Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Massimo
Legende
7

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De Jong heeft wel vaker mindere periodes gehad en hij is een speler die ook in mindere doen zijn waarde heeft. Hopelijk blijft hij nog een jaar, maar het is wel duidelijk dat er een verschuiving van hiërarchie aan het plaatsvinden is wat betreft de spitspositie.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Massimo voor dit bericht:
    EllermanJ
    negentiendertien.nl - (300x250) - 1
    psvgouda
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Jerdy Schouten

Massimo schreef: 13 apr 2025, 17:44 De Jong heeft wel vaker mindere periodes gehad en hij is een speler die ook in mindere doen zijn waarde heeft. Hopelijk blijft hij nog een jaar, maar het is wel duidelijk dat er een verschuiving van hiërarchie aan het plaatsvinden is wat betreft de spitspositie.
    Dit. Maar laten we ook even afwachten hoe Pepi terugkomt van zijn blessure
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen psvgouda voor dit bericht:
    Danny03
    Juancho
    Mister PSV
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Luuk is alleen wel een stuk ouder natuurlijk. Dus dat gaat ook wel meer en meer meespelen.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    voskat
    Nationale topspeler
    7

Smeets14 schreef: 13 apr 2025, 11:42
    PeterHoekstra schreef: 13 apr 2025, 09:02

Dat is toch raar?
    Nee, want Uneken is niveau Den Bosch.
    Ik denk dat hij op eigen verzoek niet meer in wordt gebracht zodat hij 1 op 1 kan blijven lopen.
  • Citaat
    alu.w
    International
    4

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -jong.html

Ben benieuwd in hoeverre dit gerucht echt waar is of dat de bron D. Duim is.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Wat mij betreft vrij logisch dat de subtopclubs het gaan proberen.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Doet me beetje aan Cocu denken die na een totale ineenstorting ook afscheid nam bij PSV en toen ogenschijnlijk nog open stond voor Feyenoord.
  • Citaat
    alu.w
    International
    4

Het lijkt me in ieder geval een heel rare gewaarwording om Luuk in een ander shirt te zien dan die van PSV. Liever dat ie in de KKD gaat spelen dan tegen ons.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Jerdy Schouten

11 Tinus schreef: 14 apr 2025, 08:02 Doet me beetje aan Cocu denken die na een totale ineenstorting ook afscheid nam bij PSV en toen ogenschijnlijk nog open stond voor Feyenoord.
    Was mijn associatie gisteravond ook direct, nog even los van het niet al te hoge waarheidsgehalte van het gerucht: hoe serieus is het überhaupt. En wellicht net als bij Cocu destijds met Feyenoord een hefboompje om een beter contract af te dwingen
  • Citaat
    M.Delgado
    Geselecteerd voor Oranje
    4

psvgouda schreef: 14 apr 2025, 09:20
    11 Tinus schreef: 14 apr 2025, 08:02 Doet me beetje aan Cocu denken die na een totale ineenstorting ook afscheid nam bij PSV en toen ogenschijnlijk nog open stond voor Feyenoord.
    Was mijn associatie gisteravond ook direct, nog even los van het niet al te hoge waarheidsgehalte van het gerucht: hoe serieus is het überhaupt. En wellicht net als bij Cocu destijds met Feyenoord een hefboompje om een beter contract af te dwingen
    Die witte chinees brengt het als een gerucht, gehoord in de welbekende wandelgangen, gelul in de ruimte.
  • Citaat
  • Number 8 On Tour
    Bankzitter
    4

Ik moet eerlijk zeggen als ik Luuk de Jong aanhoor in zijn interview bij ESPN na de wedstrijd dat de kans groot is dat hij stop bij PSV. Wellicht nog 1 jaar Amerika o.i.d. maar een rol als pinchhitter bij PSV gaat er voor hem niet inzitten verwacht ik. Hij zal willen spelen en dat zal met het verblijf van Pepi niet gaan gebeuren.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Number 8 On Tour voor dit bericht:
    NilisRomariooo
    Gerard Karnemelk
    Lid 2e elftal
    1
    Favoriete speler: Jedi Schouten

Dat zou ik erg jammer vinden. Ik zag Luuk nog wel een paar jaartjes doorgaan bij ons als 2e spits. Genoeg kans op speeltijd zou ik zeggen. En zeker genoeg ruimte om belangrijk te zijn voor het team. Zowel als mentor als pinch hitter. Mooie overgang naar een rol buiten het veld.
    Number 8 On Tour schreef: 14 apr 2025, 09:34 Ik moet eerlijk zeggen als ik Luuk de Jong aanhoor in zijn interview bij ESPN na de wedstrijd dat de kans groot is dat hij stop bij PSV. Wellicht nog 1 jaar Amerika o.i.d. maar een rol als pinchhitter bij PSV gaat er voor hem niet inzitten verwacht ik. Hij zal willen spelen en dat zal met het verblijf van Pepi niet gaan gebeuren.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Gerard Karnemelk voor dit bericht (totaal 2):
    Doperwt11EllermanJ
    R.Manco
    Vaste waarde in elftal
    1

Het zal vallen en staan met hoe Luuk het zelf ook beleefd. In mijn ogen, en ik denk in die van velen, zou Luuk de Jong in een rol van 2e spits volgend jaar fantastisch zijn. Heeft de kenmerken van een pinchhitter en zal ongetwijfeld een goed rol spelen in de groep.

Onlangs luisterde ik de aflevering van de Cor Potcast met daarin Kevin Strootman. De vraag kwam waarom hij niet nog even een jaartje bij zijn jeugdliefde sparta ging spelen voordat hij met pensioen ging. Het antwoord was dat Kevin het niet op kon brengen om op zo'n niveau te acteren, waarbij hij waarschijnlijk zichzelf zou gaan ergeren aan het feit dat hij zijn niveau van weleer absoluut niet meer aan kon tikken. Hij zou dan een jaar chagrijnig naar de club gaan en dat was het hem niet waard. Dat vond ik wel een mooi inzicht.

Wat ik daarmee wil zeggen: je kunt moeilijk invullen voor een ander wat nog 'mooi' zou zijn. Het is Luuk zeer gegund om zijn hart te volgen na alles wat hij voor PSV gedaan heeft. Wat mij betreft is elke keuze die hij maakt de juiste (zolang hij niet naar Ajax of Feyenoord gaat natuurlijk :pul: ).
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen R.Manco voor dit bericht:
    Ittot
    Juancho
    Mister PSV
    7

No way dat Luuk voor een andere club in NL gaat spelen.

1. Hij gaat nog 1 of 2 jaartjes een leuk avontuur aan met zijn gezin in het buitenland. Lekker bij Vriends in Australië ofzo, geweldig man! keert daarna terug naar NL en PSV om in een andere rol wat voor de club te gaan doen
    2. Hij gaat nog een jaartje door en accepteert dat hij zeer waarschijnlijk zijn rol als 1e spits moet afgeven
    3. Hij gaat stoppen en zich richten op een andere carrière. Allicht bij PSV?

Ik denk dit en ook in deze volgorde.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht:
    DoubleUCoolman
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit seizoen zal een hele zware wissel getrokken hebben op iedereen die wél elke week het maximale wil geven en dan staat Luuk voorop. Kan me heel goed voorstellen dat hij er een gigantische sik van heeft. Ik kan de dip in zijn eigen prestaties hier ook niet los van zien.

Als ik hem was zou ik 't ergens zoeken dan in de Eredivisie maar die keuze zal ongetwijfeld samenhangen met het gezin De Jong.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ziege maar ook zagge voor dit bericht:
    EllermanJ
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

ziege maar ook zagge schreef: 14 apr 2025, 11:45Dit seizoen zal een hele zware wissel getrokken hebben op iedereen die wél elke week het maximale wil geven en dan staat Luuk voorop. Kan me heel goed voorstellen dat hij er een gigantische sik van heeft. Ik kan de dip in zijn eigen prestaties hier ook niet los van zien.
    Goed punt
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    11 Tinus
    Legende
    4

Awards:

Juancho schreef: 14 apr 2025, 11:44 No way dat Luuk voor een andere club in NL gaat spelen.

