Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja. Maar dan alleen als een Jong team op een van de onderste twee plaatsen terecht komt en Jong Fey top twee tweede divisie of zo.

Zijn ook nog allemaal regels voor.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    <font color=#4285F4>G</font><font color=#EA4335>o</font><font color=#FBBC05>o</font><font color=#4285F4>g</font><font color=#34A853>l</font><font color=#EA4335>e</font><font color=#4285F4> Adsense</font>
    Google Adsense

Aankondiging

Standbeeld
    Mister PSV
    3
    Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 31 jul 2025, 22:01 Zielig voor die supporters, maar met alle totaal idiote beslissingen met nieuwe, schimmige eigenaren kon je toch niet anders besluiten? Die Reijntjes heeft toch een heel dik aandeel in deze ondergang. Continu de meest logische optie (van de Kuit) onmogelijk maken en de overduidelijk dubieuze constructies aangrijpen om maar te voorkomen dat de eigenaar van de Gelredome het kon oppakken. Zou me niks verbazen als over een aantal jaar blijkt dat die Reijntjes zichzelf lekker verrijkt heeft met allerlei onderhandse afspraken.
    Dat laatste daar geloof ik niet in. Reijntjes heeft voor een bepaalde strategie gekozen en dat is simpelweg niet de juiste gebleken. Hij wilde zoveel mogelijk banen behouden, Eredivisie blijven spelen en heel de mikmak. Dat terwijl zwaar saneren en de pijn pakken het beste leek. Hij had een te grote broek aangetrokken. Casus Franke was gedoemd om te mislukken en tegelijkertijd had de club en Reijntjes al flink in de clinch gelegen met Van de Kuit in het stadiondossier. Van de Kuit kwam als winnaar uit die strijd door Vitesse geen centimeter ruimte te geven. Daarnaast had hij een hoop commentaar op alles en iedereen bij Vitesse waardoor Van de Kuit absoluut als laatste in de rij kwam te staan bij Reijntjes en Vitesse. Vitesse is ten onder gegaan aan hoogmoed en mismanagement.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
    BasicPareto
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Johann Vogelaar schreef: 31 jul 2025, 21:29 Mijn gedachten gaan uit naar de Vitesse supporters die ik ken. Vooral een oud klasgenoot die we altijd de Vitesseman noemden, een vrijgezel, zijn hele leven is Vitesse, bezoekt alle wedstrijden uit en thuis. Dat stopt nu ineens. Bijzonder klote wel.
    Helemaal stoppen zal het niet verwacht ik. Ik denk namelijk dat Vitesse wel een doorstart zal maken in het amateurvoetbal. Ze hebben genoeg supporters en sponsors waardoor ze snel stappen kunnen maken.

Als ze failliet worden verklaard dan zal Papendal in ieder geval in handen komen van een club Arnhemse ondernemers die eerder een miljoenenlening hebben verstrekt met Papendal als onderpand. Zij zijn Vitesse zeer goedgezind dus ik ben ervan overtuigd dat zij het mogelijk gaan maken dat Vitesse daar hun wedstrijden af kan gaan werken.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ShovingNE2 schreef: 31 jul 2025, 22:13 Ja. Maar dan alleen als een Jong team op een van de onderste twee plaatsen terecht komt en Jong Fey top twee tweede divisie of zo.

Zijn ook nog allemaal regels voor.
    Als de beloftenteams die momenteel in de KKD spelen allemaal in de top 9 eindigen, komt Feyenoord niet in aanmerking voor promotie. Maar de ploeg die tussen plek 10 en 18 het laagst geklasseerd is, speelt een tweeluik met Jong Feyenoord om promotie, mits de Rotterdammers kampioen zijn geworden in de Tweede Divisie. Als er een beloftenelftal op plek 19 of 20 eindigt in de KKD én Feyenoord eindigt als eerste of tweede in de Tweede Divisie, dan promoveert Jong Feyenoord.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen deninho32 voor dit bericht (totaal 4):
    Standbeeld10. NilisParkx2ShovingNE2
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Mr.Unibet
    Nationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak H

Benieuwd welke topadvocaat Vitesse gaat redden bij de rechtbank.
  • Citaat
  • Bossche bol
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak AA

• Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Mr.Unibet schreef: 31 jul 2025, 22:27 Benieuwd welke topadvocaat Vitesse gaat redden bij de rechtbank.
    Een advocaat heeft niet zoveel speelruimte. Bij de burgerlijke rechter kijken ze in principe alleen of de beroepscommissie de procedures en dergelijken goed heeft doorlopen.
  • Citaat
  • BasicPareto
    Bankzitter
    2

Het is mijn tweede club in Nederland. Als kind zat ik vele wedstrijden in zowel Nieuw Monnikenhuize als het GelreDome. Ik heb zelf ook een tijdje in de jeugd van Vitesse gespeeld en ben hier best wel treurig over. Ik vond het überhaupt erg om te zien wat daar allemaal aan de hand was de afgelopen tijd. Het is een club met een geschiedenis.

Ik ben bang dat de enige kans die ze nog hebben, is om zich failliet te laten verklaren, en opnieuw door te starten. Ze hebben ook een groot genoeg aanhang om dat te financieren. Erg trouwe fans en rijke zakenlieden die in zo'n project best wel geld willen steken. Er moet dan wel een compleet nieuw bestuur komen dat wél op een verantwoorde manier een club kan leiden.

Van Machlas tot nu, de verdoemenis. Dit is geen RBC-verhaal, maar een club die wel degelijk een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van het Nederlands voetbal.

Ik hoop dat ze op de een of andere manier nog terug kunnen komen, maar ik betwijfel het en ben hier best wel even stil van.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen BasicPareto voor dit bericht (totaal 17):
    StandbeeldJohann Vogelaar10. NilisKlapstoelfritskeGrasmatMick JaggerStruvietvoskatHueveraThijsShovingNE2dnKoefBoktorJandeVakantiemanRen HöekDoperwt11
    Mr.Unibet
    Nationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak H

Standbeeld schreef: 31 jul 2025, 22:32
    Mr.Unibet schreef: 31 jul 2025, 22:27 Benieuwd welke topadvocaat Vitesse gaat redden bij de rechtbank.
    Een advocaat heeft niet zoveel speelruimte. Bij de burgerlijke rechter kijken ze in principe alleen of de beroepscommissie de procedures en dergelijken goed heeft doorlopen.
    Klopt, maar volgensmij is er alsnog veel bias te besmeuren in deze hele kwestie. Lijkt me voer voor juristen.
  • Citaat
  • Hannamontana
    Geselecteerd voor Oranje
    3
    Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

BasicPareto schreef: 31 jul 2025, 22:34 Het is mijn tweede club in Nederland. Als kind zat ik vele wedstrijden in zowel Nieuw Monnikenhuize als het GelreDome. Ik heb zelf ook een tijdje in de jeugd van Vitesse gespeeld en ben hier best wel treurig over. Ik vond het überhaupt erg om te zien wat daar allemaal aan de hand was de afgelopen tijd. Het is een club met een geschiedenis.

Ik ben bang dat de enige kans die ze nog hebben, is om zich failliet te laten verklaren, en opnieuw door te starten. Ze hebben ook een groot genoeg aanhang om dat te financieren. Erg trouwe fans en rijke zakenlieden die in zo'n project best wel geld willen steken. Er moet dan wel een compleet nieuw bestuur komen dat wél op een verantwoorde manier een club kan leiden.

Van Machlas tot nu, de verdoemenis. Dit is geen RBC-verhaal, maar een club die wel degelijk een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van het Nederlands voetbal.

Ik hoop dat ze op de een of andere manier nog terug kunnen komen, maar ik betwijfel het en ben hier best wel even stil van.
    Kloten. Jarenlang echter geen kapitaal op 't veld maar opleiden voor andere clubs. Snapte het beleid totaal niet.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Bossche bol schreef: 31 jul 2025, 22:30
    Erg treurig. Dit raakt ook alle andere clubs, want een thuiswedstrijd minder aan inkomsten.

Er zijn helaas alleen maar verliezers met deze uitkomst.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    BasicPareto
    DeBruyne
    Nationale topspeler
    7

Awards:

En hoe komt het nu met periodekampioenschap?
  • Citaat
    Riffii
    Meervoudig international
    4

Kan er nu een andere amateurclub bijvoorbeeld deze licentie ‘pakken’ en meedoen in de KKD?
  • Citaat
  • Sanga are u dead ???? NO MAN!
    BasicPareto
    Bankzitter
    2

Hannamontana schreef: 31 jul 2025, 22:50
    BasicPareto schreef: 31 jul 2025, 22:34 Het is mijn tweede club in Nederland. Als kind zat ik vele wedstrijden in zowel Nieuw Monnikenhuize als het GelreDome. Ik heb zelf ook een tijdje in de jeugd van Vitesse gespeeld en ben hier best wel treurig over. Ik vond het überhaupt erg om te zien wat daar allemaal aan de hand was de afgelopen tijd. Het is een club met een geschiedenis.

Kloten. Jarenlang echter geen kapitaal op 't veld maar opleiden voor andere clubs. Snapte het beleid totaal niet.
    Mee eens.

Het fundament is toentertijd door Karel Aalbers gelegd. Hij nam risico's die Vitesse eigenlijk niet kon nemen. Met goede intenties, dat dan weer wel. Daarna hadden ze een pad kunnen kiezen waar de jeugd centraal staat, iets waar ze vroeger ook om bekend stonden met ooit een van de beste jeugdopleidingen in Nederland, of wat ze toen gedaan hebben met uiteindelijk allerlei schimmige figuren die niks met Vitesse hadden.

Toen kwam Reijntjes en die heeft duidelijk de verkeerde weg gekozen. Ik begrijp wat @Standbeeld wil zeggen, aangezien ik ook geloof dat hij echt wel het beste met Vitesse voorhad, maar ik ben het gedeeltelijk met @Thijs eens in die zin dat hij gewoon de verkeerde persoon was. Hij stampte als een soort olifant in een porseleinkast door Vitesse heen, jaagde alles en iedereen tegen zich in het harnas en heeft uiteindelijk alleen maar vijanden gecreëerd. Maar dat is ook weer een heel ander verhaal.

Erg zonde in ieder geval. Ik geloof echt dat dit voorkomen had kunnen worden, als ook de KNVB misschien in het verleden een beetje had meegedacht.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen BasicPareto voor dit bericht:
    Thijs
    Juancho
    Mister PSV
    7

Opvallend stuk uit het persbericht van de KNVB:
    'Ook na de intrekking was er geen transparantie'

Een opvallende zin uit het persbericht van de KNVB: 'De beroepscommissie heeft vastgesteld dat Vitesse ook na het besluit tot intrekking van de licentie door de licentiecommissie, niet het benodigde inzicht heeft getoond in de reikwijdte van de op haar rustende informatie- en meldplichten, ondanks de eerdere informatieverzoeken van de licentiecommissie én haar meermaals herhaalde belofte om open, transparant en onverwijld informatie aan de licentiecommissie te verstrekken.'
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Juancho schreef: 31 jul 2025, 23:50Opvallend stuk uit het persbericht van de KNVB
    Wat is er opvallend aan volgens jou?
  • Citaat
    voskat
    Nationale topspeler
    7

Riffii schreef: 31 jul 2025, 23:09 Kan er nu een andere amateurclub bijvoorbeeld deze licentie ‘pakken’ en meedoen in de KKD?
    Nee, staat onderaan de aankondiging. Geen amateur of Jong team dat die plek kan opvullen.
  • Citaat
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 31 jul 2025, 23:52
    Juancho schreef: 31 jul 2025, 23:50Opvallend stuk uit het persbericht van de KNVB
    Wat is er opvallend aan volgens jou?
    Ik weet wel wat ik er opvallend aan vind: dat ze blijkbaar dus ook nu nog niet volledig transparant zijn geweest. Zoiets is toch niet te begrijpen? De club staat compleet op omvallen en dan nog steeds met de pet ernaar gooien? What the fuck is er mis met die mensen, waar zitten ze in godsnaam met hun harses? En hoe kan iemand in zo'n situatie ooit volhouden dat er een solide plan is, dat kun je dus gewoon niet weten want ze zijn niet transparant.

Wie zijn nou eigenlijk de lui die daar steeds maar blijven zitten in de club, ook als de zoveelste Aalbertsen en Reijntjes weer vervangen worden? Dáár zit het probleem, zou ik denken. Op de 1 of andere manier lijkt fatsoenlijk beleid gewoon steevast onmogelijk gemaakt te worden, maar door wie? Dat zijn waarschijnlijk de koppen die die supporters moeten laten rollen als ze een club willen hebben, die ze al jaren geleden hadden moeten laten rollen.
  • Citaat
  • Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Olai
    Bankzitter
    4

Erg treurig de teloorgang van Vitesse
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Olai voor dit bericht:
    DaveB
    RIO
    Legende
    6
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
    Favoriete speler: Kovar

Koller oppikken nu bij de Arnhemse Aldi.

Doei.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 01 aug 2025, 00:28Ik weet wel wat ik er opvallend aan vind: dat ze blijkbaar dus ook nu nog niet volledig transparant zijn geweest.
    Wellicht hadden ze een eventuele kandidaat om de zaak over te nemen, maar wilde die nog niet dat het bekend zou worden?
  • Citaat
  • Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Franciscus
    Nationale topspeler
    3
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

deninho32 schreef: 31 jul 2025, 21:33Met welk uitzicht? Terugkomen is onmogelijk vanuit de amateurs.
    Dit is formeel niet waar. Iedere paar jaar bevriestbde KNVB promotie/ degradatie voor een aantal jaar maar formeel gezien is de voetbalpyramide open. Geen idee tot welk jaar het momenteel is.
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    mr.top
    Vedette
    5

Gundogang schreef: 31 jul 2025, 22:00
    Grasmat schreef: 31 jul 2025, 21:54

Dat zou wel mooi zijn, maar ik weet niet of ze daar bij HSV Hoek op zitten te wachten. :tear:
    Kloetinge dan of GOES? Dennis de Nooijer weer terug in betaalde voetbal. 😬
    Dat hebben ze vroeger toch geprobeerd in Vlissingen? Die club bracht toen nog Peter van Vossen voort. Het idee is leuk, maar ik denk dat Zeeland te dunbevolkt is om zo’n club te dragen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen mr.top voor dit bericht:
    Grasmat
    FreyrJoster
    Lid 2e elftal
    2

RIO schreef: 01 aug 2025, 01:59 Koller oppikken nu bij de Arnhemse Aldi.

Doei.
    Ja hoe werkt zoiets nu? Hebben al die spelers die ook aankomend seizoen nog onder contract zouden staan nu dus gewoon nog een contract (wat Vitesse vervolgens niet kan betalen omdat er geen inkomsten zijn)?

Hierdoor moet Vitesse er vanaf en laten ze iedereen voor een appel en een ei vertrekken ofzo? Of de contracten worden in goed overleg beëindigd en spelers zijn vervolgens transfervrij?
  • Citaat
    mr.top
    Vedette
    5

Die NEC supporters zijn ook een stel kolerelijders bij elkaar:

https://nos.nl/artikel/2577139

😁
  • Citaat
    Tjompie
    Internationale topspeler
    3

Dit is wel ironisch…

Afbeelding
  • Citaat
  • <font color=#4285F4>G</font><font color=#EA4335>o</font><font color=#FBBC05>o</font><font color=#4285F4>g</font><font color=#34A853>l</font><font color=#EA4335>e</font><font color=#4285F4> Adsense</font>
    Google Adsense

Aankondiging

Plaats reactie