Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LaFoquita
Vaste waarde in elftal
1
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2022
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

RV1913 schreef: 24 jan 2023, 14:33
LaFoquita schreef: 24 jan 2023, 14:29

Ja, begrijpelijk. Het moet niet te snel gaan maar er moet toch ook ruimte zijn voor ontwikkeling. Dat mis ik nog wel eens bij PSV doordat wij zoals je zelf aangeeft 5 CV's hebben voordat een groot talent er aan te pas komt. Ik denk dat PSV er ook goed aan kan doen om meer te verhuren aan eredivisieclubs. Je ziet nu ook dat Sambo stappen in zijn ontwikkeling zet waardoor hij een grotere kans van slagen heeft bij PSV1. Jongens als Bakayoko, Ledezma, Oppegard en misschien ook wel Fofana zouden enorm veel baat hebben bij een seizoen lang minuten maken in de Eredivisie.
Sparta was bezig met Fofana tot hij weer geblesseerd raakte, mijn directeur zit in het bestuur van Sparta dus krijg zo nu en dan weleens wat te horen.
En Baka heeft zelf geweigerd om verhuurd te worden maar die kan zich nu in het 1e bewijzen als hij echt zon grote meneer wil zijn moet hij het nu laten zien. (viel wel aardig in dit weekend overigens)
Ja dat was ideaal geweest. Al weet ik niet hoeveel minuten hij zou maken bij Sparta, lijkt me handig om ook met 1 bepaalde club samen te werken bijvoorbeeld RKC of Fortuna Sittard. Clubs waar dit soort jongens gegarandeerd veel minuten maken.
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

Heruone schreef: 24 jan 2023, 14:38 Het nadeel van verhuren is dat je een talent uitleent en dat je vervolgens geen zicht meer op hem hebt. Of althans, je kan hem zelf niet verder ontwikkelen. Dat is iets wat bijv. met talenten die je in de eigen keuken houdt wel hebt. Neem bijvoorbeeld een Bakayoko. Bij hem kan je heel gericht nu aan de hand van videoanalyses en op maat gestelde oefenstof etc. een individueel programma opstellen om meer te trainen op het maken van diepteloopacties etc. Je kan vanuit het fysieke aspect een gepersonaliseerd programma opstellen om meer fysiek te kunnen kweken of explosiviteit etc.

Bovendien heb je dan nog het 2e vraagstuk: aan welke club verhuur je. Ik denk dat Sambo nu bij Sparta inderdaad een goede match is, ook omdat Sparta het gewoon aardig doet. Maar bijv. Bakayoko nu bij Cambuur stallen zou denk ik vrij weinig zin hebben.

Ik denk dat het voor een aantal spelers niet slecht zou zijn om nu te verhuren. Dan denk ik vooral aan Oppegard, Ledezma en Saibari. Maar ik kan zeker begrijpen dat men Saibari nog bij PSV 1 wilt houden ivm de bezetting voorin. Hoe dan ook moeten we ook wel zeggen dat Oppegard en Saibari niet per se de grootste talenten zijn.
In theorie zou dit natuurlijk nog wel kunnen toch? De wedstrijden heeft iedereen inzichtelijk en kunnen wat dat betreft prima geanalyseerd worden. Oefenstof kan bij de hurende club ook toegepast worden, voornamelijk fysiek. Speltechnisch wellicht wat lastiger.

Of zou niemand binnen PSV zich daar mee bezig houden?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ongetwijfeld wel. Maar als je het hebt over ontwikkeling, dan haal je veel meer informatie uit trainingen etc.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
CZ_Code
Meervoudig international
1
Berichten: 1385
Lid geworden op: 25 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Misschien wat gek, maar heeft iemand beelden waarin Geerts goed te bekijken is? Ik hoor allemaal mooie dingen maar ik ben zelf denk ik niet genoeg bezig met jong PSV en lager om hem te kennen. Ben wel benieuwd nu.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Heruone schreef: 24 jan 2023, 14:38 Het nadeel van verhuren is dat je een talent uitleent en dat je vervolgens geen zicht meer op hem hebt. Of althans, je kan hem zelf niet verder ontwikkelen. Dat is iets wat bijv. met talenten die je in de eigen keuken houdt wel hebt. Neem bijvoorbeeld een Bakayoko. Bij hem kan je heel gericht nu aan de hand van videoanalyses en op maat gestelde oefenstof etc. een individueel programma opstellen om meer te trainen op het maken van diepteloopacties etc. Je kan vanuit het fysieke aspect een gepersonaliseerd programma opstellen om meer fysiek te kunnen kweken of explosiviteit etc.

Bovendien heb je dan nog het 2e vraagstuk: aan welke club verhuur je. Ik denk dat Sambo nu bij Sparta inderdaad een goede match is, ook omdat Sparta het gewoon aardig doet. Maar bijv. Bakayoko nu bij Cambuur stallen zou denk ik vrij weinig zin hebben.

Ik denk dat het voor een aantal spelers niet slecht zou zijn om nu te verhuren. Dan denk ik vooral aan Oppegard, Ledezma en Saibari. Maar ik kan zeker begrijpen dat men Saibari nog bij PSV 1 wilt houden ivm de bezetting voorin. Hoe dan ook moeten we ook wel zeggen dat Oppegard en Saibari niet per se de grootste talenten zijn.
In de pyramide naar PSV 1 is de stap van Jong gewoon te groot. Verhuren aan een eredivisie-club is natuurlijk een optie, maar je hebt waarschijnlijk geen of slechts beperkte invloed op de verdere ontwikkeling en voldoende speeltijd voor de verhuurde spelers. Ik zou voorstander zijn om een heel nauw samenwerkingsverband op te zetten met een club in België. Of eigenlijk nog beter; daar een club kopen. Daar kan je hordes spelers stallen die anders te weinig uitzicht op speelminuten met hogere weerstand hebben, kan je in PSV-systeem voetballen en kan je trainerstalent stallen. Waarschijnlijk vergroot je ook je footprint en aantrekkingskracht op Belgisch talent.

Ik kan me niet voorstellen dat dit nog niet bekeken is door PSV. Natuurlijk dit kost knaken, maar ik ben ervan overtuigd dat dit een winnend model is.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Zou op dit moment altijd Oppegard en Ledezma verhuren. Die jongens hebben weinig zicht op speeltijd bij het eerste en zijn wel klaar bij Jong PSV.

Voor volgend jaar zou je misschien ook een Seelt of een Comenencia kunnen verhuren.. Mits je Seelt niet verkocht hebt uiteraard. Ik heb zelf het idee dat voor sommige spelers een andere omgeving wel goed is voor hun ontwikkeling. Deze beide spelers ( met name Comenencia) zijn best talentvol maar staan al een poosje stil in hun ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Galactico schreef: 24 jan 2023, 16:17
Heruone schreef: 24 jan 2023, 14:38 Het nadeel van verhuren is dat je een talent uitleent en dat je vervolgens geen zicht meer op hem hebt. Of althans, je kan hem zelf niet verder ontwikkelen. Dat is iets wat bijv. met talenten die je in de eigen keuken houdt wel hebt. Neem bijvoorbeeld een Bakayoko. Bij hem kan je heel gericht nu aan de hand van videoanalyses en op maat gestelde oefenstof etc. een individueel programma opstellen om meer te trainen op het maken van diepteloopacties etc. Je kan vanuit het fysieke aspect een gepersonaliseerd programma opstellen om meer fysiek te kunnen kweken of explosiviteit etc.

Bovendien heb je dan nog het 2e vraagstuk: aan welke club verhuur je. Ik denk dat Sambo nu bij Sparta inderdaad een goede match is, ook omdat Sparta het gewoon aardig doet. Maar bijv. Bakayoko nu bij Cambuur stallen zou denk ik vrij weinig zin hebben.

Ik denk dat het voor een aantal spelers niet slecht zou zijn om nu te verhuren. Dan denk ik vooral aan Oppegard, Ledezma en Saibari. Maar ik kan zeker begrijpen dat men Saibari nog bij PSV 1 wilt houden ivm de bezetting voorin. Hoe dan ook moeten we ook wel zeggen dat Oppegard en Saibari niet per se de grootste talenten zijn.
In de pyramide naar PSV 1 is de stap van Jong gewoon te groot. Verhuren aan een eredivisie-club is natuurlijk een optie, maar je hebt waarschijnlijk geen of slechts beperkte invloed op de verdere ontwikkeling en voldoende speeltijd voor de verhuurde spelers. Ik zou voorstander zijn om een heel nauw samenwerkingsverband op te zetten met een club in België. Of eigenlijk nog beter; daar een club kopen. Daar kan je hordes spelers stallen die anders te weinig uitzicht op speelminuten met hogere weerstand hebben, kan je in PSV-systeem voetballen en kan je trainerstalent stallen. Waarschijnlijk vergroot je ook je footprint en aantrekkingskracht op Belgisch talent.

Ik kan me niet voorstellen dat dit nog niet bekeken is door PSV. Natuurlijk dit kost knaken, maar ik ben ervan overtuigd dat dit een winnend model is.
Is dat zo? Zijn toch best wel wat spelers, ook bij Ajax, die via jong naar het 1e doorstromen. Ik denk niet per se dat de stap te groot is. Hij is anderzijds ook niet makkelijk. Ik denk dat de echt grote talenten sowieso wel doorstromen. En ik denk dat je vooral ook moet oppassen voor een traject waarin een speler te lang bij jong blijft en te weinig perspectief heeft bij PSV 1. Zoals met Ledezma nu.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou serieus overwegen om Comenencia te verhuren. Echt een toptalent, maar heb het gevoel dat het als verdediger moeilijker is om door te breken als een aanvaller. Niet voor niets was hij aanvoerder van oranje o18 en zat hij in de top 50 grootste talenten van de wereld van zijn leeftijdscategorie.

