Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Prima potje! Opbouwen die zooi! Groeien in het toernooi is zo belangrijk!
Laatst gewijzigd door Juancho op 03 dec 2022, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Grasmat schreef: 03 dec 2022, 17:50 Luuk pak gewoon het eerste beste vliegtuig jongen.

Iedere keer Kontkorst is een grove belediging.
Voor het eerst glimpen van de ware kwaliteit van Oranje gezien, dankzij het spel van onze beste spelers incl backs. Totdat Weghorst in het veld kwam, dan verdwijnt alle hoop en magie als sneeuw voor de zon. Die man is het Oranje shirt niet waardig.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De VS is een team in opbouw. Die zijn zich klaar aan het stomen om over 4 jaar hoge ogen te gooien. Het is daarom ook een jong team, met alle karakteristieken van dien: gedreven, hardwerkend, aanvallend, maar ook naief, verdedigend kwetsbaar en slordig onder druk. Kunnen een goed niveau halen, zoals toen ze minimaal gelijkwaardig waren aan Engeland, maar tegen toplanden die meer individuele kwaliteit hebben en vooral meer volwassen zijn komen ze uiteindelijk tekort. Gewoon een prima overwinning van Nederland dit, het verschil in niveau was gewoon groot.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Betrap mezelf er ook wel op dat ik er echt wel zin in heb om voor te gaan zitten. Zeker nu de mindere goden en Duitsland/België weg zijn of gaan. Vrijdag 20.00 tegen Argentinië is toch top affiche en met van Gaal is alles mogelijk.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Strijd tussen de grootheden: Gakpo vs Messi
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Juancho schreef: 03 dec 2022, 20:33 Prima potje! Opbouwen die zooi! Groeien in het toernooi is zo belangrijk!
Jij keek toch niet?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Heya Hallvar schreef: 03 dec 2022, 20:33
Grasmat schreef: 03 dec 2022, 17:50 Luuk pak gewoon het eerste beste vliegtuig jongen.

Iedere keer Kontkorst is een grove belediging.
Voor het eerst glimpen van de ware kwaliteit van Oranje gezien, dankzij het spel van onze beste spelers incl backs. Totdat Weghorst in het veld kwam, dan verdwijnt alle hoop en magie als sneeuw voor de zon. Die man is het Oranje shirt niet waardig.
Zo irritant hè. Nu maakt het in feite niet veel uit dat hij 7 minuten mee hobbelt, maar mochten we wonder boven wonder 1-0 voor staan tegen Argentinië dan brengt die van Gaal hem gewoon weer hoor. Zul je zien dat ze gelijk maken en dat we de hele verlenging met Kontkorst staan te spelen. Geef het maar gewoon direct op dan hoor. Echt belachelijk dat hij die vent maar blijft brengen.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

In een onderonsje tussen Van Gaal en huichelaar Ronald de Boer noemen ze de 1-0 tegen USA een typische Ajax goal...
Hoe durf je, wanneer Gakpo - Dumfries - Depay de laatste 3 stations zijn. Zum kotzen, en tegelijk een eerlijk inkijkje in de misselijke framing binnen het Nederlandse voetbal.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 03 dec 2022, 22:07
Juancho schreef: 03 dec 2022, 20:33 Prima potje! Opbouwen die zooi! Groeien in het toernooi is zo belangrijk!
Jij keek toch niet?
Klopt alleen Oranje. Al was dit de eerste pot die ik echt volledig en goed heb gezien/kunnen zien. Vrijdag ook een mooie tijd en natuurlijk heel interessant affiche! Wat er verder dit WK gebeurt... ik weet ik eigenlijk helemaal niks vanaf :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

So much for boycot 😅
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Volgens Van Gaal speelt Nederland hetzelfde voetbal als Brazilië. Koekoek.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het voetbal is gewoon erg afhankelijk van de tegenstander dus dat zegt allemaal niets. Als de underdog achterin het zo goed mogelijk gesloten houdt dan is het gewoon erg lastig om doorheen te komen. Als de underdog wat ruimte geeft in de omschakeling vallen daar de meeste goals uit. Senegal gaf letterlijk meer ruimte weg in 1 wedstrijd dan de rest van het WK + Afrika cup vorig jaar bij elkaar. Dan word je dus gewoon geslacht door Engeland. USA speelde ook super naïef tegen Nederland en ik begrijp het wel want je kunt het ook als dapper uitleggen maar het maakt het voetballen wel een stuk makkelijker.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Ik heb in Klaassen altijd al een Neymar gezien. En waarom zou Weghorst minder dan Jesus zijn?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Heya Hallvar schreef: 06 dec 2022, 12:57 Ik heb in Klaassen altijd al een Neymar gezien. En waarom zou Weghorst minder dan Jesus zijn?
Weghorst is best prima te vergelijken met de geblesseerde Jesus. Dan zitten ze denk ik ongeveer op hetzelfde niveau...
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=411985

Memphis speelt het liefst met Bergwijn naast zich en Cody op 10. Cody speelt liever als 10 dan als spits. Kortom: niemand wil met Klaassen spelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heya Hallvar schreef: 06 dec 2022, 12:57 Ik heb in Klaassen altijd al een Neymar gezien. En waarom zou Weghorst minder dan Jesus zijn?
Je bedoelt Kontvorst?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is wel opmerkelijk dat Gakpo/Memphis dit zeggen maar ik denk dat zij ook wel proeven dat Bergwijn er weer in komt en dat het dus toch al op de tekentafel lag. Als NL iets wil presteren dit WK dan zijn we afhankelijk van die voorste 3 en Klaassen zou ik daar nooit starten.

