Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
NESTA

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door NESTA » 28 aug 2019, 11:46

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Werd eens tijd. Er is al nul respect voor de Nederlandse politie. Nu weten ook de Diederikjes en de Fleurtjes dat er geluisterd dient te worden.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2561 times
Been thanked: 505 times

Bericht door TylerDurdn » 28 aug 2019, 12:09

Lekker voor Roderick, van een agent hoor je af te blijven. Hopelijk hebben die paar corrigerende tikken op zijn gezicht Roderick een lesje geleerd. Het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon luisteren naar de agent en je kan zonder problemen door naar huis.

TomPSV
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 496 times
Been thanked: 524 times

Bericht door TomPSV » 28 aug 2019, 12:30

Verklaring politie:

Politie treedt op na overlast door dronken studenten Paardenveld Utrecht.

Op dinsdagavond 27 augustus kreeg de politie meldingen vanaf het Paardenveld, omdat een grote groep dronken studenten de boel daar op stelten zette. De groep veroorzaakte overlast door voortdurend het restaurant in- en uit te lopen, de gasten lastig te vallen en het toilet te bevuilen.
Onze collega’s troffen de groep aan in het park Paardenveld.

Wij hebben aan de studenten uitgelegd waarom hun gedrag overlast veroorzaakte en hen gevraagd te vertrekken. Dat weigerden ze en na twintig minuten praten, restte ons niets anders dan hun vertrek te vorderen. Ook hieraan gaf een deel van de groep geen gehoor. Daarna zijn we overgegaan tot optreden en daarbij zijn drie aanhoudingen verricht voor onder andere openbare dronkenschap. Een van die aanhoudingen is gefilmd en dat filmpje staat online op sociale media. Alles wat daarvoor is gebeurd, is niet in de video te zien.

Wij snappen heel goed dat studenten lekker de stad ingaan en dat daarbij gedronken wordt. Dat is prima, zolang er geen overlast voor anderen ontstaat. De studenten horen bij de stad en daar houden we ook rekening mee. Het is ook onze rol om te zorgen dat de stad voor iedereen leefbaar is, zowel voor studenten als voor inwoners. We geven mensen alle tijd om vrijwillig weg te gaan. Als mensen dat niet doen, vorderen we het. Als ze dat ook niet doen, rest ons geen optie dan over te gaan tot aanhouding en als men hierbij verzet pleegt of niet meewerkt, kan het voorkomen dat wij geweld moeten toepassen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 28 aug 2019, 12:32

Keurig gehandeld dus.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2019, 11:48

Zo censureert onze media.

Je mag wel discussiëren over een massshooting, want VS, want Trump: prima die kritiek. Maar als iemand met een migrantenachtergrond een aantal mensen neersteekt mag dat niet, want dat valt niet lekker voor de gewenste migratiepolitiek.

De media bepaalt waar u het wel en niet over mag hebben en zorgen dat onwelgevallige nieuwsberichten snel van de pagina verdwijnen. Een naar het zich laat aanzien een jihadist uit Afghanistan steekt mensen neer: 1 dood, 8 gewond. U mag er niet over discussiëren.

Afbeelding

Afbeelding
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 329 times

Bericht door koetje » 01 sep 2019, 11:52

Nu.nl is een wat (over) correct medium

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door J.B. » 01 sep 2019, 11:53

Wat mij betreft mogen ze sowieso die reacties uitschakelen bij nieuwsberichten. Net als op twitter wordt het op een gegeven moment weer zo`n uitgenaste, uitgekauwde en uiterst voorspelbare links vs rechts discussie. Bedenk eens wat anders zou ik zeggen. Wordt nu wel een grijsgedraaide plaat.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 sep 2019, 12:59

Het was ook een paar jaar uitgeschakeld he, omdat het idd een zootje werd... voorspelbare reacties maar ook het nodige trolwerk. Ze proberen het nu wat meer te managen, wat uiteraard ook weer een hoop kritiek oplevert. Mensen vinden het overdreven politiek correct idd, wellicht toch wat gekleurd. Misschien klopt dat maar ik waardeer wel hun pogingen, het fact checken wat ze doen is ook zoiets - ze nemen hun journalistieke rol heel serieus, zijn bovendien altijd aanspreekbaar op de keuzes die ze maken en geven ze daar ook altijd netjes uitleg over, er zijn niet veel media die zo transparant zijn want dat kost allemaal tijd, geld en moeite. Nu.nl is daarmee inmiddels ver uitgegroeid boven het simpelweg doorzetten van persberichten en daar clicks op vangen, zoals ze ooit begonnen.

Shoving reageert natuurlijk met maximale verontwaardiging, hypocrisie dit en dat, censuur dit en dat, het wordt meteen doorgetrokken naar 'onze media', met de term 'gewenste migratiepolitiek' refereert hij bewust of onbewust aan het zogenaamde cultuurmarxistische complot... tsja. Het wordt een beetje een voorspelbare riedel en ook best komisch - intussen hebben we zowel Wilders als Baudet die die manier van denken enorm machtig hebben gemaakt in Den Haag, het stikt van de media die niks anders doen dan hetzelfde stapelen van verontwaardiging maar toch blijft het idee dat het niet gehoord mag worden, overeind gehouden - best knap ook wel weer. Wij worden niet gehoord verdomme en iedereen die anders beweert moet z'n kop houden :lol:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2019, 13:56

Ah, nu is het een cultuurmarxistisch complot?

(stuk weggehaald, is het niet waard. Succes met discussieren met gelijkgestemden).

En nu stop ik echt met discussieren met je. Ik vind het oprecht walgelijk wat je doet als anderen een andere mening hebben. Door mij en anderen zo achterlijk weg te zetten.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 761 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 01 sep 2019, 14:06

Afbeelding

Even ter herinnering:

Een Afghaanse asielzoeker van 20 die in Duitsland de trein naar Amsterdam pakte met de intentie om Geert Wilders te vermoorden en ter plekke maar besluit om op Amsterdam CS op 2 argeloze toeristen in te hakken met een mes..

Maar zie hier...er wordt al voorgesorteerd dat deze steker een geestelijke stoornis zou hebben...
https://www.ad.nl/binnenland/had-jawed- ... ~a500fc48/
Oh..waar kennen we dit ook al van?
Ff denken...ach ja...de "verwarde" Syrier Malek Fostok..

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 sep 2019, 14:12

ShovingNE2 schreef:
01 sep 2019, 13:56

(stuk weggehaald, is het niet waard. Succes met discussieren met gelijkgestemden).

En nu stop ik echt met discussieren met je. Ik vind het oprecht walgelijk wat je doet als anderen een andere mening hebben. Door mij en anderen zo achterlijk weg te zetten.
Ach jee, en meteen is de discussie zogenaamd weer dood, zelf altijd vanaf de allerhoogste toren blazen en bij tegenwind meteen de martelaar uithangen...

Misschien moet je ook ff linkjes plaatsen bij verwijzingen naar nieuwsberichten want doordat je dat nalaat heb ik nu wellicht toch iets anders gevonden in de Volkskrant over die '20 miljoen' prognose, hier wordt nl. gesteld dat dat vooral paniekzaaierij is: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b27d5c36/

Maar jij las dus een waarschuwing over migratie in de (linkse) Volkskrant he, hoe kun je dan tegelijkertijd vol blijven houden dat 'onze media' de boel censureert ten gunste van een zogenaamd gewenste migratiepoltiek? Dat bedoel ik dus he: totaal ongegrond opkloppen van verontwaardiging, het idee blijven verspreiden dat we de waarheid niet te horen krijgen terwijl je het gewoon in de krant leest. Ik vind dat idd vrij achterlijk en dat onderbouw ik, mag dat of is dat niet politiek correct genoeg voor je?

Ik vind trouwens persoonlijk wel degelijk dat negatieve gevolgen van migratie beter tot uiting mogen komen in politiek beleid, we zijn dus gelijkgestemd! :D

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2019, 14:26

Ik geloof niet dat ik jou in deze discussie persoonlijk voor iets uitgemaakt heb. Ik heb geen behoefte aan discussies met iemand die mij belachelijk maakt en voor complotdenker weg zet. Heb het na een eerste keer weer opgepakt, maar tot zover.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 01 sep 2019, 14:30

ziege maar ook zagge schreef:
01 sep 2019, 14:12
ShovingNE2 schreef:
01 sep 2019, 13:56

Ach jee, en meteen is de discussie zogenaamd weer dood, zelf altijd vanaf de allerhoogste toren blazen en bij tegenwind meteen de martelaar uithangen...

Misschien moet je ook ff linkjes plaatsen bij verwijzingen naar nieuwsberichten want doordat je dat nalaat heb ik nu wellicht toch iets anders gevonden in de Volkskrant over die '20 miljoen' prognose, hier wordt nl. gesteld dat dat vooral paniekzaaierij is: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b27d5c36/

Maar jij las dus een waarschuwing over migratie in de (linkse) Volkskrant he, hoe kun je dan tegelijkertijd vol blijven houden dat 'onze media' de boel censureert ten gunste van een zogenaamd gewenste migratiepoltiek? Dat bedoel ik dus he: totaal ongegrond opkloppen van verontwaardiging, het idee blijven verspreiden dat we de waarheid niet te horen krijgen terwijl je het gewoon in de krant leest. Ik vind dat idd vrij achterlijk en dat onderbouw ik, mag dat of is dat niet politiek correct genoeg voor je?
Ik vind jullie discussie wel leuk om te lezen.
Dat gezegd hebbende wil ik mezelf niet mengen in jullie discussie maar wil je als tip geven; lees je discussie eens terug. Jij beticht Shoving van het e.e.a. en jij doet exact hetzelfde maar dan onderbouw je het met je eigen bronnen, theorieën en meningen. Die je vervolgens brengt als feit. Het mes snijdt aan twee kanten.

Ik heb niet alles gelezen maar met betrekking tot het migratiebeleid heeft hoogleraar Ruud Koopmans begin 2000 al wat aardig interessante stukken gepubliceerd.

In het kader van de huidige politiek en verkiezingen is het boek van David Van Reybrouck; tegen verkiezingen wel een aanrader.

Verder onthoud ik mezelf van enig commentaar omdat mijn interesses hier niet liggen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 sep 2019, 15:03

We blijven oefenen, Tyler...

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 01 sep 2019, 15:09

ziege maar ook zagge schreef:
01 sep 2019, 15:03
We blijven oefenen, Tyler...
Was niet persoonlijk bedoeld, ik doe dat zelf dus ook altijd als ik gelijk denk te hebben. Wie dat in dit geval heeft laat ik in het midden, ik heb mezelf er te weinig in verdiept om erover te kunnen discussiëren met jullie.

Daarnaast hoop ik dat de discussies tussen jullie nog even doorgaat, leuk om te lezen en ze geven het forum kleur. Vooral omdat jullie standpunten zich lijnrecht tegenover elkaar bevinden en allebei elkander proberen te overtuigen van elkaars gelijk. Ga zo door maar sta een beetje open voor elkaars mening (geldt voor beide en doe het respectvol).

Nogmaals mooi om te zien en te lezen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2019, 18:44

TylerDurdn schreef:
01 sep 2019, 15:09

Daarnaast hoop ik dat de discussies tussen jullie nog even doorgaat, leuk om te lezen en ze geven het forum kleur.
In discussies moet er respect zijn voor elkaars meningen. Ik ga geen discussies (meer) aan met iemand die op iedere reactie van mijn kant roept dat ik een complotdenker ben of op andere wijze mij belachelijk maakt. Ik heb ZMOZ nooit bepaalde zaken verweten volgens mij, het is niet mijn manier van discussieren. Ja: ik kan fel reageren op argumenten maar zelden tot nooit op degene die ze plaatst.

Dus hier stopt het na de tweede keer in twee weken tijd dezelfde beschuldigingen/belachelijk maken mijn kant op te hebben gekregen.

