Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Ricky Gervais is er ook heel altijd heel duidelijk overdeninho32 schreef: 18 nov 2024, 21:56En is iemand toch beledigd, dan heeft Steve Hughes een prima stukje online staan.
Maar we dwalen af haha
Nee, nog nooit, ik vind het namelijk leuke humor, waar niks mis mee is en die ik dan ook niet stiekem "belijd". Of het nou om Auschwitz, incest, homo's, en weet ik wat nog meer gaat is niet relevant, het zijn grappen. Letterlijk alles kan dus.MC Hammer schreef: 19 nov 2024, 06:59Ik heb dergelijke stickers niet, noch ooit gezien, maar ik ben bekend met de foute groepsapphumor. Die is natuurlijk zo leuk, omdat het eigenlijk stout is. Zo heeft vast elke groep weleens iets gezegd als: "als dit ooit uitlekt..."
De reacties interesseren me echt niets, ik doe qua humor waar ik zin in heb en een ander hoeft het niet fijn te vinden of leuk te vinden, niet relevant voor me.MC Hammer schreef: 19 nov 2024, 06:59Cabaret is weer een andere tak van sport. Die kunnen het ook echt in tegenstelling tot sporters en leden hier. Gebruiken het soms ironisch, maar soms om te shockeren. Uiteindelijk weet je dan ook: "dit kan eigenlijk niet", daarom werkt de grap ook. Ik kan me bij @deninho32 bijvoorbeeld niet aan de indruk onttrekken dat hij plezier haalt uit de vermoede reactie van de (linkse?) goegemeenschap. Het is een beetje afzetten tegen. Als de hele wereld de ene kant op gaat, ga ik de andere kant op. Die mensen heb je ook nodig, want die houden je een spiegel voor.
Als hij ze op elkaar vindt lijken mag hij dat zeggen. Als het een grap is mag hij het ook zeggen. Ik vind het allemaal een beetje overtrokken om zo spastisch te doen over stereotyperingen. Zo is er laatst een boek van zo'n Engelse kok uit de handel genomen, omdat er stereotyperingen in voorkwamen. Alsof dat ook maar iets uitmaakt.MC Hammer schreef: 19 nov 2024, 06:59Een professional moet nadenken. Als je zegt dat Koreanen of Aziaten allemaal op elkaar lijken, zeg je dat je hersenen niet getraind zijn om die verschillen te zien. Met andere woorden: je kent er te weinig. Niet gek, ik ken er ook te weinig om snel het verschil te zien. Maar dan ga ik niet als feit presenteren dat ze op elkaar lijken
En dat slaat dus letterlijk nergens op.MC Hammer schreef: 19 nov 2024, 06:59e ontvanger was niet gekwetst en de zender heeft excuses gemaakt.
Precies, boeiend dat de betrokken groep (de inheemse Australiërs) kritiek hadden op het kinderboek van Jamie Oliver (de betreffende "zo'n Engelse kok") en het schadelijk en respectloos vonden.deninho32 schreef: 19 nov 2024, 07:30 Zo is er laatst een boek van zo'n Engelse kok uit de handel genomen, omdat er stereotyperingen in voorkwamen. Alsof dat ook maar iets uitmaakt.
Dat mogen ze best vinden hoor, het uit de handel nemen vind ik ridicuul. Alsof gekwetst worden iets heel ergs is. Conservatief is meer dan prima, beter dan de huidige progressieve beweging wat mij betreft . De conservatieven vinden het prima dat mensen dingen anders willen doen, maar de progressieve willen dat de rest met hun mee gaat doen. Gaat niet gebeuren en dat is wat mij betreft ook een totaal foutieve instelling.Ren Höek schreef: 19 nov 2024, 08:08Precies, boeiend dat de betrokken groep (de inheemse Australiërs) kritiek hadden op het kinderboek van Jamie Oliver (de betreffende "zo'n Engelse kok") en het schadelijk en respectloos vonden.
Ze moeten gewoon niet zo janken.
Tuurlijk.deninho32 schreef: 19 nov 2024, 08:53 De conservatieven vinden het prima dat mensen dingen anders willen doen, maar de progressieve willen dat de rest met hun mee gaat doen.
Doel je op het deel voor of na de komma?Ren Höek schreef: 19 nov 2024, 09:23Tuurlijk.deninho32 schreef: 19 nov 2024, 08:53 De conservatieven vinden het prima dat mensen dingen anders willen doen, maar de progressieve willen dat de rest met hun mee gaat doen.
