Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Omdat Priske aantoonbaar successen heeft geboekt, waaronder drie keer kampioen met een team waarvan het lang geen uitgemaakte zaak is dat dat team ook daadwerkelijk kampioen wordt.
Fabiola daarentegen heeft alleen hier en daar een keer een applausje gekregen. Veel minder ervaren en nog nooit de druk van een kampioenskandidaat gevoeld.
Buiten dat zal Priske cultuurtechnisch gezien ook sneller aarden, passen en begrijpen hoe het hier aan toe gaat, waar Firelli als Italiaan daar toch verder vanaf staat. Ik denk niet dat Priske door de media hier snel als "die Deen" zal worden omschreven terwijl Farella al snel "die Italiaanse keeperstrainer" zal worden genoemd.
Die lui kennende spreekt Priske tegen de kerst al vloeibaar Nederlands
Buiten dat zal Priske cultuurtechnisch gezien ook sneller aarden, passen en begrijpen hoe het hier aan toe gaat, waar Firelli als Italiaan daar toch verder vanaf staat. Ik denk niet dat Priske door de media hier snel als "die Deen" zal worden omschreven terwijl Farella al snel "die Italiaanse keeperstrainer" zal worden genoemd.
Priske spreekt al Nederlands door zijn tijd in België (als speler en trainer).
mr.top schreef: 04 jun 2024, 20:59
Ligt het aan de spelers of aan de stijl? Als ik hier teruglees dan werd PSV niet over de knie gelegd.
Dat weet ik niet. Het blijft een momentopname, deze wedstrijd. Wel weet ik dat het een wedstrijd was tussen de voorjaarskampioen en de kampioen van het najaar. Dus in die zin waren beiden (PSV en Feyenoord) de besten gedurende één competitiehelft. Dat zegt ook wel iets.
Feyenoord is goed bezig, maar kampioenschappen in de jeugd zijn zeker geen graadmeter voor de kwaliteit van je opleiding. De hoeveelheid jeugdinternationals is vaak al een betere afspiegeling daarvan, maar het is sowieso een veel genuanceerder verhaal dan puur naar resultaat kijken. Dat telt enkel bij het eerste.
nilssonH schreef: 04 jun 2024, 21:09
Feyenoord is goed bezig, maar kampioenschappen in de jeugd zijn zeker geen graadmeter voor de kwaliteit van je opleiding. De hoeveelheid jeugdinternationals is vaak al een betere afspiegeling daarvan, maar het is sowieso een veel genuanceerder verhaal dan puur naar resultaat kijken. Dat telt enkel bij het eerste.
Binnen de jeugdopleiding van PSV is presteren wel een groot ding hoor. Meer dan menigeen hier zal denken. Er wordt praktisch gezien gewoon geëist dat de jeugdelftallen meedoen om het kampioenschap. Het is verder geen allesomvattende graadmeter van de kwaliteit, maar het zegt wel iets.
nilssonH schreef: 04 jun 2024, 21:09
Binnen de jeugdopleiding van PSV is presteren wel een groot ding hoor. Meer dan menigeen hier zal denken. Er wordt praktisch gezien gewoon geëist dat de jeugdelftallen meedoen om het kampioenschap. Het is verder geen allesomvattende graadmeter van de kwaliteit, maar het zegt wel iets.
Eens, hoewel het ontwikkelen van jonge spelers voor het hogere doel natuurlijk wel de meeste prioriteit heeft stiekem. Wat ik wel jammer vind is dat veel spelers uiteindelijk de stap naar het eerste niet halen, omdat ofwel de lat op dat moment net te hoog ligt bij de hoofdmacht en er ook in de breedte maar weinig ruimte is om een jonge speler te laten concurreren (zelfs met toptalenten als Land en Babadi zag je dat afgelopen seizoen) of dat ze uit hun contract lopen en elders eieren voor hun geld kiezen.
Het zou mooi zijn als PSV - wellicht met Cocu straks aan boord - een 'tussenlaag' kan creeren om de overstap te vergemakkelijken. Wat na een of max twee jaar Jong PSV een verhuur in de ED standaard het uitgangspunt is. Dat Nassoh meer dan 100 wedstrijden voor Jong PSV kan spelen slaat natuurlijk nergens op en het is zonde dat iemand als Koen Jansen nu al bij Roda JC uitkomt. Ze hebben er natuurlijk ook een eigen zeg in, maar als je dit soort spelers - en straks ook Van Duiven - een contract en een plan kunt voorleggen waarin ze op ED-niveau verhuurd worden kan echt blijken of ze interessant zijn voor PSV 1 het seizoen erop.
Ik zie Rutger al een beetje indekken. "Kapitaalkrachtig Sparta Praag die er mogelijk nog voor gaat liggen". Het gaat echt tergend langzaam bij Feyenoord en ik snap niet zo goed waarom. Ze hebben blijkbaar nog niet eens zich gemeld bij Sparta Praag, slot is inmiddels al weken weg maar haast wordt er niet echt geboden met de nieuwe trainer. Vreemd eigenlijk want je wilt toch in samenspraak met je nieuwe trainer de transferplannen uitwerken.