Engeland - Premier League

Landen, clubs, spelers en competities.
Prof_napo
Vedette
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Tomm schreef: 05 jan 2025, 18:49 Blijft bijzonder dat die jongen al zo lang bij zoveel grote clubs speelt, gaat zo vaak zo opzichtig dom de fout in.
De kop van VI met "[...] ongelukkige hoofdrol De Ligt [...]" is ook iets wat je op den duur niet meer als ongelukkig moet willen bestempelen maar haast een trademark van de Ligt is geworden. Daarbij niet zeggende dat de Ligt geen kwaliteiten heeft maar als je zo ontzettend vaak grote fouten maakt met als gevolg een doelpunt dan is het wellicht ook een fout in de speelstijl van de speler ( i.r.t. de taktiek van de trainer maar dat is niet meer een incident, dat is bij iedere club wel vaker gebeurt ).
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht:
    Ittot
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Zit Maguire nog steeds bij United ja? Die raken ze ook aan de straatstenen niet kwijt hè?
  • Citaat
    Hammer
    Regelmatige invaller
    1
    Seizoenkaart: Vak HH
    Favoriete speler: Tim van den Heuvel

Tomm schreef: 05 jan 2025, 19:33
    Ykhim schreef: 05 jan 2025, 19:31

Zirkzee had waarschijnlijk beter zelf kunnen schieten. Ik kan me in zulke situaties nooit onttrekken aan de indruk dat het gefluit van de eigen fans ertoe leiden dat zo'n speler op zulke momenten dan zulke keuzes maakt. Toch een beetje zo'n besefmomentje. Nooit je eigen spelers uitfluiten.
    Vond dat niet direct een foute keuze om breed te leggen. Alleen vervelend dat Maguire er dan net staat.
    Ik was erbij gaan liggen en zag het daarom niet helemaal goed maar stond Zirkzee niet buitenspel?
  • Citaat
  • Support in difficult times
    Ittot
    Internationale topspeler
    4

Prof_napo schreef: 05 jan 2025, 19:34
    Tomm schreef: 05 jan 2025, 18:49 Blijft bijzonder dat die jongen al zo lang bij zoveel grote clubs speelt, gaat zo vaak zo opzichtig dom de fout in.
    De kop van VI met "[...] ongelukkige hoofdrol De Ligt [...]" is ook iets wat je op den duur niet meer als ongelukkig moet willen bestempelen maar haast een trademark van de Ligt is geworden. Daarbij niet zeggende dat de Ligt geen kwaliteiten heeft maar als je zo ontzettend vaak grote fouten maakt met als gevolg een doelpunt dan is het wellicht ook een fout in de speelstijl van de speler ( i.r.t. de taktiek van de trainer maar dat is niet meer een incident, dat is bij iedere club wel vaker gebeurt ).
    Dit is vrij duidelijk toch? Het is dat hij van Ajax komt waardoor het nog als ongelukkig wordt gezien door de media. Ajacieden maken natuurlijk geen fouten.
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

Het was wel echt een geweldige 2e helft die zeker niet verwacht werd na de uiterst saaie 1e helft.

Bij Liverpool was Alexander Arnold echt heel slecht, die lijkt al met z'n kop bij Real Madrid. Gakpo was eigenlijk ook helemaal niet zo goed en ik denk zelfs dat hij op het punt stond om gewisseld te worden net voor die goal.

Verder is De Ligt net als Sutalo, die hebben altijd 'pech', of dat nu door onkunde komt of door echte pech. Al zijn al die handsballen van hem ook geen pech meer onderhand. Die beuk die hij kreeg van Nunez had ik Martinez wel gegund, dat blijft echt zo'n vreselijk clowntje.
  • Citaat
  • Jwoeloe
    Moderator
    7

Awards:

Die bal breed van Zirkzee was ook niet perfect. Zat een stuit in die pass. Dan maakt een verdediger als Maguire zo'n bal gewoon niet af.
  • Citaat
  • Kingfisher
    Meervoudig international
    3
    Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

MC Hammer schreef: 05 jan 2025, 18:50 Held, Gakpo! Niet vaak zo gejuicht bij een goal van een andere club (die niet tegen Ajax speelt). Alleen al omdat die Man U fans hem laag inschatten én omdat hij op het punt stond gewisseld te worden.

Laat Cody staan!

Ik ben benieuwd: als hij niet gescoord had, of hij er dan nog stond.

Maar mijn hemel, wat speelt Liverpool zwak.
    Ik ben United fan en heb Gakpo altijd zeer hoog ingeschat. Baal er nog steeds van dat ze Gakpo en Madueke niet gehaald hebben. Dus je kraamt onzin uit als je zegt dat United fans hem laag inschatten, ken er genoeg die hetzelfde erin staan als ik. Prima dat je United niet mag maar kraam geen onzin uit.

Voor de rest weer even de snaveltjes dicht bij alles wat Liverpool is. Discutabele Penalty nodig om een punt te halen. United is puin en moet je in de vernieling spelen. Maguire had de schande helemaal compleet kunnen maken maar dat was niet verdiend geweest.

Voor de rest wordt Liverpool gewoon terecht kampioen, zeker omdat de rest het laat liggen. Mogen blij zijn dat City niets is en Arsenal te veel gelijkspeelt. Maar ze mogen zich schamen dat ze vandaag niet winnen. Zelfs de grootste United haters moeten dit kunnen zien.

En goede goal Cody! Als er iemand tegen ons moet scoren, dan jij maar.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Madueke schreef: 05 jan 2025, 19:39 Bij Liverpool was Alexander Arnold echt heel slecht, die lijkt al met z'n kop bij Real Madrid.
    Tranmere wil hem niet eens. :mrgreen:

• Citaat
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    6
    Oude naam: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

LOL

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Mr. Spock voor dit bericht:
    Woodenshoes
    Near a tree by a river there's a hole in the ground
    Where an old man of Aran goes around and around
    Kingfisher
    Meervoudig international
    3
    Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Die Portugese klootzak is op termijn echt een aanwinst voor United als manager. Zegt waar het op staat en wisselt spelers na een half uur als ze verzaken. Pakt ook de grote jongens aan zoals Rashford.
    Is gematigd tevreden met vandaag maar is nog steeds kwaad vanwege al die andere wedstrijden. Geeft duidelijk aan dat er iets mis is met de instelling van spelers buiten de topwedstrijden. Heb ik ten Hag nooit over gehoord. Verfrissend. Nu hopen dat hij Onana en de andere ex Ajacieden kan lozen, wordt het weer leuker om te kijken. Kon een glimlach niet onderdrukken bij de goal van Cody 😁.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Madueke schreef: 05 jan 2025, 19:39 Bij Liverpool was Alexander Arnold echt heel slecht, die lijkt al met z'n kop bij Real Madrid. Gakpo was eigenlijk ook helemaal niet zo goed en ik denk zelfs dat hij op het punt stond om gewisseld te worden net voor die goal.
    Trent was echt heel erg matig, als je hem ook ziet bij die 0-1 van Martinez, sukkelt er maar een beetje achteraan. Strooide ook met foute passes. Bradley bracht gelijk veel meer.
    Kingfisher schreef: 05 jan 2025, 19:53Voor de rest wordt Liverpool gewoon terecht kampioen, zeker omdat de rest het laat liggen.
    Daar doe je Liverpool veel en veel tekort mee, vind ik. Liverpool staat op eigen kracht dik en dikverdiende bovenaan. By far het beste team in Engeland momenteel: fier aan kop in de CL en in de PL, met vaak erg goed voetbal. Zoals je net zelf ook zegt, prima dat je Liverpool niet mag, maar kraam geen onzin uit. Vandaag had Liverpool een matige dag, en United was verrassend sterk, dit zorgde voor een wedstrijd die haast niemand had verwacht. Voor de neutrale toeschouwer erg leuk.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    6

Awards:

DonyellMalen schreef: 05 jan 2025, 23:24
    Kingfisher schreef: 05 jan 2025, 19:53Voor de rest wordt Liverpool gewoon terecht kampioen, zeker omdat de rest het laat liggen.
    Daar doe je Liverpool veel en veel tekort mee, vind ik. Liverpool staat op eigen kracht dik en dikverdiende bovenaan. By far het beste team in Engeland momenteel: fier aan kop in de CL en in de PL, met vaak erg goed voetbal. Zoals je net zelf ook zegt, prima dat je Liverpool niet mag, maar kraam geen onzin uit. Vandaag had Liverpool een matige dag, en United was verrassend sterk, dit zorgde voor een wedstrijd die haast niemand had verwacht. Voor de neutrale toeschouwer erg leuk.
    Liverpool is zeker de beste tot nu toe en hebben een mooi aantal punten, maar je overdrijft hierin wel t.o.v. wat @Kingfisher zegt. Hij heeft namelijk wel degelijk een punt: het gebeurt zelden dat de nummer 2 na 20 wedstrijden zo weinig punten heeft. 40 punten is een gemiddelde van 2 punten per wedstrijd, en voor een nummer 2 is dat gewoon matig. Als je terugkijkt naar de afgelopen seizoenen dan heeft de nummer 2 bijna altijd tussen de 43 en 47 punten na 20 wedstrijden. Sterker nog, in de afgelopen 20 jaar is het maar 3x voorgekomen dat de nummer 2 na 20 wedstrijden 40 punten of minder had. Het is dus een combinatie van het goede seizoen van Liverpool én het ontbreken van een echt sterke achtervolger dat zij nu al zo ver voor staan. Deze 2 zaken kunnen echt wel naast elkaar bestaan, en dat doen ze ook dit seizoen.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Persepolis op 06 jan 2025, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

Haha Dikkie Dik was weer aan het volleyballen. Wat een ramp is het toch die jongen. Voor de teams waarin hij speelt dan want zolang hij niet voor PSV apeelt vind ik het allemaal prima.
  • Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Kingfisher schreef: 05 jan 2025, 19:53
    MC Hammer schreef: 05 jan 2025, 18:50 Held, Gakpo! Niet vaak zo gejuicht bij een goal van een andere club (die niet tegen Ajax speelt). Alleen al omdat die Man U fans hem laag inschatten én omdat hij op het punt stond gewisseld te worden.

Laat Cody staan!

Ik ben benieuwd: als hij niet gescoord had, of hij er dan nog stond.

Maar mijn hemel, wat speelt Liverpool zwak.
    Ik ben United fan en heb Gakpo altijd zeer hoog ingeschat. Baal er nog steeds van dat ze Gakpo en Madueke niet gehaald hebben. Dus je kraamt onzin uit als je zegt dat United fans hem laag inschatten, ken er genoeg die hetzelfde erin staan als ik. Prima dat je United niet mag maar kraam geen onzin uit.
    Praat eens even een beetje fatsoenlijk. Ik kraam niets uit, ik heb vorige week of de week ervoor mijn bronnen gegeven.

Zoals elke uitspraak in het voetbal moet je zwart-wit uitspraken niet letterlijk nemen. Met miljoenen Man U fans zijn er altijd uitzonderingen.

Als je op een Man U forum kijkt, zie je dat Gakpo van "avarage" tot "shite" en "poor mans Robben" wordt genoemd.

Maar gezien de alinea die erna komt zit je erg hoog in de emotie. Ik zou volgende keer adviseren om een nachtje rust te pakken en dan een meer prettige toon te proberen. Maakt de boel veel gezelliger. :)
  • Citaat
  • Hammertime!
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

MC Hammer schreef: 06 jan 2025, 07:46 Als je op een Man U forum kijkt, zie je dat Gakpo van "avarage" tot "shite" en "poor mans Robben" wordt genoemd.
    Zalig zijn de armen van geest.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht (totaal 2):
    MassimoMC Hammer
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler
    6

Awards:

Wij gaan dit Liverpool pakken in Eindhoven.
  • Citaat
    Ren Höek
    Vedette
    6

Madueke schreef: 05 jan 2025, 19:39 Bij Liverpool was Alexander Arnold echt heel slecht, die lijkt al met z'n kop bij Real Madrid.
    Omdat hij 1 slechte wedstrijd speelde?
    Als hij deze lijn doortrekt, dan kan die conclusie eventueel getrokken worden. Maar hij speelt dit seizoen vooralsnog prima, op gisteren na.

