Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Toch is dat supersimpel te verklaren. Men is doodsbang voor een tegengoal uit de counter.
Plus simpelweg vermoeidheid.
Ik ben er 100% van overtuigd dat als Oranje op het WK nog even gas had gegeven in de verlenging dat ze die pot hadden gewonnen. Argentinië was na die toch beetje onverwachte goals helemaal van slag terwijl NL een enorme boost kreeg. En wat doet men direct vanaf de verlenging? Juist, weer inzakken, geen ambities meer tonen en de wedstrijd dood laten bloeden. Wat een tegenvaller was dat zeg.
ziege maar ook zagge schreef: 10 jul 2024, 10:07
Maar zo'n EK of WK is m.i. qua opzet eigenlijk wel leuker dan dat langgerekte gedoe van competitie, beker of CL: alle focus op het toernooi, wedstrijden korter op elkaar, geen onzin tussendoor. Is qua kalender natuurlijk onmogelijk maar ik zou dat voor clubteams ook gaaf vinden.
Nou, 90 minuten lang Koemanball tegen het 'voetbal' van Southgate. Als het geen halve finale EK zou zijn, zou het kunnen concurreren met het beste slaapmiddel ter wereld. Ben benieuwd.
Die aanloop met poespas: ik ga het nooit begrijpen. Ik vind het ergens wel knap om zo koelbloedig te zijn en te wachten op de keeper, maar ik vind het ook super riskant, zeker als een keeper weet dat dit zijn strategie is.
Ik ben er 100% van overtuigd dat als Oranje op het WK nog even gas had gegeven in de verlenging dat ze die pot hadden gewonnen. Argentinië was na die toch beetje onverwachte goals helemaal van slag terwijl NL een enorme boost kreeg. En wat doet men direct vanaf de verlenging? Juist, weer inzakken, geen ambities meer tonen en de wedstrijd dood laten bloeden. Wat een tegenvaller was dat zeg.
Wat grappen vanuit Engelse kant (mijn collega dus):
Is that true what is in the UK press today? They said the Dutch team had visited a Berlin orphanage yesterday. One of the orphans they spoke to afterwards said "it was heart-breaking to see their sad faces with no-hope"
Have you heard of the new England Bra? I has a lot of support but no cups
If Van Dijk lets Kane and his friends through this evening he might qualify for a transfer to Arsenal, then he could officially go up the Ars
En eindigt met: "I think I will be very very quiet tomorrow"
Menno1 schreef: 10 jul 2024, 15:04
Die aanloop met poespas: ik ga het nooit begrijpen. Ik vind het ergens wel knap om zo koelbloedig te zijn en te wachten op de keeper, maar ik vind het ook super riskant, zeker als een keeper weet dat dit zijn strategie is.
Heb ook vaak de indruk dat spelers wel stilstaan ondanks dat VAR en scheids daarop niet (durven) ingrijpen.
Persepolis schreef: 10 jul 2024, 14:16
Penalty's zijn zeker een loterij. Je kan alleen met een goede voorbereiding je kansen om de loterij te winnen een stuk vergroten.
Ik weet het niet. Je ziet gewoon spelers die structureel veel beter nemen dan andere spelers. Dan is het dus geen loterij maar wel degelijk een kwaliteit. Net zoals elk ander aspect in voetbal.
De vraag is in hoeverre je dit kunt trainen. Ik denk dat heel veel mentale dingetjes (die ze bij Engeland bijvoorbeeld toepassen) wel kunnen helpen. Juist omdat het ook een mentaal spel is. En in een tournooi zou je kunnen zeggen dat iedereen elke dag 20 penalty's in exact dezelfde hoek moet schieten voor het vertrouwen en vastigheid. Of dat helpt weet ik ook niet. Maar ik kan me voorstellen dat als je je hoek al weet (tenzij je een koele kikker bent die tot het laatst wilt/kan wachten) en daar veel op hebt getrained je nergens anders over hoeft na te denken. Door na te denken welke hoek moet ik nemen etc raak je ook weer onzeker.
Ben benieuwd of er nog een keer een VAR een beslissende pingel in de serie terug draait na het vieren van heel het stadion omdat beide voeten vóór de lijn staan.
Ik zou wel een beetje teleurgesteld zijn als Bergwijn weer mag beginnen. Van de andere kant lijkt Xavi nodig op 10 dus heel veel alternatieven zijn er niet. Frimpong zou ik wel verfrissend vinden en dat zou wellicht mijn voorkeur zijn en dan Malen vanaf de bank brengen indien nodig.
Wordt een lastig verhaal vandaag ben ik bang. Maken ipv Bergwijn in deze wedstrijd is wel logisch. Dat vierkant op het middenveld gaat tegen Engeland toch niet werken aangezien ze het volgebouwd hebben, en als Koeman net als de vorige tegenstanders Engeland over hun linkerkant wil laten opbouwen, zou je met de snelheid van Malen daar eventueel van kunnen profiteren.
Dan nog kleine kans, Engeland geeft weinig weg.
Gelukkig kunnen we altijd Weghorst brengen en dat zorgt altijd voor kansen.