Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Tovast
Nationale topspeler
4

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 01 jul 2024, 16:22
Grasmat schreef: 01 jul 2024, 16:16 Wat? Geen PSV 1 materiaal toch?
Ik zag er wel heil in.
Voor Telstar?
Massimo
Legende
6

Nee joh, totaal geen PSV 1 materiaal. Dat hij weg zou gaan was sowieso al wel duidelijk. Een tijdje terug werd Heerenveen nog genoemd.
Ardbeg
Legende
6

Massimo schreef: 01 jul 2024, 16:32 Nee joh, totaal geen PSV 1 materiaal. Dat hij weg zou gaan was sowieso al wel duidelijk. Een tijdje terug werd Heerenveen nog genoemd.
Ik vond het wel een mooie speler eigenlijk. Mooie techniek. Zegt ook wel wat dat PSV hem wilde behouden imho.
Juancho
Mister PSV
6
Clubvoorkeur: PSV

Jong PSV heeft/had vooral heel veel selectievulling. Prima dat daar keuzes in worden gemaakt. Tijd om weer veel meer toptalent te hebben/halen!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
6

Had zijn momenten, heeft een mooie pass in de benen, maar overall komt hij niet in de buurt van het eerste. Spelers als Tielemans en Nassoh stonden hoger aangeschreven. Hij is al wat ouder met betrekking tot de nieuwe spelers die in Jong PSV instromen en voor de stabiliteit van dat team kan je dan nog je waarde hebben, dus dat is de reden dat PSV hem wel wilde behouden.
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik zie daarin echt geen Heil, Mann.
SKERLA
Vedette
6

TigTogFlip
Regelmatige invaller
1
Seizoenkaart: Vak D
Favoriete speler: Sangare

SKERLA schreef: 02 jul 2024, 10:04
Ik kan me nauwelijks herinneren dat hij vorig seizoen speelde, en ik ben bij elke wedstrijd op de Herdgang. :tear:
Doldenaar
Bankzitter
1

SKERLA schreef: 02 jul 2024, 10:04
Op VI staat dat hij een contract op amateurbasis krijgt bij Eindhoven. Gaan we weinig meer van horen denk ik.
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

TigTogFlip schreef: 02 jul 2024, 10:23
Ik kan me nauwelijks herinneren dat hij vorig seizoen speelde, en ik ben bij elke wedstrijd op de Herdgang. :tear:
Probeer je nu iets over hem te zeggen of over je eigen geheugen?
TigTogFlip
Regelmatige invaller
1

Thijs schreef: 02 jul 2024, 10:47
TigTogFlip schreef: 02 jul 2024, 10:23
Probeer je nu iets over hem te zeggen of over je eigen geheugen?
Ja
Likes voor TigTogFlip :
Thijs
Heruone
Lid scoutingsteam
6

De club hoopt de komende periode nog altijd een aantal talenten in te lijven dat kans maakt om in de toekomst PSV 1 te halen. Met Steur en Niek Schiks zijn er talentvolle keepers beschikbaar, terwijl het nog altijd een wens is om Madi Monamay van Bayer Leverkusen over te nemen. Dit Belgische talent wordt echter ook begeerd door de Belgische topclubs en lonkte eerder naar een overstap naar een van die teams.
https://www.ed.nl/PSV/een-heel-elftal-w ... ~a377495e/
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
SKERLA
Vedette
6

Deel II van de kop klinkt als muziek in de roodwitte oren.

O. a.:
Bij PSV stroomt van onderaf veel talent in bij Jong PSV, zoals bijvoorbeeld Ayodele Thomas, Jaden de Guzman, Noah Fernandez en nog een aantal anderen.
terwijl het nog altijd een wens is om Madi Monamay van Bayer Leverkusen over te nemen. Dit Belgische talent wordt echter ook begeerd door de Belgische topclubs en lonkte eerder naar een overstap naar een van die teams.
Likes voor SKERLA (totaal 2):
StandbeeldJoenepsv
danko-lazovic
International
2
Seizoenkaart: Vak PR

Vanaf 2.55. Van Duiven geeft aan dat hij in principe ook wedstrijden in jong gaat spelen.
TigTogFlip
Regelmatige invaller
1

