Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Belastinggeld inzetten om te verduisteren dat je de belastingbetalers een gigantisch oor aan genaaid hebt, de ironie.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 jul 2022, 16:06 Ben het met je eens hoor, maar toch zijn mensen bij het stemmen weer geneigd op die partij te stemmen. "Links" moet zich beter organiseren.
Waarom moet links zich beter organiseren?
De VVD onder Rutte doet al 12 jaar hetzelfde; alles ontkennen, alles voor de 'marktwerking', bezuinigen op de sociale voorzieningen, zoveel mogelijk lastige beslissingen vooruit schuiven, de multinationals zoveel mogelijk ontzien, de lasten neerleggen bij de onderklasse en middenklasse, enz.. Schandaal na schandaal, ontslag na ontslag, crisis na crisis en affaire na affaire.

Je zou toch zeggen dat wij Nederlanders ondertussen ons lesje geleerd hebben van al afbraak en schandalen dankzij de (voornamelijk) rechtse regeringen onder leiding van de VVD, maar niets is minder waar. Hun (helaas) geweldige marketing doet zijn werk, de populistische rechtse partijen zijn 'useful idiots' en links heeft nergens iets mee te maken maar krijgt overal de schuld van.

De gemiddelde Nederlander stemt tegen zijn eigen belang, maar ziet dit blijkbaar niet in. Droefenis eigenlijk.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] om beter een vuist te kunnen maken tegen de dominante VVD. Gezamenlijke aanpak ipv de ster op links te willen worden. Maar goed, ik weet ook wel dat het een utopie is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 jul 2022, 16:41 @Ren Höek om beter een vuist te kunnen maken tegen de dominante VVD. Gezamenlijke aanpak ipv de ster op links te willen worden. Maar goed, ik weet ook wel dat het een utopie is.
Nou ja, GL en de PvdA zijn hiermee bezig.

Maar dan nog zou het helpen als mensen de realiteit onder ogen zien en eindelijk eens niet op de VVD stemmen. Al scoort de BBB momenteel weer erg hoog, weer zo'n eenzijdige populistische drama partij die tijdelijk goede sier maakt (zoals de FvD daarvoor en de PVV daarvoor). In de praktijk is alleen de VVD daarmee geholpen. Marketing werkt ongelooflijk goed, helaas. Mensen stemmen op een 'leider' en op sound bites (de afgelopen verkiezingen bestond de gehele campagne van de VVD uit: "stem op Rutte want hij is zo'n toffe peer", en het werkt ook nog), om vervolgens te wijzen naar degenen die er niets mee te maken hebben en weer te stemmen op precies die partij die het ze zo moeilijk maakt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ren Höek schreef: 18 jul 2022, 16:45
Josef Dettelbacher schreef: 18 jul 2022, 16:41 @Ren Höek om beter een vuist te kunnen maken tegen de dominante VVD. Gezamenlijke aanpak ipv de ster op links te willen worden. Maar goed, ik weet ook wel dat het een utopie is.
Nou ja, GL en de PvdA zijn hiermee bezig.

Maar dan nog zou het helpen als mensen de realiteit onder ogen zien en eindelijk eens niet op de VVD stemmen. Al scoort de BBB momenteel weer erg hoog, weer zo'n eenzijdige populistische drama partij die tijdelijk goede sier maakt (zoals de FvD daarvoor en de PVV daarvoor). In de praktijk is alleen de VVD daarmee geholpen. Marketing werkt ongelooflijk goed, helaas. Mensen stemmen op een 'leider' en op sound bites (de afgelopen verkiezingen bestond de gehele campagne van de VVD uit: "stem op Rutte want hij is zo'n toffe peer", en het werkt ook nog), om vervolgens te wijzen naar degenen die er niets mee te maken hebben en weer te stemmen op precies die partij die het ze zo moeilijk maakt.
Deze gast heeft al 50% van de oplossing binnen: https://pbs.twimg.com/media/FTWXvZzWUAI ... name=large

De mensen die zich in dit land links noemen zouden zich eens moeten verdiepen in wat deze man zegt en daarbij ook nog eens wat moeten lezen over klassisme.

