Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Persepolis schreef: 07 jul 2024, 10:07 Verbruggen >>>>> Bijlow
Een belangrijke kwaliteit voor een topspeler is fit zijn, die kwaliteit mist Bijlow. Daar kan hij wellicht weinig aan doen maar dat maakt hem al vrij snel niet de eerste keuze.
Liever een speler die iets minder is maar wel constant aan de wedstrijd kan beginnen ( en uitspelen ) dan een speler die iets beter is maar met regelmaat niet beschikbaar is. En dan laat ik in het midden of Verbruggen feitelijk iets minder is dan een fitte Bijlow.
Likes voor Prof_napo :
Massimo
RIO
Legende
5
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik vind Verbruggen vooral erg zwak bij hoge ballen. Tweede keer dat die bal zo in zijn 5 meter valt en ingekopt wordt.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nederland mist Guus Til.
Massimo
Legende
6

Of Verbruggen zwak bij hoge ballen is vind ik op basis van het EK nog niet echt goed te beoordelen. De tegengoals vond ik bij allebei dat hij daar weinig aan kon doen. Tegen Polen wordt die bal ingekopt op een plek waar je als keeper niet komt bij een corner, helemaal als daar ook nog eens eigen spelers bij staan en tegen Turkije is die bal te hoog om hem te kunnen pakken. In beide gevallen neem ik hem de tegengoals niet kwalijk.
Likes voor Massimo (totaal 2):
R.MancoJuancho
Stratumseind12
Lid 2e elftal
1
Favoriete speler: Simons

Lekker dat we door zijn. Maar ik vond ze echt dramatisch spelen. Maarja op een toernooi telt alleen de winst.

Ben een groot fan van Ake. Maar vind van de Ven meer brengen in die minuten die hij krijgt.

Ook snap ik niet dat hij malen niet inbrengt. Die had je moeten in brengen na die 2-1.
Franciscus
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak PR

Awards:

Massimo schreef: 07 jul 2024, 13:07 Of Verbruggen zwak bij hoge ballen is vind ik op basis van het EK nog niet echt goed te beoordelen. De tegengoals vond ik bij allebei dat hij daar weinig aan kon doen. Tegen Polen wordt die bal ingekopt op een plek waar je als keeper niet komt bij een corner, helemaal als daar ook nog eens eigen spelers bij staan en tegen Turkije is die bal te hoog om hem te kunnen pakken. In beide gevallen neem ik hem de tegengoals niet kwalijk.
Hij moet of die bal wegstompen, of blijven staan, beide keuzes zijn geen garantie dat het geen goal wordt, maar dan heb je meer kans dan zo half uitkomen. Desalniettemin is de keuze voor Verbruggen volledig de juiste. Goede keeper en nog jong. Dit kan zo maar onze nieuwe record international worden.
Massimo
Legende
6

Ik vond dat beide ballen buiten zijn bereik waren. (helemaal de tegengoal tegen Polen)
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Massimo schreef: 07 jul 2024, 13:28 Ik vond dat beide ballen buiten zijn bereik waren. (helemaal de tegengoal tegen Polen)
Dan moet ie blijven staan.
Massimo
Legende
6

Bij de goal van Turkije kan je eventueel aan denken (al denk ik dat als hij was blijven staan en het een goal was geweest hij nog meer kritiek had gekregen waarom hij er niet uit was gekomen) Die bal is dusdanig goed aangesneden dat ik begrijp wat Verbruggen doet en die bal valt er dan perfect overheen. Ik vind Verbruggen daar niet zo heel veel te verwijten en tegen Polen dus nog veel minder, laat staan dat ik vind of je kan beoordelen op basis hiervan of Verbruggen wel of niet slecht is bij hoge ballen, waar mijn post in eerste instantie om ging. Het kan dat dit een matig aspect van hem is, maar wat mij betreft niet op basis van deze twee tegendoelpunten.
RIO
Legende
5
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

In de PL heeft ie geluk dat het centrale duo van Brighton goede koppers zijn, die koppen veel weg voor hem, maar dat is dus waar ie aan moet werken (indien mogelijk). Voor de rest de beste Nederlandse keeper en nog zo jong.
Tovast
Nationale topspeler
4

Awards:

Vind hem juist redelijk goed op hoge ballen, komt erg zeker uit en bewaart de rust. Heeft ook zachte handen. Die twee tegengoals zijn gewoon perfect aangesneden ballen die voor een keeper amper goed aan te vallen zijn. Blijven staan is erger, gelukkig heeft Verbruggen lef in zijn stijl.

Potentieel topkeeper, niveau Alisson zegmaar. Vooral door zijn natuurlijke rust en positioneren. Op andere gebieden ook al erg compleet en van hoog niveau. Nu nog veel vlieguren (blijven) maken.
Laatst gewijzigd door Tovast op 07 jul 2024, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Likes voor Tovast :
Menno1
koetje
Legende
6

Inderdaad. Bijlow is ook echt een klasse minder. Showkeepertje. Pakt simpele ballen overdreven overtuigend. Dan lijkt het al snel wat. Alleen vaak een foutje. Daarnaast best vaak van die Zoetballen, geen fout maar een topkeeper had hem gehad.
Likes voor koetje :
Balinho
mr.top
Internationale topspeler
4

In Engeland hebben ze ondertussen ook door. Vrees Bout Kokworst!

https://www.vi.nl/nieuws/engelse-media- ... van-oranje
Standbeeld
Mister PSV
2

Memphis out en Knokkel Virusworst in. Helaas de harde realiteit.
DonyellMalen
Legende
3

Memphis gaat Koeman niet uit de basis halen. Laat hem maar achter een spits spelen, dan rendeert ‘ie toch beter, zo bleek gisteren weer.
Likes voor DonyellMalen :
De Realist
De Realist
Internationale topspeler
2
Seizoenkaart: Vak V

Dat je met een echte spits moet spelen en niet met twee tienen betekent nog niet dat je fout nepborst in de basis moet zetten. Dan is het effect wel weg zeg maar. Ik voel er veel meer voor om Xavi op rechts te zetten en Reijnders op 10.
Of wellicht Memphis op tien en Malen er voor
Of wellicht dat juist met zwervende spelers (die niet alles door de midden doen) het tegen Engeland wel werkt.
Likes voor De Realist (totaal 2):
ArmadaBalinho
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
SKERLA
Vedette
6

DonyellMalen schreef: 07 jul 2024, 15:04 Memphis gaat Koeman niet uit de basis halen. Laat hem maar achter een spits spelen, dan rendeert ‘ie toch beter, zo bleek gisteren weer.
Koeman staat er helemaal niet in, heeft nog geen minuut gespeeld. Bovendien sterker op de plek van Van Dijk.
Likes voor SKERLA (totaal 2):
ArdbegThijs
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6

Standbeeld schreef: 07 jul 2024, 15:02 Memphis out en Knokkel Virusworst in. Helaas de harde realiteit.
En toch hoop ik van niet. Memphis zou een voorbeeld aan Gullit van EK 88 moeten nemen. Die was totaal niet in vorm maar offerde zich op voor Van Basten. Wanneer Memphis blijft staan moet hij zich opofferen voor Cody, en die eerste kans van gisteren aan Gakpo laten.
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Zolang Brobbey maar niet speelt boeit het me eigenlijk geen zak.
Likes voor 11 Tinus :
Menno1
psvgouda
Vedette
3
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Memphis zou imo vooral eens wat terug moeten naar de basis en het spel eenvoudig houden. Dat zou het afbreukrisico van zijn acties verminderen, nu missen die het beoogde effect. Maar goed, ik ben ook maar een van die 17.970.044 bondscoaches...
SKERLA
Vedette
6

Zolang zak maar niet speelt boeit het me eigenlijk geen Brobbey.
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het zou me trouwens niks verbazen als dit Memphis’ laatste toernooi als basisspeler is. Normaal zal hij niet beter worden en als gasten als Xavi, Gakpo, Zirkzee en Malen hun ontwikkeling voortzetten zullen zij al snel duidelijk beter zijn dan Memphis. Dus…
Smell Rock
Vaste waarde in elftal
1

Was eerst anti-Bergwijn en weigerde oranje te steunen als hij erin staat. Maar tegen Engeland absoluut in de basis.
Na 2 minuten wisselen want dat pakte 2x goed uit.
Full speed or nothing
Standbeeld
Mister PSV
2

De Realist schreef: 07 jul 2024, 15:06 Dat je met een echte spits moet spelen en niet met twee tienen betekent nog niet dat je fout nepborst in de basis moet zetten. Dan is het effect wel weg zeg maar. Ik voel er veel meer voor om Xavi op rechts te zetten en Reijnders op 10.
Of wellicht Memphis op tien en Malen er voor
Of wellicht dat juist met zwervende spelers (die niet alles door de midden doen) het tegen Engeland wel werkt.
Klopt, we mogen het ook met Zirkzee proberen, maar ik denk dat hij nog niet de senioriteit heeft om potten te breken in de halve finale op het EK. Malen in de spits zie ik niet zitten. Memphis op 10 kan wel. Xavi is namelijk ook niet in goede doen bij Oranje tot nu toe.
deninho32
Site Admin
6
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Heya Hallvar schreef: 07 jul 2024, 15:51
Standbeeld schreef: 07 jul 2024, 15:02 Memphis out en Knokkel Virusworst in. Helaas de harde realiteit.
En toch hoop ik van niet. Memphis zou een voorbeeld aan Gullit van EK 88 moeten nemen. Die was totaal niet in vorm maar offerde zich op voor Van Basten. Wanneer Memphis blijft staan moet hij zich opofferen voor Cody, en die eerste kans van gisteren aan Gakpo laten.
Gullit kon alleen 10x zo goed voetballen als Diego Depay.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Menno1
Legende
6

RIO schreef: 07 jul 2024, 12:44 Ik vind Verbruggen vooral erg zwak bij hoge ballen. Tweede keer dat die bal zo in zijn 5 meter valt en ingekopt wordt.
Dat is wel een dingetje waar hij aan moet werken. Verder vind ik hem erg goed. Behoorlijk klemvast, goede reach, uitstekende reacties, zeer goed voetballend. Echt een moderne keeper.

Als hij inderdaad werkt aan ballen van de flank dan hebben we eindelijk de opvolger van Flappie. En wie had dat 2-3 jaar geleden gedacht? Want het was zwaar armoe met de keepers.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal