Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
psvgouda schreef: 28 nov 2024, 17:45En dat laatste is niet goed? Waarom niet, als ik vragen mag?
Zeg ik ergens dat het niet goed is? Het is slechts een constatering.
Plus ik denk dat het voornamelijk over de zaken gaat uit het verleden die al voor de rechter geweest zijn. Terwijl ik denk dat het andere probleem (veel) groter is.
Bizar toch. Ook dat een lid van de harde kern met stadionverbod gewoon beschikt over een sleutel. Dan heb je letterlijk en figuurlijk de sleutel in eigen huis afgegeven.
GeraldSibon schreef: 28 nov 2024, 20:08
Bizar toch. Ook dat een lid van de harde kern met stadionverbod gewoon beschikt over een sleutel. Dan heb je letterlijk en figuurlijk de sleutel in eigen huis afgegeven.
Afgegeven is wat overdreven, het is niet alsof het zo ontzettend complex is om een sleutel te kopieren.
Grasmat schreef: 28 nov 2024, 20:15
Maar het is ook niet complex om een slot te vervangen als je erachter komt dat ongenode gasten die sleutel hebben...
Maar wie zegt dat dat niet gedaan is? Vaak kom je er alleen achter nadat er iets is gebeurd. Bijvoorbeeld bij die wedstrijd in coronatijd. De vraag is hoe er daarna door Feyenoord gehandeld is. Maar daar hoor je helaas niks over.
Ittot schreef: 28 nov 2024, 20:15
Ben benieuwd naar de aflevering. Ik ben overigens ook erg benieuwd wat ze bij ons vinden, of dit soort dingen ook bij ons spelen.
Voorgesteld is onze club qua fanatieke fanbase wel een stukje kleiner dan die van Feyenoord. Maar ook bij ons hebben de nodige incidenten plaatsgevonden. Om er maar een paar te noemen: 24/7 politiecontrole in de straat van directieleden, het molesteren van de hoofdingang, iemand die het veld op rent om de keeper van de tegenstander te slaan. Het probleem van en verschil met Feyenoord lijkt dat acties een stevig georganiseerd karakter hebben en dat (leden van) de harde kern meer vermengd is met de organisatie Feyenoord. Ik heb bij onze club toch meer het gevoel dat er duidelijkere grenzen zijn tussen supportersgroepen en de club.
Grasmat schreef: 28 nov 2024, 20:15
Maar het is ook niet complex om een slot te vervangen als je erachter komt dat ongenode gasten die sleutel hebben...
Maar wie zegt dat dat niet gedaan is? Vaak kom je er alleen achter nadat er iets is gebeurd. Bijvoorbeeld bij die wedstrijd in coronatijd. De vraag is hoe er daarna door Feyenoord gehandeld is. Maar daar hoor je helaas niks over.
Volgens de nieuwsberichten hebben ze de sloten vervangen en stadionverboden zouden worden uitgedeeld. Hoe ze aan de sleutel zijn gekomen is niet bekend geworden, althans niet in de media. AD had wel rondgebeld en vroeg om tips, maar dat gaf geen resultaat.
Harminator schreef: 28 nov 2024, 16:11
Bij ons zijn het toch ook voornamelijk overleden probleemsupporters die herdacht worden. Laatst was het bij hoge uitzondering eens een normale supporter.
Jij kent ze allemaal wil je zeggen? Dat laatste is ook echt complete kwats. Vaak genoeg voor mensen staan klappen die niet met een spandoek op Oost (want ja, daar zit al dat probleemtuig natuurlijk ) werden herdacht. Overigens zet PSV zelf nooit acties op touw want dat gebeurd vanuit de groepen.
Ik ken ze zeker niet allemaal, maar ik ken zeker wel de verhalen.
Ik heb de uitzending inmiddels gezien, behoorlijke verbazing. Mocht de helft van dit verhaal waar zijn, dan is dit al te bizar voor woorden. Wat een club zeg….
Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 20:32. Ik heb bij onze club toch meer het gevoel dat er duidelijkere grenzen zijn tussen supportersgroepen en de club.
Marcel is toch een keer in zo veel tijd in contact met de verschillende supporters groepen om te weten wat er allemaal speelt en om juist dit te doen?
Volgens de nieuwsberichten hebben ze de sloten vervangen en stadionverboden zouden worden uitgedeeld. Hoe ze aan de sleutel zijn gekomen is niet bekend geworden, althans niet in de media. AD had wel rondgebeld en vroeg om tips, maar dat gaf geen resultaat.
Dan is het best kwalijk om dat in zo’n uitzending te vertellen alsof die sleutel via bestuur/staf/spelers bij die mensen terecht is gekomen? Zonder dat hier bewijs voor is?
Hetzelfde als het aansteker incident benoemen. Ik begrijp echt 0.0 wat dat te maken heeft met harde kern etc. Zo vind ik dat er wel meer rare verbanden worden getrokken of dingen gezegd worden die wat mij betreft er weinig mee te maken hebben.
Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 20:32. Ik heb bij onze club toch meer het gevoel dat er duidelijkere grenzen zijn tussen supportersgroepen en de club.
Marcel is toch een keer in zo veel tijd in contact met de verschillende supporters groepen om te weten wat er allemaal speelt en om juist dit te doen?
Ongetwijfeld. Ik ben daar zelf niet bij betrokken.
Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 20:36
Dan is het best kwalijk om dat in zo’n uitzending te vertellen alsof die sleutel via bestuur/staf/spelers bij die mensen terecht is gekomen? Zonder dat hier bewijs voor is?
Hetzelfde als het aansteker incident benoemen. Ik begrijp echt 0.0 wat dat te maken heeft met harde kern etc. Zo vind ik dat er wel meer rare verbanden worden getrokken of dingen gezegd worden die wat mij betreft er weinig mee te maken hebben.
Werd die insinuatie gedaan dan mbt die sleutel? Wellicht beschikken ze bij BOOS inmiddels over meer informatie in relatie tot wat in de media erover naar buiten is gekomen.
Die aansteker is denk ik meer een stukje beeldvorming. Verder denk ik wel een beetje te snappen welke kant jij op wil. Jij had waarschijnlijk liever gezien dat Feyenoord de uitzending had mogen bestuderen en hun kant van het verhaal had mogen vertellen. Dan waren mogelijke onjuistheden ter discussie gesteld.
Maar goed, blijft wel staan dat de reeds bekende feiten wel vrij bizar en redelijk ernstig zijn. Daar zou een paar suggestieve fragmenten/uitspraken niet zo heel veel aan afdoen.
Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 20:36
In het stuk van NRC staat er dat na het aansteker incident een onderzoeksteam concludeert dat stewards supporters amper aan kunnen spreken op gedrag omdat ze op bepaalde vakken de regie kwijt zijn. Als dat zo is dan lijkt me dat best relevant als je de omgang met de harde kern wil bespreken.
Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 21:18Werd die insinuatie gedaan dan mbt die sleutel? Wellicht beschikken ze bij BOOS inmiddels over meer informatie in relatie tot wat in de media erover naar buiten is gekomen.
Die aansteker is denk ik meer een stukje beeldvorming. Verder denk ik wel een beetje te snappen welke kant jij op wil. Jij had waarschijnlijk liever gezien dat Feyenoord de uitzending had mogen bestuderen en hun kant van het verhaal had mogen vertellen. Dan waren mogelijke onjuistheden ter discussie gesteld.
Maar goed, blijft wel staan dat de reeds bekende feiten wel vrij bizar en redelijk ernstig zijn. Daar zou een paar suggestieve fragmenten/uitspraken niet zo heel veel aan afdoen.
Kwam wel zo op mij over met die sleutel. Anders snap ik ook niet waarom dit in zo’n uitzending verteld moet worden
Maar het gaat hier volgensmij niet om de beeldvorming van supporters, maar de verwerving van harde kern/spelers/stad/bestuur. Ik snap oprecht dat aansteker incident dan niet.
Ja, ik had graag een reactie van Feyenoord gehad. Het liefst voor de camera. Tim heeft het net bij Eva over de Girona-reis al over vermoedelijk. Had ze vandaag de uitzending gestuurd en had ze 1 week de tijd gegeven voor een reactie. Dan wordt het interessant. Nu is het zo’n eenzijdig verhaal met gebeurtenissen van een aantal jaar geleden. Niet dat dat de gebeurtenissen minder erg maakt, wat die zijn vreselijk. Maar dat wist iedereen al die het voetbal een klein beetje volgt.
En ik snap heel goed dat je een vragenlijst niet invult als je de uitzending niet gezien hebt. Dat zal ik ook niet gedaan hebben. Hetzelfde als dat je gebeld wordt zonder enige informatie. Voor mij is dat geen wederhoor.
JandeVakantieman schreef: 28 nov 2024, 21:41In het stuk van NRC staat er dat na het aansteker incident een onderzoeksteam concludeert dat stewards supporters amper aan kunnen spreken op gedrag omdat ze op bepaalde vakken de regie kwijt zijn. Als dat zo is dan lijkt me dat best relevant als je de omgang met de harde kern wil bespreken
Dan snap ik het iets meer ja. Jammer dat ze die uitleg niet in de video gedaan hebben. Dalijk ook maar eens het stuk lezen.
Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 21:18Werd die insinuatie gedaan dan mbt die sleutel? Wellicht beschikken ze bij BOOS inmiddels over meer informatie in relatie tot wat in de media erover naar buiten is gekomen.
Kwam wel zo op mij over met die sleutel. Anders snap ik ook niet waarom dit in zo’n uitzending verteld moet worden
Maar het gaat hier volgensmij niet om de beeldvorming van supporters, maar de verwerving van harde kern/spelers/stad/bestuur. Ik snap oprecht dat aansteker incident dan niet.
Ja, ik had graag een reactie van Feyenoord gehad. Het liefst voor de camera. Tim heeft het net bij Eva over de Girona-reis al over vermoedelijk. Had ze vandaag de uitzending gestuurd en had ze 1 week de tijd gegeven voor een reactie. Dan wordt het interessant. Nu is het zo’n eenzijdig verhaal met gebeurtenissen van een aantal jaar geleden. Niet dat dat de gebeurtenissen minder erg maakt, wat die zijn vreselijk. Maar dat wist iedereen al die het voetbal een klein beetje volgt.
En ik snap heel goed dat je een vragenlijst niet invult als je de uitzending niet gezien hebt. Dat zal ik ook niet gedaan hebben. Hetzelfde als dat je gebeld wordt zonder enige informatie. Voor mij is dat geen wederhoor.
Voor mij is het enkel gissen waarom BOOS het zo aan wil pakken. Ik vermoed dat ze de regie zo in eigen handen willen houden om zodoende een bepaald beeld te creëeren, voornamelijk op basis van de feiten. Geef je Feyenoord een weekje na de uitzending om op beeld te reageren, dan zetten ze daar een team op en dan weet ik zeker dat het een en ander ter discussie gesteld zal worden. Op zich niet wenselijk voor het beeld dat BOOS probeert te scheppen, maar het zou journalistiek naar mijn mening wel beter zijn.
Ja, ga tegen die tokkies maar zeggen dat iets niet mag als steward zijnde. Niemand die dat durft.
Maargoed, stewards zijn natuurlijk een wassen neus als het om veiligheid gaat. Dat is gewoon schijnveiligheid.
Ook de club durft haar handen hier niet aan te branden, want zij weten dan ook goed dat ze met hun gezinnen gewoon gevaar lopen. Het is echt diep triest.
Hatseflats schreef: 28 nov 2024, 22:05
Ja, ga tegen die tokkies maar zeggen dat iets niet mag als steward zijnde. Niemand die dat durft.
Maargoed, stewards zijn natuurlijk een wassen neus als het om veiligheid gaat. Dat is gewoon schijnveiligheid.
Ook de club durft haar handen hier niet aan te branden, want zij weten dan ook goed dat ze met hun gezinnen gewoon gevaar lopen. Het is echt diep triest.
Dit dus, je gaat als steward toch niet je leven riskeren voor een paar tokkies?
Het lijkt me bijna onmogelijk om als club die probleem echt structureel op te lossen.
Vorig jaar was er toch ook een onderzoek dat de vakken bij Feyenoord regelmatig veel te vol zitten en dat het een wonder was dat er geen grote problemen ontstaan zijn bij Feyenoord - Ajax.
Gijpie die de boel gisteravond even flink aan het afzwakken was en naar buitenlandse clubs wijst. Die wil natuurlijk dat z’n zoontje nog veilig naar het stadion kan en heeft geen zin in de Dylano’s van deze wereld in z’n voortuin. Laat dat nou precies de kern van de hele aflevering zijn. Over een x aantal jaar zal er wel een aflevering komen over hoe scheidsrechters werden afgeperst en bedreigd om krankzinnige beslissingen te maken in de Kuip.
Asterix schreef: 29 nov 2024, 09:15
Gijpie die de boel gisteravond even flink aan het afzwakken was en naar buitenlandse clubs wijst. Die wil natuurlijk dat z’n zoontje nog veilig naar het stadion kan en heeft geen zin in de Dylano’s van deze wereld in z’n voortuin. Laat dat nou precies de kern van de hele aflevering zijn. Over een x aantal jaar zal er wel een aflevering komen over hoe scheidsrechters werden afgeperst en bedreigd om krankzinnige beslissingen te maken in de Kuip.
Het blijft de voetbalwereld. Waar structurele problemen constant afgezwakt wordt naar incidenten terwijl dat stadium al lang en breed gepasseert is. Het blijft vaak pappen en nathouden in de hoop dat het dan beter gaat worden.
De afhandeling van het aangehaalde moment met Rotterdam Radicals bij een toernooi in de Kuip is wel een dieptepunt.