Het is in een discussie ook een teken van zwakte wat mij betreft. Je hebt geen weerwoord omdat het een achterlijke actie is van een nieuwssite. Dus maak je het maar belachelijk en scheld je de poster uit. Oh: het aantal priveberichten dat ik de afgelopen twee weken heb gehad dat ik niet meer moet proberen om hier een discussie aan te gaan omdat je sowieso belachelijk wordt gemaakt als je niet in de hoek van ZMOZ zit is niet meer op 1 hand te tellen. Hij zou eens in de spiegel kunnen kijken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 sep 2019, 18:48

[mention]ShovingNE2[/mention] Eerlijk is eerlijk. Je komt zelf ook met gestrekt been een discussie binnen. Als je schrijft dat de media bepaalt wat er geplaatst mag worden en wat niet en daar meteen een waardeoordeel aan hangt dan komt het niet over als iemand die op een genuanceerde manier een discussie wil aangaan. Je mag het scherp stellen, maar dan wordt er ook scherp gereageerd. Iets met bal en kaatsen enzo..

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 01 sep 2019, 18:51

Opvallend dat de meneer in Frankrijk ook een psychose heeft. Het heerst, en wat een snelle diagnose. Ik denk dat het onderdeel is van het handboek voor terroristen, hoe fake ik een psychose.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2019, 18:51

ruuddevil schreef:
01 sep 2019, 18:51
Opvallend dat de meneer in Frankrijk ook een psychose heeft. Het heerst, en wat een snelle diagnose. Ik denk dat het onderdeel is van het handboek voor terroristen, hoe fake ik een psychose.
Of last van suiker.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 sep 2019, 18:59

Malek Fostok....psychose...
Jawed S.....geestelijke stoornis?
What's next? De Utrechtse tramschutter? Ook geestelijk gestoord?

Goh..wat zouden deze zaken met elkaar gemeen hebben?....3x raden...

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 sep 2019, 19:08

Christ Church? Ook geestelijk gestoord? Brenton Tarrant ook dan?
Breivik scharen we daar dan ook onder? Psychose natuurlijk. Even een blackoutje. Moet kunnen..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2019, 19:09

J.B. schreef:
01 sep 2019, 19:08
Christ Church? Ook geestelijk gestoord? Brenton Tarrant ook dan?
Breivik scharen we daar dan ook onder? Psychose natuurlijk. Even een blackoutje. Moet kunnen..
Nee. bij die terroristen komen dat soort kwalificaties (terecht) nooit voor. Dat zijn gewoon terroristen en massamoordenaars. Los van het feit dat je compleet gestoord bent als je het doet natuurlijk, maar het wordt niet als excuus de wereld ingeslingerd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 sep 2019, 19:13

Nee, in het geval van Breivik was het zelfverdediging. Ook een goed excuus natuurlijk.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 sep 2019, 19:28

Precies [mention]ShovingNE2[/mention] ...
De smerige lieden die JB aanhaalt is nooit een excuus voor verzonnen...
Waren cold blood moordenaars..

De aanhangers van de religie van de vrede zijn schijnbaar bovenmatig gevoelig voor psychoses.... :?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 sep 2019, 19:43

is dat zo?

----
Op 22 juli 2011 veroorzaakte de extreem-rechtste terrorist Anders Breivik een ontploffing in Oslo en schoot hij tientallen jongeren neer op het eiland Utoya in Noorwegen. In eerste instantie werd Breivik ontoerekeningsvatbaar bevonden. Echter, zorgde dit voor een hoop commotie binnen de Noorse samenleving omdat Breivik dan niet de straf zou krijgen die hij zou moeten verdienen. Op dat moment zijn Terje Tørissen en Agnaar Aspaas, beide forensisch psychiater, ingeschakeld door de rechtbank voor een second-opnion. Tørissen sprak over zijn ervaringen op 21 maart jongstleden tijdens het Rümke-congres te Driebergen.

Tørissen sprak over het radicaliseringsproces van Anders Breivik en ging de discussie aan met Nederlandse psychologen, psychiaters en criminologen over zijn psychische beoordeling. SoSecure was aanwezig omdat er in de casus van Breivik veel paralellen zitten met Predictive Profiling. Veel van zijn handelingen die hij heeft verricht kunnen worden geplaatst in de criminele en terroristische planningscyclus. De aanslag van Anders Breivik, maar de recente aanslag in Nieuw-Zeeland in Chistchurch, laten zien dat het rechts-extremisme zeker niet onderschat moet worden. Door aanwezig te zijn bij dit congres, hebben we geleerd van de psychologische kant van radicalisering. Gedurende de dag kwam de toeloop naar zijn terroristische daad, de aanslag en de toerekeningsvatbaarheid van Breivik ter sprake.

