Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Zoveel scheelt het niet tussen AZ en Twente, twee weken terug wint AZ nog van Twente en op de laatste speeldag had het zo maar de andere kant op kunnen vallen.Massimo schreef: 22 mei 2024, 11:15Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels terwijl ze wel kwantitatief wel meer dan voldoende spelers hebben, met name in de teamsamenstelling. Zoals een aantal dagen eerder gerefereerd heeft FC Twente dit veel beter op orde en hier veel meer naar gekeken.Johann Vogel schreef: 20 mei 2024, 22:14 Voor vier miljoen kunnen ze een prima spits halen voor AZ begrippen. Ze kunnen ook niet meer uitgeven, duurdere spelers vragen ook meer salaris. Ze zullen gokken dat wat jongens uit de jeugd komend seizoen zich nog nadrukkelijker gaan manifesteren.
Ik las laatst trouwens dat Parrott, door Tottenham verhuurt aan Excelsior, in beeld was als opvolger van Pavlidis. Dat lijkt me best een interessante speler.
De komende jaren, i.i.g. nog komend seizoen en een best grote kans minimaal ook het seizoen erop, is plek 3 voorronde CL met sowieso EL en plek 4 of de beker ook groepsfase EL. Er is alle reden om hier ook naar te gaan handelen de komende jaren voor clubs als AZ en Twente.
AZ heeft de laatste jaren niet zo’n gelukkige hand qua aankopen. Met Karlsson haalden ze een aantal jaar terug voor relatief veel geld een buitenspeler die direct leverde en met Kerkez werd een buitenkansje gehaald uit de Milan jeugd. Nu bestaat de linkerkant uit Wolfe die de laatste weken zelfs op de bank zit ten faveure van Mees de Wit. En van Bommel is een wisselvallig talent die bij vlagen het leuk doet maar nog lang geen key player is.
Het verhaal dat AZ niet investeert vind ik niet helemaal terecht. Als ik de website transfermarkt erbij pak is er de afgelopen twee jaar dertig miljoen euro geïnvesteerd. Buiten de traditionele top drie is AZ de enige club die regelmatig miljoenen bedragen kan investeren. Twente heeft met Ugalde afgelopen zomer een trend doorbroken, daarvoor was het jarenlang transfervrije spelers of spelers van max een miljoen.
Ik denk dat AZ niet zozeer met geld moet gaan smijten. Suggesties om spelers van tien miljoen te gaan halen lijken mij niet mogelijk omdat de salarissen dan ook omhoog gaan. Ik denk dat AZ er verstandig aan doet om twee tot drie echte versterkingen te halen en hopen dat wat jonge jeugdspelers wat stappen gaan zetten.