Wat speelminuten op ED niveau gaat hem goed. Dan kan hij fouten maken en leren.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Jesse Giebels naar Fc Eindhoven.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Irritant dat de wedstrijd tegen WII vanavond niet wordt uitgezonden, had ik wel leuk gevonden. Denk dat Saibari, Fofana, Ledezma, Bakayoko etc wel mee zullen doen. Naast de talentvolle jongens als Babadi, vDuiven en vd Blaak leuk om naar te kijken.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Jansen voor Leysen en Tielemans voor een talentvolle middenvelder en je hebt nog echt een belofte-elftal. En Saibari 'voor de ervaring'.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Oprollen die Tilburgers.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Toch ergens wel sneu dat een Van Duiven ondanks goede prestaties weer plaatst moet maken voor een speler van het eerste die ritme komt opdoen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 30 jan 2023, 19:16 Toch ergens wel sneu dat een Van Duiven ondanks goede prestaties weer plaatst moet maken voor een speler van het eerste die ritme komt opdoen.
Fofana is toch degene die Van Duiven op de bank houdt?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

kastoekast schreef: 30 jan 2023, 19:13
Rik leest de opstelling weer verkeerd, wat onnozel is dat toch zeg. Elke keer weer.

Saibari staat linksbuiten, Babadi op het middenveld.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA schreef: 30 jan 2023, 19:35 Saibari staat linksbuiten, Babadi op het middenveld.
Zou andersom niet logischer zijn?
Babadi is toch een buitenspeler? En Saibari een middenvelder die ook als buitenspeler kan spelen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ren Höek schreef: 30 jan 2023, 19:40
SKERLA schreef: 30 jan 2023, 19:35 Saibari staat linksbuiten, Babadi op het middenveld.
Zou andersom niet logischer zijn?
Babadi is toch een buitenspeler? En Saibari een middenvelder die ook als buitenspeler kan spelen.
Wellicht wel, maar PSV geeft het zo op, maar dat begrijpt Rik nooit.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ren Höek schreef: 30 jan 2023, 19:40
SKERLA schreef: 30 jan 2023, 19:35 Saibari staat linksbuiten, Babadi op het middenveld.
Zou andersom niet logischer zijn?
Babadi is toch een buitenspeler? En Saibari een middenvelder die ook als buitenspeler kan spelen.
Volgens mij geld dat laatste voor allebei maar andersom is inderdaad logischer. Zo zal het in de praktijk ook wel zijn.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ren Höek schreef: 30 jan 2023, 19:40
SKERLA schreef: 30 jan 2023, 19:35 Saibari staat linksbuiten, Babadi op het middenveld.
Zou andersom niet logischer zijn?
Babadi is toch een buitenspeler? En Saibari een middenvelder die ook als buitenspeler kan spelen.
Babadi is ook een 10 eigenlijk toch? Volgens mij zijn het beide middenvelders die ook aan de buitenkant kunnen spelen.
Dan zou ik voor het grootste talent eerst zijn beste positie kiezen om te ontwikkelen.
Welke positie dat is mag Ramzi kiezen, maar Babadi ontwikkelen is nu belangrijker, voor Saibari is speeltijd goed genoeg.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Babadi staat gewoon linksbuiten.

Snap trouwens wel dat een Willem II niet heel blij is met het op maandag spelen tegen Jong. Staat toch een aardig team met ook jongens die bij 1 zitten. Logisch verder dat het gebeurd hoor en ook goed voor het NL voetbal, maar het riekt toch wel een beetje naar competitievervalsing.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Niet te zien? Wat een kutzender.
#FreeGeneratie4
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Leuke opstelling, maar dus niet te zien?
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Tovast schreef: 30 jan 2023, 19:44 Babadi staat gewoon linksbuiten.

De wedstrijd begint toch pas om acht uur?
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Thijs schreef: 30 jan 2023, 19:47 Leuke opstelling, maar dus niet te zien?
ESPN gaat voor de koploper, Zwolle. Al denk ik dat er veel meer kijkers zouden zijn voor Jong PSV gezien onze supportersschare en die van de kruiken.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

SKERLA schreef: 30 jan 2023, 19:47
Tovast schreef: 30 jan 2023, 19:44 Babadi staat gewoon linksbuiten.

De wedstrijd begint toch pas om acht uur?
Dus?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jong PSV Algemeen