Tørissen vertelt tijdens de opening van het congres, dat hij zijn verhaal nog niet kwijt kan in Noorwegen omdat de aanslag daar nog te gevoelig ligt. De aanslag heeft een enorme impact gehad op de Noorse samenleving. Zoals Tørissen vertelt: “De jongeren die gedood werden of gewond raakten op het eiland Utøja kwamen uit heel Noorwegen. Daardoor is er in elke gemeenschap wel iemand die direct of indirect met de aanslag te maken heeft gehad”. Dat Tørissen betrokken werd bij het psychologische onderzoek heeft zeker een impact gehad op zijn leven, in goede en slechte zin. Het is voor hem nog steeds moeilijk te geloven dat Breivik zoveel onschuldige jongeren ‘koelbloedig’ heeft vermoord, maar het heeft hem naar zijn zeggen niet veranderd als persoon. Hij heeft destijds professioneel gehandeld en zijn aanpak om een diagnose vast te stellen niet veranderd gezien de ernst van het delict. Het is belangrijk om te weten dat forensische psychologen en psychiaters in Noorwegen fungeren als adviseurs naar de rechters. Uiteindelijk bepaald de rechter of de vastgestelde diagnose juist is of niet. Daarnaast heeft de ernst van het delict geen invloed op de diagnose, zoals Tørissen stelt: “I am not interested as a forensic psychogolist in the relationship between the crime and the psychogical state of mind”. Dit zijn verschillen ten opzichte van forensische experts in Nederland, waar de rechtbank het advies van de experts direct in vertrouwen neemt.
Ontoerekeningsvatbaarheid

Uit het eerste forensische onderzoek is Breivik ontoerekeningsvatbaar gerekend door het forensische psychologische team, bestaande uit Tor­geir Husby en Synne Sørheim. Het forensische team begon drie weken na de aanslag met het uitvoeren van onderzoeken. Tijdens de onderzoeken concludeerde zij dat Breivik egocentrisch was en last had van grootheidswaanzin. Daarbij concludeerde ze dat hij psychotisch was tijdens het plegen van de aanslag. Ook leed hij aan schizofrenie en paranoïde. Op basis van de vastgestelde psychische diagnose, stelde het forensische team de rapportage op. De rapportage is kort na de overdracht aan de rechtbank gelekt naar de media. De inhoud van de rapportage zorgde voor een enorme ophef vanuit de media en samenleving, want op basis van de gestelde diagnose zou Breivik naar een forensische ggz-instelling worden gestuurd. Naar aanleiding van deze ophef, stelde de rechter een nieuw onderzoek in en werden Tørissen en Aspaas aangesteld om dit uit te voeren.

Voordat zij de psychische gesteldheid van Breivik gingen onderzoeken, hadden zij een aantal afspraken met elkaar gemaakt. Een van de afspraken was dat ze niet de rapportage van het eerste forensische team zouden lezen. Om zo neutraal mogelijk te blijven. Daarnaast besloten ze om individueel gesprekken met Breivik te voeren, zodat ze beiden een eigen diagnose konden stellen. Na afloop van de gesprekken, gingen zij met elkaar in bespreking om te kijken of de persoonlijke bevindingen overeenkwamen. In totaal hebben Tørissen en Aspaas 37 uur gesprekken gevoerd met Breivik en 230 uur politieverhoren bestudeerd. Samen hebben zij geconcludeerd dat Breivik een narcist is en beschikt over een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Zij ontkrachten het feit dat Breivik schizofreen is, mede doordat Breivik wel eens twaalf uur lang is verhoord. Iemand met schizofrenie kan dat niet aan. Tevens heeft Breivik onder begeleiding van de Noorse politie en het forensische psychologische team een reconstructie uitgevoerd van zijn aanslag. Breivik wist precies te vertellen wat hij op welk moment gedaan had. Ook heeft hij vijf maanden opgesloten gezeten in een kleine ruimte, zonder psychisch te decompenseren. Breivik bleef rustig onder deze omstandigheden, en heeft geen last gehad van angstaanvallen, verwardheid of depressies gedurende de periode dat hij opgesloten zat.

De onderzoeken hebben ertoe geleidt dat Breivik wél toerekeningsvatbaar is. Breivik zijn verklaring was: “Ik beken de acties die ik ondernomen heb, maar ik beken geen schuld. Ik pleit het principe van noodzakelijkheid”. Breivik had het idee dat hij de uitverkorene was om deze aanslag te plegen, hij noemt zichzelf dan ook ‘the one and only’. Het besluit van zijn toerekeningsvatbaarheid heeft ervoor gezorgd dat Breivik uiteindelijk in de gevangenis is terecht gekomen in plaats van een zorginstelling. De Noorse rechter legde op 24 augustus 2012 de maximumstraf op van 21 jaar cel. In Noorwegen kan een dergelijke straf worden verlengd, als blijkt dat Breivik nog te gevaarlijk is om vrijgelaten te worden.

Jeugd van Breivik

Over de jeugd van Breivik kon Tørissen weinig loslaten in verband met een geheimhoudingsplicht. Echter is er wel het een en ander bekend over zijn jeugd. De Noorse journalist Åsne Seierstad heeft onderzoek gedaan naar zijn leven, waaronder zijn jeugd, en uiteindelijk het boek ‘One of Us’ geschreven. Seierstad stelt dat Breivik een jeugd heeft gehad zoals veel Noorse en Europese jongeren. Zijn ouders waren al snel gescheiden na zijn geboorte, hij is opgegroeid met zijn moeder en halfzusje. Hij had dan ook weinig contact met zijn vader. Breivik en zijn moeder waren tijdens zijn jeugd wel bekend bij de jeugdzorg en bij het centrum voor Kinder- en Jeugdpsychiatrie. Breivik heeft veel afwijzingen gehad in zijn leven en daardoor last van faalervaringen. Als kind wilde Breivik zakenman worden en werd hij omschreven als verlegen, sociaal en loyaal. Breivik is alleen in aanraking gekomen met politie, doordat hij onbevoegd op een scooter heeft gereden.

Als een volwassene was Breivik erg bewust van zijn fysieke verschijning en kleding. Hij nam dan ook op twintigjarige leeftijd een neuscorrectie. Daarbij heeft hij vervroegd zijn school verlaten. Hij woonde eerst samen met een aantal vrienden, verhuisde daarna naar een duur appartement en keerde uiteindelijk in 2006 terug naar het huis van zijn moeder. In 2006 startte Breivik een aantal kleine organisaties, waar hij diploma’s vervalste en verkocht. Hiermee had hij uiteindelijk €420.000,- verdiend, waar hij uiteindelijk een groot deel van de kosten van zijn aanslag mee heeft gefinancierd. Op vierentwintigjarige leeftijd heeft Breivik zijn eerste miljoen verdiend met zijn eigen opgezette bedrijven en investeringen. Dit laat zien dat Breivik ook niet ‘gek’ of zwak begaafd is.
Politieke en religieuze visie

Toen Breivik achttien jaar was sloot hij zich aan bij een rechtste politieke partij. Tevens beweert Breivik dat hij in 2002 een van de stichters is geweest van ‘The Knight Templar’. Dit was een katholieke militaire orde die gesticht is in 1119 en ontbonden in 1312 door de paus. De Knight Templar bestond uit een grote groep van economische en politiek machtige mannen, die de sleutel waren in de organisatie van de kruistochten door financiële en militaire steun te leveren aan de katholieke kerk. De Tempeliers zijn een constante inspiratiebron geweest voor rechtste individuen, zoals de Ku Klux Klan. Breivik heeft in zijn manifest ook veel geschreven over The Knight Templar, dit zal later nog aan bod komen.

