Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Grasmat schreef: 01 aug 2022, 11:02
Trixm schreef: 01 aug 2022, 10:51

Zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf, ik snap wel dat jij dit onderscheid kan maken. Maar heb je het gevoel dat dit soort spreekkoren ook door iedereen op oost worden gerelativeerd? Het gaat niet alleen om Grasmat, maar ook om die andere 20000, en zeker ook om al die jongens met hoodies.
Het wordt gerelativeerd omdat er niks ernstigs achter zit. Het is niet bedoeld om mensen met een joods geloof te beledigen omdat het gericht is op ajaxsupporters die zelf die geuzennaam aangenomen hebben. Hetzelfde als zij vast niks tegen de beroepsgroep boeren hebben maar die ook in hun beldigende liedjes gebruiken.

Nogmaals het hoeft van mij ook niet, maar ik vind het de ophef niet waard. Het gaat om de intentie en die is wellicht smakeloos maar niet richting het Joodse geloof.
Als je zegt "alle joden moeten dood" dan kan ik nog wel ergens begrijpen dat dat niet persé op de oorlogsslachtoffers van de tweede wereldoorlog hoeft te wijzen.

Maar als je zegt "alle joden aan het gas" ben je wel een speciaal soort dom als je niet begrijpt dat dat 100% een verwijzing is naar de jodengenocide.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Vind het allemaal wat overdreven hier. Tot een paar jaar geleden werd vrolijk en luidkeels gezongen dat onze vaders bij de commando's werkte, en onze moeders bij de SS. En dat ze samen joden deden verbranden, want die joden, die branden het best...?

Tegenwoordig is dat gewoon (en gelukkig) naar een Philips/lampenversie geswitched. Verder hoort wat rivaliteit en haat erbij. Dat is wederzijds. En simpelweg een verschil in beleving. De een support vooral PSV en denkt daarmee het juiste te doen, de ander support PSV en is anti-Ajax en dan heb je nog het gros van de Ajacieden die, wanneer ze winnen, alleen bezig zijn met het jennen van PSV-supporters...
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dat van de SS was bij Utrecht, niet bij PSV. Dat lied werd ook door heel Nederland verketterd en is daarna niet meer teruggekomen. En haat hoort er helemaal niet bij, zeker niet bij volwassen mensen. De moordenaar van je kind haat je, niet een andere sportclub, wat een kolder zeg.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Prima, jouw mening, maar betekent niet dat dat ook meteen voor iedereen geldt.

En dat van de SS, dat was 100% zeker wel bij PSV. Misschien ook bij Utrecht, maar ook ZEKER bij PSV.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Ledezma10
Verbannen
1
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 jul 2022

Schitterende spreekkoren, niks mis mee
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:29 Vind het allemaal wat overdreven hier. Tot een paar jaar geleden werd vrolijk en luidkeels gezongen dat onze vaders bij de commando's werkte, en onze moeders bij de SS. En dat ze samen joden deden verbranden, want die joden, die branden het best...?
Tot een paar jaar geleden.... Progressie heet dat. Tot een paar miljoen jaar geleden sleepten we vrouwen een grot in en en joegen we met speren op mammoets.
Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:46 Prima, jouw mening, maar betekent niet dat dat ook meteen voor iedereen geldt.
Dat klopt. Alleen jouw mening begint wel de mening van een steeds kleiner groepje te worden. Net zoals een hele kleine minderheid vindt dat knokken rond voetbalwedstrijden er ook bij hoort.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Utrecht 'supporters' hebben dat nummer verzonnen en werden in alle media kapot gemaakt.
5e9d3d17_YTDL_1.mp4.mp4
PSV supporters kwamen met het Philips lied en toen probeerden Ajax mensen dat zo te framen dat PSV ook antisemitische liedjes zong.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Uiteraard, progressie, maar nu wordt er gedaan alsof het probleem immens is terwijl dit voorheen vele malen groter was dan nu. Alleen in Nederland zijn we de laatste tijd zo woke as fuck en moeten we allemaal netjes met de beentjes over elkaar zitten en in koor kerstliedjes zingen, want er zou maar eens een wanklank klinken.