Sowieso proef ik een beetje alsof het vooralsnog het WK van Gakpo, Aké, Noppert en van Gaal is. Dat is een on-Ajax NL11 en dat is wel lekker. Daarom hoop ik ook dat ze winnen vrijdag en ik vind zelfs dat het nu wel lang duurt zo'n 6 dagen niet spelen. Tegen Argentinië wordt sowieso geen mooie wedstrijd maar een schoppend-schaakspel verwacht ik.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 06 dec 2022, 13:02
Heya Hallvar schreef: 06 dec 2022, 12:57 Ik heb in Klaassen altijd al een Neymar gezien. En waarom zou Weghorst minder dan Jesus zijn?
Weghorst is best prima te vergelijken met de geblesseerde Jesus. Dan zitten ze denk ik ongeveer op hetzelfde niveau...
Qua voetballend vermogen kun je Wout het beste vergelijken met een andere Jesus..
Als denk ik dat zelfs die nog beter was, zelfs op het moment dat hij nog vastgespijkerd zat..
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
TheSyb
Nationale topspeler
2
Berichten: 1722
Lid geworden op: 10 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV (duh)

11 Sir Tinus schreef: 07 dec 2022, 14:04 Het is wel opmerkelijk dat Gakpo/Memphis dit zeggen maar ik denk dat zij ook wel proeven dat Bergwijn er weer in komt en dat het dus toch al op de tekentafel lag. Als NL iets wil presteren dit WK dan zijn we afhankelijk van die voorste 3 en Klaassen zou ik daar nooit starten.
Ik zou eerder met Klaassen op 10 starten dan met Bergwijn als een van de twee aanvallers op het moment. Ben absoluut geen fan van de voetballer Klaassen, maar alles wat Bergwijn dit toernooi heeft laten zien lijkt op werkweigering. Overigens had daar natuurlijk gewoon Danjuma moeten staan met Memphis naast zich en Cody op 10, maar tja die past niet in het groepsproces of zoiets
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

DadOfFour schreef: 07 dec 2022, 15:56
DeEintovenaar schreef: 06 dec 2022, 13:02

Weghorst is best prima te vergelijken met de geblesseerde Jesus. Dan zitten ze denk ik ongeveer op hetzelfde niveau...
Qua voetballend vermogen kun je Wout het beste vergelijken met een andere Jesus..
Als denk ik dat zelfs die nog beter was, zelfs op het moment dat hij nog vastgespijkerd zat..
Maar die liet zich dus wél prikken...
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik denk dat je het beste het centrum nog meer dicht kunt gooien en dan idd niet Cody op 10 maar een échte middenvelder erbij. Dan kom je uit op een Klaassen of Taylor als werkpaarden of Berghuis / Simons als meer verbindende spelers. Waarbij met name Berghuis mij een partij tegenvalt. Klaassen was ook armoe trouwens tegen USA maar wel weer betrokken bij de 1-0. Mijn eigen voorkeur zou nóg een werkpaard zijn waarbij Simons die rol ook op zich kan nemen. Maar dan wel minder diep op de spitsen maar echt een 6 of 8 positie. Lekker dichtgooien al die passlijnen naar Messi en dan met Gakpo en Memphis volle bal counteren, Dan heb je Dumfries die er nog bij kan komen.

Je zag bij Argentinie dat ze met name gevaarlijk werden toen ze wat ruimte kregen en Messi elke keer vrij stond. Dat moet je dus voorkomen.
Andere optie is trouwens (dat gaan we nooit doen, daar niet van) dat we Timber op Messi zetten. En dan de Ligt erachter. Dan heb je Timber op Messi en de Roon en Frenkie verder op het middenveld, speel je 1 op 1.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Taylor?!?! Die heeft in 30 wedstrijden Ajax nog nooit een topwedstrijd gewonnen.

Berghuis als 10 is ook prima maar ik denk dat hij naast Frenkie prima kan met 5 man's verdediging.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Grasmat schreef: 07 dec 2022, 16:18
DadOfFour schreef: 07 dec 2022, 15:56

Qua voetballend vermogen kun je Wout het beste vergelijken met een andere Jesus..
Als denk ik dat zelfs die nog beter was, zelfs op het moment dat hij nog vastgespijkerd zat..
Maar die liet zich dus wél prikken...
Juist! En ieder jaar met Pasen vieren we nog immer dat zijn boosterprik overduidelijk werkte!

Iets waar we met Klaus Wondrot niet bang voor hoeven te zijn in ieder geval.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

We zijn live.



Het woord "Kolommetje" is al gevallen.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Haha, mooi dat Memphis een vraag krijgt over Jefferson Farfan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lol heerlijke reactie weer op Falentijn. Memphis heeft er geen zin in.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal