Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Prof_napo
Vedette
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 19 dec 2024, 19:17 Realiseer je dat dit alleen bij voetbal kan. Achterlijk dat Bosz een schorsing kreeg. Totaal achterlijk. 'ik vind het niets'.
Nee, Bosz kreeg geen schorsing, Bosz heeft een voorwaardelijke schorsing gekregen.
  • Citaat
  • loginnaam
    Internationale topspeler
    5

Prof_napo schreef: 20 dec 2024, 08:58
    ShovingNE2 schreef: 19 dec 2024, 19:17 Realiseer je dat dit alleen bij voetbal kan. Achterlijk dat Bosz een schorsing kreeg. Totaal achterlijk. 'ik vind het niets'.
    Nee, Bosz kreeg geen schorsing, Bosz heeft een voorwaardelijke schorsing gekregen.
    Dat betekent dat als hij nog een keer precies hetzelfde zou doen, hij alsnog die schorsing krijgt, dus dat komt op hetzelfde neer voor Shoving's punt.
  • Citaat
    alu.w
    Basisspeler
    4

loginnaam schreef: 19 dec 2024, 18:19
    alu.w schreef: 19 dec 2024, 16:03

Het ging toch om bepaalde taken? Niet specifiek wedstrijdtaken?
    Jij maakt de vergelijking met trainers en voetballers, dus dan mag jij ook duidelijk maken wat een schorsing van een TD precies zou moeten inhouden in zo'n geval. Het enige voorbeeld van een geschorste TD dat ik zo weet is van Marc O. maar die is dan ook een heel stuk erger over de schreef gegaan en zo'n schorsing kan dan ook beter worden vergeleken met de schorsing van Onana voor het innemen van het pilletje van zijn vrouw, en vervolgens ook echt niets meer mocht doen. Maar hoe wil jij een TD een wedstrijd schorsen? Wat mag hij dan niet meer doen?
    Hetzelfde als Overmars, maar dan korter, zoiets. Gaat mij erom dat er werd gezegd dat schorsen een mogelijkheid was m.b.t. Bosvelt. En dat ik een voorwaardelijke boete van 1000 euro dan wel erg schraal vindt, terwijl Bosz wel een schorsing kreeg, hetzij voorwaardelijk.
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7
    Seizoenkaart: Vak PR

Het blijft een straf. Ronduit achterlijk. Hele wereld heeft de bek vol over VVMU, maar dat geldt niet in het voetbal schijnbaar. Trek die lijn eens door dat het OM je een schikkingsvoorstel doet omdat je over Schoof zegt: 'ik vind het niets'. :lol:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht:
    alu.w
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    VeresRivne
    Vedette
    5

TomPSV schreef: 18 dec 2024, 18:27 Tja, ik ben geen fan van Maduro, maar hebben ze wel de juiste verwachtingen bij Almere? Die werken toch met veruit de kleinste begroting. Het is eigenlijk al een wonder dat die club in de Eredivisie zit en afgelopen seizoen heeft overleefd..
    Normaal wordt een club dan leeggegeten door de rest van de eredivisie mbt Hun betere spelers maar zelfs dat viel mee. Almere heeft last van SevondSeasonSyndrome, de positive vibe is weg, de verrassing, het nieuwe etc. Los daarvan zijn de stats van Maduro dramatisch, Robinet heeft maar een keer gescoord, Hansen topscorer met twee doelpunten...

Alex Pastoor heeft er het maximale uitgeperst en meer vorig seizoen want ze leefden boven hun stand. Toch snap ik wel dat ze Maduro er nu uitgooien
  • Citaat
  • It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    RPSV94
    Meervoudig international
    2
    Seizoenkaart: Vak TT
    Clubvoorkeur: PSV

alu.w schreef: 20 dec 2024, 09:55
    loginnaam schreef: 19 dec 2024, 18:19

Jij maakt de vergelijking met trainers en voetballers, dus dan mag jij ook duidelijk maken wat een schorsing van een TD precies zou moeten inhouden in zo'n geval. Het enige voorbeeld van een geschorste TD dat ik zo weet is van Marc O. maar die is dan ook een heel stuk erger over de schreef gegaan en zo'n schorsing kan dan ook beter worden vergeleken met de schorsing van Onana voor het innemen van het pilletje van zijn vrouw, en vervolgens ook echt niets meer mocht doen. Maar hoe wil jij een TD een wedstrijd schorsen? Wat mag hij dan niet meer doen?
    Hetzelfde als Overmars, maar dan korter, zoiets. Gaat mij erom dat er werd gezegd dat schorsen een mogelijkheid was m.b.t. Bosvelt. En dat ik een voorwaardelijke boete van 1000 euro dan wel erg schraal vindt, terwijl Bosz wel een schorsing kreeg, hetzij voorwaardelijk.
    Maar waarin begrijp je het verschil tussen het schorsen van een TD en een trainer niet? Bosz staat op het veld, een TD zit op de tribune. Laat dat nou net de plek zijn waar iedere speler met een schorsing plaats mag nemen. Moet je een TD dan een gebiedsverbod geven zodat hij het stadion niet in mag?

Buiten dat het wat mij betreft echt compleet debiel zou zijn als een TD zijn taken voor een week moet neerleggen omdat hij iets riep over de KNVB, dat zijn Noord-Koreaanse praktijken.
  • Citaat
  • RPSV94
    Meervoudig international
    2
    Seizoenkaart: Vak TT

VeresRivne schreef: 20 dec 2024, 10:28
    TomPSV schreef: 18 dec 2024, 18:27 Tja, ik ben geen fan van Maduro, maar hebben ze wel de juiste verwachtingen bij Almere? Die werken toch met veruit de kleinste begroting. Het is eigenlijk al een wonder dat die club in de Eredivisie zit en afgelopen seizoen heeft overleefd..
    Normaal wordt een club dan leeggegeten door de rest van de eredivisie mbt Hun betere spelers maar zelfs dat viel mee. Almere heeft last van SevondSeasonSyndrome, de positive vibe is weg, de verrassing, het nieuwe etc. Los daarvan zijn de stats van Maduro dramatisch, Robinet heeft maar een keer gescoord, Hansen topscorer met twee doelpunten...

Alex Pastoor heeft er het maximale uitgeperst en meer vorig seizoen want ze leefden boven hun stand. Toch snap ik wel dat ze Maduro er nu uitgooien
    Maar Alex Pastoor is dan ook wel echt een groot trainer, een trainer met een revolutionaire spelwijze. Ik zou hem vergelijken met een Guardiola en Ancelotti, een van de grootste der aarde. Wordt tijd dat Alex trainer wordt van het Nederlands Elftal, dan gaan we eindelijk een WK winnen.

Groetjes, Alex P.
  • Citaat
  • Chucky
    Vedette
    6

ShovingNE2 schreef: 20 dec 2024, 10:15

Het blijft een straf. Ronduit achterlijk. Hele wereld heeft de bek vol over VVMU, maar dat geldt niet in het voetbal schijnbaar. Trek die lijn eens door dat het OM je een schikkingsvoorstel doet omdat je over Schoof zegt: 'ik vind het niets'. :lol:
    Alhoewel ik het ook niet eens was met de straf van Bosz vind ik deze vergelijking wel heel erg ongenuanceerd.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Chucky voor dit bericht:
    Prof_napo
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Jerdy Schouten

Chucky schreef: 20 dec 2024, 10:37

Alhoewel ik het ook niet eens was met de straf van Bosz vind ik deze vergelijking wel heel erg ongenuanceerd.
    Laat niet onverlet waar het om gaat bij vvmu: wat mogen vinden en dat hardop zeggen tegen de autoriteit, in het ene geval 'de overheid' in het andere 'de bond'. In die zin is de vergelijking, hoewel gechargeerd, niet eens zo gek toch? Waar vvvmu vaak mee gelijk wordt gesteld 'alles kunnen zeggen, ook mijn asociale buurman kunnen beledigen', daar heeft het weinig mee van doen. Het gaat om wat je als burger guppie van en tegen een autoriteit mag zeggen, niet of je mag zeggen dat ik een lul ben. Dat laatste mag overigens ook :mrgreen:
  • Citaat
    alu.w
    Basisspeler
    4

RPSV94 schreef: 20 dec 2024, 10:30
    alu.w schreef: 20 dec 2024, 09:55

Maar waarin begrijp je het verschil tussen het schorsen van een TD en een trainer niet? Bosz staat op het veld, een TD zit op de tribune. Laat dat nou net de plek zijn waar iedere speler met een schorsing plaats mag nemen. Moet je een TD dan een gebiedsverbod geven zodat hij het stadion niet in mag?

Buiten dat het wat mij betreft echt compleet debiel zou zijn als een TD zijn taken voor een week moet neerleggen omdat hij iets riep over de KNVB, dat zijn Noord-Koreaanse praktijken.
    Ik begrijp het verschil wel hoor. Ik ben ook niet voor een schorsing. Wel ben ik voor gelijke monniken, gelijke kappen. En in 'het nieuws' werd gezegd dat een schorsing een mogelijkheid was. Inhoudelijk maakt het mij dan niet uit hoe en wat die schorsing behelst, maar als je een trainer voor een uitspraak wil schorsen, dan ook een TD.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    2

Chucky schreef: 20 dec 2024, 10:37

De vergelijking zou wat beter zijn als een politie rechercheur gaat roepen over een uitspraak van een specifieke rechter "Ik vind het niets".
    Het betrekken van de VVMU bij alles en niets wordt ook vermoeiend, de relatie tussen clubs en de scheidsrechters lijkt mij evident, zo ook die tussen politie en rechtspraak.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    6

Awards:

alu.w schreef: 20 dec 2024, 10:53
    RPSV94 schreef: 20 dec 2024, 10:30

Ik begrijp het verschil wel hoor. Ik ben ook niet voor een schorsing. Wel ben ik voor gelijke monniken, gelijke kappen. En in 'het nieuws' werd gezegd dat een schorsing een mogelijkheid was. Inhoudelijk maakt het mij dan niet uit hoe en wat die schorsing behelst, maar als je een trainer voor een uitspraak wil schorsen, dan ook een TD.
    Dat is alleen geen gelijke monniken gelijke kappen, want een dergelijke schorsing heeft veel meer effect op een trainer dan op een TD.
  • Citaat
    alu.w
    Basisspeler
    4

Persepolis schreef: 20 dec 2024, 11:16
    alu.w schreef: 20 dec 2024, 10:53

Dat is alleen geen gelijke monniken gelijke kappen, want een dergelijke schorsing heeft veel meer effect op een trainer dan op een TD.
    Dan moet het een schorsing zijn die evenveel effect heeft. Of, wat dacht je van: geen schorsingen voor kritiek op de arbitrage?
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    6

Awards:

alu.w schreef: 20 dec 2024, 11:21

Dan moet het een schorsing zijn die evenveel effect heeft. Of, wat dacht je van: geen schorsingen voor kritiek op de arbitrage?
    Dat laatste ben ik helemaal mee eens.
  • Citaat
    Ren Höek
    Vedette
    6

RPSV94 schreef: 20 dec 2024, 10:31 Maar Alex Pastoor is dan ook wel echt een groot trainer, een trainer met een revolutionaire spelwijze.
    Beetje flauwe reactie van je natuurlijk, maar Pastoor is een prima trainer.
    Analytisch en verbaal is hij sterk, onder hem speelde Almere ook interessant voetbal. Heel direct, vanuit de omschakeling, vrij stabiel en gericht op het benutten van de sterke punten van zijn beste spelers. Dat werkte goed.

Maduro wil leuk gaan voetballen, de Nederlandse ziekte.
    Combineer dit met het altijd zwaardere 2e seizoen in de Eredivisie en je krijgt het huidige kansloze seizoen.
  • Citaat
  • “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Ittot
    Internationale topspeler
    4

Ren Höek schreef: 20 dec 2024, 11:30
    RPSV94 schreef: 20 dec 2024, 10:31 Maar Alex Pastoor is dan ook wel echt een groot trainer, een trainer met een revolutionaire spelwijze.
    Analytisch en verbaal is hij sterk, onder hem speelde Almere ook interessant voetbal. Heel direct, vanuit de omschakeling, vrij stabiel en gericht op het benutten van de sterke punten van zijn beste spelers. Dat werkte goed.

Combineer dit met het altijd zwaardere 2e seizoen in de Eredivisie en je krijgt het huidige kansloze seizoen.
    Klopt. En Maduro is simpelweg ook zwaar overschat, net als tijdens zijn voetballoopbaan.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    2

Ren Höek schreef: 20 dec 2024, 11:30

Pastoor heeft de media tegen vanwege uitstraling en de schoolmeester uitstraling in zijn doen maar buiten dat is het een prima trainer voor alles onder de subtop. Geen wereldtopper, geen revolutionair ideeen maar met beperkte selecties een redelijk resultaat. De promotie - en wellicht nog meer de handhaving - naar de eredivisie met Almere was boven verwachting. Bij Sparta duurde het te lang edoch op den duur wel gerealiseert.

Er zal toch niemand zijn die Maduro boven Pastoor kiest? En als je Maduro kiest is dat enkel met de hoop op potentie.
  • Citaat
  • loginnaam
    Internationale topspeler
    5

Als je gelijke monniken gelijke kappen wil dan is het óf dat laatste, óf een schorsing waarbij spelers en trainers niet eens op het veld mogen staan en bij de club mogen komen, want bij elke andere vorm van schorsing zal er een verschil tussen zitten. Dus geen schorsingen voor kritiek op de arbitrage lijkt inderdaad het beste. ;)
  • Citaat
    alu.w
    Basisspeler
    4

loginnaam schreef: 20 dec 2024, 12:47

Als je gelijke monniken gelijke kappen wil dan is het óf dat laatste, óf een schorsing waarbij spelers en trainers niet eens op het veld mogen staan en bij de club mogen komen, want bij elke andere vorm van schorsing zal er een verschil tussen zitten. Dus geen schorsingen voor kritiek op de arbitrage lijkt inderdaad het beste. ;)
    Dan zijn we eruit, lekker gewerkt mannen.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3

alu.w schreef: 20 dec 2024, 12:53
    loginnaam schreef: 20 dec 2024, 12:47

Nu nog even het huidige bestuur van de KNVB en de tuchtcommissie wippen en dan zijn we klaar
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7

psvgouda schreef: 20 dec 2024, 13:31Nu nog even het huidige bestuur van de KNVB en de tuchtcommissie wippen en dan zijn we klaar
    Succes op Marianne van Leeuwen. Jij liever dan ik. En dat geldt ook voor de rest die daar werkt.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    psvgouda
    Legende
    3

ShovingNE2 schreef: 20 dec 2024, 13:36
    psvgouda schreef: 20 dec 2024, 13:31Nu nog even het huidige bestuur van de KNVB en de tuchtcommissie wippen en dan zijn we klaar
    Succes op Marianne van Leeuwen. Jij liever dan ik. En dat geldt ook voor de rest die daar werkt.
    Als je mij serieus neemt... :whistle: Denk dat je nog eerder Trump van zijn zetel krijgt. Edit: hoop dat je begrijpt waarom ik hier dat andere werkwoord liever niet gebruik, na jouw reactie, had even buiten mevrouw Marianne gerekend
  • Citaat
    alu.w
    Basisspeler
    4

psvgouda schreef: 20 dec 2024, 13:31
    alu.w schreef: 20 dec 2024, 12:53

Nu nog even het huidige bestuur van de KNVB en de tuchtcommissie wippen en dan zijn we klaar
    Mag niet van mijn vrouw.
  • Citaat
  • Bossche bol
    Meervoudig international
    1
    Seizoenkaart: Vak AA

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... duels.html
    Waarom zouden wij de wedstrijd tegen NAC niet verplaatsen?
  • Citaat
    Tjompie
    Internationale topspeler
    3

Bossche bol schreef: 20 dec 2024, 18:27 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... duels.html
    Waarom zouden wij de wedstrijd tegen NAC niet verplaatsen?
    Voor meer rust tijdens de halve finale van de beker ;)
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7

Omdat de ervaring leert dat het eerder averechts werkt.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Plaats reactie