1. Hij gaat nog 1 of 2 jaartjes een leuk avontuur aan met zijn gezin in het buitenland. Lekker bij Vriends in Australië ofzo, geweldig man! keert daarna terug naar NL en PSV om in een andere rol wat voor de club te gaan doen
    2. Hij gaat nog een jaartje door en accepteert dat hij zeer waarschijnlijk zijn rol als 1e spits moet afgeven

Luuk heeft succesjaren gehad bij PSV en daar tussendoor nog even de EL gewonnen met Sevilla en bij Barcelona gespeeld. Die gaat echt niet even lekker ballen voor de leuk in fucking Australië. Hij is niet overbodig bij PSV gebleken dit jaar, sterker nog, tot nu toe is hij nog steeds 1e spits van een club die bij de laatste 16 in de CL. Hij zal toch wel iets meer in zichzelf geloven dan op C niveau ergens een leuk avontuurtje doen.

Hij gaf aan dat hij wil winnen, zijn prijzenkast moet voller en hij wil spelen. Vanuit PSV oogpunt wil je hem er het liefste bij houden en ook de supporters kunnen zich niets beters wensen dan Pepi als 1e spits en Luuk nog daarachter maar vanuit het oogpunt van Luuk is het helemaal niet zo logisch dat hij wekelijks op de bank gaat zitten wachten tot hij mag warmlopen. Misschien zit hij helemaal niet te wachten om ergens 2e spits te zijn.

Wat Pepi geweldig heeft gedaan is het accepteren en omarmen van zijn rol. Bosz heeft met zijn keuzes duidelijk gemaakt dat Luuk de eerste spits was en door fysiek ongemak en load management aan de ene kant en de ontwikkeling van Pepi aan de andere kant bracht het dit jaar veel beter in balans. Ik geloof dat er nog een rol is voor Luuk bij PSV en dat is echt niet enkel als stormram of als het al 4-0 is. Hopelijk ziet ie dat ook zitten en verlengt hij nog een jaartje.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht:
    De Realist
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

Juancho schreef: 14 apr 2025, 11:44 No way dat Luuk voor een andere club in NL gaat spelen.

3. lijkt me uitgesloten. Althans, dat was het onlangs nog.
  • Citaat
    Skuddem
    Nationale topspeler
    3
    Clubvoorkeur: heeee hooooo
    Favoriete speler: Ricardo Pepi

Mocht het zo zijn, is het jammer dat we dit seizoen geen kampioen worden en dus niet met een high het hoofdstuk Luuk the Legend (voorlopig) afsluiten. Voorlopig, omdat we hem nog wel terug zien als coach of in de technische staf vermoed ik zo.

Desondanks is, vooral vanwege vorig seizoen, zijn terugkeer toch een enorm succes geweest!
    Ik mis hem nu al, weet je wat,

niet laten gaan!
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Skuddem voor dit bericht:
    alu.w
    voor de ene een probleem en voor de ander niks bijzonder
    Ittot
    Vedette
    4

11 Tinus schreef: 14 apr 2025, 12:37Luuk heeft succesjaren gehad bij PSV en daar tussendoor nog even de EL gewonnen met Sevilla en bij Barcelona gespeeld. Die gaat echt niet even lekker ballen voor de leuk in fucking Australië. Hij is niet overbodig bij PSV gebleken dit jaar, sterker nog, tot nu toe is hij nog steeds 1e spits van een club die bij de laatste 16 in de CL. Hij zal toch wel iets meer in zichzelf geloven dan op C niveau ergens een leuk avontuurtje doen.
    Ik schat zo in dat Luuk het iets genauanceerder zal zien.
    Het klopt dat hij hele goede seizoenen heeft gehad bij ons. Sterker nog, vorig seizoen was hij, en vele andere, fenomenaal in de eredivisie. Maar dit jaar is hij al bijna het hele seizoen kommer en kwel, op een redelijke start na. Hij merkt zelf ook dat hij in de CL en in de eredivisie heel veel moeite heeft om te brengen wat er verwacht mag worden van een eerste spits van PSV. Dan heb ik het niet eens over het maken van doelpunten maar ook basale dingen zoals een duel winnen, goed kaatsen, bal bij zich houden, loopacties in de 16 etc. Niet voor niets dat vanaf het begin al geroepen werd voor meer minuten voor Pepi. En die lokroep werd met de week groter.