Misschien moet je je eigen berichten eens terug gaan lezen, dan besef je misschien dat dit onzin is.
Neen, dat is de dynamiek die steeds terugkomt. Wij vinden dat het niet meer kan en nu moet iedereen dat ook vinden en ernaar handelen. Voor mij is het veel gemakkelijker. Vind je dat iets niet meer kan, doe het dan vooral niet. Je kunt echter niet van anderen verwachten dat ze er hetzelfde over gaan denken, laat staan ernaar handelen.Ren Höek schreef: 19 nov 2024, 09:23Tuurlijk.deninho32 schreef: 19 nov 2024, 08:53 De conservatieven vinden het prima dat mensen dingen anders willen doen, maar de progressieve willen dat de rest met hun mee gaat doen.
Misschien moet je je eigen berichten eens terug gaan lezen, dan besef je misschien dat dit onzin is.
Maar zijn die grappen dan leuk omdat ze echt oprecht goed gevonden zijn of zijn ze leuk omdat het eigenlijk een beetje fout gevonden wordt en is de grap gewoon dezelfde als die in Kuifje en Sjors en Sjimmie in de jaren 50?deninho32 schreef: 19 nov 2024, 09:40Neen, dat is de dynamiek die steeds terugkomt. Wij vinden dat het niet meer kan en nu moet iedereen dat ook vinden en ernaar handelen. Voor mij is het veel gemakkelijker. Vind je dat iets niet meer kan, doe het dan vooral niet. Je kunt echter niet van anderen verwachten dat ze er hetzelfde over gaan denken, laat staan ernaar handelen.Ren Höek schreef: 19 nov 2024, 09:23
Tuurlijk.
Dat is voor iedereen anders, ik vind ze meestal oprecht leuk en zeker niet fout. Dat anderen het als fout kunnen zien is verder niet relevant.Franciscus schreef: 19 nov 2024, 09:53Maar zijn die grappen dan leuk omdat ze echt oprecht goed gevonden zijn of zijn ze leuk omdat het eigenlijk een beetje fout gevonden wordt en is de grap gewoon dezelfde als die in Kuifje en Sjors en Sjimmie in de jaren 50?deninho32 schreef: 19 nov 2024, 09:40
Neen, dat is de dynamiek die steeds terugkomt. Wij vinden dat het niet meer kan en nu moet iedereen dat ook vinden en ernaar handelen. Voor mij is het veel gemakkelijker. Vind je dat iets niet meer kan, doe het dan vooral niet. Je kunt echter niet van anderen verwachten dat ze er hetzelfde over gaan denken, laat staan ernaar handelen.
Hoe bedoel je die laatste zin?deninho32 schreef: 19 nov 2024, 09:56Dat is voor iedereen anders, ik vind ze meestal oprecht leuk en zeker niet fout. Dat anderen het als fout kunnen zien is verder niet relevant.Franciscus schreef: 19 nov 2024, 09:53
Maar zijn die grappen dan leuk omdat ze echt oprecht goed gevonden zijn of zijn ze leuk omdat het eigenlijk een beetje fout gevonden wordt en is de grap gewoon dezelfde als die in Kuifje en Sjors en Sjimmie in de jaren 50?
Je zou heel makkelijk kunnen beargumenteren dat het niet alleen zijn teamgenoot is, maar een hele bevolking. Hij zegt namelijk dat zij allemaal op elkaar lijken. Verder is alles baseren op intentie niet te doen; dat weet je namelijk de helft van de tijd niet. Iemand kan hele nare en racistische intenties hebben maar het heel goed als grap kunnen brengen, en wanneer die aangesproken wordt beroep doen op de plausibele ontkenning die hij/zij (heel bewust) heeft gecreëerd. "Alles draait om intentie" is leuk bedacht en klinkt theoretisch heel goed, maar is praktisch niet te doen.
deninho32 schreef: 19 nov 2024, 08:53 De conservatieven vinden het prima dat mensen dingen anders willen doen,
Daarom zou ik het ook iets heel anders vinden als het uitgelekte beelden betrof van deze opmerking in een meer privé situatie. Ik heb vaak het gevoel dat het bij mensen als @deninho32 daar, in mijn beleving, misgaat. Heel veel opmerkingen en foute grappen kunnen in bepaalde situaties prima, maar in een grotere groep (of openbaar) niet. Lijkt me niet zo’n heel nieuw inzicht ook, maar de laatste tijd lijkt het dat wel.Persepolis schreef: 19 nov 2024, 11:59Je zou heel makkelijk kunnen beargumenteren dat het niet alleen zijn teamgenoot is, maar een hele bevolking. Hij zegt namelijk dat zij allemaal op elkaar lijken. Verder is alles baseren op intentie niet te doen; dat weet je namelijk de helft van de tijd niet. Iemand kan hele nare en racistische intenties hebben maar het heel goed als grap kunnen brengen, en wanneer die aangesproken wordt beroep doen op de plausibele ontkenning die hij/zij (heel bewust) heeft gecreëerd. "Alles draait om intentie" is leuk bedacht en klinkt theoretisch heel goed, maar is praktisch niet te doen.Grasmat schreef: 18 nov 2024, 16:22
Snap ik, maar hij heeft het hier nota bene over een teamgenoot die hij voor de gek houdt. Dan is de intentie toch vrij duidelijk niet beledigend maar als grap.
In dit geval is het voor mij simpel: onsmakelijke grap, had ie niet moeten doen en op de vingers tikken is heel terecht. De daadwerkelijk straf daarentegen zeer overtrokken.
Op zich wel een slim plan. Entenie heeft te weinig rendement om aanspraak te kunnen maken op de positie rechtsbuiten. Hij is daarentegen wel technisch bovengemiddeld. Als hij zich echt zou toeleggen op LB zou dat best wel wat potentie kunnen hebben. Beetje een speler a la Dest dan.psvgouda schreef: 19 nov 2024, 20:19Maar goed, tijd voor een andere grap. Een van bijna 100M. Amorim heeft het gore lef om 100M tot wingback te degraderen, nadat 10Hague hem ook al eens op lb had gezet.
Dat lijkt mij helemaal prima, geen hogere wiskunde wmb. Maar wat denkt l’Antonia daar van, dat is de vraag… Popcorn-waardig wellichtStandbeeld schreef: 19 nov 2024, 20:47Op zich wel een slim plan. Entenie heeft te weinig rendement om aanspraak te kunnen maken op de positie rechtsbuiten. Hij is daarentegen wel technisch bovengemiddeld. Als hij zich echt zou toeleggen op LB zou dat best wel wat potentie kunnen hebben. Beetje een speler a la Dest dan.psvgouda schreef: 19 nov 2024, 20:19Maar goed, tijd voor een andere grap. Een van bijna 100M. Amorim heeft het gore lef om 100M tot wingback te degraderen, nadat 10Hague hem ook al eens op lb had gezet.
Ik weet het, een verschil in FA en Uefa, maar hoe krijg je dit soort beslissingen ooit bedacht. De hele campagne tegen racisme van de Uefa kan ook de prullenbak in. Zeker als je het verschil zit tussen de beslissing omtrent Bentancur en RoemeniëGrasmat schreef: 18 nov 2024, 12:57 Voetbalbonden zonder humor. I don't like it.
https://www.vi.nl/nieuws/bentancur-krij ... genoot-son
Wat een bekrompenheid om een dikke schorsing te geven om een onschuldig grapje. Niet kijken naar de intentie of vragen of Son er zelf problemen mee heeft, maar hopsakee de zweep erover en meteen de racismekaart spelen.
Dat met Kosovo is toch niet "racisme"? Ze ontkenden alleen hun onafhankelijkheid.Tjompie schreef: 20 nov 2024, 16:16Ik weet het, een verschil in FA en Uefa, maar hoe krijg je dit soort beslissingen ooit bedacht. De hele campagne tegen racisme van de Uefa kan ook de prullenbak in. Zeker als je het verschil zit tussen de beslissing omtrent Bentancur en RoemeniëGrasmat schreef: 18 nov 2024, 12:57 Voetbalbonden zonder humor. I don't like it.
https://www.vi.nl/nieuws/bentancur-krij ... genoot-son
Wat een bekrompenheid om een dikke schorsing te geven om een onschuldig grapje. Niet kijken naar de intentie of vragen of Son er zelf problemen mee heeft, maar hopsakee de zweep erover en meteen de racismekaart spelen.
https://www.nu.nl/voetbal/6336144/roeme ... -fans.html