Al heeft hij wel vaker moeite tegen echte buitenspelers, helemaal als die top spelen zoals Diallo gisteren.
    Kingfisher schreef: 05 jan 2025, 19:53 Voor de rest weer even de snaveltjes dicht bij alles wat Liverpool is. Discutabele Penalty nodig om een punt te halen.
    Snaveltjes dicht? Want?
    En wat was er discutabel aan de penalty? Die was overduidelijk.
    United is puin en moet je in de vernieling spelen.
    Wat een onzin.
    ManU draait nog niet, maar tegen Liverpool speelden ze uitstekend. De week rust zal ook geholpen hebben, hierdoor kon Amorim eindelijk fatsoenlijk trainen op zijn eigen systeem. En Liverpool speelde matig, ook dat kan gebeuren.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht:
    Eindhovenvoetbal
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Trent Alexander Arnold is een zwaar overschatte back. Fantastisch trap, maar defensief niet veel beter dan Ledezma. Elke buitenspeler die enigszins de kans kreeg om aan te vallen tegen Liverpool speelde TAA kapot. Ik snap daarom ook niet dat Real er zo vol voor gaat en het zou me niks verbazen als hij daar als back geen succes wordt.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    6

Awards:

Thijs schreef: 06 jan 2025, 13:16 Trent Alexander Arnold is een zwaar overschatte back. Fantastisch trap, maar defensief niet veel beter dan Ledezma. Elke buitenspeler die enigszins de kans kreeg om aan te vallen tegen Liverpool speelde TAA kapot. Ik snap daarom ook niet dat Real er zo vol voor gaat en het zou me niks verbazen als hij daar als back geen succes wordt.
    Mwa, vind dat je hem hiermee tekort doet. Hij is geen verdedigende wonder maar gewoon redelijk. Beetje een standaard vleugelverdediger deze dagen, Dest is bijvoorbeeld ook niet verdedigend ijzersterk en heeft ook zijn momentjes, maar dat hoort er tegenwoordig bij op die positie. Het probleem van TAA is niet dat hij continu een slechte verdediger is, zijn probleem is dat hij te vaak "slaapmomentjes" heeft en zich af en toe matig positioneert, en in sommige wedstrijden (zoals gisteren) wordt dat uitgebuit. Het wordt nu uitgelicht omdat hij naar Real Madrid zou kunnen, maar die hebben het jarenlang prima gedaan met een Marcelo op linksback, die ook voornamelijk aanvallend van waarde was en verdedigend niet bijzonder. Dus het kan wel degelijk. En TAA is ook verdedigend natuurlijk echt een stuk beter dan Ledezma ;)
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Persepolis voor dit bericht:
    DonyellMalen
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Je zou die TAA eens moeten volgen bij die kans van Hojlund. Dat vond ik echt schandalig. Vast wel ergens aangestipt.
  • Citaat
  • Hammertime!
    Ardbeg
    Mister PSV
    6

Grasmat schreef: 06 jan 2025, 08:02
    MC Hammer schreef: 06 jan 2025, 07:46 Als je op een Man U forum kijkt, zie je dat Gakpo van "avarage" tot "shite" en "poor mans Robben" wordt genoemd.
    Zalig zijn de armen van geest.
    Ze zijn jaloers omdat ze met Enteni opgescheept zitten.
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

https://www.theguardian.com/football/20 ... o-garnacho
    This means a credible bid for Mainoo, Garnacho, Højlund will be countenanced, along with offers any other player, including last summer’s recruits, Leny Yoro, Noussair Mazraoui, Matthijs de Ligt, Manuel Ugarte and Joshua Zirkzee.
    Zo, de jaren onder Ten Hag hebben er (financieel) ingeHagt. :mrgreen: Tijd voor een grote schoonmaak denken ze (eindelijk).
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Mazraoui oppikken als vervanger voor Karsdorp dan maar...
  • Citaat
  • Bossche bol
    Meervoudig international
    1
    Seizoenkaart: Vak AA

Grasmat schreef: 07 jan 2025, 21:15 Mazraoui oppikken als vervanger voor Karsdorp dan maar...
    Komt hij wel door de ballotagecommissie?
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Grasmat schreef: 07 jan 2025, 21:15 Mazraoui oppikken als vervanger voor Karsdorp dan maar...
    Helaas onhaalbaar. Zou echt een uitstekende versterking zijn voor ons.
  • Citaat
  • Ittot
    Internationale topspeler
    4

Echt een kutclub geworden. En onder ten Hag al helemaal met die geldsluis richting Amsterdam.
  • Citaat
  • Plaats reactie