Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.
Flink bedrag, maar het is wel huur met een optie tot koop. Dus als hij niet het niveau heeft, stuur je hem terug. Blijkt het een diamant te zijn, is 7mil een schijntje.
7 miljoen is geen geld voor grote talenten, ook al spelen ze eerst in Jong PSV. Ik wil vooral weten wat City er eventueel voor zou moeten neerleggen mochten ze hem terug willen halen.
Deze gebruikers waarderen Ykhim voor dit bericht (totaal 10):
Ykhim schreef: ↑02 sep 2024, 12:28
7 miljoen is geen geld voor grote talenten, ook al spelen ze eerst in Jong PSV. Ik wil vooral weten wat City er eventueel voor zou moeten neerleggen mochten ze hem terug willen halen.
En hoeveel procent van de winst ze pakken. Ik hoop buy back van €50m of zo, want dat lijkt toch een beetje de standaard te worden die €30m tot een paar jaar terug was.
Dat en het aanzienlijke doorverkooppercentage waarover gesproken wordt. Wellicht is het onvermijdelijk in sommige gevallen, maar dat we na Dest, Tillman opnieuw een speler hebben rondlopen op wiens voorhoofd staat geschreven dat je bij ons moet zijn om in de toekomst mee te profiteren van onze uitgaande transfers lijkt me geen reclame.
Peer71 schreef: ↑02 sep 2024, 12:36
7 miljoen voor een Talent die gaat spelen in Jong ....voor dat geld zou hij eigenlijk gelijk bij het 1ste terecht moeten komen!!
Vroeger wel, Het lijkt wel of het gros van het forum denkt dat we nog in 2005 zitten. De voetbalwereld is veranderd en dit is de prijs die je betaald voor een flink talent. Ja je kan wel eens een goedkopere voltreffer uit de KKD halen. Maar voor PL-talenten is dit wat je betaald. Dit is nog een schijntje trouwens als je het verschil ziet hier en met Forbs.
Deze gebruikers waarderen VTheMan voor dit bericht (totaal 4):
Dat en het aanzienlijke doorverkooppercentage waarover gesproken wordt. Wellicht is het onvermijdelijk in sommige gevallen, maar dat we na Dest, Tillman opnieuw een speler hebben rondlopen op wiens voorhoofd staat geschreven dat je bij ons moet zijn om in de toekomst mee te profiteren van onze uitgaande transfers lijkt me geen reclame.
City doet dit bij elk talent die ze laten gaan, elk talent daar hebben ze een terugkoop clausule op.
Grappig. Ik zie het juist als reclame. In een voetbalwereld die steeds extremere prijzen betaald voor talenten en waar grote concerns zoals City Group de dienst uitmaken, is het m.i. juist slim om goede banden met grote clubs aan te houden. Ja, dan krijg je meer ingewikkelde constructies zoals met Tillman (en vermoedelijk deze speler). Maar ja, dan kan je tenminste wel beschikken over deze spelers. En dat is het onder de streep wel waard mijns inziens.
Een optie van 7 á 10 miljoen geeft aan dat ze grote potentie zien en daar word ik blij van. Laat maar komen!
Deze gebruikers waarderen Siemen voor dit bericht:
Kingfisher schreef: ↑02 sep 2024, 12:18
David Ornstein is top tier.
Precies. Hoogst aangeschreven voetbaljournalist in mijn ogen. Post alleen wat echt waar is en doet niet mee aan die idiote commerciële dingen waar Romano wel aan meedoet.
Deze gebruikers waarderen DonyellMalen voor dit bericht:
Ik ben niet verrast. Forbs kostte 15 miljoen of zo. Deze jongen lijkt minder ver, is ook wat jonger en dan is 7 miljoen realistisch. City is geen Helmond Sport natuurlijk; die gaan niet hun pareltjes verkopen voor een paar ton.
Ik vind deze deal best prima. Jaartje observeren en dan kijken we hoe zijn ontwikkeling is en bepaal je of we hem definitief overnemen of niet.
Grappig. Ik zie het juist als reclame. In een voetbalwereld die steeds extremere prijzen betaald voor talenten en waar grote concerns zoals City Group de dienst uitmaken, is het m.i. juist slim om goede banden met grote clubs aan te houden. Ja, dan krijg je meer ingewikkelde constructies zoals met Tillman (en vermoedelijk deze speler). Maar ja, dan kan je tenminste wel beschikken over deze spelers. En dat is het onder de streep wel waard mijns inziens.
Een optie van 7 á 10 miljoen geeft aan dat ze grote potentie zien en daar word ik blij van. Laat maar komen!
Dat deel is prima, maar als er een clausule van bv slechts €20m terugkoopregeling of 20-25% doorverkooppercentage aan toegevoegd wordt is dat, wetende dat van je winst sowieso een deel slinkt door afdrachten aan zijn speler en management is dat toch wel zuur? Bij de Angeliño-deal baalde ik er bijvoorbeeld hoe PSV zich heeft laten nemen, om nog maar te zwijgen van de constructie rond Xavi. Blijft fijn dat we er sportief van hebben genoten, maar financieel wil je toch ook blijven groeien.
Afgelopen periode veel commentaar gelezen op het uitblijven van versterkingen voor Jong PSV, nadat versterkingen voor Jong min of meer waren aangekondigd door Stewart. Nu wordt er een keer geld neergeteld voor een (op het eerste oog) groot talent en dan is daar weer commentaar op.
Er valt genoeg aan te merken op de afgelopen transferperiode bij het versterken van de verdediging, maar Jong PSV (Ndala, Younis & Monamay) krijgt in mijn ogen eindelijk de aandacht die het verdient.
Laatst gewijzigd door robert_94 op 02 sep 2024, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen robert_94 voor dit bericht (totaal 3):
Menno1 schreef: ↑02 sep 2024, 12:50
Ik ben niet verrast. Forbs kostte 15 miljoen of zo. Deze jongen lijkt minder ver, is ook wat jonger en dan is 7 miljoen realistisch. City is geen Helmond Sport natuurlijk; die gaan niet hun pareltjes verkopen voor een paar ton.
Ik vind deze deal best prima. Jaartje observeren en dan kijken we hoe zijn ontwikkeling is en bepaal je of we hem definitief overnemen of niet.
Precies en dit soort spelers zijn heel waardevast. Bovendien is hij homegrown, een enorm voordeel waardoor je er nauwelijks een buil aan kan vallen.
Deze gebruikers waarderen DonyellMalen voor dit bericht: