Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
TigTogFlip
Basisspeler
1
Seizoenkaart: Vak D
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De moed dat Paul heeft om een positieve plek te maken voor LGBTQ fans, zelfs met alles wat tegen hem komt, verdient echt complimenten.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen TigTogFlip voor dit bericht (totaal 8):
    YkhimRené1978LucieNilishondjevandebakkerTheSybMC HammerRen HöekNoosa
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Sensation schreef: 28 nov 2024, 16:32
    SKERLA schreef: 28 nov 2024, 16:30

Hoe voelt dat nou?
    Ik weet niet waar je naartoe wil of wat je wil uitlokken..

Wie weet gebeurt het wel bij elke club op kleinere of grotere schaal, maar de verhalen die hier naar buiten komen, hoe mensen bedreigd worden, is echt walgelijk.
    Het was slechts een (slecht gevallen) grapje. Ik ben het totaal eens met wat je hierover zegt.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    2
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Shit man, geen enkele aandacht voor den Rutger nog
  • Citaat
  • danko-lazovic
    Meervoudig international
    3
    Seizoenkaart: Vak PR

Die gaat een tijdje met beveiliging rondlopen gok ik zo.
  • Citaat
  • DeEintovenaar
    Nationale topspeler
    2

Awards:

Dit is toch echt te bizar voor woorden? Dit is echt gewoon een criminele organisatie.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen DeEintovenaar voor dit bericht:
    LucieNilis
    Maikel
    Site Admin
    6

Maar dit is toch eigenlijk geen nieuws? Het is toch algemeen bekend dat Feyenoord een club is die gerund wordt door de hooligans?
    Ze stonden niet voor niks toen met pistolen daar. Of in de tuin van Berghuis. Dit is gewoon echt een criminele organisatie.

Overigens gebeurd dit waarschijnlijk ook bij Ajax, PSV en Twente. Alleen dan veel kleinschaliger.
    Dit omdat minimaal 50% van de Feyenoord supporters gewoon knettergek is.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Maikel voor dit bericht (totaal 3):
    GrasmatTylerDurdnRen Höek
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

danko-lazovic schreef: 28 nov 2024, 16:52

Dat liep hij al. Maar op zich wel moedig dat hij dit aandurft. Er zijn er genoeg die het niet zouden doen. Bijvoorbeeld de leiding van feyenoord, Rotterdamse bestuurders en mensen binnen de KNVB.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    Ren Höek
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Iemand al een rondje gedaan op FR12?
  • Citaat
    Maikel
    Site Admin
    6

Grasmat schreef: 28 nov 2024, 17:27

Dat liep hij al. Maar op zich wel moedig dat hij dit aandurft. Er zijn er genoeg die het niet zouden doen. Bijvoorbeeld de leiding van feyenoord, Rotterdamse bestuurders en mensen binnen de KNVB.
    Ik vind dat hij dit breder had moeten trekken en niet enkel moeten richten op Feyenoord maar op Nederland in algemeenheid. Nu is het gewoon een beetje meer duidelijkheid creëren in wat iedereen die voetbal volgt al wist.

Feyenoord is al te ver heen, die club laat zich al jaren gijzelen door een groep hooligans.
    Niet meer te redden.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Het ironische is dat zulke reacties die uitzending alleen maar meer kracht bijzetten. Maar dat snappen die digitale tokkies natuurlijk niet.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht (totaal 5):
    DonyellMalenpsvgoudaLucieNilisDe RealistRen Höek
    YPLee
    Lid 2e elftal
    2
    Seizoenkaart: Vak H

Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 17:28

Het gebruikelijke gescheld met kanker jegens Tim Hofman, Paul van Dorst en Mischa.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen YPLee voor dit bericht:
    LucieNilis
    Maikel
    Site Admin
    6

Grasmat schreef: 28 nov 2024, 17:29 Het ironische is dat zulke reacties die uitzending alleen maar meer kracht bijzetten. Maar dat snappen die digitale tokkies natuurlijk niet.
    Klopt.
    Heb ook vrienden die de uitzending al kut vinden puur omdat het Tim Hofman is en hij 'te woke' is en het allemaal voor de aandacht doet.
    Vind dat ook bijzonder, want ondanks dat het niks nieuws is eigenlijk, is het wel echt erg. Maargoed zoals ik al zei, ik vind dat Hofman dit breder had moeten trekken.
  • Citaat
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    6
    Oude naam: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 17:28

Jep.

FAKE NEWS
    marcianorsd +8982

Wat een grote onzin uitzending... gewoon weer een zielige gast die aandacht wilt...
    MILJOENEN SUPPORTERS
    0,04 % uitlichten van een voetbalclub met miljoenen supporters..
    Miljoenen feyenoord supporters. MILJOENEN!!
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Mr. Spock voor dit bericht:
    LucieNilis
    danko-lazovic
    Meervoudig international
    3

Ik vind alleen het stuk wederhoor heel karig. Mensen opbellen en vragen naar een situatie van een aantal jaar geleden. Dan ga je nooit het antwoord krijgen. Hetzelfde als je Feyenoord een vragenlijst opstuurt. Had ze de uitzending laten zien en had ze gevraagd naar specifieke situaties. Eigenlijk wat hij bij The Voice deed. Dan had je imo een veel interessantere uitzending gekregen.

Nu zijn het voornamelijk oude verhalen die bij veel mensen al bekend waren(zelfs al voor de rechter geweest) en een conclusies en bruggetjes welke er een paar ook wel apart zijn vind ik.

Als je zo iets doet, doe het dan ook echt goed. Want er lopen echt genoeg debielen rond. Maar zo’n uitzending heeft eigenlijk weinig zin. Behalve dat het de landelijke media zonder voetbalaffectie het nu weer gaat oppakken.
  • Citaat
    Maikel
    Site Admin
    6

De voornaam van de hooligan die uitgelicht wordt zegt wel genoeg trouwens.

Bijzonder dat ze iemand met een gebiedsverbod toestaan bij een contractondertekening te zijn.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Maikel voor dit bericht:
    LucieNilis
    Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

Ach, niks nieuws in een video van een uur.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

danko-lazovic schreef: 28 nov 2024, 17:42 Ik vind alleen het stuk wederhoor heel karig. Mensen opbellen en vragen naar een situatie van een aantal jaar geleden. Dan ga je nooit het antwoord krijgen. Hetzelfde als je Feyenoord een vragenlijst opstuurt. Had ze de uitzending laten zien en had ze gevraagd naar specifieke situaties. Eigenlijk wat hij bij The Voice deed. Dan had je imo een veel interessantere uitzending gekregen.

Nu zijn het voornamelijk oude verhalen die bij veel mensen al bekend waren(zelfs al voor de rechter geweest) en een conclusies en bruggetjes welke er een paar ook wel apart zijn vind ik.

Als je zo iets doet, doe het dan ook echt goed. Want er lopen echt genoeg debielen rond. Maar zo’n uitzending heeft eigenlijk weinig zin. Behalve dat het de landelijke media zonder voetbalaffectie het nu weer gaat oppakken.
    En dat laatste is niet goed? Waarom niet, als ik vragen mag?
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Ik heb de aflevering nog niet bekeken, maar wat je leest is niets nieuws maar wel bizar natuurlijk. Wil er daadwerkelijk iets veranderen dan moet je als club gaan denken aan het samenstellen van een soort van task force die zich o.a. bezig moet gaan houden met het uitroeien/aanpakken van dit soort crimineel gedrag, het verbeteren van het imago, etc. Crimineel gedrag en donkere emotie is bij geen enkele club in de ED zo verweven met club als bij Feyenoord. Zij spannen echt de kroon. Ik kan mij wel voorstellen dat dit moeilijk te managen is voor Feyenoord want de gasten die je moet aanpakken/uitroeien genieten vaak een hogere status binnen bepaalde groepen en hebben tevens vaak veel invloed. Het is een soort van extremisme waarbij ze pretenderen veel voor de club te betekenen, veel invloed uitoefenen, maar tegelijkertijd ook regelmatig (stevig) over de schreef gaan. Vaak wordt dat dan met de zachte hand aangepakt, waarschijnlijk uit angst voor represailles of het feit dat die lui een bepaalde status hebben binnen supportersgroepen.
  • Citaat
    Maikel
    Site Admin
    6

Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 17:47 Ik heb de aflevering nog niet bekeken, maar wat je leest is niets nieuws maar wel bizar natuurlijk. Wil er daadwerkelijk iets veranderen dan moet je als club gaan denken aan het samenstellen van een soort van task force die zich o.a. bezig moet gaan houden met het uitroeien/aanpakken van dit soort crimineel gedrag, het verbeteren van het imago, etc. Crimineel gedrag en donkere emotie is bij geen enkele club in de ED zo verweven met club als bij Feyenoord. Zij spannen echt de kroon. Ik kan mij wel voorstellen dat dit moeilijk te managen is voor Feyenoord want de gasten die je moet aanpakken/uitroeien genieten vaak een hogere status binnen bepaalde groepen en hebben tevens vaak veel invloed. Het is een soort van extremisme waarbij ze pretenderen veel voor de club te betekenen, veel invloed uitoefenen, maar tegelijkertijd ook regelmatig (stevig) over de schreef gaan. Vaak wordt dat dan met de zachte hand aangepakt, waarschijnlijk uit angst voor represailles of het feit dat die lui een bepaalde status hebben binnen supportersgroepen.
    Ding is vooral dat Feyenoord ze niet aanpakt, maar beschermt.
  • Citaat
    LucieNilis
    Maikel
    Site Admin
    6

Zo werd in 2022 duidelijk dat een lid van de harde kern met een stadionverbod een sleutel van het Feyenoord-stadion in zijn bezit heeft.

Ik vind dit eigenlijk wel heel bizar. Hoe dan?
  • Citaat
    LucieNilis
    Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7

Awards:

Maikel schreef: 28 nov 2024, 17:22 Maar dit is toch eigenlijk geen nieuws? Het is toch algemeen bekend dat Feyenoord een club is die gerund wordt door de hooligans?
    Ze stonden niet voor niks toen met pistolen daar. Of in de tuin van Berghuis. Dit is gewoon echt een criminele organisatie.

Overigens gebeurd dit waarschijnlijk ook bij Ajax, PSV en Twente. Alleen dan veel kleinschaliger.
    Dit omdat minimaal 50% van de Feyenoord supporters gewoon knettergek is.
    Wat is nieuws? Ik vind het best nieuws dat de club feitelijk probeert om mishandeling onder een tapijt te schuiven en tegelijkertijd duidelijk maakt dat bepaalde groepen supporters minderwaardig zijn. Dat is echt héél ernstig hoor. Verbazingwekkend is het niet, maar nieuws wel.

En inderdaad: dit zal in meer of mindere mate ook wel voorkomen bij Ajax, PSV en Twente. Maar dan heb je het over in contact blijven met de harde kern en middels dialoog tot samenwerking te komen. Dat moet ook, denk ik. Maar als er bij een toernooitje in het Philips Stadion iemand mishandeld wordt door de harde kern en PSV zou dat op deze manier proberen ''op te lossen'', dan lever ik mijn seizoenskaart in. Dat is echt ongehoord, zeker voor een grote club.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ykhim voor dit bericht (totaal 6):
    LucieNilisTigTogFlipRikkert1234JandeVakantiemanRen HöekNoosa
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Maikel schreef: 28 nov 2024, 17:50
    Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 17:47 Ik heb de aflevering nog niet bekeken, maar wat je leest is niets nieuws maar wel bizar natuurlijk. Wil er daadwerkelijk iets veranderen dan moet je als club gaan denken aan het samenstellen van een soort van task force die zich o.a. bezig moet gaan houden met het uitroeien/aanpakken van dit soort crimineel gedrag, het verbeteren van het imago, etc. Crimineel gedrag en donkere emotie is bij geen enkele club in de ED zo verweven met club als bij Feyenoord. Zij spannen echt de kroon. Ik kan mij wel voorstellen dat dit moeilijk te managen is voor Feyenoord want de gasten die je moet aanpakken/uitroeien genieten vaak een hogere status binnen bepaalde groepen en hebben tevens vaak veel invloed. Het is een soort van extremisme waarbij ze pretenderen veel voor de club te betekenen, veel invloed uitoefenen, maar tegelijkertijd ook regelmatig (stevig) over de schreef gaan. Vaak wordt dat dan met de zachte hand aangepakt, waarschijnlijk uit angst voor represailles of het feit dat die lui een bepaalde status hebben binnen supportersgroepen.
    Dat is ook wat ik bedoel met dat de donkere emotie zo verweven is met de club. Dat geldt voor twee kanten momenteel doordat Feyenoord oogjes toeknijpt. Dus dan heb je een situatie waarbij het in stand wordt gehouden. Feyenoord moet daarin de regie weer terug gaan pakken en zich professioneler en meer volwassen op gaan stellen. Dat begint met die gasten keihard aanpakken middels stadionverboden en boetes.
  • Citaat
    Maikel
    Site Admin
    6

Standbeeld schreef: 28 nov 2024, 17:58
    Maikel schreef: 28 nov 2024, 17:50

Dat is ook wat ik bedoel met dat de donkere emotie zo verweven is met de club. Dat geldt voor twee kanten momenteel doordat Feyenoord oogjes toeknijpt. Dus dan heb je een situatie waarbij het in stand wordt gehouden. Feyenoord moet daarin de regie weer terug gaan pakken en zich professioneler en meer volwassen op gaan stellen. Dat begint met die gasten keihard aanpakken middels stadionverboden en boetes.
    Dat doen ze, maar vervolgens laten ze diezelfde jongens feesten organiseren en wel toe bij voetbaltoernooien. Het is echt een zwakke club
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Maikel schreef: 28 nov 2024, 17:55 Zo werd in 2022 duidelijk dat een lid van de harde kern met een stadionverbod een sleutel van het Feyenoord-stadion in zijn bezit heeft.

Ik vind dit eigenlijk wel heel bizar. Hoe dan?
    Dat was met corona toen volgens mij. Kwamen er opeens fans binnen in het stadion terwijl alles gesloten moest blijven.

https://www.fr12.nl/nieuws/57674-van-me ... op-is.html
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

Weinig nieuws eigenlijk op die mishandeling na dan. Als mensen die video nog willen kijken dan moeten ze snel zijn want de Feyenoorders die normaal alle polletjes kapen zijn momenteel die aflevering op YouTube aan het rapporteren. :grin:
  • Citaat
  • danko-lazovic
    Meervoudig international
    3

psvgouda schreef: 28 nov 2024, 17:45En dat laatste is niet goed? Waarom niet, als ik vragen mag?
    Zeg ik ergens dat het niet goed is? Het is slechts een constatering.

Plus ik denk dat het voornamelijk over de zaken gaat uit het verleden die al voor de rechter geweest zijn. Terwijl ik denk dat het andere probleem (veel) groter is.
  • Citaat
  • Plaats reactie