Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Tijn
Internationale topspeler
6

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voormalig KG schreef: 02 jun 2024, 09:17 Prima doenbaar? Dat ligt denk ik een stuk moeilijker. Een grote zak geld en flinke investeringen hebben Ajax afgelopen seizoen windeieren gebracht.
Als deze jongens vertrekken dan is de stabiele verdediging en zijn de specifieke kwaliteiten vertrokken. De snelheid van Hancko, Hartman en Geertruida. Op linksback was het sinds de blessure al matig schipperen en met Geertruida onder andere.

Bijlow - zeer blessuregevoelige (Wellenreuter vertrekt)
Nieuwkoop Trauner Beelen Smal (Lopes Read)

Zerrouki - Stengs - Milambo (Zechiël, Lingr, Van der Belt)
Sauer - Ueda - Paixao (Ivanusec)

Als er grote bedragen voor Feyenoord spelers komen, dan mogen ze in hun handjes knijpen en ze hebben een goede directeur. Echter heeft hij met Slot nog niet bewezen een gelukkige hand te hebben met de grote miljoenen aankopen afgelopen seizoen.

De hele basis van dit elftal en het spel onder Slot valt dan weg bij het vertrek.
Wellenreuter, Geertruida, Hancko, Hartman, Wieffer, Timber, Jahanbakhsh, Minteh, Gimenez, Lopes.
Tien spelers die mogelijk willen vertrekken en al meerdere jaren er voetballen.
Dit brengt vele miljoenen in het laadje, ook als ze niet allemaal gaan zal een vertrek van Geertruida, Hancko, Hartman, Wieffer, Timber en Gimenez, heel moelijk op te vangen zijn met spelers die er meteen staan.
Ik heb iets soortgelijks een tijdje geleden ook gepost.
Of ze allemaal vertrekken is sterk de vraag, maar vaak is er ook een sneeuwbaleffect.
Slot is al vertrokken, Wieffer schijnt dus sowieso weg te willen en Geertruida heeft een 1-jarig contract.
Hartman is nog behoorlijk lang uitgeschakeld en heeft komende zomer een 1-jarig contract.

Ik ben met name benieuwd of Timber nog wil blijven als blijkt dat Wieffer weg gaat, want eigenlijk kan je niet 2 sterkhouders op je middenveld verliezen als topclub.
Hancko zie ik nog wel blijven, waardoor de as achterin intact blijft en met name de backs vervangen moeten worden.

Extra nadeel voor Feyenoord vind ik de breedte in de selectie, waar best veel spelers nog in de selectie zitten waar je eigenlijk op zou willen doorselecteren.
Met Paixao, Ivanusec, Ueda, Hadj-Moussa en Sauer heb je als Gimenez vertrekt al 5 aanvallers en mis je in mijn ogen de topkwaliteit.
Op het middenveld heb je met Zerrouki een dure speler die eigenlijk moet spelen, maar als Wieffer vertrekt moet je daar een keuze maken. Haal je een dure speler en schrijf je daardoor ook extra af op Zerrouki of haal je een goedkoper talent waardoor Zerrouki kan spelen of de afschrijvingen meer beheersbaar blijven.
De laatste jaren hebben ze echt flink geïnvesteerd, waardoor die afschrijvingen veel meer een issue zullen worden ook.

Overigens lijkt Bijlow in de belangstelling te staan, zou wel een no-brainer vanuit de directe zijn om dan Bijlow te verkopen en Wellenreuther vast te leggen.
Bizar dat er serieuze clubs geïnteresseerd lijken te zijn in zo'n extreem blessuregevoelige keeper. Dat zou echt een enorm cadeau zijn voor ze als ze daar een goed bod op krijgen.
Tijn
Internationale topspeler
6

Awards:

trouwepsvfan schreef: 02 jun 2024, 09:28 Achja, PSV zit met hetzelfde probleem. Het is niet ondenkbaar dat je in 1 zomer 6 basisspelers kwijt bent (Dest, Teze, Boscagli, Veerman, Bakayoko en als er echt een zak op tafel komt zelfs Schouten). Het zal allemaal gewoon afhangen van wat er voor terug komt en de trainer die voor de groep komt te staan. In die zin heeft PSV het voordeel dat de speelstijl iig hetzelfde blijft; daar waar Feyenoord en wellicht een bak nieuwe basisspelers moet halen en een nieuwe coach met een eigen idee en visie)
Bij ons zie ik dat naast de door jou genoemde blijvende trainer ook als een minder groot probleem omdat de selectie al breder is en meer heeft kunnen opvangen.
Voor Veerman staat Saibari al klaar bijvoorbeeld en voor Bakayoko heb je nu al een Lozano.
Met name Boscagli zou een flinke aderlating zijn denk ik.
Massimo
Legende
6

Feyenoord heeft wederom CL en gaat ook veel geld binnenharken met transfers. Daar is deze zomer dus heel veel mogelijk en de vraag is of ze ook die stap in transfersommen en spelers gaan zetten. Dan komen er opeens een paar goede vervangers en er zijn altijd wel een aantal spelers binnen de selectie die het beter gaan doen dan het jaar daarvoor zoals afgelopen seizoen geweest is met Timber. Zelfs met een slechte Gimenez heeft Feyenoord in de tweede seizoenshelft veel punten, zelfs meer dan PSV weten te behalen.

Wel denk ik dat het vertrek van de meeste sterkhouders in combinatie van het vertrek van Slot wel eens het erg lastig gaat maken om eenzelfde puntenaantal te kunnen gaan behalen. Het is en een succesvolle coach vervangen en het vervangen van sterkhouders. Eentje vervangen is al je best doen, laat staan allebei. Feyenoord heeft vorig jaar eigenlijk niet zo'n goede transferzomer gehad met wat ze hebben uitgegeven. Ze hebben flink betaald voor Ivanusic, Ueda, Stengs en Zerrouki. Spelers die op een goede dag een goede speler kunnen zijn, maar niet het niveau heeft van de aankopen die PSV vorige zomer heeft gedaan. Tevens alle vier spelers die qua transferwaarde vanwege hun leeftijd kunnen doorverkocht worden op basis van kwaliteit en vrijwel niet meer op basis van potentie.

Al met al veel onzekerheden, maar ook nog niet echt een richting te voorspellen wat mij betreft. Wel vind ik PSV, waar ook een aantal basisspelers zullen vertrekken, een meer stabielere basis hebben en als er komende zomer een paar topaankopen komen naast de op dit moment genoemde spelers dan is PSV voor mij wel veruit de favoriet voor komend seizoen.
Teletubby
Meervoudig international
1
Clubvoorkeur: PSV

Vergeet ook niet dat volgend jaar wederom nummer 1 en 2 de CL in mogen. Feyenoord zal dus net zoals wij echt flink investeren aankomende zomer om weer die plek bij de eerste twee te veroveren. Az en Twente hebben allebei te weinig slagkracht om toch serieus mee te doen voor die CL plekken en het is afwachten wat Ajax gaat brengen. Als je dus weer een selectie op de been brengt die in ieder geval beter is dan 16 van de 17 andere eredivisie clubs dan zit je bij die eerste twee plekken. Als Feyenoord drie jaar achter elkaar CL haalt dan zijn ze echt helemaal terug qua geld en kunnen ze echt flink gaan investeren.
Standbeeld
Mister PSV
2

Ben benieuwd of het iets gaat worden. Zal toch een omschakeling worden nu Slot weg is. Bij Midtjylland en Sparta Praag goed gedaan, maar bij Antwerp liep het dan weer niet.

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/feyenoo ... ske/435610
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wel slim, zo zijn ze komend seizoen al gegarandeerd van een priske.
Josef Dettelbacher
Legende
6

Awards:

Laat ik het zo zeggen: als je kunt kiezen tussen Farinelli en Priske, dan altijd die laatste. Er lijkt bij Feyenoord beter beleid te worden gevoerd dan bij Ajax.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
BadShaker
Regelmatige invaller
1

Feyenoord enorme proletenclub. Mag van mij asap down the drain. Nog liever ajax en dat wil wat zeggen.
Likes voor BadShaker :
Rob
loginnaam
Internationale topspeler
4

Josef Dettelbacher schreef: 02 jun 2024, 15:35 Laat ik het zo zeggen: als je kunt kiezen tussen Farinelli en Priske, dan altijd die laatste. Er lijkt bij Feyenoord beter beleid te worden gevoerd dan bij Ajax.
Ik denk niet dat Priske Sparta Praag zou verlaten voor het huidige Ajax...
Gundogang
Regelmatige invaller
3

Josef Dettelbacher schreef: 02 jun 2024, 15:35 Laat ik het zo zeggen: als je kunt kiezen tussen Farinelli en Priske, dan altijd die laatste. Er lijkt bij Feyenoord beter beleid te worden gevoerd dan bij Ajax.
Hoezo “altijd die laatste”? Oprecht benieuwd.
Josef Dettelbacher
Legende
6

Awards:

Gundogang schreef: 02 jun 2024, 18:18
Omdat Priske aantoonbaar successen heeft geboekt, waaronder drie keer kampioen met een team waarvan het lang geen uitgemaakte zaak is dat dat team ook daadwerkelijk kampioen wordt.

Fabiola daarentegen heeft alleen hier en daar een keer een applausje gekregen. Veel minder ervaren en nog nooit de druk van een kampioenskandidaat gevoeld.
Likes voor Josef Dettelbacher (totaal 2):
Prof_napoGundogang
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Josef Dettelbacher schreef: 02 jun 2024, 18:25

Omdat Priske aantoonbaar successen heeft geboekt, waaronder drie keer kampioen met een team waarvan het lang geen uitgemaakte zaak is dat dat team ook daadwerkelijk kampioen wordt.

Fabiola daarentegen heeft alleen hier en daar een keer een applausje gekregen. Veel minder ervaren en nog nooit de druk van een kampioenskandidaat gevoeld.
Bij de ene heb je meer historie om je beslissing te nemen, bij de ander is er meer onzekerheid. Die onzekerheid lijkt me nou niet iets wat Ajax kan gebruiken op dit moment, zeker niet na 4 trainers ( 5 als je Maduro meetelt ) in 2 seizoenen. Het kan natuurlijk goed uitvallen maar moet je daarop wedden als club in relatief zwaar weer?
Josef Dettelbacher
Legende
6

Awards:

Prof_napo schreef: 02 jun 2024, 18:31

Bij de ene heb je meer historie om je beslissing te nemen, bij de ander is er meer onzekerheid. Die onzekerheid lijkt me nou niet iets wat Ajax kan gebruiken op dit moment, zeker niet na 4 trainers ( 5 als je Maduro meetelt ) in 2 seizoenen. Het kan natuurlijk goed uitvallen maar moet je daarop wedden als club in relatief zwaar weer?
Gek genoeg heeft Priske ook pas 6 jaar ervaring als hoofdtrainer, dus slechts 2 meer dan die Italiaanse coverboy. Farioli vind ik een echte Mislintat move, terwijl ze die juist verketteren.
Menno1
Legende
6

Prof_napo schreef: 02 jun 2024, 18:31

6, vergeet onze Griekse vriend niet. De wedstrijd tegen Hercules mag nooit vergeten worden
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

"PEC thuis en een bekerpotje tegen amateurs lukt ook wel zonder Schip."

Ik heb het echt hier gelezen toen ik me afvroeg of dat wel handig was.. :whistle:
loginnaam
Internationale topspeler
4

Buiten dat zal Priske cultuurtechnisch gezien ook sneller aarden, passen en begrijpen hoe het hier aan toe gaat, waar Firelli als Italiaan daar toch verder vanaf staat. Ik denk niet dat Priske door de media hier snel als "die Deen" zal worden omschreven terwijl Farella al snel "die Italiaanse keeperstrainer" zal worden genoemd.
Josef Dettelbacher
Legende
6

Awards:

loginnaam schreef: 02 jun 2024, 19:40

Buiten dat zal Priske cultuurtechnisch gezien ook sneller aarden, passen en begrijpen hoe het hier aan toe gaat, waar Firelli als Italiaan daar toch verder vanaf staat. Ik denk niet dat Priske door de media hier snel als "die Deen" zal worden omschreven terwijl Farella al snel "die Italiaanse keeperstrainer" zal worden genoemd.
Die lui kennende spreekt Priske tegen de kerst al vloeibaar Nederlands
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Seizoenkaart: Vak U
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 02 jun 2024, 20:03

Hoe klinkt dat, vloeibaar Nederlands?
Ex unitate vires
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Fanatic-U-s schreef: 02 jun 2024, 20:35

Als een spraakwaterval.
Armada
Internationale topspeler
6

Fanatic-U-s schreef: 02 jun 2024, 20:35

Likes voor Armada :
Fanatic-U-s
Standbeeld
Mister PSV
2

Priske spreekt al Nederlands door zijn tijd in België (als speler en trainer).
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 02 jun 2024, 19:21 "PEC thuis en een bekerpotje tegen amateurs lukt ook wel zonder Schip."