Heb je statistieken of is dat puur jouw beleving? Zoals hierboven al eerder geschreven, zie het Ajax-topic, waarbij alles en iedereen hun afkeer en 'hekel' aan Ajax uit. Zo klein is die minderheid niet, alleen de beleving is, zoals eerder beschreven, bij de een wat extremer dan bij de ander. En dat vind ik prima. Ik hoef geen retteketet-AZ-publiek.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

deninho32 schreef: 01 aug 2022, 19:53 Utrecht 'supporters' hebben dat nummer verzonnen en werden in alle media kapot gemaakt.

5e9d3d17_YTDL_1.mp4.mp4
Prima, maar bij ons is het ook jarenlang gezongen in het stadion.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 31 jul 2022, 12:38 Het was zo rustig en fijn zonder dat deugvolk hier…

Er wordt één zinnetje uit een liedje uit de context gehaald en hier neer gepleurd alsof iemand midden door de stad loopt en ineens roept: “ALLE JODEN MOETEN DOOD”
Nee, dit einde van het liedje, wordt als reactie gezongen in een lied waar je, op een ludieke manier, moet springen als je geen ajax supporter bent. Clubs en landelijke vinden dit nummer overigens gewoon prima, aangezien ze het meermaals gebruiken in hun video’s over de sfeer. Want ja, het ziet er mooi uit, een hossende en springende massa.
Dat er geen bevolkingsgroep mee bedoeld wordt is ook natuurlijk zo klaar als een kontje, want als wij als PSV fans echt anti-semitisch zouden zijn, zou dit nummer elke wedstrijd ten gehore gebracht worden, maar alleen tegen ‘hunnie’ is dit het geval.

Mijn vraag is overigens wel gewoon terecht, want mevrouw Deug wil iedereen die dit meezingt bestraffen met een SV, waar ligt dan de grens?
Mogen we wel “ajax moet dood en AZ moet kapot, en zondag dan schuppen we Feyenoord verrot” blijven zingen, of mogen we nog wel alcoholisme verheerlijken als weer eens massaal “Brabantse nachten” meebleren…of dient dalijk echt het clublied aangepast te moeten worden, want we moeten inclusief zijn, waar stopt het deugvolk??
Deugvolk. Dat maakt jou dan niet deugvolk? Gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 01 aug 2022, 19:53 Utrecht 'supporters' hebben dat nummer verzonnen en werden in alle media kapot gemaakt.

5e9d3d17_YTDL_1.mp4.mp4

PSV supporters kwamen met het Philips lied en toen probeerden Ajax mensen dat zo te framen dat PSV ook antisemitische liedjes zong.
Sterker nog, een keer werd alleen de melodie gezongen zonder tekst, vond Hans Kraay dat de wedstrijd stil gelegd moest worden 😅
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ShovingNE2 schreef: 01 aug 2022, 19:49
Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:29 Vind het allemaal wat overdreven hier. Tot een paar jaar geleden werd vrolijk en luidkeels gezongen dat onze vaders bij de commando's werkte, en onze moeders bij de SS. En dat ze samen joden deden verbranden, want die joden, die branden het best...?
Tot een paar jaar geleden.... Progressie heet dat. Tot een paar miljoen jaar geleden sleepten we vrouwen een grot in en en joegen we met speren op mammoets.
Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:46 Prima, jouw mening, maar betekent niet dat dat ook meteen voor iedereen geldt.
Dat klopt. Alleen jouw mening begint wel de mening van een steeds kleiner groepje te worden. Net zoals een hele kleine minderheid vindt dat knokken rond voetbalwedstrijden er ook bij hoort.
Hm, ik vraag me af of dat groepje kleiner wordt. De maatschappij / jeugd zakt qua niveau in mijn beleving juist steeds verder af sinds COVID; Zie alle rellen, o.a. in Eindhoven.

Ik wil niet zeggen dat het een met het ander te maken heeft, maar dat de groep ‘overtreders’ kleiner wordt dat betwijfel ik.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:54
deninho32 schreef: 01 aug 2022, 19:53 Utrecht 'supporters' hebben dat nummer verzonnen en werden in alle media kapot gemaakt.

