Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Ja. Maar dan alleen als een Jong team op een van de onderste twee plaatsen terecht komt en Jong Fey top twee tweede divisie of zo.Zijn ook nog allemaal regels voor.
Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Ja. Maar dan alleen als een Jong team op een van de onderste twee plaatsen terecht komt en Jong Fey top twee tweede divisie of zo.Dat laatste daar geloof ik niet in. Reijntjes heeft voor een bepaalde strategie gekozen en dat is simpelweg niet de juiste gebleken. Hij wilde zoveel mogelijk banen behouden, Eredivisie blijven spelen en heel de mikmak. Dat terwijl zwaar saneren en de pijn pakken het beste leek. Hij had een te grote broek aangetrokken. Casus Franke was gedoemd om te mislukken en tegelijkertijd had de club en Reijntjes al flink in de clinch gelegen met Van de Kuit in het stadiondossier. Van de Kuit kwam als winnaar uit die strijd door Vitesse geen centimeter ruimte te geven. Daarnaast had hij een hoop commentaar op alles en iedereen bij Vitesse waardoor Van de Kuit absoluut als laatste in de rij kwam te staan bij Reijntjes en Vitesse. Vitesse is ten onder gegaan aan hoogmoed en mismanagement.Thijs schreef: 31 jul 2025, 22:01 Zielig voor die supporters, maar met alle totaal idiote beslissingen met nieuwe, schimmige eigenaren kon je toch niet anders besluiten? Die Reijntjes heeft toch een heel dik aandeel in deze ondergang. Continu de meest logische optie (van de Kuit) onmogelijk maken en de overduidelijk dubieuze constructies aangrijpen om maar te voorkomen dat de eigenaar van de Gelredome het kon oppakken. Zou me niks verbazen als over een aantal jaar blijkt dat die Reijntjes zichzelf lekker verrijkt heeft met allerlei onderhandse afspraken.
Helemaal stoppen zal het niet verwacht ik. Ik denk namelijk dat Vitesse wel een doorstart zal maken in het amateurvoetbal. Ze hebben genoeg supporters en sponsors waardoor ze snel stappen kunnen maken.Johann Vogelaar schreef: 31 jul 2025, 21:29 Mijn gedachten gaan uit naar de Vitesse supporters die ik ken. Vooral een oud klasgenoot die we altijd de Vitesseman noemden, een vrijgezel, zijn hele leven is Vitesse, bezoekt alle wedstrijden uit en thuis. Dat stopt nu ineens. Bijzonder klote wel.
Als de beloftenteams die momenteel in de KKD spelen allemaal in de top 9 eindigen, komt Feyenoord niet in aanmerking voor promotie. Maar de ploeg die tussen plek 10 en 18 het laagst geklasseerd is, speelt een tweeluik met Jong Feyenoord om promotie, mits de Rotterdammers kampioen zijn geworden in de Tweede Divisie. Als er een beloftenelftal op plek 19 of 20 eindigt in de KKD én Feyenoord eindigt als eerste of tweede in de Tweede Divisie, dan promoveert Jong Feyenoord.ShovingNE2 schreef: 31 jul 2025, 22:13 Ja. Maar dan alleen als een Jong team op een van de onderste twee plaatsen terecht komt en Jong Fey top twee tweede divisie of zo.
Zijn ook nog allemaal regels voor.
Klopt, maar volgensmij is er alsnog veel bias te besmeuren in deze hele kwestie. Lijkt me voer voor juristen.Standbeeld schreef: 31 jul 2025, 22:32Een advocaat heeft niet zoveel speelruimte. Bij de burgerlijke rechter kijken ze in principe alleen of de beroepscommissie de procedures en dergelijken goed heeft doorlopen.Mr.Unibet schreef: 31 jul 2025, 22:27 Benieuwd welke topadvocaat Vitesse gaat redden bij de rechtbank.
Kloten. Jarenlang echter geen kapitaal op 't veld maar opleiden voor andere clubs. Snapte het beleid totaal niet.BasicPareto schreef: 31 jul 2025, 22:34 Het is mijn tweede club in Nederland. Als kind zat ik vele wedstrijden in zowel Nieuw Monnikenhuize als het GelreDome. Ik heb zelf ook een tijdje in de jeugd van Vitesse gespeeld en ben hier best wel treurig over. Ik vond het überhaupt erg om te zien wat daar allemaal aan de hand was de afgelopen tijd. Het is een club met een geschiedenis.
Ik ben bang dat de enige kans die ze nog hebben, is om zich failliet te laten verklaren, en opnieuw door te starten. Ze hebben ook een groot genoeg aanhang om dat te financieren. Erg trouwe fans en rijke zakenlieden die in zo'n project best wel geld willen steken. Er moet dan wel een compleet nieuw bestuur komen dat wél op een verantwoorde manier een club kan leiden.
Van Machlas tot nu, de verdoemenis. Dit is geen RBC-verhaal, maar een club die wel degelijk een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van het Nederlands voetbal.
Ik hoop dat ze op de een of andere manier nog terug kunnen komen, maar ik betwijfel het en ben hier best wel even stil van.
Erg treurig. Dit raakt ook alle andere clubs, want een thuiswedstrijd minder aan inkomsten.
Mee eens.Hannamontana schreef: 31 jul 2025, 22:50Kloten. Jarenlang echter geen kapitaal op 't veld maar opleiden voor andere clubs. Snapte het beleid totaal niet.BasicPareto schreef: 31 jul 2025, 22:34 Het is mijn tweede club in Nederland. Als kind zat ik vele wedstrijden in zowel Nieuw Monnikenhuize als het GelreDome. Ik heb zelf ook een tijdje in de jeugd van Vitesse gespeeld en ben hier best wel treurig over. Ik vond het überhaupt erg om te zien wat daar allemaal aan de hand was de afgelopen tijd. Het is een club met een geschiedenis.
Ik ben bang dat de enige kans die ze nog hebben, is om zich failliet te laten verklaren, en opnieuw door te starten. Ze hebben ook een groot genoeg aanhang om dat te financieren. Erg trouwe fans en rijke zakenlieden die in zo'n project best wel geld willen steken. Er moet dan wel een compleet nieuw bestuur komen dat wél op een verantwoorde manier een club kan leiden.
Van Machlas tot nu, de verdoemenis. Dit is geen RBC-verhaal, maar een club die wel degelijk een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van het Nederlands voetbal.
Ik hoop dat ze op de een of andere manier nog terug kunnen komen, maar ik betwijfel het en ben hier best wel even stil van.
'Ook na de intrekking was er geen transparantie'
Een opvallende zin uit het persbericht van de KNVB: 'De beroepscommissie heeft vastgesteld dat Vitesse ook na het besluit tot intrekking van de licentie door de licentiecommissie, niet het benodigde inzicht heeft getoond in de reikwijdte van de op haar rustende informatie- en meldplichten, ondanks de eerdere informatieverzoeken van de licentiecommissie én haar meermaals herhaalde belofte om open, transparant en onverwijld informatie aan de licentiecommissie te verstrekken.'
Ik weet wel wat ik er opvallend aan vind: dat ze blijkbaar dus ook nu nog niet volledig transparant zijn geweest. Zoiets is toch niet te begrijpen? De club staat compleet op omvallen en dan nog steeds met de pet ernaar gooien? What the fuck is er mis met die mensen, waar zitten ze in godsnaam met hun harses? En hoe kan iemand in zo'n situatie ooit volhouden dat er een solide plan is, dat kun je dus gewoon niet weten want ze zijn niet transparant.
Wellicht hadden ze een eventuele kandidaat om de zaak over te nemen, maar wilde die nog niet dat het bekend zou worden?ziege maar ook zagge schreef: 01 aug 2025, 00:28Ik weet wel wat ik er opvallend aan vind: dat ze blijkbaar dus ook nu nog niet volledig transparant zijn geweest.
Dit is formeel niet waar. Iedere paar jaar bevriestbde KNVB promotie/ degradatie voor een aantal jaar maar formeel gezien is de voetbalpyramide open. Geen idee tot welk jaar het momenteel is.deninho32 schreef: 31 jul 2025, 21:33Met welk uitzicht? Terugkomen is onmogelijk vanuit de amateurs.
Ja hoe werkt zoiets nu? Hebben al die spelers die ook aankomend seizoen nog onder contract zouden staan nu dus gewoon nog een contract (wat Vitesse vervolgens niet kan betalen omdat er geen inkomsten zijn)?