Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Tomm
Vedette
6
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hete bitterballen. Schiks laat m glippen en 0-3.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Ik heb zelf het idee dat er meer uit Jong PSV te halen moet zijn. Wellicht te weinig geïnvesteerd, te weinig in een vaste formatie of te veel wedstrijden voor z'n groep.
  • Citaat
  • Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

11 Tinus schreef: 22 nov 2024, 20:46 Ik heb zelf het idee dat er meer uit Jong PSV te halen moet zijn. Wellicht te weinig geïnvesteerd, te weinig in een vaste formatie of te veel wedstrijden voor z'n groep.
    Yup, ik denk eerlijk gezegd alle drie.
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

Indien hun perspectief niet verandert moet je Babadi en Land echt verhuren. Wat moet het als een mokerslag voelen voor zo'n jongens als ze te horen krijgen dat ze moeten aansluiten bij Jong PSV.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Madueke op 22 nov 2024, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen Madueke voor dit bericht (totaal 2):
    Menno1LeandroBonfim
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

De zin om Jong PSV te kijken wordt je wel ontnomen zo langzamerhand.
    Ik weet en vind zelf ook dat het resultaat niet het belangrijkste is, maar dit gaat nu zo'n mentale rol spelen dat ze niet meer het voetballen kunnen ontwikkelen door het gebrek aan zelfvertrouwen.
  • Citaat
  • Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

SKERLA schreef: 22 nov 2024, 20:52 De zin om Jong PSV te kijken wordt je wel ontnomen zo langzamerhand.
    Ik weet en vind zelf ook dat het resultaat niet het belangrijkste is, maar dit gaat nu zo'n mentale rol spelen dat ze niet meer het voetballen kunnen ontwikkelen door het gebrek aan zelfvertrouwen.
    Precies dat gevoel heb ik ook, elke x zo vroeg achter staan kan nooit goed zijn en elke x met rust al kansloos achter.

Hoop dat ze flink gaan investeren en dat ze babadi en land uitlenen als ze zo weinig spelen in PSV 1

Had dit seizoen echt gehoopt dat ze eens de top8 gingen halen, maar dat lijkt mij alweer kansloos.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Psvaanzet voor dit bericht:
    Bakkertje01
    Madueke
    Legende
    5

Wel 'knap' hoe de naamgenoot van Joey elke keer zo vrij kan staan of naar het doel kan lopen. Ergens ook wel logisch, zo'n snelle en behendige spits is lastig te dekken.
  • Citaat
    29.04.2007
    Nationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak YY

Awards:

Madueke schreef: 22 nov 2024, 21:16 Wel 'knap' hoe de naamgenoot van Joey elke keer zo vrij kan staan of naar het doel kan lopen. Ergens ook wel logisch, zo'n snelle en behendige spits is lastig te dekken.
    Henk Veerman is een stuk sneller dan dat jij het nu, sarcastisch, wil laten overkomen.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ach bijna winterstop jongens.
  • Citaat
  • TigTogFlip
    Basisspeler
    1
    Seizoenkaart: Vak D
    Favoriete speler: Sangare

Gewoon naar de herdgang zelf gaan is niet leuk dit seizoen imo. Meestal zat ik helemaal alleen aan de kant zonder dak. Ik had geen last van de smalle stoelen aan de kant met het dak, had geen last van andere mensen die er alleen maar waren om foto's te maken met PSV-spelers, ik kon gewoon zitten en naar het voetbal kijken.

Idk waarom maar ze zijn de veiligheid nu veel te serieus gaan nemen. Tegen helmond sport mocht ik niet verder dan halverwege omdat ik te horen kreeg dat "het een te groot risico was" met de helmond fans. En vandaag mocht ik daar helemaal niet zitten zonder opgaaf van reden. Het is een beloften KKD wedstrijd, wat denken ze dat er gaat gebeuren.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Psvaanzet schreef: 22 nov 2024, 20:55
    SKERLA schreef: 22 nov 2024, 20:52 De zin om Jong PSV te kijken wordt je wel ontnomen zo langzamerhand.
    Precies dat gevoel heb ik ook, elke x zo vroeg achter staan kan nooit goed zijn en elke x met rust al kansloos achter.

Hoop dat ze flink gaan investeren en dat ze babadi en land uitlenen als ze zo weinig spelen in PSV 1

Had dit seizoen echt gehoopt dat ze eens de top8 gingen halen, maar dat lijkt mij alweer kansloos.
    Een verdediging waarin Dams, die een van de pijlers had moeten worden, geen wedstrijden heeft gevoetbald voor zijn elftal.
    Zorgt ervoor dat anderen eerder voor de leeuwen worden gegooid.

Kuhn, Monamay, Van der Blaak, Dagastan als centrale verdedigers dan zit het nog niet mee. Het loopt niet over van stabiliteit en kwaliteit, ook logisch. Wel een punt waar ze nog een flinke stap in kunnen maken.
    Het zijn fysiek sterke jongens toch niet bijster groot(1,85 en kleiner). Toch kan hier zeker een stap gemaakt worden.

Er komt met Bresser wel een speler aan met groeimogelijkheden. Mooi dat die minuten krijgt en wellicht Merien of Waayers dit seizoen ook..

Uiteindelijk moet het in de verdediging mogelijk zijn om fysiek sterke spelers te ontwikkelen, met rust in hun spel, die voetballend ook in de 1v1 onderscheidend moeten zijn. Op het niveau van de KKD zou dit toch voor elkaar moet zijn te boksen.
    Bij Ajax en Feyenoord krijgen ze het toch beter voor elkaar om goede verdedigers op te leiden.
    Naast Teze, Mauro Jr en Brenet hebben weinig succesvolle verdedigers gehad met veel speelminuten, in mindere mate Obispo. Dat steekt toch wel af tegen clubs die Timber, Geertruida, Dest, De Vrij, Mazraoui, Karsdorp, De Ligt hebben afgeleverd.

Het gaat bij de keepers, aanvallers en middenvelders steeds beter.
    Alleen het fundament, de verdediging, daar valt nog een flinke stap te zetten. Hierbij kan helpen een duidelijke spelopvatting, fitte spelers die het KKD voetbal fysiek (in kracht en lengte) aankunnen.

De vele competities zorgen ervoor dat spelers enorm veel speelminuten op hoog niveau kunnen maken, het wisselende systeem is verre van ideaal maar wel belangrijk om spelers dit te houden.
    De kwaliteit van de achterhoede is gewoon weg nog niet genoeg in de breedte. In kwantiteit prima, want mogelijkheden om van onderaf door te stromen.
    In kwaliteit te weinig, waarbij het vertrek van een van de aanvoerders Dams ook zeker invloed gehad zou hebben, zijn drive en agressie.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

https://www.ed.nl/PSV/groenendijk-vindt ... ~ae40b046/
  • Citaat
  • JasperPSV
    Regelmatige invaller
    1

Opleiden is natuurlijk het hoofddoel, maar kan me voorstellen dat de prestaties - zowel qua resultaat als qua niveau - van de laatste jaren toch een doorn in het oog van de PSV-leiding is.

Toen Jong PSV in de KKD ging spelen - vanaf 13/14 - vond ik het oprecht leuk om hier voor te gaan zitten en onze talenten aan het werk te gaan zien. Vervolgens hebben we tussen 2016-2019 een extreem dominant Jong PSV gezien, met respectievelijk een 4de, 5de en 3de plek als resultaat en ook echt een flink aantal leuke wedstrijden.

Sindsdien een 18de (COVID-jaar), 14de , 12de, 14de en 16de plek, maar vooral een Jong PSV wat het kijken niet waard is. En zoals @Voormalig KG al aangeeft, het feit dat het ons totaal niet lukt op verdedigers op te leiden of vroegtijdig te scouten is natuurlijk een beetje zorgwekkend. Ik wil een Monomay nog niet afschrijven, maar voorlopig word ik er nog niet warm van.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen JasperPSV voor dit bericht (totaal 2):
    LeandroBonfimThijs
    Madueke
    Legende
    5

Monamay komt als nieuweling ook terecht in een waardeloze verdediging, dat lijkt me niet bepaald fijn. Dams was vorig seizoen ook gewoon één van de verdedigers die volgens mij (bijna) een record aan tegengoals moesten slikken. Nu blijkt dat hij gewoon meekan bij PSV 1.

Vorig seizoen moest van de Blaak rechtsback gaan spelen omdat ze eindelijk beet hadden bij die Egan-Riley na meerdere pogingen. Die kon er helemaal niks van en nu staat van de Blaak gewoon weer centraal. Van een 17 jarige Bresser mag je ook niet al te veel verwachten en dat voormalig middenvelder van den Heuvel tegenwoordig de linksback is zegt ook wel genoeg. Verdedigend moet er echt een hele grote bezem doorheen, maar dat concluderen we nu al enkele jaren.
  • Citaat
  • TigTogFlip
    Basisspeler
    1

JasperPSV schreef: 23 nov 2024, 12:46 Opleiden is natuurlijk het hoofddoel, maar kan me voorstellen dat de prestaties - zowel qua resultaat als qua niveau - van de laatste jaren toch een doorn in het oog van de PSV-leiding is.