Ik heb het echt hier gelezen toen ik me afvroeg of dat wel handig was.. :whistle:
Als dat dezelfde persoon is die Taylor 80 miljoen waard vindt...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Lente
Vaste waarde in elftal

Even advocaat van de duivel spelen. Priske is trainer geweest bij Midtjylland, Royal Antwerp en Sparta Praag. Hij is 1 keer kampioen geworden met Midtjylland en 2 keer met Sparta Praag. De afgelopen 10 jaar is Midtjylland 3 keer kampioen van Denemarken geworden. Sparta Praag is de bekendste, populairste en de succesvolste club van Tsjechie met 13 kampioenschappen, de nummer twee is Slavia Praag met 7 kampioenschappen. Wel met de opmerking erbij dat Sparta Praag van 2014 tot 2023 heeft moeten wachten en Priske dus wel degene is die de titel weer terug gebracht heeft na 9 jaar. Royal Antwerp is 5 keer kampioen van Belgie geworden maar ze hebben vanaf 1957 moeten wachten tot 2023 dus die eerste vier kampioenschappen kun je wel wegstrepen en vorig jaar was een unicum na een ware thriller en had het net zo goed anders kunnen zijn. Toch waren de resultaten van Priske bij Antwerpen niet goed genoeg en worden ze zelfs teleurstellend genoemd met een vroegtijdig ontslag van dien en is hij opgevolgd door Mark van Bommel. Kampioen worden met Midtjylland en Sparta Praag is zeker geen uitgemaakte zaak, maar ook geen buitenaardse prestatie. Het zijn in ieder geval wel allebei teams die altijd voor het kampioenschap in hun competitie meedoen en als ze geen eerste worden dan worden ze altijd wel 2e of 3e. De Europese campagne van Sparta Praag afgelopen seizoen werd door Liverpool beëindigd in de achtste finale van de Europa League met cumulatief een uitslag van 11-2.

Farioli heeft er volgens mij 1 volledig seizoen opzitten als hooftrainer waarbij hij het totale seizoen hoofdverantwoordelijke was en dat was afgelopen seizoen met OGC Nice. OGC Nice is in 1959 voor het laatst kampioen geworden en heeft daarna altijd als een stabiele middenmoter gepresteerd. De 5e plek nu is een knappe prestatie maar ook weer niet iets uitzonderlijks. Maar heel veel meer mag je Nice ook weer niet verwachten.

Priske heeft inderdaad veel meer ervaring dan Farioli en is inderdaad bekend met spelen voor een kampioenschap. Maar ook het CV van Priske is nu niet 'je van het' en aansprekende competities zijn het niet. Ik vind het wel leuk die buitenlandse trainers in de eredivisie en kan beide keuzes wel begrijpen, al vind ik de keuze van Ajax wel gewaagd om op dit moment een onervaren trainer aan te stellen. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat Peter Bosz onze trainer is. Daar kunnen die andere twee vooralsnog totaal niet aan tippen, in ieder geval niet qua CV. Wat dat betreft was Roger Schmidt destijds een veel meer aansprekende naam als buitenlandse trainer dan deze twee heren. Roger Schmidt was een huzarenstukje dat die naar de eredivisie kwam, deze twee heren zijn vereerd dat ze benaderd worden en zien dit als een stap omhoog die ze maken.

Ik heb het idee dat wij met Bosz nu zeker met 1-0 voor staan (puur qua naam en CV al, buiten beschouwing gelaten dat Bosz al een jaar onze trainer is want dan is het 2-0), al geeft dat uiteraard nog helemaal geen garanties.
Oh PSV wat je met me doet…
TigTogFlip
Bankzitter
1
Seizoenkaart: Vak D
Favoriete speler: Sangare

Gefeliciteerd, jullie zijn kampioen geworden en zo, maar om zo te zijn maakt me echt ziek.
Likes voor TigTogFlip :
Grasmat
Massimo
Legende
6

Het zegt natuurlijk wel wat dat 3 categorieën op een rij kampioen is geworden. Dat was een jaar of 4-5 geleden totaal niet denkbaar.
Standbeeld
Mister PSV
2

Gewoon heel erg knap van Feyenoord inderdaad. Het lijkt wel goed te zitten met de jeugd daar.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord