FC Utrecht

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De bedoeling is nog wel dat Kerk, Van Overeem en Gustafson vertrekken. Ik ken die Douvikas niet, maar FC Utrecht is de laatste jaren niet heel gelukkig geweest in het halen van spitsen. Dessers, Bahabeck en Dalmau zijn allemaal om diverse redenen tegengevallen. Sowieso vind ik het aankoopbeleid van FC Utrecht de laatste jaren heel erg matig. Weinig spelers die FC Utrecht echt versterkt hebben. Ook daar valt nog het een en ander te winnen voor FC Utrecht.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

We gaan het zien. Kan ik deze voorspelling pinnen en terug laten komen medio mei? :mrgreen:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben bezig met die serie op Videoland over FC Utrecht, maar wat een grap zeg..

Totaal uit het niets wordt geroepen door de directie dat ze de top drie willen aanvallen. Vervolgens zie je aan alles en iedereen dat niemand daar écht in gelooft, maar niemand (behalve John vd Brom nadat ie weg is) durft dat uit te spreken. Wél hoor je dooddoeners als "we willen toch de top 3 aanvallen, hoe kun je dan zo spelen!?". Met als resultaat dat die clowneske doelstelling ervoor zorgt dat iedereen gebukt gaat onder de druk.

Die Hake loopt alleen maar cliché oppepverhaaltjes in de kleedkamer te roepen, maar iets tactisch aanpassen of het plan bespreken hoe maar..

Elia heeft het erover dat hij als oudere speler de jongens op sleeptouw moet nemen, maar zit gewoon met z'n hoofd naar beneden op fluisterstand te vertellen dat je van Emmen niet mag verliezen.

Als dit symbolisch is voor het niveau van de NL subtop, dan is daar nog een wereld te winnen aan professionaliteit en organisatie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 31 jul 2021, 13:44
Massimo schreef: 31 jul 2021, 11:53 @VeresRivne Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er te weinig voetbalknowhow is bij FC Utrecht inclusief Van Seumeren zelf. (die toch wel flink wat in de melk te brokkelen heeft.) Een tijdje terug zit hij bij ESPN en dan doodleuk vertellen dat hij iemand als Robert Muhren een goede en interessante spits vindt. En zo heb ik hem wel vaker opportunistisch horen praten door matige spelers te noemen die toevallig net twee aardige wedstrijden hadden gespeeld. Je ziet het ook terug in de teamsamenstelling. De laatste jaren hebben ze al zo vaak dezelfde type middenvelders gehaald in plaats van geprobeerd een complementair middenveld samen te stellen wat bij elkaar meer en betere eigenschappen hebben en elkaar ook aanvullen. Ik denk dat we allebei wel tot de conclusie komen dat FC Utrecht niet het maximale uit hun middelen weet te halen en dat dit zomaar wel eens aan de beleidsbepalers zou kunnen liggen met een tekort aan voetbalknowhow.
Haha ja die middenveldpuzzel was inderdaad wel een mooie met Van Overeem, Van der Streek, Maher, Emanuelson, Ramselaar, Gustafson en dan ook vooral geen speler erbij die aan de defensie denkt.

De reden dat ik met name mijn vraagtekens heb bij FC Utrecht heeft ook met de jeugdopleiding te maken, los van de zeer gebrekkige output daarin vallen meer dingen op. Het is namelijk ook zo dat jeugdspelers opvallend vaak terug afvloeien naar de amateurs. Ook haalt Utrecht al jaren veel afvallers bij Ajax op uit de C, B en A jeugd, echter slagen die nooit. Daar waar het andere eredivisieclubs wel lukt.

De fundamentele fout die Van Seumeren maakt is dat hij graag succes wil kopen i.p.v. ontwikkeling.
Het gekke is dat van Seumeren een jaar of 10 geleden wel iets van een voetbalproject in Afrika heeft opgezet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Ik vrees wel dat dat zo is. In het voetbal werken nog steeds heel veel mensen die hun positie te danken hebben aan het feit dat ze vroeger een beetje tegen een balletje aan konden trappen of omdat ze geld genoeg hebben in plaats van mensen die geselecteerd zijn vanwege hun capaciteiten.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

FritskePhilips schreef: 01 aug 2021, 12:04 We gaan het zien. Kan ik deze voorspelling pinnen en terug laten komen medio mei? :mrgreen:
Ik denk dat ik maar eens een eredivisievoorspellingen topic in elkaar gooi met 'hot takes' en dergelijke. Zodat dit soort voorspellingen inderdaad geborgd kunnen worden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 01 aug 2021, 12:37
VeresRivne schreef: 31 jul 2021, 13:44

Haha ja die middenveldpuzzel was inderdaad wel een mooie met Van Overeem, Van der Streek, Maher, Emanuelson, Ramselaar, Gustafson en dan ook vooral geen speler erbij die aan de defensie denkt.

De reden dat ik met name mijn vraagtekens heb bij FC Utrecht heeft ook met de jeugdopleiding te maken, los van de zeer gebrekkige output daarin vallen meer dingen op. Het is namelijk ook zo dat jeugdspelers opvallend vaak terug afvloeien naar de amateurs. Ook haalt Utrecht al jaren veel afvallers bij Ajax op uit de C, B en A jeugd, echter slagen die nooit. Daar waar het andere eredivisieclubs wel lukt.

De fundamentele fout die Van Seumeren maakt is dat hij graag succes wil kopen i.p.v. ontwikkeling.
Het gekke is dat van Seumeren een jaar of 10 geleden wel iets van een voetbalproject in Afrika heeft opgezet.
Als dat geen goede doelen project is dan is dat wel erg kortzichtig weer, Ajax en Feyenoord hebben hun hoofd er al aan gestoten.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Aan die Van Seumeren hebben al heel wat lui veel geld verdiend in het voetbal. Die zien gewoon een naieve, wat sentimentele goedzak met een dikke bankrekening.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat me eigenlijk nog het meest opvalt in negatieve zin is hoe totaal onzichtbaar Urby Emanuelson is.

Zo lang bij Ajax, en daarna 5 jaar Italië bij o.a. AC Milan, AS Roma, tijdje bij Fulham nog. Dik in de dertig, maar neemt totaal geen leidersrol op zich. Niet dat je aan zijn spel ook maar enigszins af kunt zien dat dit een speler van die clubs was, maar dit valt me echt tegen. Alles hangt af van Willem Jansen qua aansturing.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 01 aug 2021, 22:16 Wat me eigenlijk nog het meest opvalt in negatieve zin is hoe totaal onzichtbaar Urby Emanuelson is.

Zo lang bij Ajax, en daarna 5 jaar Italië bij o.a. AC Milan, AS Roma, tijdje bij Fulham nog. Dik in de dertig, maar neemt totaal geen leidersrol op zich. Niet dat je aan zijn spel ook maar enigszins af kunt zien dat dit een speler van die clubs was, maar dit valt me echt tegen. Alles hangt af van Willem Jansen qua aansturing.
Emanuelson was bij Ajax natuurlijk altijd al een dromer, had veel talent als back maar door die slaapmomentjes is hij nooit echt een constant niveau gaan halen. Dat is ook niet meer veranderd, verder verworden tot een vlees nog vis middenvelder. Staat qua kwaliteiten ook niet meer bovenaan in de hierarchie bij Utrecht dus denk sowieso niet dat hij een leidersschapsrol moet gaan vervullen.


Utrecht heeft renpaard Kerk verkocht aan een Russische club voor zeven miljoen, das toch knap van ze.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

VeresRivne schreef: 01 sep 2021, 12:51 Emanuelson was bij Ajax natuurlijk altijd al een dromer, had veel talent als back maar door die slaapmomentjes is hij nooit echt een constant niveau gaan halen. Dat is ook niet meer veranderd, verder verworden tot een vlees nog vis middenvelder. Staat qua kwaliteiten ook niet meer bovenaan in de hierarchie bij Utrecht dus denk sowieso niet dat hij een leidersschapsrol moet gaan vervullen.


Utrecht heeft renpaard Kerk verkocht aan een Russische club voor zeven miljoen, das toch knap van ze.
Ik had een paar jaar geleden wel gedacht dat hij zijn waarde voor FC Utrecht zou hebben. Niet gebeurt dus. Wat betreft Kerk zijn ze in die contreien wel vaker gecharmeerd van snelle aanvallers. Vorig jaar Ejuke voor 11 miljoen, Promes 2x die kant op voor een hoog bedrag. Kerk kan op een goede dag een hoog cijfer scoren. Alleen zijn gemiddelde is te laag om veel hoger dan FC Utrecht te zijn. Vorig seizoen bij 14 en het seizoen daarvoor bij 18 doelpunten betrokken in de Eredivisie. Is niet heel bijzonder, maar ook niet heel slecht. Het is een mooie verkoop van Utrecht, maar ook weer niet extreem.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 01 sep 2021, 13:44
VeresRivne schreef: 01 sep 2021, 12:51 Emanuelson was bij Ajax natuurlijk altijd al een dromer, had veel talent als back maar door die slaapmomentjes is hij nooit echt een constant niveau gaan halen. Dat is ook niet meer veranderd, verder verworden tot een vlees nog vis middenvelder. Staat qua kwaliteiten ook niet meer bovenaan in de hierarchie bij Utrecht dus denk sowieso niet dat hij een leidersschapsrol moet gaan vervullen.


Utrecht heeft renpaard Kerk verkocht aan een Russische club voor zeven miljoen, das toch knap van ze.
Ik had een paar jaar geleden wel gedacht dat hij zijn waarde voor FC Utrecht zou hebben. Niet gebeurt dus. Wat betreft Kerk zijn ze in die contreien wel vaker gecharmeerd van snelle aanvallers. Vorig jaar Ejuke voor 11 miljoen, Promes 2x die kant op voor een hoog bedrag. Kerk kan op een goede dag een hoog cijfer scoren. Alleen zijn gemiddelde is te laag om veel hoger dan FC Utrecht te zijn. Vorig seizoen bij 14 en het seizoen daarvoor bij 18 doelpunten betrokken in de Eredivisie. Is niet heel bijzonder, maar ook niet heel slecht. Het is een mooie verkoop van Utrecht, maar ook weer niet extreem.
Emanuelsons loopbaan zat natuurlijk al langer in een dal voor hij bij Utrecht kwam. Het seizoen ervoor een potje bij Sheffield Wednesday door blessureleed, seizoen daarvoor slechts elf wedstrijdjes serie A met Hellas om dat seizoen te degraderen, en het seizoen daarvoor negen potjes bij Atalanta. Nee ik had toen al nul verwachtingen, foutje van Utrecht geweest om hem zo lang vast te leggen.

Gezien de leeftijd van Kerk en het gebrek aan ontwikkeling en doorverkoopwaarde die je nog kan verwachten - over een paar maanden alweer zesentwintig - vind ik die zeven miljoen echt een topbedrag.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ze hebben weer op het juiste moment gepiekt in ieder geval :D
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Als je dat verdedigen ook weer ziet; Keeper,, verdedigers, het deelt allemaal in de malaise.

Karlsson bij AZ is wel een aardige speler, ook wel een klasse actie op het einde van Timber overigens.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Kijk eens wie er waarschijnlijk terugkomt bij FC Utreg als adviseur?

https://www.nieuwnieuws.nl/5155576/dick ... c-utrecht/
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ha, die Dickie. Die stopt pas in de voetballerij als zijn hart er definitief mee stopt gok ik.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ach, laat hem. Hij komt nog behoorlijk viraal over voor zijn leeftijd, en hij maakt toch altijd een gedreven indruk. Juist van dat thuiszitten ga je achteruit.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Viraal nog wel :)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

JoJo schreef: 23 mar 2022, 15:39Viraal nog wel :)
Hij bedoelt fecaal.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

JoJo schreef: 23 mar 2022, 15:39Viraal nog wel :)
In dat geval moet ie TD bij Ajax of Antwerpen worden…
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Henkie Fraser naar FC Utrecht.
Had Cocu daar wel graag gezien.
Fraser stopt ook bij oranje.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Is het niet heel raar dat Fräser als trainer van Sparta assistent kan zijn bij Oranje, maar als trainer van Utrecht dat niet kan, terwijl hij dan een WK mee kan maken? Ik zou dat als Spartaan op zijn minst vreemd vinden.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet wat de achterliggende reden is voor Utrecht om hem het WK te ontnemen?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Thijs schreef: 11 apr 2022, 19:24 Is het niet heel raar dat Fräser als trainer van Sparta assistent kan zijn bij Oranje, maar als trainer van Utrecht dat niet kan, terwijl hij dan een WK mee kan maken? Ik zou dat als Spartaan op zijn minst vreemd vinden.
Dat Utrecht hier niet aan mee werkt vind ik niet vreemd. Dat Sparta er wel aan meewerkte, vond ik wel vreemd.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Zat hij niet alleen maar voor het diversiteitsquotum bij het NL11tal?
Zo'n geweldenaar is het nl niet,
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Skywalker schreef: 11 apr 2022, 20:08 Zat hij niet alleen maar voor het diversiteitsquotum bij het NL11tal?
Zo'n geweldenaar is het nl niet,
Lijkt mij toch echt een stuk beter dan Danny Blind en Frans Hoek of zitten die er ook voor een of ander diversiteitsquotum?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FC Utrecht