Heruone schreef: 02 jul 2024, 13:16
De club hoopt de komende periode nog altijd een aantal talenten in te lijven dat kans maakt om in de toekomst PSV 1 te halen. Met Steur en Niek Schiks zijn er talentvolle keepers beschikbaar, terwijl het nog altijd een wens is om Madi Monamay van Bayer Leverkusen over te nemen. Dit Belgische talent wordt echter ook begeerd door de Belgische topclubs en lonkte eerder naar een overstap naar een van die teams.
Peersman dus weg. Vraag me ook wat het plan is met Smolenaars.
Juancho
Mister PSV
6

danko-lazovic schreef: 02 jul 2024, 13:33

Vanaf 2.55. Van Duiven geeft aan dat hij in principe ook wedstrijden in jong gaat spelen.
Dan issie wat mij betreft weer terug bij af want bij PSV is hij volgens mij nog niet eens 3de keuze in de spits. Er wordt wel eens op Almere en specifiek de trainer daar gehakt want Duif speelt niet, maar Pastoor heeft Almere in het eerste jaar toch maar mooi op een hele nette 13de plek weten te krijgen. Dan heb je het gewoon hartstikke goed gedaan he. Dat Duif dan amper mee kan/speeltijd krijgt... dat zal toch ook echt wel voor een deel aan hem zelf liggen.

Dus of weer terug naar Jong PSV en wat meetrainen met PSV 1 de beste keuze is... ik vraag het me af.
Likes voor Juancho :
Menno1
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als ik dat stuk lees dan denk ik mijn god wat hebben we veel wedstrijden gespeeld met spelers waar we dus geen zak aan hebben gehad en die nu elders wellicht nog verder kunnen groeien. En ik begrijp ook wel dat het voornamelijk om de top 25% van Jong PSV gaat en dat we de rest ook opleiden voor andere clubs. Dat is niet perse slecht want er zijn genoeg spelers die bij PSV zijn vertrokken die gewoon op ED/KKD een prima loopbaan hebben.

In mijn ogen heb je een smalle selectie bij het eerste en vul je die telkens aan met Jong PSV spelers bij blessures/schorsingen. Dan heb je perspectief te bieden voor Jong PSV, kun je meer geld stoppen in de betere spelers bij het eerste omdat je een smallere selectie hebt, en kun je wellicht met Jong PSV ook een hoger niveau halen zodat je niet diep in het rechterrijtje speelt. Maarja dan moet je eigenlijk in elke linie wel spelers hebben die je door kunt schuiven en dat kost wel geld. Ik zou zeggen dat het de investering te alle tijde dik terug wordt verdiend maar van de andere kant zijn ze bij PSV ook niet gek dus wellicht valt dat wel mee.

Er moet toch meer uit Jong PSV te halen zijn zou je verwachten.
Likes voor 11 Tinus :
rudrocker
Bram
Nationale topspeler
3

Het lijkt me enorm zonde om tijd en geld te blijven investeren in jongens waar de technische staf en de trainers in de jeugdopleidingen geen kans meer in zien. Echter moeten ze natuurlijk ook niet te streng zijn hierin anders loop je jongens zoals Saibari mis.
SKERLA
Vedette
6

Bram schreef: 02 jul 2024, 14:14 Het lijkt me enorm zonde om tijd en geld te blijven investeren in jongens waar de technische staf en de trainers in de jeugdopleidingen geen kans meer in zien. Echter moeten ze natuurlijk ook niet te streng zijn hierin anders loop je jongens zoals Saibari mis.
'Garantie' op betaald voetbal is natuurlijk ook goed voor de aantrekkingskracht.
Likes voor SKERLA (totaal 2):
TigTogFlipNotoriousBIG046
Heruone
Lid scoutingsteam
6

SKERLA schreef: 02 jul 2024, 13:19Deel II van de kop klinkt als muziek in de roodwitte oren.
Ik vind het maar een enorm zwak verhaal eigenlijk. Zonder een politieke discussie ervan te willen maken, ga ik wel een politieke metafoor gebruiken. Het is alsof de vorige kabinetten zelf een wooncrisis hebben gecreëerd en nu haantje de voorste vol trots vertellen dat we dit en dat moeten veranderen. Dat we het allemaal wel even anders gaan doen en dat we het met goede moed allemaal even gaan oplossen.

Jong PSV is de afgelopen paar jaar helemaal uitgekleed. Zowel in de coaching (een duo Lucius-Boessen is niet serieus te nemen), dan wel in de selectie zelf. Veel spelers zijn vertrokken, er wordt weinig teruggehaald en de doorstroom van onderaf was nu eenmaal ook niet geweldig. Dat laatste heeft overigens 2 redenen:

1. Een aantal spelers hebben gewoon simpelweg niet het niveau. De afgelopen O18 lichtingen waren wmb dan ook wat minder.
2. De stap van de jeugdkant naar JPSV is enorm groot. Voorbeeld is een Geerts wie ik wel voldoende talent toedicht.

Het was eigenlijk wachten tot dit moment. Dat jongens als Thomas, Jager, Fernandez, etc. mogen aansluiten bij Jong is leuk, maar het gros slaat daarmee de O18 lichting over. De O18 lichting die weer een O19 lichting wordt, omdat jonge spelers juist heel veel moeite hebben met de stap naar het betaalde voetbal. Een fenomeen wat ik hierboven ook al beschreef en dus ook op JPSV van toepassing is.

Wat dat betreft is het heel simpel. PSV mag m.b.t. JPSV het "put your money where your mouth is" principe uiten.
Likes voor Heruone :
Menno1
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
6

Ik vond het ook een verhaal van niks. Toen ik de titel las, dacht ik: mooi, dat klinkt goed. Maar het is gewoon afscheid nemen van alle bagger en doorstroming van de onder 18, zonder dat er echt gesproken wordt over nieuwe talenten, behalve Monamey, waarbij er gelijk gezegd wordt dat hij waarschijnlijk naar een Belgische topclub gaat.

Dit gebeurt letterlijk elk jaar en is verre van een verschuiving van strategie, in tegendeel. Zoals Heruone zegt: laat maar eens zien hoe serieus je Jong PSV neemt en investeer er in: zet er een moderne coach neer, die zich kan spiegelen aan het type spel van Bosz, zodat doorstroming makkelijker gaat worden, en haal 3-4 echte top talenten om het algehele niveau echt omhoog te krikken.
Juancho
Mister PSV
6

Menno1 schreef: 02 jul 2024, 14:38 investeer er in: zet er een moderne coach neer, die zich kan spiegelen aan het type spel van Bosz, zodat doorstroming makkelijker gaat worden, en haal 3-4 echte top talenten om het algehele niveau echt omhoog te krikken.
Ben ook heel benieuwd wie dan de nieuwe coach van Jong PSV gaat worden. Dat moet sowieso iemand zijn in de lijn van Bosz en hoe Brands/Stewards PSV ook willen zien na Bosz. Dus eenheid in visie en ontwikkeling qua speelstijl. Maar misschien wacht men nog even tot die nieuwe HJO binnen is? Die zal vast ook en stem hebben.
SKERLA
Vedette
6

Eensch dat er, m.b.v. het jeugdpotje, wel heel wat bij mag, vooral door het gat door de overgang naar O19. Maar dat is al een tijdje bekend toch? Als Rik één target noemt, betekent dat niet dat er niet meer zijn.
Menno1
Legende
6

SKERLA schreef: 02 jul 2024, 14:53 Eensch dat er, m.b.v. het jeugdpotje, wel heel wat bij mag, vooral door het gat door de overgang naar O19. Maar dat is al een tijdje bekend toch? Als Rik één target noemt, betekent dat niet dat er niet meer zijn.
Dat weet ik wel zeker. Ze hadden Mokio in beeld, Kuni-Asare en nog wat andere spelers die echt beend staan als top talenten. Alleen tot nu toe is er dit seizoen nog niemand gekomen. Dat kan natuurlijk nog wel gebeuren en ik neem aan dat de intentie is, maar dat kwam niet naar boven in het verhaal van Elfrink. Dat was een beetje een nothing-burger.
Ittot
Internationale topspeler
3

PSV heeft gewoon teveel naast het potje gepist qua toptalenten. Ik blijf bij mijn eerdere comment dat ze daar echt kritisch naar moeten kijken.

De vorige lichting die doorschoof (dus die van Geerts, Abed, Houben en vd Heuvel) werd ook kampioen in de o18. Daar werd, ook hier destijd op het forum, echt wel wat meer van verwacht. Het blijkt gewoon een lastige stap van 018 naar Jong. Land heeft die direct goed gepakt, Simons haakt nu ook goed aan het laatste half jaar maar de rest stelt gewoon teleur.

Dit kan dus ook gebeuren met de volgende lichting die nu de stap maakt. Fernandez, Kuhn, Thomas, de Guzman staan hoog aangeschreven maar ook hier zullen er een aantal maar heel weinig gaan spelen bij Jong. Ik denk ook niet dat deze halve lichting doorschuiven nu het beste is, je kunt er beter 2 of 3 doorschuiven (de toptalenten of rouleren) en zoals al aangegeven investeren in talenten van buitenaf. Maar we hebben schijnbaar geen speler kunnen overtuigen. Het gevolg is dat je het risico loopt dat je met een selectie zit met middelmaat en spelers die te vroeg worden overgezet.

Het behouden van een Jason van Duiven lijkt me in dat opzicht ook enorm belangrijk.
Likes voor Ittot :
Eindhovenvoetbal
SKERLA
Vedette
6

Ittot schreef: 02 jul 2024, 15:35Het behouden van een Jason van Duiven lijkt me in dat opzicht ook enorm belangrijk.
Dan stel ik voor om onze Jason te behouden, die is er toch al.

Disclaimer: Van alle andere Jason van Duivens weet ik niet of ze kunnen voetballen.
Likes voor SKERLA :
OntketendeDuif

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jong PSV Algemeen