Ivicii schreef: 11 jun 2024, 09:24
De verdediging is natuurlijk wel echt heel erg stabiel. Ik denk dat de frivoliteit ons vooral gaat killen dit toernooi.
Ik vind dat we nog teveel afhankelijk zijn van momenten voetballers. Als er 2 van de 3 voorin niet in de wedstrijd zitten ga je t echt heel lastig krijgen.
Dat zul je altijd houden. Een Engeland en Frankrijk hebben een (veel) sterkere voorhoede, maar kwamen ook niet voorbij Ijsland en Canada. You know, die twee ploegen die Nederland zojuist even oprolde met 4-0 per stuk. Het cliche blijft dat je je kansen moet afmaken en wat geluk nodig hebt. In de voorhoede ontbreekt het wel aan ervaren topspelers, dat wel. Depay komt het dichts in de buurt, maar is geen topspeler (maar wel een goede speler).
Maar goed, in de verdediging hebben we dat soort spelers juist rondlopen. Ake en Van Dijk zijn PL veteranen die alles gewonnen hebben daar, Dumfries heeft al op meerdere toernooien gestaan. Op het middenveld is het dan juist fijn als Koeman er voor kiest om Veerman en Schouten te laten staan. Die hebben niet de toernooi ervaring, maar kunnen zich wel aan elkaar optrekken en dat zag je gisteren ook goed. Als je het verdedigend en op het middenveld op orde hebt kun je je voorin wel wat frivoliteit permiteren. Maar uiteindelijk komt er ook gewoon een portie geluk bij.
Eenmaal ingespeeld is dit oranje goed genoeg om ook tegen de toplanden kansen te krijgen, en dan moet je ze gewoon maken. Oranje heeft wel aangetoond wapens zat te hebben. Er is voetballend vermogen, snelheid en standaardsituaties (vooral de corners) van Oranje zijn ook altijd gevaarlijk, zeker nu ook Veerman ze neemt. Er zitten ook spelers op de bank die het verschil nog kunnen maken.
Ik vind het ook lastig om een verwachting uit te spreken voor Oranje. We hebben een lastige poule. Frankrijk verlies je waarschijnlijk van en dan hoeft het maar een keertje tegen te zitten tegen Oostenrijk of Polen en het is klaar. Ik schat Oranje hoger in dan beiden, maar het zijn geen ploegen waar je ook zomaar even van wint.
Als de groep overleefd wordt kan het alle kanten op. Zie ook een Dortmund in de CL, die verdomd dichtbij winst kwamen, terwijl ze tegen PSV bij vlagen nog weggespeeld zijn.