag syndroom mij bespaard en kan ik er nog enigszins iets van maken. Anders wordt t hier weer een wilde boel
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Maikel
- Site Admin
- 6
Geen geld uitgeven aan Fifa geeft nog meer rust
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- 7
-
Awards:
-
- Moderator
- 7
-
Awards:
Het beste kan je zulke weekenden weigeren te spelen, als je merkt dat de servers weer kapot langzaam zijn. Zonde van je tijd als je er toch alleen maar geïrriteerd om raakt. Toen het voor mij nog serious business was streed ik elk weekend ongeacht servers, maar inmiddels blijf ik er dan ver bij uit de buurt. Beter voor de gemoedstoestand.
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- 7
-
Awards:
-
- Meervoudig international
- 6
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- 7
-
Awards:
Ik speel op vrijdagavond meestal 5-10 potten en de rest op zaterdag gedurende de dag.
Ik lees/hoor vaker dat mensen het hebben over trage/slechte servers, maar volgens mij heb ik daar helemaal geen last van, of ik weet niet waar ik op moet letten haha.
[mention]Jwoeloe[/mention] wat bedoel jij bijv. precies met langzame servers?
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 7
- Clubvoorkeur: Ja
Dit weekend ff WL overgeslagen, maar wel een stuk of 10 Rivals gespeeld. Ben een gemiddelde speler en was begonnen in Div4, waar het prima ging. Tot een eerste patch of iets geen idee maar ging echt veel verliezen en eindigde begin vorige week zelfs dramatisch laag in Div5 met zo'n 1050 rating ofzo. Nu weer eindelijk de weg naar boven en dit weekend van de 10 potjes echt maar 1 gelijk en 1 verlies ofzo. Nu weer ruim in Div4 gelukkig. Deze tactiek is nu mn vriend:
Dat kanaal is echt een aanrader, beschrijft heel goed waarom welke keuzes in tactieken/formaties worden gemaakt.
Dat kanaal is echt een aanrader, beschrijft heel goed waarom welke keuzes in tactieken/formaties worden gemaakt.
-
- 6
Nealguides is inderdaad top! Maar ik heb wel altijd het gevoel dat ze elke week wel weer met een 'nieuwe' meta tactiek moeten komen om relevant te blijven. Als je echt goed bent, win je met elke tactiek. Het gaat erom dat je een tactiek pakt die bij jouw speelstijl past en daar zijn dit soort filmpjes wel goed voor. Ook dingen zoals controller/beeldscherm instellingen, de meta skills en de do's en don'ts zijn altijd goed om te weten.Sensation schreef: ↑09 nov 2020, 14:20 Dit weekend ff WL overgeslagen, maar wel een stuk of 10 Rivals gespeeld. Ben een gemiddelde speler en was begonnen in Div4, waar het prima ging. Tot een eerste patch of iets geen idee maar ging echt veel verliezen en eindigde begin vorige week zelfs dramatisch laag in Div5 met zo'n 1050 rating ofzo. Nu weer eindelijk de weg naar boven en dit weekend van de 10 potjes echt maar 1 gelijk en 1 verlies ofzo. Nu weer ruim in Div4 gelukkig. Deze tactiek is nu mn vriend:
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- 7
Delay in het spel of servers die er tussendoor uitflikkeren. Heel irritant. Ben op de zaterdag ook gestopt met de WL. Geen zin meer in.
Ja klopt, maar het irritante is dat EA ook continue nieuwe patches uitbrengt, waardoor bepaalde tactieken opeens niet meer zo goed werken. Had eerst echt een goede 4-1-2-1-2 tactiek met balbezit maar die werkt nu echt voor geen flikker meer bij de nieuwe patches.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 7
Ik heb het gevoel dat ze de AI steeds meer en meer verlagen. Toen ik het spel net had had ik echt het idee dat je medespelers en ook de speler die je bestuurde veel meer zelf animaties deden en loopacties maakten, vooral in aanvallend opzicht. Daardoor werkte balbezit spelen goed omdat spelers uit zichzelf al dusdanig veel loopacties maakten dat sneller spel toch geen zin had omdat ze dan te snel van de bal weg liepen. Naar mijn idee is dit steeds verder teruggeschroeft en worden er veel minder (slimme) loopacties/animaties gemaakt.Heruone schreef: ↑09 nov 2020, 15:51Delay in het spel of servers die er tussendoor uitflikkeren. Heel irritant. Ben op de zaterdag ook gestopt met de WL. Geen zin meer in.
Ja klopt, maar het irritante is dat EA ook continue nieuwe patches uitbrengt, waardoor bepaalde tactieken opeens niet meer zo goed werken. Had eerst echt een goede 4-1-2-1-2 tactiek met balbezit maar die werkt nu echt voor geen flikker meer bij de nieuwe patches.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 7
Yep en wat ik afgelopen weekend ook geleerd heb; bij verdedigen minder kijken naar de speler met bal maar vooral met rechterstick andere spelers selecteren en daarbij meelopen met de lopende spelers, dat in combinatie met 'pressure on heavy touch' zorgt er bij mij vaak voor dat zodra zij een pass geven (vaak naar één van de spitsen) dat je dan veel makkelijker druk kan zetten of onderscheppen. Maar wie weet deden jullie dit allang, verdedigen is altijd mijn zwakke punt
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- 7
-
- Moderator
- 7
-
Awards:
Het verschil tussen vrijdag 7 uur of zaterdag overdag met dinsdagavond middernacht bijvoorbeeld. Servers hebben geen onvoldoende capaciteit. Duurt het ineens 2 seconden voordat je speler passt, ze draaien ineens allemaal als vrachtwagens en geen één speler beweegt nog (buiten de speler die jij bestuurt), wat fatsoenlijk aanvallen nagenoeg onmogelijk maakt. Dat voel je gelijk als je speelt. Heb er jaren (ook intern bij EA) over geklaagd, maar gaan ze niks aan doen zolang mensen zoveel geld blijven uitgeven aan packs. Op het moment dat ik merk dat de servers zo zijn, weiger ik tegenwoordig ook gewoon te spelen. Is de skillgap tussen goede en mindere spelers nog kleiner en wordt de loterij voor winst of verlies nog groter.Gestelnaar schreef: ↑09 nov 2020, 13:20Ik speel op vrijdagavond meestal 5-10 potten en de rest op zaterdag gedurende de dag.
Ik lees/hoor vaker dat mensen het hebben over trage/slechte servers, maar volgens mij heb ik daar helemaal geen last van, of ik weet niet waar ik op moet letten haha.
@Jwoeloe wat bedoel jij bijv. precies met langzame servers?
[mention]Heruone[/mention] weet je ook dat je met R1 spelers in de bal kan laten komen? Dat weten nog minder mensen. Laat staan als je ze goed afwisselt om los te komen van een verdediger (eerst diep en vervolgens in de bal, of eerst in de bal en vervolgens diep).
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 7
Die kende ik nog niet R1+voorzet is ook redelijk OP, als je vanaf de zijkant komt en er ligt wat ruimte tussen de verdedigers en de goal en je spitsen lopen op ong dezelfde lijn als de verdedigers dan geef je met R1+voorzet een kiezelharde voorzet die je vaak met in één keer schieten vol in het doel ramt. Het leuke hiervan is ook; als een verdediger hem onderschept dan kunnen ze de bal niet gelijk controleren omdat die zo hard was, dus vaak springt de bal van de verdediger af waardoor je een tweede kans krijgt. Werkt trouwens vooral goed in bijv. 2 spitsen systeem met naar binnen komende of diepgaande middenvelders, waardoor je bij zo'n voorzet vaak 3 man in/rond de 16 hebt.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 7
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- 7
-
Awards:
Nice [mention]Sensation[/mention]!
Uit mijn playerpicks Kruse en Thiago Silva. Beste speler uit mijn WL/DR pakjes was Fekir
Krijg het toch niet voor elkaar om gewoon die munten te kiezen bij DR haha, komt misschien omdat ik al een goed team heb en dus niet ergens direct voor spaar ofzo.
Maar goed, mag ook niet klagen verder. Heb immers Ronaldo en Rulebreaker Costa al gepackt dit jaar
Uit mijn playerpicks Kruse en Thiago Silva. Beste speler uit mijn WL/DR pakjes was Fekir
Krijg het toch niet voor elkaar om gewoon die munten te kiezen bij DR haha, komt misschien omdat ik al een goed team heb en dus niet ergens direct voor spaar ofzo.
Maar goed, mag ook niet klagen verder. Heb immers Ronaldo en Rulebreaker Costa al gepackt dit jaar
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- 7