Verder was Breivik christelijk, antifeministisch en anti-islam. Hij zag de islam en het cultureel-marxisme als ‘de vijand’. Hij was ook tegen de toestroom van vluchtelingen binnen Europa en voelde zich betrokken met de rechtspolitieke ideologie en anti-islam organisaties.
--------
https://www.sosecure.nl/predictive-prof ... eivik.html

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 sep 2019, 19:57

Toevoeging:

Breivik lijdt aan paranoide schizofrenie

GOTHENBURG (GPD) –- Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad op 22 juli in Noorwegen waarbij 77 doden vielen, lijdt aan paranoïde schizofrenie. Dat concluderen de twee forensische psychiaters die een rapport over de Noor hebben opgesteld.
M.Gruben Marco Gruben 29-11-11, 15:56 Laatste update: 24-03-17, 09:33 Bron: destentor

Breivik wordt hierdoor naar alle waarschijnlijkheid ontoerekeningsvatbaar verklaard en ontloopt daarmee een gevangenisstraf. ´Tijdens het plegen van de aanslagen verkeerde Breivik in een psychose”, zei openbaar aanklager Sven Holden gisteren tijdens de persconferentie in Oslo waar het psychiatrisch rapport van Breivik werd toegelicht. ‘Ook tijdens de verhoren was er sprake van een psychotische toestand van de verdachte. De conclusie van beide psychiaters is dat Breivik krankzinnig is.”

De forensische psychiaters Torgeir Husby en Synne Sørheim hebben sinds augustus onderzoek gedaan naar de geestesgesteldheid van de Noorse rechts-extremist. Ze ontmoetten de 32-jarige Breivik dertien keer en spraken met hem over onder meer zijn jeugd, schooltijd, werk en relaties. Dat heeft een rapport van 230 pagina’s opgeleverd. Ter vergelijking: een gemiddeld psychiatrisch rapport telt ongeveer vijftig tot zeventig pagina’s.

Het rapport geeft een ‘eenduidige conclusie’. Beide psychiaters concluderen dat Breivik ontoerekeningsvatbaar is. ‘Hij heeft over een lange termijn paranoïde schizofrenie ontwikkeld’, aldus Holden in een toelichting op het rapport. ‘Breivik leeft in zijn eigen werkelijkheid en zijn daden zijn een gevolg van zijn illusies.”

De psychiaters beschrijven in het rapport dat Breivik zichzelf ziet als uitverkorene om het Noorse volk te redden en in de toekomst te leiden. De strafbare feiten waarvan de Noor beschuldigd wordt, kunnen hem dus niet worden aangerekend, omdat hij het contact met de werkelijkheid heeft verloren. Dit betekent dat hij naar alle waarschijnlijkheid veroordeeld wordt tot behandeling in een gesloten psychiatrische inrichting voor onbepaalde tijd. De verantwoordelijke arts bepaalt in dat geval hoe Breivik behandeld gaat worden en wat voor veiligheidsmaatregelen er getroffen worden.

Het rapport is niet meer dan een aanbeveling; de Noorse ‘raad voor forensische geneeskunde’ moet het rapport nog tegen het licht houden, en zal de psychiaters mogelijk om nadere informatie verzoeken. De rechter neemt de uiteindelijke beslissing of Breivik ontoerekeningsvatbaar is of niet; het is echter ongebruikelijk dat een rechtbank de conclusies van de deskundigen niet overneemt.

Het proces tegen Breivik begint op 12 april volgend jaar. Het rapport vormt een van de belangrijkste documenten in het proces. De Noor wordt verdacht van het laten ontploffen van een autobom bij een regeringsgebouw in Oslo en het aanrichten van het bloedbad op het eilandje Utøja waarbij 77 mensen omkwamen.

Overigens acht Breivik zichzelf niet schuldig aan de aanslagen, ondanks dat hij heeft toegegeven ze te hebben uitgevoerd. Hij zegt dat zijn daden ‘afschuwelijk maar noodzakelijk’ waren om het multiculturalisme in Noorwegen een halt toe te roepen

https://www.destentor.nl/overig/breivik ... oogle.com/

-----
Ik vond het punt van psychoses die niet schijnen voor te komen bij rechts extremisten wat zwak. Maar is m.i. bij deze ontkracht.

Gesloten