De eerste linkse partij die dit verhaal echt snapt word spekkoper.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat een linkse partij met gematigd asielbeleid -wat m.i. veel mensen tegenhoudt om links te stemmen- veel kiezers wint.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 jul 2022, 17:57 Ik denk dat een linkse partij met gematigd asielbeleid -wat m.i. veel mensen tegenhoudt om links te stemmen- veel kiezers wint.
Nee hoor, aangezien dit punt dus ook bij de marketing hoort.
Het asielbeleid is namelijk geen beslissing per land, het is een EU beslissing. Waarbij de landen zelf verantwoordelijk zijn voor de praktische afhandeling, oftewel voor de wetgeving en de procedures die daarbij horen. Maar het beleid wordt op Europees niveau beslist en daarin zijn Frankrijk en Duitsland leidend.

Daarbij is het asielbeleid van Nederland een van de strengste in de EU (!) en is al ingesteld onder notabene Paars II, waarna Verdonk de eer naar zich toehaalde terwijl ze gewoon uitvoerend was. Maar dit strenge beleid is dus ingesteld door de laatste centrum regering die we gehad hebben.

Dit beleid verliep ook erg vlot, met snelle beslisvorming, met snelle uitzetting en met snelle integratie. Onder Rutte werd echter besloten het integratie gedeelte te decentraliseren (lees bezuinigen), wat vanzelfsprekend eindigde in een zooitje waarbij commerciële partijen veel geld verdienden ondanks slecht(er) werk te leveren. En werd er flink bezuinigd op de uitvoerders van het asielbeleid, met name de IND. Wat vanzelfsprekend eindigde in een puinhoop, waarbij de ene crisis de andere opvolgde (oftewel het bekende riedeltje onder Rutte).

Dit was echter bewust beleid. Want Rutte wil graag goedkope arbeid importeren en dure expats binnen halen, maar vluchtelingen gebruikt hij als politiek middel. Laat de immigratie een puinhoop worden, door eigen beleid, maar geef links de schuld en geef aan zelf de oplossing te zijn. Dit lukt hem nu al 12 jaar.
Briljant aan de ene kant, maar diep triest aan de andere kant.

Voor een ander voorbeeld zie de huidige stifstofcrisis.
Dit kondigde zich bijv. al aan in 1989 (!), daar is een inmiddels beroemde pagina van de krant van toen van. Door echter jarenlang alles te negeren, onder aanvoering van de VVD en het CDA, kwam het uiteindelijk tot de huidige crisis. Iedereen die een beetje opzoekwerk doet en/of nadenkt kan dit makkelijk constateren. Maar wat doen de boeren in 2019? Inderdaad, een doodskist met Klaver erop. Want blijkbaar is links weer eens de schuldige, terwijl ze voor de zoveelste keer geen tot nauwelijks verantwoordelijkheid ervoor hebben.

De politiek in Nederland is verworden tot een marketing instrument, het landsbelang is ondergeschikt aan het partijbelang en aan de machtspositie.
Eenzelfde proces was eerder al zichtbaar in de VS en in de VK, beide landen waar het flink uit de hand gelopen is. Dat risico is in Nederland ook zeker aanwezig.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 18 jul 2022, 17:57 Ik denk dat een linkse partij met gematigd asielbeleid -wat m.i. veel mensen tegenhoudt om links te stemmen- veel kiezers wint.
Precies dit. Als je denkt dat je onbeperkt de grenzen open kan zetten zonder veilige landiers over de grens terug te sturen en in steden kan roepen: sociale huur gaat naar statushouders.... dan wens ik je heel veel succes. Het is niet houdbaar. Het kan niet. Maar je moet dat doen uit overtuiging en niet omdat je stemmen wil winnen. Je moet ervan doordrongen zijn dat we niet naar de 23 miljoen inwoners kunnen. Dan is echt het totale sociale vangnet naar de kloten. En de gezondheidszorg erbij. Het kan nooit.

Maar goed: er komt mogelijk een debat over de maffia van VWS. Maar de coalitie kan het tegenhouden. Als ze dat doen kan iedereen die 1 van deze 4 partijen stemt zich de ogen uit de kop schamen. Dan mag je nooit meer wat zeggen over landen die het niet zo nauw nemen met de democratie. En dat klinkt heel dubbel, dat realiseer ik mij, maar het is wel zo :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wat fijn dat het niet meer over corona gaat he... :whistle:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] jij noemt het marketing, maar uiteindelijk moet je als kiezer ook gewoon afgaan op wat je hoort van volksvertegenwoordigers en hun partij. Je kunt van burgers niet verwachten dat ze een master in internationale betrekkingen, economie, Nederlands en Europees recht, en duurzaamheid hebben. Je kiest ook volksvertegenwoordigers om dingen te regelen. Dat iets nu niet kan, wil niet zeggen dat het straks óók niet kan. En "strengste van Europa", daar kan ik persoonlijk niets mee. Het gaat erom of iets hier werkt of niet. En als hier de huizenmarkt compleet naar de gedver is (van veel te dure woningen tot aan vechtscheidende echtparen die niet uit elkaar kunnen omdat er geen woning is), dan vraagt dat m.i. om maatregelen. Véél maatregelen, dus niet alleen aan instroom van nieuwe medelanders.

Maar eigenlijk wilde ik geen politieke discussie aangaan. Ik wilde slechts aangeven dat ik vermoed dat een groot deel van de rechtse stemmers dolgraag opschuiven naar links als er een gematigder immigratiebeleid wordt gepredikt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] de grote lijnen worden bepaald op Europees niveau maar daarnaast wordt er nog superveel lokaal, dus in Den Haag geregeld. Er is dus wel degelijk sprake van landelijk beleid. Klaver liet de coalitieonderhandelingen met Rutte zelfs klappen op het asielbeleid. In die zin snap ik heel goed wat Josef zegt.

Los van het landelijke beleid hebben we ook nog steeds rechtstreeks via MP > de Europese Raad invloed op het Europese beleid - na een beginperiode op basis van unanimiteit (en dus vetorecht) van de lidstaten is de bevoegdheid wel genormaliseerd met inbegrip van bevoegdheden voor Commissie en Parlement maar ook dat kan op zich weer veranderen, bovendien blijft de Raad tot op de dag van vandaag beslissingsbevoegd en is dan ook constant betrokken bij wijzigingen.

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] Er is trouwens flink wat verschil tussen bijv. PvdA en GL standpunten inzake asielbeleid. De PvdA weet echter (deels om begrijpelijke historische redenen) de kiezer nog steeds niet te bereiken.

[mention]ShovingNE2[/mention] Het blijft toch een beetje vreemd om te lezen hoe je enerzijds torenhoge kritiek hebt op de bestuurscultuur waarbij je zelfs woorden als dictatuur niet schuwt (wat ik heel goed begrijp), maar er vervolgens bezwaar tegen hebt als de burger via de rechter voor zijn rechten opkomt. Als dat ook al niet meer zou kunnen, dan zouden we m.i. zo'n beetje in Rusland kunnen gaan wonen (overdrijving, maar u catch my drift).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 jul 2022, 20:06 @Ren Höek jij noemt het marketing, maar uiteindelijk moet je als kiezer ook gewoon afgaan op wat je hoort van volksvertegenwoordigers en hun partij.
Klopt, met als resultaat dat veel kiezers stemmen tegen hun eigen belangen. Vandaar dat ik ook aangeef hoe effectief deze marketing werkt.
Dat is ook het voordeel van een pragmatische partij als de VVD, waar veel linkse partijen juist ideologisch van aard zijn.
Ik wilde slechts aangeven dat ik vermoed dat een groot deel van de rechtse stemmers dolgraag opschuiven naar links als er een gematigder immigratiebeleid wordt gepredikt.
Dit vermoeden klopt dus niet.
Een nog strenger immigratiebeleid in Nederland is zo goed als onmogelijk, aangezien het al een van de strengste is en nog strenger beleid tegen het EU beleid ingaat. Verder bepaalt de EU welke aantallen immigranten de EU binnen mogen komen, dus niet Nederland zelf.

Daarbij is immigratie een druppel en bij lange na niet een van de grootste problemen in Nederland, ondanks dat de rechtse partijen dit wel graag doen laten overkomen (want dat is politiek gunstig). De stikstofcrisis, de huizenmarkt crisis, de toeslagenaffaire, de klimaatcrisis, Schiphol, de institutionele discriminatie, allemaal zaken die geen oorsprong vinden in het immigratiebeleid en veel groter en belangrijker zijn.

Verschillende onderzoeken tonen aan dat de kiezer vluchtelingen en integratie van vreemdelingen als de twee minst belangrijke onderwerpen ziet.
Dit is natuurlijk niet in het voordeel van Rutte, want op economisch gebied is zijn beleid alleen gunstig voor de multinationals en de rijken. Dus zodra er verkiezingen in zicht komen wordt ervoor gezorgd dat het immigratiebeleid zo hoog mogelijk op de agenda komt, hoe meer hierover wordt gesproken hoe gunstiger voor de VVD. Zo simpel werkt het.
ziege maar ook zagge schreef: 18 jul 2022, 20:31 @Ren Höek de grote lijnen worden bepaald op Europees niveau maar daarnaast wordt er nog superveel lokaal, dus in Den Haag geregeld. Er is dus wel degelijk sprake van landelijk beleid. Klaver liet de coalitieonderhandelingen met Rutte zelfs klappen op het asielbeleid. In die zin snap ik heel goed wat Josef zegt.
Klaver zag de huidige crisis aankomen en had door dat Rutte het immigratiebeleid als politiek drukmiddel gebruikt.
Het landelijke beleid gaat over de wijze van opvang van immigranten en de bijbehorende procedures, niet over de aantallen immigranten. Dat laatste is natuurlijk waar het over gaat en dat wordt door de EU bepaald, via het gezamenlijke Europese asielsysteem (GEAS).

Je ziet het nu ook in de huizenmarkt crisis. De oorzaken hiervan hebben helemaal niets te maken met immigratie, maar alles met falend beleid. Desondanks wordt de schuld (of een belangrijk gedeelte ervan) neergelegd bij immigranten, 'want die pikken onze huizen in'. Dat bijv. in mijn omgeving veel huizen worden gekocht door expats (ASML) en dat door die expats de huizenprijzen nog extra zijn gestegen hoor ik niemand over, maar dat zijn geen vluchtelingen en dan is het blijkbaar geen probleem.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 18 jul 2022, 19:45 Wat fijn dat het niet meer over corona gaat he...
Dit ging wel degelijk over corona natuurlijk: vws --> mondkapjes deal :mrgreen:

Golf definitief voorbij lees ik? Mooi.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 19 jul 2022, 10:19 Klaver zag de huidige crisis aankomen en had door dat Rutte het immigratiebeleid als politiek drukmiddel gebruikt.
Het landelijke beleid gaat over de wijze van opvang van immigranten en de bijbehorende procedures, niet over de aantallen immigranten. Dat laatste is natuurlijk waar het over gaat en dat wordt door de EU bepaald, via het gezamenlijke Europese asielsysteem (GEAS).

Je ziet het nu ook in de huizenmarkt crisis. De oorzaken hiervan hebben helemaal niets te maken met immigratie, maar alles met falend beleid. Desondanks wordt de schuld (of een belangrijk gedeelte ervan) neergelegd bij immigranten, 'want die pikken onze huizen in'. Dat bijv. in mijn omgeving veel huizen worden gekocht door expats (ASML) en dat door die expats de huizenprijzen nog extra zijn gestegen hoor ik niemand over, maar dat zijn geen vluchtelingen en dan is het blijkbaar geen probleem.
Maar het gaat dus niet alleen om de aantallen, zoals je zelf aangeeft: mensen hebben bijv. de perceptie dat vluchtelingen voorrang krijgen op Nederlanders die een woning nodig hebben. En die perceptie is correct, toch? En nee dat gaat totaal niet om mensen die graag zelf een miljoen neer zouden willen leggen voor een heerlijke jaren '30 woning in de Schrijversbuurt en ervan balen dat dat door de ASML expats nu anderhalf miljoen moet kosten, maar om mensen die al twaalf jaar wachten op een flatje in Tongelre.

En mensen die graag een socialer beleid in Nederland zien, zagen hoe dan ook dat Klaver de onderhandelingen afbrak niet omwille van de kleine man, maar omwille van de kleine buitenlandse man.

Tot slot nogmaals: de EU is geen op zichzelf staand orgaan waar wij geen invloed meer op kunnen uitoefenen, zoals gezegd: de Raad, en dus Rutte, heeft een flinke vinger in de pap als het gaat om asielzaken. Sowieso is het beleid wat er nu staat niet permanent, dat beleid zal constant blijven veranderen en de lidstaten bepalen hoe - dus ook onze eigen politiek.


Er zijn gigantische stoorzenders aan populistische kant die mensen overladen met een hoop bullshit maar het wordt ze ook wel heel erg gemakkelijk gemaakt doordat er met name aan de intellectueel-linkse kant totáál geen begrip is. De oogkleppen lijken soms meters dik. Je weet dat ik zelf niet bepaald rechts denk maar ik zie die jammerlijke tekortkoming waarmee dit deel van de linkse politiek zichzelf effectief buitenspel zet, wat dus ten gunste gaat van die populisten. En dat gaat niet in de laatste plaats over moderne waarden, aansluitend bij dat artikel wat [mention]mr.top[/mention] plaatste; mensen die blijven hangen in oude waarden worden al gauw weggewimpeld als dom en irrelevant, terwijl ik denk: je zult écht moeten accepteren dat de situatie is zoals hij is (en dus dat mensen denken zoals ze denken) als je die situatie succesvol wil veranderen. Accepteren, zodat je er vervolgens ook wat mee gaat doen - vooral: mensen betrekken, begrip tonen, bruggen slaan.

Maar goed, ik heb het dan dus over de intellectueel-linkse kant. Dat is eigenlijk alleen GL en het linksere deel van D'66, dat hoeft een algeheel succes van linkse politiek helemaal niet in de weg te staan, als de PvdA en de SP het niet zo zouden laten afweten. Maar wat de PvdA betreft: door (tot zekere hoogte) samen te gaan werken met GL, plegen ze op dit moment in zekere zin alwéér verraad t.o.v. die kleine man. Het feit dat het grootste deel van die partij dat niet inziet geeft m.i. aan hoe weinig ze snappen van de situatie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention]
Volgens mij staan de dingen nooit strict op zichzelf (zoals dat het onderwerp klimaat invloed heeft op de huizenbouw, dat immigratie doorwerkt op de wachtlijsten sociale huur, etc)

En persoonlijk denk ik dat er genoeg mensen zich kapot ergeren aan dat expat verhaal. Van mij mag de woningmarkt veel strakker gereguleerd/geholpen worden (geen huizen als investeringsobject meer, huurprijzen gemaximeerd -dus geen 2500 euro voor een expat woning-, dat soort zaken)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik lees nu [mention]ziege maar ook zagge[/mention] z'n post, en dat is m.i. de spijker op z'n kop. Of het nu terecht is of niet, ik denk dat veel mensen de indruk van Klaver hebben gekregen dat hij meer oog heeft voor "de buitenlanders" dan voor de mensen die hier op hem rekenen.

Ergens is het heel nobel dat Klaver iedereen wil helpen, maar die man die nog onderweg is naar Ter Apel levert geen stem op. Dan heb je enerzijds een mooie ideologie, maar vervolgens niet de slagkracht om er iets van te realiseren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Sorry [mention]ziege maar ook zagge[/mention], maar ik lees vooral een heel marketing praatje van de VVD.

De VVD onder Rutte bewijst al 12 jaar lang niets te doen voor alles onder de bovenlaag van de samenleving en de multinationals, de onderlaag wordt nog verder omlaag geschopt en de middenlaag wordt maximaal afgeknepen (en is hierdoor aan het verdwijnen). Nederland scoort binnen de EU bijna het hoogst wat betreft de ongelijkheid tussen rijk en arm, dat verschil is flink opgelopen.

Maar links is zogenaamd intellectueel en elitair.
En dat terwijl bijv. de economische doorrekeningen ieder keer aangeven dat juist links het meeste oog heeft voor de onderklasse en de middenklasse.

Chris klomp verwoordt het goed, "De harde werkelijkheid is dat de meeste mensen pas in actie komen als ze zelf worden geraakt in hun belangen."
Men heeft te weinig oog meer voor de samenleving als geheel, zolang men er zelf niet teveel last van heeft gaat het leven gewoon door en kijken we nergens naar. Marktwerking in optima forma.

https://chrisklomp.nl/het-raakt-pas-als-het-raakt/
Maar wat de PvdA betreft: door (tot zekere hoogte) samen te gaan werken met GL, plegen ze op dit moment in zekere zin alwéér verraad t.o.v. die kleine man. Het feit dat het grootste deel van die partij dat niet inziet geeft m.i. aan hoe weinig ze snappen van de situatie.
Nee, het geeft aan hoe diep de marketing vanuit met name de VVD werkt.
Links staat juist voor 'de kleine man', dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn aangezien dat van oudsher de hele basis is van de linkse politiek.

Een linkse partij wordt groot, maar men stemt op een centrumpartij om de VVD tegenwicht te bieden.
Links is niet groot genoeg, want er zijn teveel linkse partijen.
Linkse partijen verbinden zich om als 1 blok samen te kunnen werken, maar hiermee plegen ze verraad.

Zie je de constante excuses die gemaakt worden om maar niet op links te stemmen? Wat ze ook doen, het is nooit goed. Marketing.
Zoals rechts beslist en links de schuld krijg. Marketing.
De nadruk blijven leggen op het poppetje en de vorm, maar de inhoud negeren. Marketing.
Josef Dettelbacher schreef: 19 jul 2022, 11:00 Van mij mag de woningmarkt veel strakker gereguleerd/geholpen worden (geen huizen als investeringsobject meer, huurprijzen gemaximeerd -dus geen 2500 euro voor een expat woning-, dat soort zaken)
Weet je welke partijen dit willen? En niet willen?
Dan heb je enerzijds een mooie ideologie, maar vervolgens niet de slagkracht om er iets van te realiseren.
Die slagkracht is relatief makkelijk te realiseren, via het stemhokje.
Maar je ziet aan de discussie hier hoe moeilijk het in de praktijk is geworden.

We lachen de VS en het VK uit vanwege hun politieke drama's en de amateurs die daar rondlopen, maar wij gaan precies die kant op. En zijn helaas al een heel eind gevorderd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het gaat al lang niet meer over de mondkapjes hoor.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ren Höek schreef: 19 jul 2022, 11:18 "De harde werkelijkheid is dat de meeste mensen pas in actie komen als ze zelf worden geraakt in hun belangen."
Precies dit. Mensen zouden moeten stemmen welke partij het beste opkomt voor hen als het slecht gaat economisch gezien, als ze zorg nodig hebben. En als we iets hebben gezien is dat de zorg wellicht effectief is ingeregeld, maar ook bijzonder kwetsbaar is in Nederland. En nog laten we hem verder afbreken terwijl we de komende jaren nog ongetwijfeld met Covid te maken hebben. En zo zijn we weer ontopic.

Zullen we verder gaan over Covid?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Excuus voor de offtopic discussie.

Ontopic: Sywert zuigt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Aantal IC opnames gaat niet omhoog en lijkt juist weer af te nemen. Mooi.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCR test was voor ons allemaal negatief, dus we mogen morgen afreizen. Met alle sociale verplichtingen rond deze periode van de kinderen vond ik het nog best spannend, maar gelukkig goed nieuws.

Weinig toeristen momenteel + een relatief zwakke Yen, dus de ingrediënten voor een topvakantie zijn aanwezig 8)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zie trouwens écht geen toeristen door de combinatie van laat open gaan van het land, papierwerk voor visa, en kosten van last minute vliegtickets. En dan moet je in de broeierige hitte ook die klote mondkapjes nog op. De toeristische sector moet hier echt hard aan het bloeden zijn. 3 dagen hotel "hartje Tokyo" inclusief ontbijt voor 50 euro per nacht. Mij hoor je niet klagen.

Intern zullen ze dat ook niet kunnen compenseren met dat miezerige weekje tot 10 dagen vakantie dat de meesten hier per jaar hebben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Daar hadden ze hier ook last van, maar toerisme is weer volop terug hier. Ik mijd het centrum gewoon weer in de school vakanties (woon in de meest toeristische stad van het land), is niet te doen anders, en je ergert je kapot.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 02 aug 2022, 11:11 Daar hadden ze hier ook last van, maar toerisme is weer volop terug hier. Ik mijd het centrum gewoon weer in de school vakanties (woon in de meest toeristische stad van het land), is niet te doen anders, en je ergert je kapot.
Hier in Japan is het tamelijk bizar. Het is elke dag non stop 35 graden met kneitershoge luchtvochtigheid, maar je moet wel dat fucking mondkapje op. Je mag hem wel tijdelijk af doen om even te drinken. Ik ben dus eigenlijk non stop slokjes aan het nemen om dat ding zoveel mogelijk af te hebben. Verder is hier op het toerisme na alles weer (of nog?) als vanouds: volle treinen, winkels vol mensen. Enige wat dicht was vanwege corona was een kinderspeelplek in een winkelcentrum :wall:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Hier in Zuid Afrika vooral Nederlandrrs te zien. Verder wat Engelsen, Belgen en Zwitsers. Men is erg blij dat er weer mensen komen. Mondkapjesplicht in openbaar vervoer volgens mij (of net afgeschaft, omdat covid piek eind juni alweer voorbij was.)
Er lopen heel af en toe nog mensen met een masker. Maar echt minimaal.

Covid-19