Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
ElTigre
Meervoudig international
6

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zelfs in deze speeltuin verliest die veel duels en eigenlijk onzichtbaar..
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ElTigre voor dit bericht (totaal 3):
    TijnRicardoPepi9TylerDurdn
    negentiendertien.nl - (300x250) - 1
    DC_PSV
    Legende
    7

Is een held, maar pijnlijk om te zien dat hij niet meekan in het tempo van deze wedstrijd. Jammer.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen DC_PSV voor dit bericht:
    TylerDurdn
    #simplythebest
    DonyellMalen
    Legende
    4
    Clubvoorkeur: PSV

Erg benieuwd wat ‘ie gaat doen. Vond het moment dat ‘ie even op rechtsbuiten stond wel pijnlijk, echt alle explosiviteit is eruit. Die bal kon ‘ie ogenschijnlijk gemakkelijk hebben, dacht ik.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Over zijn toekomst kan de 34-jarige De Jong, die een aflopend contract heeft bij PSV, niet veel zeggen. 'De club weet ervan', zei hij. 'Ik wil het seizoen uitspelen en ik ben in gesprek. Ik ben er wel mee bezig, maar ik richt me nu nog vooral op de laatste wedstrijden goed afronden en daarna ga ik kijken wat ik ga doen.'
    https://www.vi.nl/nieuws/gemengde-gevoe ... -van-balen
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Pijnlijk om hem zo te zien ploeteren tegen de nummer laatst...
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Ja is gewoon zwaar overbelast. Het is niet zo dat ie er ineens niks meer van kan ofzo he. Kijk bv nog een paar maanden geleden naar die pot tegen Sporting waar die veruit de beste op het veld was.
    Gewoon helemaal kut dat Pepi m niet kan ontlasten en dat Earnie er zo een pleuriszooi van heeft gemaakt.
    Want de komende weken gaat het niet anders zijn.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen De Realist voor dit bericht (totaal 4):
    GrasmatBossche bolRPSV94ruuddevil
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    DonyellMalen
    Legende
    4

De Realist schreef: 12 apr 2025, 23:24Ja is gewoon zwaar overbelast.
    Maar zo druk is z’n schema niet meer, toch?

Afbeelding
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen DonyellMalen voor dit bericht:
    Tijn
    RPSV94
    Meervoudig international
    2
    Seizoenkaart: Vak TT

DonyellMalen schreef: 13 apr 2025, 00:41
    De Realist schreef: 12 apr 2025, 23:24Ja is gewoon zwaar overbelast.

Afbeelding
    Maakt niet uit, kun je alsnog overbelast zijn. Hij is op leeftijd en heeft in principe alle druk op zich liggen als enige spits in de selectie. Vooral dat laatste is funest denk ik, hij moet het doen. Scoort hij niet, is hij volgens veel mensen ook niks meer waard. Dat gaat ook gewoon knagen bij zo iemand, niemand die hem aflost en daarnaast ook scherp houdt. Sinds Pepi is weggevallen, is zijn vorm ook minder geworden. En ja, ook bij hem gaat het op een gegeven moment minder worden. Maar het hele team loopt voor geen meter, en daar deelt hij in mee. Ja vandaag was dan misschien een uitzondering (heb het niet kunnen zien, dus geen goed oordeel), maar toch.
  • Citaat
  • ElTigre
    Meervoudig international
    6

RPSV94 schreef: 13 apr 2025, 02:09

Afbeelding
    Maakt niet uit, kun je alsnog overbelast zijn. Hij is op leeftijd en heeft in principe alle druk op zich liggen als enige spits in de selectie. Vooral dat laatste is funest denk ik, hij moet het doen. Scoort hij niet, is hij volgens veel mensen ook niks meer waard. Dat gaat ook gewoon knagen bij zo iemand, niemand die hem aflost en daarnaast ook scherp houdt. Sinds Pepi is weggevallen, is zijn vorm ook minder geworden. En ja, ook bij hem gaat het op een gegeven moment minder worden. Maar het hele team loopt voor geen meter, en daar deelt hij in mee. Ja vandaag was dan misschien een uitzondering (heb het niet kunnen zien, dus geen goed oordeel), maar toch.
    Als hij overbelast zou zijn, hadden ze hem gisteren toch ook gewoon gewisseld? Til of Perisic in de spits gezet of zelfs een ander bij een 4-0 voorsprong?
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ElTigre voor dit bericht:
    Paulus22
    voskat
    Nationale topspeler
    7

Nou ja, het was maar Almere, en ons middenveld klopte eindelijk weer eens écht.

Ook een overwerkte Luuk wist daar heus wel raad mee.
    Zelfs Perez met tuberculose had je op kunnen stellen en die had er nog eentje ingehoest ook.
  • Citaat
  • PeterHoekstra
    Bankzitter
    1

Waarom vervangt Uneken hem niet gister? We stonden 4-0 voor bij rust. Bosz knijpt Luuk zo helemaal uit
  • Citaat
  • Op naar de derde ster
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

PeterHoekstra schreef: 13 apr 2025, 08:56 Waarom vervangt Uneken hem niet gister? We stonden 4-0 voor bij rust. Bosz knijpt Luuk zo helemaal uit
    Omdat hij niet op de bank zat.
  • Citaat
  • PeterHoekstra
    Bankzitter
    1

SKERLA schreef: 13 apr 2025, 09:00
    PeterHoekstra schreef: 13 apr 2025, 08:56 Waarom vervangt Uneken hem niet gister? We stonden 4-0 voor bij rust. Bosz knijpt Luuk zo helemaal uit

Dat is toch raar?
  • Citaat
  • Op naar de derde ster
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Bosz en jeugd inbrengen.....

@DonyellMalen
    Dat werkt door he. Als iemand een burnout heeft en even thuis gaat zitten is ie ook niet na twee weken thuis zitten ineens weer topfit
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    Johann Vogelaar
    Bankzitter
    Favoriete speler: Romario

Awards:

PeterHoekstra schreef: 13 apr 2025, 09:02

Dat is toch raar?
    Uneken is gewoon niet goed genoeg, niks raars aan.
    En volgens mij wil Luuk zelf ook niet perse gewisseld worden.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Johann Vogelaar voor dit bericht (totaal 3):
    GrasmatSKERLAStandbeeld
    Ittot
    Vedette
    4

Luuk is niet overbelast. Hij heeft gewoon een kutseizoen en is zwaar uit vorm. Het is dat hij nog aardig begon dit seizoen en spelers als Tillman, Saibari, Lang, Perisic etc om zich heeft staan anders waren zijn stats ook dramatisch. Hij is gewoon achteruit gegaan tov vorig seizoen.

Dit hebben we vaker gezien bij hem, grandioze seizoenen afwisselen met dramatische. Vorig seizoen was hij echt grandiooos. Dit seizoen speel je met 10 tegen 12.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ittot voor dit bericht (totaal 2):
    EHVmijnpassiesmoortje
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

Dat is toch raar?
    Nee.

- Hij is niet goed genoeg.
    - Hij was onlangs nog geblesseerd.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen SKERLA voor dit bericht:
    DeBruyne
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ittot schreef: 13 apr 2025, 09:14 Het is dat hij nog aardig begon dit seizoen en spelers als Tillman, Saibari, Lang, Perisic etc om zich heeft staan anders waren zijn stats ook dramatisch.
    Wat een non-argument. Hij is pas minder gaan presteren toen iedereen uit vorm of geblesseerd raakte. Alsof hij daarvoor ook kut was maar dat anderen dat maskeerden. Hij schoot ze er toch echt zelf in. :tear:

Nee, hij is gewoon overbelast geraakt van het alles 90 minuten moeten spelen in precies het drukste punt van het seizoen. Volgend seizoen staat hij er gewoon weer als vanouds. Al dan niet als invalspits.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht (totaal 2):
    Johann VogelaarDe Realist
    Johann Vogelaar
    Bankzitter
    Favoriete speler: Romario

Awards:

Hopelijk blijft Luuk nog een jaartje, maar het zou mij ook niet verbazen als Luuk einde seizoen zegt: het is mooi geweest, ik stop, ik ga nu tijd maken voor mijn gezin en wie weet later terugkomen in een andere functie bij PSV.
  • Citaat
  • Ittot
    Vedette
    4

Grasmat schreef: 13 apr 2025, 10:13
    Ittot schreef: 13 apr 2025, 09:14 Het is dat hij nog aardig begon dit seizoen en spelers als Tillman, Saibari, Lang, Perisic etc om zich heeft staan anders waren zijn stats ook dramatisch.
    Wat een non-argument. Hij is pas minder gaan presteren toen iedereen uit vorm of geblesseerd raakte. Alsof hij daarvoor ook kut was maar dat anderen dat maskeerden. Hij schoot ze er toch echt zelf in. :tear:

Nee, hij is gewoon overbelast geraakt van het alles 90 minuten moeten spelen in precies het drukste punt van het seizoen. Volgend seizoen staat hij er gewoon weer als vanouds. Al dan niet als invalspits.
    Hij werd gedurende het seizoen minder en minder. Ook na periodes van rust. Sinds de winterstop (na een lange periode van rust!!) was het helemaal dramatisch. Maar ook daarvoor met Pepi er nog bij werd het met de week minder. Het is echt onzin dat het aan overbelast zijn zou liggen. Hij heeft meer rust dan internationals en heeft zelf altijd aangegeven juist baat te hebben bij veel minuten maken.

Dat hij volgend seizoen ineens wel weer een duel kan winnen, een bal vast kan houden of een keer de bal bij de juiste kleur krijgen geloof ik direct. Dat heeft hij vorig seizoen ook laten zien, en jaren terug ook al. Het kan bij Luuk ook weer omslaan.

Maar dit jaar is het gewoon drama en mis je Pepi enorm de 2e seizoenshelft.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Als hij echt in het rood staat wissel je hem veel vaker wat prima kan met de opties die Bosz heeft. Dat dit nooit gebeurt buiten 1x Perisic in de spits tegen Arsenal wat prima ging, zegt ook wel veel. Zowel over Luuk zelf als over Bosz.

Maar dit is, met alle respect niet meer aan te gluren zo. Heeft werkelijk niemand iets aan met Luuk voorop. Je ziet hem gewoon ploeteren en doen. Zit er gewoon niet meer in zo.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht:
    Tijn
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Smeets14
    Nationale topspeler
    7

Dat is toch raar?
    Nee, want Uneken is niveau Den Bosch.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Smeets14 voor dit bericht:
    TomPSV
    FritskePhilips
    Nationale topspeler
    6

Gewoon seizoen afmaken en volgende jaren houden als stormram. Dat hoop ik tenminste. Luuk zou zijn carrière bij ons af moeten sluiten, al zijn er momenteel discussies over zijn inbreng.

Pepi volgend jaar 1e spits, een talentvolle 2e spits erachter en Luuk als stormram. Een ideale bezetting in mijn ogen.

Jammer dat die talentvolle spits niet uit de eigen Academy gaat komen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen FritskePhilips voor dit bericht:
    Tijn
    DonyellMalen
    Legende
    4

Afbeelding
    Ik weet niet of het écht overbelasting is hoor. Dat wordt nu door enkelen geroepen, maar feit is: hij speelt alles en hij wíl zelf ook alles spelen. Als hij echt tegen zijn fysieke limiet zat, had de staf dat toch wel opgemerkt of had hij zelf aan de bel getrokken? Nu lijkt het eerder alsof men achteraf zoekt naar een verklaring voor zijn mindere vorm. Luuk is een waanzinnige held, maar daardoor hoeven zijn mindere prestaties van de laatste tijd niet direct goedgepraat te worden onder de noemer 'overbelasting'.

Misschien is het ook gewoon zo simpel dat hij niet in vorm is, het team niet draait en dat hij geen concurrentie meer voelt. Dat vreet aan alles: aan je scherpte, je zelfvertrouwen, je rendement. En dan kun je overbelasting gaan noemen, maar ik vraag me heel erg af of dat wel het volledige verhaal is. Gisteren tegen een heel tam Almere was het ook niet echt top.
  • Citaat
  • RPSV94
    Meervoudig international
    2
    Seizoenkaart: Vak TT

DonyellMalen schreef: 13 apr 2025, 16:02

Ik weet niet of het écht overbelasting is hoor. Dat wordt nu door enkelen geroepen, maar feit is: hij speelt alles en hij wíl zelf ook alles spelen. Als hij echt tegen zijn fysieke limiet zat, had de staf dat toch wel opgemerkt of had hij zelf aan de bel getrokken? Nu lijkt het eerder alsof men achteraf zoekt naar een verklaring voor zijn mindere vorm. Luuk is een waanzinnige held, maar daardoor hoeven zijn mindere prestaties van de laatste tijd niet direct goedgepraat te worden onder de noemer 'overbelasting'.

Misschien is het ook gewoon zo simpel dat hij niet in vorm is, het team niet draait en dat hij geen concurrentie meer voelt. Dat vreet aan alles: aan je scherpte, je zelfvertrouwen, je rendement. En dan kun je overbelasting gaan noemen, maar ik vraag me heel erg af of dat wel het volledige verhaal is. Gisteren tegen een heel tam Almere was het ook niet echt top.
    Ik denk dat het een combinatie is met hetgeen wat jij als laatst benoemd. Mentaal kun je ook overbelast raken natuurlijk. Hij oogt vaak gewoon heel erg moe, en als hij dan ook nog amper scoort wordt het er mentaal niet beter op.
  • Citaat
  • Massimo
    Legende
    7

De Jong heeft wel vaker mindere periodes gehad en hij is een speler die ook in mindere doen zijn waarde heeft. Hopelijk blijft hij nog een jaar, maar het is wel duidelijk dat er een verschuiving van hiërarchie aan het plaatsvinden is wat betreft de spitspositie.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Massimo voor dit bericht:
    EllermanJ
    Plaats reactie