Obv zijn leeftijd en prestaties van dit seizoen zou ik niet weten welke club die prijzen pakt in een A competitie aan Luuk de Jong denkt. Ook niet in een B competitie zoals de onze eerlijk gezegd. Niet met de criteria prijzen pakken en basisspeler.
    Ik hoop dat hij ofwel de kracht vind om te accepteren dat hij 2e spits gaat zijn volgend seizoen (tenzij hij wel zijn vorm weer vind) en gewoon bijtekent. Anders verwacht ik dat hij naar Amerika oid gaat voor een mooi avontuur icm mogelijk prijzen pakken als basisspeler.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

11 Tinus schreef: 14 apr 2025, 12:37

Luuk heeft succesjaren gehad bij PSV en daar tussendoor nog even de EL gewonnen met Sevilla en bij Barcelona gespeeld. Die gaat echt niet even lekker ballen voor de leuk in fucking Australië. Hij is niet overbodig bij PSV gebleken dit jaar, sterker nog, tot nu toe is hij nog steeds 1e spits van een club die bij de laatste 16 in de CL. Hij zal toch wel iets meer in zichzelf geloven dan op C niveau ergens een leuk avontuurtje doen.
    Luuk wordt in augstus 35 jaar. Kan mij juist goed voorstellen dat hij nog 1 a 2 jaartjes met zijn gezin (zn kinderen zijn toch nog erg jong?) lekker zo'n mooi avontuur aan wil gaan waarbij niet perse de zwaarte van competitie op 1 staat. Ik weet niet of je de podcast van Vriends en co beluistert maar die heeft daar wel echt een heerlijk avontuur hoor. Minder druk, minder stress, lekker voetballen en vooral fantastisch leven.

Je moet ook bekijken welke Europese clubs in serieuze competities en die CL spelen nog willen beginnen aan een 35 jarige spits.

Ik zou het Luuk iig niet kwalijk nemen. Komt ie na 2 jaar toch lekker terug om iets bij PSV te gaan opbouwen in een andere rol. Mooi man.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    DonyellMalen
    Legende
    4

Skuddem schreef: 14 apr 2025, 12:40Mocht het zo zijn, is het jammer dat we dit seizoen geen kampioen worden en dus niet met een high het hoofdstuk Luuk the Legend (voorlopig) afsluiten.
    Eens. Maar gezien deze woorden ga ik wel uit van een vertrek, helaas.

https://www.telegraaf.nl/sport/10062929 ... -leven-van
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Wat er ook gebeurd. Luuk is en blijft een superheld!
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Voormalig KG voor dit bericht (totaal 2):
    IttotDe Realist
    11 Tinus
    Legende
    4

Awards:

Wie moet er toch in godsnaam aanvoerder worden volgend jaar als hij niet speelt of zelfs weg is.
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

11 Tinus schreef: 14 apr 2025, 18:37 Wie moet er toch in godsnaam aanvoerder worden volgend jaar als hij niet speelt of zelfs weg is.
    Perisic en als die weg is Veerman en als die weg is Schouten en als die weg is Mauro en als die weg is Til en als die weg is Drommel en als die weg is Lang en als die weg is Boscagli maar die gaat al weg dus dat kan niet doe dan maar Benitez die is toch al vierde aanvoerder oh wacht die gaat ook weg doe dan maar Bakayoko en als die weg is Babadi oh nee zelfs die gaat misschien weg doe dan maar Schiks tenzij die wordt verhuurd dan nemen we Eus Waayers.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen SKERLA voor dit bericht (totaal 6):
    ThijsVoormalig KGHeissenberrugRen HöeklmaohugoFieseFriedrich
    Kezmania
    Meervoudig international
    4

Jongens even resumé: Luuk loopt voorop qua instelling en zal volgens velen hier lijden onder de rest? No offence maar Luuk is al een tijdje een luie spits zonder rendement. Dat zijn gewoon de feiten. Iedereen weet dat voetballers het eeuwige leven niet hebben maar iedereen houdt hem de hand boven het hoofd op basis van zijn verdiensten. Ik snap het, hij is een PSV-legende, maar het is hoog tijd voor Pepi om meerdere redenen. Het is gewoon klaar als eerste nummer 9 van PSV, zo eerlijk moeten we zijn. Ik vind het makkelijk om hem als kartrekker te bestempelen want welke kar heeft hij precies getrokken? Je kan gewoon niet meer om Pepi heen, naar mijns inziens de beste spits van de gehele Eredivisie, al kan dat gauw.
  • Citaat
  • Plaats reactie