5e9d3d17_YTDL_1.mp4.mp4
Prima, maar bij ons is het ook jarenlang gezongen in het stadion.
Stierenpoep.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Franciscus schreef: 01 aug 2022, 19:55

Deugvolk. Dat maakt jou dan niet deugvolk? Gefeliciteerd.
En jij gefeliciteerd met de meest bijdragende post van 2022. Het is maar de vraag of iemand je kan overtreffen! :lol:
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Maatschappelijk topic incoming....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 01 aug 2022, 19:49 [


Tot een paar jaar geleden.... Progressie heet dat. Tot een paar miljoen jaar geleden sleepten we vrouwen een grot in en en joegen we met speren op mammoets.
Dat mag dus niet meer begrijp ik? En mag je nog wel met speren op vrouwen jagen en mammoets aan hun haren over de grond slepen? En hoe zit dat met kinderen?
Vraag het voor een vriend.. (niet..)
Laatst gewijzigd door DadOfFour op 01 aug 2022, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

deninho32 schreef: 01 aug 2022, 19:58
Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:54

Prima, maar bij ons is het ook jarenlang gezongen in het stadion.
Stierenpoep.
En ik zeg dat het stierenpoep is wat jij zegt. Op Oost en Vak T werd het regelmatig gezongen tot een jaar of 4/5 geleden.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ch-liedje/

Utrecht kreeg een boete voor dat liedje en een paar knuppels van PSV hebben het een keer gezongen bij de Mac Donalds. Een restaurant voor kinderen nota bene. Niet jarenlang in het stadion.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

deninho32 schreef: 01 aug 2022, 19:58
Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:54

Prima, maar bij ons is het ook jarenlang gezongen in het stadion.
Stierenpoep.
Op zeker dat Fanatic hier gelijk heeft.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Welles, nietes, lekker blijven geloven wat je gelooft, dan doe ik dat ook :)
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:59
Franciscus schreef: 01 aug 2022, 19:55

Deugvolk. Dat maakt jou dan niet deugvolk? Gefeliciteerd.
En jij gefeliciteerd met de meest bijdragende post van 2022. Het is maar de vraag of iemand je kan overtreffen! :lol:
Ach kom, je Medesupporters denigrerend wegzettwn als deugvolk, een belachelijke hyperbool maken naar de manlijke kracht en geen enkel argument waarom dit bijdraagt tot de sfeer. Nee dan draag je bij. De wereld is niet zwart wit: je kunt liedjes zonder joden zingen en tegelijkertijd geen retteketet AZ publiek zijn. Ik mis de Eindhovuh de gekste mentaliteit de laatste tijd. Ja, ik weet dat in de tijd van Gomes er ook zulke liederen werden gezongen, maar de sfeer was destijds beter en positiever.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Het is wel gezongen, op Oost. Niet zo massaal als bij Utrecht, en ook nu hoor je soms nog een klein groepje de laatste 2 zinnen veranderen van het M'n vader werkte bij Philips lied. Het is lang niet zo massaal als bij Utrecht, maar het is (en wordt) zeker gezongen. Hoe dichter bij het midden, hoe duidelijker je het hoort. Ook bij aankomst in de ArenA is het gezongen.
James Rodriguez
Bankzitter
1
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Vrij duidelijk wie er nooit in een stadion komt…
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

James Rodriguez schreef: 01 aug 2022, 20:09 Vrij duidelijk wie er nooit in een stadion komt…
Ik?
La vida és massa curta per no fer broma
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 01 aug 2022, 19:58
Fanatic-U-s schreef: 01 aug 2022, 19:54

Prima, maar bij ons is het ook jarenlang gezongen in het stadion.
Stierenpoep.
Nee, is waar. Jaren 90 en 00 sowieso
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

mateja schreef: 01 aug 2022, 20:07 Het is wel gezongen, op Oost. Niet zo massaal als bij Utrecht, en ook nu hoor je soms nog een klein groepje de laatste 2 zinnen veranderen van het M'n vader werkte bij Philips lied. Het is lang niet zo massaal als bij Utrecht, maar het is (en wordt) zeker gezongen. Hoe dichter bij het midden, hoe duidelijker je het hoort. Ook bij aankomst in de ArenA is het gezongen.
En bij ons op U hoor je het ook nog regelmatig (vooral rond en tijdens wedstrijden tegen Ajax).
Ex unitate vires

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen