Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
TigTogFlip
Basisspeler
1
Seizoenkaart: Vak D
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Afbeelding

Morgen lekker naast de harde kern dus van Eindhoven
  • Citaat
  • Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

Opstelling Jong PSV tegen FC Eindhoven:

Schiks - Dagasan, Van de Blaak, Monamay, Van de Riet - Land, Kuhn, Babadi - Gilbert, Simons, Abed
  • Citaat
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    7
    Seizoenkaart: Vak U
    Favoriete speler: Ryan Flamingo

Awards:

FC Emmen scoort gewoon even met de hand. Het kan nog.
  • Citaat
  • Ex unitate vires
    Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

Wtf doen ze allemaal bij jong, het was gewoon weer wachten op de 1-0. Ziet er niet uit man

Ze lijken er ook echt niet zin in te hebben.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Oprollen die veenstekers
  • Citaat
  • Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler
    4

Groenendijk maakt er nog niet veel van. Nou ook niet echt spelers die veel beter zijn geworden. Abed misschien. Valt allemaal vies tegen.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Ze komen natuurlijk van ver..
    Met dat beruchte laatste kwartier en de vele (81) tegentreffers.

Het zit nog niet mee inderdaad.

Vorig seizoen
    2,1 tegen doelpunten en 1,7 voor

Dit seizoen
    1,8 tegen doelpunten en 1,4 voor

Dan zitten ze nog steeds bij de teams met de meeste tegen doelpunten in de competitie. Een gedeelde derde plek met Jong Utrecht en VVV.
    Ze staan in de middenmoot (12e plek) met het aantal gescoorde doelpunten. 22 doelpunten in 17 duels is ook niet om over naar huis te schrijven.

Vorig seizoen kreeg onder andere Simons het op de heupen. Hopelijk lukt het andere jongens ook om deze stap te zetten.

Toch vind ik ze over het algemeen wel een stuk sterker voor de dag komen. Alleen het attractieve is er nog niet helaas.

Gelukkig gaan ze met VOH de boel verder onder handen nemen
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Wie weet is de tweede seizoenshelft beter. Is meermalen gebeurd. Maar qua resultaten is het wel matigjes tot nu toe, had wat meer verwacht onder Groenendijk. Enfin, zolang er uiteindelijk maar wat doorstroomt naar 1
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Nu Bosz in een interview heeft aangegeven dat de spelers in Jong op dit moment niet goed genoeg zijn even de loep op de contracten.

Er lopen na dit seizoen 13 contracten af waaronder de huurcontracten van Ndala en Younis.
    Wie weet maakt een of meer van deze spelers nog een ontwikkeling door, maar het spelbeeld en de woorden van Bosz beloven nog weinig goeds. Peter zal vast met Alfons, Ernie en Jan potentiële eerste elftal spelers bespreken uit de jeugd.

Van deze 13 spelers verwacht ik dat er zeker 5 topverdieners bij zitten voor dit elftal.
    Van der Blaak werd een grote toekomst voorspeld en tussentijds verlengd, Fofana idem dito. Die zullen met als Gilbert(buiten EU) een voor Jong PSV begrippen mooi salaris ontvangen, evenals Ndala en Younis(buiten EU).
    Oppergard en Ledezma, beiden van buiten de EU en als jeugdspeler ingestroomd. Wellicht dat dit wat extra lucht zou geven om grote talentvolle talenten naar Eindhoven te lokken.
    Naast de wil van Ernie en Jan om meer te investeren in Jong PSV, waarbij de miljoenen uit de CL ook aangewend kunnen worden om talenten met grote potentie aan te trekken (zoals nu bijvoorbeeld met Ndala, Younis is gedaan).

Houben(in 2,5 seizoen 18 wedstrijden),
    Smolenaars(4 wedstrijden in KKD en 4 in de Youth League),
    Dagasan(2 seizoenen 28 wedstrijden),
    Gonzaga, (regelmatig geblesseerd en maar 8 wedstrijden),
    Geerts(2,5 seizoenen 34 wedstrijden),
    Dante(2 seizoenen 30 wedstrijden 7 doelpunten),
    Simons(2 seizoenen 42 wedstrijden; 11 goals, 7 assists) Dit seizoen niet op dreef, pas afgelopen wedstrijd de volledige 90 minuten gemaakt als spits.
    Bars(2 seizoenen 44 wedstrijden; 2 goals en 7 assists)
    Van der Blaak(70 wedstrijden; 2 goals en 2 assists)

Een volledig seizoen van de KKD bestaat uit 38 wedstrijden. Natuurlijk speelt Jong ook nog in andere competities, maar deze jongens zijn fysiek niet in staat om dezelfde fysieke prestaties neer te zetten als een Nassoh, Colyn, Dams en Jimenez.

Colyn (2 seizoenen 65 wedstrijden totaal 11 goals, 10 assists)
    Dams (speelde als 18 jarige 32 wedstrijden in zijn eerste echte seizoen KKD).
    Jimenez (kwam ondanks zijn blessure verleden tot 56 wedstrijden in 2 seizoenen)

Laat staan Nassoh die zich vier seizoenen ontwikkelende tot de trotse aanvoerder van dit elftal.
    106 wedstrijden; 19 goals en 14 assists.

Kuhn is wel een vinnig mannetje en speelt regelmatig voor de selectie, ook als aanvoerder. Dat hij in de defensie als op het middenveld inzetbaar is, maakt hem interessant om te verlengen, in mijn ogen.
    Zoals ik dat gevoel afgelopen jaar voor dit elftal ook bij de felle en vinnige Dams had, ondanks het gebrekkige elftal om hem heen te begrijpen.

Dante, speelt intussen voor Trinidad nationale elftal
    Van der Blaak heeft sinds september 2023 geen oproep meer gehad voor een de Onder 19.
    Bars wordt wel regelmatig geselecteerd voor Turkije, maar wederom weinig rendement voor een speler op zijn positie.
    Dagasan, heeft een interland gespeeld voor Turkije onder 20, eerder zoals de twee hierboven wel voor jongere vertegenwoordigde elftallen opgeroepen.

Op Kuhn na voldoet geen van de 11 aflopende contracten op dit moment. Een heel mooi moment voor VoH om hier door te gaan pakken.

Na dit interview lijkt mij dat ook noodzaak.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Dat gaat (ook) een aardige renovatie worden. En om eerlijk te zijn ga je er weinig aan missen. Ik vind van dit lijstje alleen Gilbert, Younis, en wellicht Ndala (maar die is knetter duur, dus zal ook wel weg gaan) aardige spelers, maar ook geen mega talenten.

Ik heb het al eerder gezegd, maar vind dat Faber het aardig heeft laten liggen vwb de jeugdopleiding, gezien het geringe aantal talenten in deze leeftijdscategorie. Daar mag echt wel een inhaalslag gemaakt worden. Wat mij betreft beginnen ze nu al met spelers van de onder 19 meer minuten te geven in Jong waar mogelijk, om vast te wennen aan het niveau.
  • Citaat
  • Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

Als je deze lijst ziet is t wel om te janken zeg! Maar juist interessant om te kijken hoe ze t gaan omdraaiden. Wijnker kan aan de slag