Toen Jong PSV in de KKD ging spelen - vanaf 13/14 - vond ik het oprecht leuk om hier voor te gaan zitten en onze talenten aan het werk te gaan zien. Vervolgens hebben we tussen 2016-2019 een extreem dominant Jong PSV gezien, met respectievelijk een 4de, 5de en 3de plek als resultaat en ook echt een flink aantal leuke wedstrijden.

Sindsdien een 18de (COVID-jaar), 14de , 12de, 14de en 16de plek, maar vooral een Jong PSV wat het kijken niet waard is. En zoals @Voormalig KG al aangeeft, het feit dat het ons totaal niet lukt op verdedigers op te leiden of vroegtijdig te scouten is natuurlijk een beetje zorgwekkend. Ik wil een Monomay nog niet afschrijven, maar voorlopig word ik er nog niet warm van.
    Ja totaal eens. Na de wedstrijd van gisteren begon ik me serieus af te vragen of het nog wel de moeite waard is om te gaan. Het is altijd hetzelfde, ongeacht wie de trainer is. Ofwel de wedstrijd leiden voor het grootste deel van de wedstrijd en alles weggeven in de laatste 10 minuten, ofwel zoals gisteren een vroeg doelpunt tegen en achter de feiten aan de hele wedstrijd lopen. Ik herinner me dat toen ik in 2016-18 ging, met teams die (imo) individueel van veel slechtere kwaliteit waren (op een paar namen na), maar je had nog steeds vermakelijke wedstrijden om naar te kijken.
  • Citaat
  • TigTogFlip
    Basisspeler
    1

Madueke schreef: 23 nov 2024, 13:08Egan-Riley na meerdere pogingen. Die kon er helemaal niks van
    En nu start hij elke wedstrijd voor Burnley, die 4e staan in het Championship. Het is een fundamenteel probleem bij PSV, niet bij de spelers.
  • Citaat
  • JasperPSV
    Regelmatige invaller
    1

Om even door te gaan op de verdediging, en dan voornamelijke centrale verdedigers, hieronder een kort overzicht van een aantal bekende namen die voorheen in Jong hebben gespeeld en momenteel niet meer bij PSV spelen; ofwel jongens die de jeugdopleiding hebben doorlopen, ofwel buitenlandse aankopen. Jongens als van Bruggen en de Haas etc, die werden gehaald als 'ervaren' aankopen voor Jong, heb ik niet meegenomen.

Augustine Loof - bij amateurs beland
    Suently Alberto - bij amateurs beland
    Jordy de Wijs - redelijke carriere nog met wat seizoenen in de Championship en nu Fortuna Dusseldorf
    Menno Koch - momenteel in Noorwegen, na een aantal jaar bij CSKA Sofia
    Maarten Peijenenburg - momenteel bij Eindhoven, maar al twee jaar niet gespeeld
    Gokhan Kardes - momenteel in de krochten van Turkije, vierde niveau
    Tijn Daverveld - vierde niveau Belgie
    Rico Zeegers - bij amateurs beland
    Dennis Vos - FC Emmen
    Fedde Leysen - Union SG
    Jenson Seelt - Sunderland

Buitenlandse aankopen

Hjortur Hermannsson - momenteel in de Serie B
    Thomas Deng - momenteel in Japan, wel laatst weer bij het Australisch elftal gehaald
    Maxime Soulas - momenteel bij een laagvlieger in Denemarken
    Luis Felipe - vierde niveau Portugal

Behalve dat de bovengrens een stuk hoger lijkt te liggen bij onze concurrenten (o.a. Timber, Geertruida, de Ligt), heb ik ook het idee dat de ondergrens een stuk hoger ligt. Een boel jongens die vroegtijdig zijn weggegaan of het gewoon niet hebben gered: Mirani (Heracles), Baas (Twente) Aertssen (PEC) in de Eredivisie, Struijk (Leeds), Botman (Newcastle) in het buitenland. Uiteraard zijn er ook een paar gevallen die het totaal niet hebben gered en momenteel bij de amateurs zijn beland, maar dat percentage ligt toch een stuk lager.

Werk aan de winkel voor VoH :logoo:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen JasperPSV voor dit bericht:
    Voormalig KG
    SKERLA
    Legende
    7

Van der Plas komt er weer aan, die deed het wel goed.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

De afgelopen jaren was het plan om aan de hand van een paar keer ervaren en goede talenten de jonkies aan het profvoetbal te laten wennen. Zo waren Jimenez en Nassoh het afgelopen jaar de aangewezen personen en Nassoh natuurlijk meerdere jaren achtereen.
    Daarnaast is er vaak gekozen voor een jonge, beginnende trainer die ook nog niet gepoot en gemazeld is als trainer.
    Dit maakt het natuurlijk niet makkelijk. Dit jaar was deze rol, zo leek het, weggelegd voor Abed, Uneken, Schiks en Dams. In iedere linie een meer ervaren speler, waar de anderen zich aan op kunnen trekken.

Dams was vorig seizoen een onderdeel van een bijzonder matig jaar met veel wedstrijden in de benen. Aan het begin van dit seizoen had hij al twee volledige seizoenen KKD gedraaid, in totaal 47 wedstrijden, en met 20 jaar plus zijn capaciteiten zou hij in staat moeten zijn de rest mee te nemen en te sturen van achteruit. Door omstandigheden doorgebroken in het eerste en dan blijft de al matige achterhoede achter met een gebrek aan ervaring en kwaliteit.

Wat blijft over een hongerige maar erg jonge achterhoede, waarvan de kaptein van de verdediging Kuhn is met zijn 18 jaar. Wat toch ook wat zegt over Van der Blaak.

Van der Blaak was een grote aankoop voor de jeugd en is mede door blessures terug geworpen. Heeft ondanks zijn zeer vroege debuut zich niet tot betrouwbare en stabiele verdediger ontwikkeld. Mede daardoor werd Egan-Riley onder andere overwogen en op huur aangetrokken.
    Hij staat overigens nu basis centraal bij Burnley en meespeelt om de hoogste plekken in de Championship. Waar helaas ook Sambo totaal buiten beeld is geraakt.
    Qua wedstrijden:
    Kuhn 21 wedstrijden, 18 jaar
    Van der Riet 13 wedstrijden, 18 jaar
    Dagastan 26 wedstrijden, 20 jaar. (Weinig vaste basispleklen)
    Van der Blaak, 68 wedstrijden, 19 jaar..
    Monamay, 9 wedstrijden, 18 jaar
    Bresser, 5 wedstrijden,17 jaar..

Dit betekent dat er gewoonweg geen ervaring is in het elftal door het vertrek van de stabiele Dams, vergeleken met Van der Blaak. Die wel speelminuten maakt, maar vooral zich laat gelden bij een tegentreffer ten opzichte van zijn medespelers.

Opvullingen in dit team moet je proberen te voorkomen, al kan dit niet altijd. Echter anders is het wellicht slimmer om jongere talentvolle gasten een kans te geven. Spelers als Van der Blaak en Dagasan zijn eigenlijk al gewogen en te licht bevonden. Behoren tot de meest ervaren spelers in de achterhoede.

Hier kan natuurlijk wel anders naar gekeken gaan worden. Als de trend door wordt gezet wat zich de afgelopen jaren op de andere posities heeft voorgedaan bij JPSV, dan maak ik mij geen zorgen.
  • Citaat
  • Ittot
    Internationale topspeler
    4

Van de heuvel lijkt nu de vaste linksback toch? Net als Geerts goed in de jeugd maar uiteindelijk moeite met de stap naar BVO voetbal. Geldt eigenlijk voor een hoop spelers. Dat maakt het lastig om vanuit de jeugd aan te wijzen wie er gaan doorbreken.
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7

Uneken in de basis = Luuk weer fit? Of is twee dagen rust genoeg om woensdag op de bank te zitten?

• Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

Is er al iets bekend over Ndala en Younis?
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7

Madueke schreef: 25 nov 2024, 19:27 Is er al iets bekend over Ndala en Younis?
    Vroeg ik me ook af ja.
  • Citaat
  • Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

Niks over gelezen, babadi en land er ook niet bij. Dus die zitten woensdag weer op de bank?
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen SKERLA voor dit bericht:
    Madueke
    SKERLA
    Legende
    7

Drommel keept zie ik nu pas. Tegen een Jong mag dat.
  • Citaat
  • Plaats reactie