PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 31 jul 2022, 22:46 Een ajax tenue mooier vinden dan die van ons. Walgelijk.
Lees de reactie van Mr. Tinus nog een keer. Iets met..."zilver beter dan goud"... :mrgreen:

Als ie t serieus bedoelt dan is het wel een grappige dubbele boodschap. Ik gun ze ook liever zilver dan goud.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Bij Ajax en Feyenoord spelen ze al decennia in hetzelfde tenue. Soms een paar strepen op de mouw of een ander kraagje, maar aan de kern is nooit getornd.

Zelfde geldt voor Sparta, die net als PSV in het rood-wit gestreept spelen. Altijd dezelfde strepen én gestreepte mouwen.

Ik vraag me af waarom het bij PSV elk jaar weer een circus is. Nu de rode en witte strepen omgekeerd, vorig jaar voornamelijk rood met dunne witte lijntjes, de ene keer gestreepte mouwen en dan weer niet, dan opeens een volledig rood thuistenue (2013).

Waarom niet dezelfde lijn aanhouden zoals Sparta, feyenoord en ajax dat doen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25068
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

"Marketing".
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ik vind alle drie onze shirts erg mooi eigenlijk. Blijft toch allemaal een kwestie van smaak.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

De een houdt er niet van, de andere wel. Ik vind het wel mooi dat het een keer afwijkt.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Standbeeld schreef: 01 aug 2022, 10:23 "Marketing".
Ja, maar waarom doen A & F daar niet aan mee?
Lijkt me niet dat die door het jaarlijks ongeveer gelijk te houden nauwelijks shirts verkopen.
Bombel500
Lid 2e elftal
1
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Mr. Spock schreef: 01 aug 2022, 10:22 Bij Ajax en Feyenoord spelen ze al decennia in hetzelfde tenue. Soms een paar strepen op de mouw of een ander kraagje, maar aan de kern is nooit getornd.

Zelfde geldt voor Sparta, die net als PSV in het rood-wit gestreept spelen. Altijd dezelfde strepen én gestreepte mouwen.

Ik vraag me af waarom het bij PSV elk jaar weer een circus is. Nu de rode en witte strepen omgekeerd, vorig jaar voornamelijk rood met dunne witte lijntjes, de ene keer gestreepte mouwen en dan weer niet, dan opeens een volledig rood thuistenue (2013).

Waarom niet dezelfde lijn aanhouden zoals Sparta, feyenoord en ajax dat doen.
Is toch saaaaaaiiiiiiiii 🥱
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Mr. Spock schreef: 01 aug 2022, 10:28
Standbeeld schreef: 01 aug 2022, 10:23 "Marketing".
Ja, maar waarom doen A & F daar niet aan mee?
Lijkt me niet dat die door het jaarlijks ongeveer gelijk te houden nauwelijks shirts verkopen.
Waarom het bij Feyenoord is weet ik niet maar bij Ajax is het zo omdat dit zo in de statuten staat. Daar staat precies hoe het tenue eruit moet zien met de grootte van alles erbij. Daar mag marginaal van afgeweken worden anders moeten de statuten bij meerderheid worden gewijzigd. Dat is bij Ajax dus de reden, PSV zal dit niet hebben denk ik dan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Mr. Spock schreef: 01 aug 2022, 10:22 Bij Ajax en Feyenoord spelen ze al decennia in hetzelfde tenue. Soms een paar strepen op de mouw of een ander kraagje, maar aan de kern is nooit getornd.

Zelfde geldt voor Sparta, die net als PSV in het rood-wit gestreept spelen. Altijd dezelfde strepen én gestreepte mouwen.

Ik vraag me af waarom het bij PSV elk jaar weer een circus is. Nu de rode en witte strepen omgekeerd, vorig jaar voornamelijk rood met dunne witte lijntjes, de ene keer gestreepte mouwen en dan weer niet, dan opeens een volledig rood thuistenue (2013).

Waarom niet dezelfde lijn aanhouden zoals Sparta, feyenoord en ajax dat doen.
Ik vind het juist mooi. Zo heeft ieder shirt zijn eigen herinneringen wat mij betreft. Zijn eigen tijdsgeest en spelers. Ik hou daar juist van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 01 aug 2022, 10:37
Mr. Spock schreef: 01 aug 2022, 10:28
Ja, maar waarom doen A & F daar niet aan mee?
Lijkt me niet dat die door het jaarlijks ongeveer gelijk te houden nauwelijks shirts verkopen.
Waarom het bij Feyenoord is weet ik niet maar bij Ajax is het zo omdat dit zo in de statuten staat. Daar staat precies hoe het tenue eruit moet zien met de grootte van alles erbij. Daar mag marginaal van afgeweken worden anders moeten de statuten bij meerderheid worden gewijzigd. Dat is bij Ajax dus de reden, PSV zal dit niet hebben denk ik dan.
Bij PSV staat alleen in de statuten dat het thuistenue "rood-wit" is. Daar kunnen dus allerlei variaties op gemaakt worden.

Die variaties zie ik dan weer juist als iets dat typisch PSV is. Het is ook niet iets van de laatste jaren, vanaf de oprichting van de club speelt PSV al met verschillende strepenpatronen. Willy van der Kuijlen speelde in de jaren '70 al in een shirt dat voor een groot deel op het huidige thuisshirt lijkt, alleen waren de mouwen toen wel gestreept. Met een knipoog naar die tijd vind ik het huidige thuisshirt juist erg mooi. Net als dat ik die van vorig jaar mooi vond omdat die een knipoog gaf naar de tijd van Romario.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

SRF schreef: 01 aug 2022, 10:43
DeEintovenaar schreef: 01 aug 2022, 10:37

Waarom het bij Feyenoord is weet ik niet maar bij Ajax is het zo omdat dit zo in de statuten staat. Daar staat precies hoe het tenue eruit moet zien met de grootte van alles erbij. Daar mag marginaal van afgeweken worden anders moeten de statuten bij meerderheid worden gewijzigd. Dat is bij Ajax dus de reden, PSV zal dit niet hebben denk ik dan.
Bij PSV staat alleen in de statuten dat het thuistenue "rood-wit" is. Daar kunnen dus allerlei variaties op gemaakt worden.

Die variaties zie ik dan weer juist als iets dat typisch PSV is. Het is ook niet iets van de laatste jaren, vanaf de oprichting van de club speelt PSV al met verschillende strepenpatronen. Willy van der Kuijlen speelde in de jaren '70 al in een shirt dat voor een groot deel op het huidige thuisshirt lijkt, alleen waren de mouwen toen wel gestreept. Met een knipoog naar die tijd vind ik het huidige thuisshirt juist erg mooi. Net als dat ik die van vorig jaar mooi vond omdat die een knipoog gaf naar de tijd van Romario.
Ik ben het met je eens. Ik vind het mooi dat ze wat variëren met het thuisshirt zolang het maar rood wit blijft. Maar zo zie je maar dat smaken verschillen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit jaar Xavi op mijn shirt. Sangare liever maar weet niet of ie blijft
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Binnenkort eens kijken of ze in Griekenland nog zo'n heerlijke fake variant hebben van het blauwe tenue. De andere 2 vind ik echt lelijk helaas.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Een PSV tenue is nooit lelijk.

Even wennen het nieuwe thuistenue, maar vind het echt wel wat hebben. Verfrissend.

Het derde tenue springt er echt uit inderdaad, twijfel nog over de speler. Neig nu ook het meest naar Xavi.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Juancho schreef: 04 aug 2022, 15:21 Binnenkort eens kijken of ze in Griekenland nog zo'n heerlijke fake variant hebben van het blauwe tenue.
Grapje toch? Tenzij je 11 bent en je ouders van een uitkering moeten rondkomen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Haha.

PSV shirts zijn zowieso nooit lelijk. Misschien de man die je aankijkt in de spiegel. Misschien he.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 04 aug 2022, 15:31
Juancho schreef: 04 aug 2022, 15:21 Binnenkort eens kijken of ze in Griekenland nog zo'n heerlijke fake variant hebben van het blauwe tenue.
Grapje toch? Tenzij je 11 bent en je ouders van een uitkering moeten rondkomen.
Nee hoor, ik vind die idiote prijzen echt nergens op slaan. Dus of ik koop er soms 1 een seizoen later als ik een shirt echt super gaaf vindt (wat niet vaak gebeurt) of ik zie er toevallig eentje hangen op vakantie :mrgreen: . Als PSV die 100 euro van mij echt keihard nodig heeft moeten ze prutsers als Luckassen maar niet kopen :mrgreen:

Hey RIO, wat leuk dat je toch weer reageert man topper! :alien:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tja, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om PSV het geld mis te laten lopen, maar vooral zou ik me kapotschamen als ik als volwassene met een baan zo'n skeer nepshirt om mijn schouders zou hebben. Ziet er zo pauper uit meteen.

Maar goed, ieder zijn ding.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 04 aug 2022, 15:53 Tja, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om PSV het geld mis te laten lopen, maar vooral zou ik me kapotschamen als ik als volwassene met een baan zo'n skeer nepshirt om mijn schouders zou hebben. Ziet er zo pauper uit meteen.
Je had het niet beter kunnen zeggen. Exact ook mijn beweegredenen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Juancho schreef: 04 aug 2022, 15:40
Grasmat schreef: 04 aug 2022, 15:31

Grapje toch? Tenzij je 11 bent en je ouders van een uitkering moeten rondkomen.
Nee hoor, ik vind die idiote prijzen echt nergens op slaan. Dus of ik koop er soms 1 een seizoen later als ik een shirt echt super gaaf vindt (wat niet vaak gebeurt) of ik zie er toevallig eentje hangen op vakantie :mrgreen: . Als PSV die 100 euro van mij echt keihard nodig heeft moeten ze prutsers als Luckassen maar niet kopen :mrgreen:

Hey RIO, wat leuk dat je toch weer reageert man topper! :alien:
Pauper, ga een nieuwe iPhone kopen ofzo. Die 100 euro van jou hebben ze niet nodig. Ga shoppen bij de Lidl.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Of koop het shirt van afgelopen seizoen, dan betaal je 30 euro ofzo.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 04 aug 2022, 16:11
Juancho schreef: 04 aug 2022, 15:40

Nee hoor, ik vind die idiote prijzen echt nergens op slaan. Dus of ik koop er soms 1 een seizoen later als ik een shirt echt super gaaf vindt (wat niet vaak gebeurt) of ik zie er toevallig eentje hangen op vakantie :mrgreen: . Als PSV die 100 euro van mij echt keihard nodig heeft moeten ze prutsers als Luckassen maar niet kopen :mrgreen:

Hey RIO, wat leuk dat je toch weer reageert man topper! :alien:
Pauper, ga een nieuwe iPhone kopen ofzo. Die 100 euro van jou hebben ze niet nodig. Ga shoppen bij de Lidl.
:tear: :lol:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 04 aug 2022, 15:53 Tja, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om PSV het geld mis te laten lopen, maar vooral zou ik me kapotschamen als ik als volwassene met een baan zo'n skeer nepshirt om mijn schouders zou hebben. Ziet er zo pauper uit meteen.

Maar goed, ieder zijn ding.
Nou als je het huidige shirt om de PSV'ers ziet hangen is het al een pauper versie: het hangt er maar wat om heen, geen pasvorm, rare materialen. Dat had zo een shirtje kunnen zijn die je op vakantie op de markt tegen komt.

Verder iedereen zijn ding, ik sponsor PSV wel met andere dingen, waaronder lauwe :pul: in het stadion of als ik de bob ben prikloze cola of half lauwe koffie :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Wat een gemiemel over dat tenue constant. Gewoon prima tenues. Overigens loopt het uitshirt by far het best volgens een medewerker van de fanstore.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 04 aug 2022, 15:53 Tja, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om PSV het geld mis te laten lopen, maar vooral zou ik me kapotschamen als ik als volwassene met een baan zo'n skeer nepshirt om mijn schouders zou hebben. Ziet er zo pauper uit meteen.

Maar goed, ieder zijn ding.
Precies. Maar ik vind 90 euro ook gewoon echt veel te gortig. Seizoen is al duur genoeg met seizoenskaart, losse tickets, away tripjes en alles wat erbij komt kijken. Koop de shirts die ik graag wil hebben / mooi vind aan het eind van het seizoen wel, meestal eurootje of 35 dan.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

De prijzen van voetbalshirts zijn natuurlijk krankzinnig hoog, maar door het kopen van nepshirts hou je wel een industrie in leven waarin minder controle is op goede arbeidsomstandigheden en meer kans op illegale kinderarbeid. De lage prijs van AliExpress shirtjes en bij de Bazaar op je vakantie-adres is ook een stuk lager omdat de producent zich niet aan allerlei regels op dat gebied houdt of hoeft te houden.

Dat en het feit dat je PSV inkomsten ontzegt uit de eigen shirtverkoop lijken mij genoeg reden om zo'n nepshirt niet te kopen.
Laatst gewijzigd door SRF op 04 aug 2022, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Tenue