Ik zou inderdaad ook talenten van 019 gaan doorschuiven, de backs van jong kan je sowieso ook weinig mee. Dus Merien, Bresser?
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Psvaanzet voor dit bericht:
    Menno1
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Menno1 schreef: Gisteren, 15:49Ik heb het al eerder gezegd, maar vind dat Faber het aardig heeft laten liggen vwb de jeugdopleiding, gezien het geringe aantal talenten in deze leeftijdscategorie.
    Dat is natuurlijk niet enkel op het conto van Faber te zetten. Ook o.a. de scouting en de TD (voor de jeugd) hebben hier een belangrijk aandeel in.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Standbeeld schreef: Gisteren, 16:05
    Menno1 schreef: Gisteren, 15:49Ik heb het al eerder gezegd, maar vind dat Faber het aardig heeft laten liggen vwb de jeugdopleiding, gezien het geringe aantal talenten in deze leeftijdscategorie.
    Dat is natuurlijk niet enkel op het conto van Faber te zetten. Ook o.a. de scouting en de TD (voor de jeugd) hebben hier een belangrijk aandeel in.
    De TD voor de jeugd? Vennegoor die net een paar weken bezig is? Faber gaf leiding aan de jeugd afdeling, dus ik leg het voornamelijk bij hem neer. Hoe dan ook, de jeugd staat wat mij betreft al een tijdje stil. Weinig echte top talenten weten binnen te hengelen, weinig vooruitgang ook en aparte keuzes kwa coaches voor Jong PSV.

En ja, er zullen heus wel dingen ook goed gaan, maar ik denk dat er een mogelijkheid ligt om meer vooruitgang te boeken met de jeugd, zeker nu het financieel ook beter gaat.
  • Citaat
  • Ittot
    Internationale topspeler
    4

Volgens mij doet PSV best veel om de opleiding en de scouting te verbeteren. Je hebt echter ook met aanwas te maken. Wij hebben nu eenmaal een kleiner achterland dan bijvoorbeeld een Feyenoord of Ajax (zelfs Utrecht). Uiteindelijk komt er ook een portie geluk bij kijken, wie krijgt wanneer de kans, welke talenten kunnen de druk aan of omgaan met het profvoetbal etc.

Sommige lichtingen zijn nu eenmaal sterker dan de andere. Er "lijkt" nu een wat betere lichting aan te komen. Maar goed, dat werd ook van de huidige verwacht met een Geerts, vd Heuvel, vd Blaak wat verder terug etc. De stap naar BVO is gewoon enorm groot en onvoorspelbaar.

De vraag is meer inhoudelijk wat PSV nog kan of moet doen om de volgende stappen te zetten. Daar heb ik geen kijk op.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

“Als het team shit is, kan niemand shinen”.

Bij alle lichtingen mag er wel een bepaalde wil om te winnen aanwezig zijn. De alles over mijn lijk mentaliteit moet er in Jong PSV als jonge profs er wel inzitten. Dit kan op verschillend zijn per karakter; meer ingetogen zoals bij Tilman, de andere extreme winnaarsmentaliteit van Van Bommel of Van Nistelrooij of daar tussen in.
    Als er een gebrek is aan willen winnen, dan is dat een probleem voor een opleidings elftal. Je kunt dan wellicht wel andere spelers gaan gebruiken, mits zij er fysiek wel klaar voor zijn. Er komt een leuke groep aan met Fernandez, Van den Berg, De Guzman, Bouhoudane etc.

Het mentale stukje is naast fysiek en fitste spelers afleveren, dan nog een mooi aandachtspunt voor Jong.

Jan en Aloys succes!
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Volgens vd Leegte waren zowel Babadi als Land verschrikkelijk slecht bij Jong PSV. Die moeten echt zo snel mogelijk weg uit Jong PSV, want dat gaat zo niks worden. Leuk die verhalen van intense trainingen, maar die gasten moeten minuten maken in de eredivisie en leren knokken.
  • Citaat
  • TigTogFlip
    Basisspeler
    1
    Seizoenkaart: Vak D
    Favoriete speler: Sangare

Menno1 schreef: Gisteren, 19:11 Volgens vd Leegte waren zowel Babadi als Land verschrikkelijk slecht bij Jong PSV. Die moeten echt zo snel mogelijk weg uit Jong PSV, want dat gaat zo niks worden. Leuk die verhalen van intense trainingen, maar die gasten moeten minuten maken in de eredivisie en leren knokken.
    Land was wel ok tegen FCE, en Babadi is al heel het seizoen ruk voor Jong PSV.
  • Citaat
  • Plaats reactie