Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mpk276 schreef: 12 jul 2021, 19:01Dat er in iedere groep een stijging heeft plaatsgevonden is verder niet zo gek(het waren niet alleen de 18jarigen die ineens op pad gingen 😁)
Mee eens maar het gaat niet alleen om dat stappen he. Die jongeren kwamen in de dagen erna, ertussen en nog nog steeds continu in contact met oudere groepen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mpk276
Talent
4
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jul 2019

VeresRivne schreef: 12 jul 2021, 19:05 Ze hadden die jongeren veel meer moeten wijzen op de gevolgen van long covid, daar heb ik vanuit de officiele kanalen veel te weinig aandacht voor gezien. Denk dat hun risicogedrag misschien ook voor een deeltje anders had kunnen zijn.
PVFS (Post Viral Fatigue Syndrome) bestaat al even hoor en is niet COVID-exclusief. Ik had liever gehad dat men in de afgelopen 1,5 jaar meer aandacht had gehad hoe je beter zorg draagt voor je lichaam en afweer. Nu valt het snel in de categorie “Dat weet iedereen toch wel?” maar weten en toepassen/doen vallen helaas niet in hetzelfde straatje.

De meesten hebben niet per sé een beter afweer gekregen in de afgelopen 18 maanden. Als we mensen toch iets bij gaan brengen, lijkt dat mij een vrij evidente toevoeging 😁
mpk276
Talent
4
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jul 2019

ziege maar ook zagge schreef: 12 jul 2021, 19:10
mpk276 schreef: 12 jul 2021, 19:01Dat er in iedere groep een stijging heeft plaatsgevonden is verder niet zo gek(het waren niet alleen de 18jarigen die ineens op pad gingen 😁)
Mee eens maar het gaat niet alleen om dat stappen he. Die jongeren kwamen in de dagen erna, ertussen en nog nog steeds continu in contact met oudere groepen.
Uiteraard is dat een aandachtspuntje, al hoop ik dat tussen de euforie door de jongeren nog wel een grijze cel over hadden en bedachten om na een positieve uitslag afstand te nemen van de risicogroepen. Voor de rest alle vertrouwen in de wetenschap en de geboden bescherming dat het biedt aan degenen in de risicogroepen, in welke mate dan ook.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6145183/c ... zaken.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Ah...dus een gezin met 2 kinderen waarvan de ouders wel volledig zijn gevaccineerd maar de kinderen dus niet daarvan moeten de kinderen dus om de 2 dagen getest worden om een restaurant binnen te gaan?
Lekkere vakantie dan..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Gewoon afhaalpizza opeten bij de tent, dan heb je nergens last van :nerd:

Kinderen vinden cafés en restaurants toch niks aan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Frankrijk dat als eerste vaccineren verplicht gaat stellen... Hele forse ingreep....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Laat de rellen maar starten. Lijkt me ook in strijd met mensenrechten of niet?
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

ShovingNE2 schreef: 12 jul 2021, 22:31 Frankrijk dat als eerste vaccineren verplicht gaat stellen... Hele forse ingreep....
Niet voor de gehele bevolking hé, enkel de mensen die met kwetsbaren werken. Ben trouwens ook niet per se fan van zo'n idee
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

In de paar commentaren die ik heb gezien is dot het begin.

Je komt ook winkelcentra, horeca en openbare gebouwen niet meer in zonder gevaccineerd te zijn....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Schandalig is het werkelijk gewoon.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Daar gaan we dan..
#simplythebest
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Geen probleem toch? Toen ik het vorige week ofzo aanbracht dat het hier al zo was in bepaalde beroepsgroepen, was er niets mis mee volgens iedereen?
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik weet dat het een extreem standpunt is, maar ik ben persoonlijk niet tegen verplichte vaccinatie. Zeker niet als dit ons vooruit helpt.

Maar ik begrijp goed als anderen dit te ver vinden gaan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 13 jul 2021, 00:57 Geen probleem toch? Toen ik het vorige week ofzo aanbracht dat het hier al zo was in bepaalde beroepsgroepen, was er niets mis mee volgens iedereen?
Zeker voor ziekenhuispersoneel lijkt me dit prima. En zo zijn er nog wat beroepsgroepen te bedenken.

Dat je niet het het OV in kan of naar winkelcentra en openbare gebouwen zonder vaccinatie... Dat is een hele forse ingreep. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken in Frankrijk.

Maar wat ik zei: als we van lockdown naar lockdown gaan omdat een groep zich niet wil laten vaccineren dan heb ik er steeds meer begrip voor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het zou natuurlijk raar zijn als het, zogenaamd door ons zo gewaardeerde, ziekenhuispersoneel geen keuze heeft en alle andere beroepsgroepen wel. Lijkt me niet dat je dat zo kunt maken, toch?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Er is geen geen sprake van een verplichting bij horeca en winkels, want een test volstaat ook. Zolang die mogelijkheid blijft bestaan ben ik er niet op tegen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Griekenland gaat ook vaccinatie verplicht stellen voor restaurants en café's (binnen, op het terras hoeft het niet). Ik ben er eerlijk gezegd niet op tegen.

https://www.ad.nl/buitenland/griekenlan ... ~aa620425/
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Je zal wat mij betreft altijd de mogelijkheid moeten hebben om met een test binnen te geraken.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

deninho32 schreef: 13 jul 2021, 08:21 Je zal wat mij betreft altijd de mogelijkheid moeten hebben om met een test binnen te geraken.
Pas als het 100 % waterdicht is wat mij betreft.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

deninho32 schreef: 13 jul 2021, 08:21 Je zal wat mij betreft altijd de mogelijkheid moeten hebben om met een test binnen te geraken.
Zolang er teveel fraude mogelijk is omdat vele stamkroegen de vaste gasten echt wel binnen laten zonder test moet je dat heroverwegen. Het is veel te fraude gevoelig.

Maar ik heb er ook bedenkingen bij. Erg lastig dit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ShovingNE2 schreef: 13 jul 2021, 09:18
deninho32 schreef: 13 jul 2021, 08:21 Je zal wat mij betreft altijd de mogelijkheid moeten hebben om met een test binnen te geraken.
Zolang er teveel fraude mogelijk is omdat vele stamkroegen de vaste gasten echt wel binnen laten zonder test moet je dat heroverwegen. Het is veel te fraude gevoelig.

Maar ik heb er ook bedenkingen bij. Erg lastig dit.
Vaccinatiebewijs is net zo fraudegevoelig lijkt me.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

En een vaccinatie is ook niet waterdicht, net zoals een test. Wel iets waterdichter, maar toch.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te laten vaccineren mogen we wat mij betreft ook hier met zoiets gaan werken. Heb daar niet zoveel tegen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja wellicht wel inderdaad. Erg lastig dit.

Maar goed: zolang ziekenhuiscijfers laag blijven dan valt het mee. Al onderschatten sommigen nog wel de gevolgen van long covid denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 13 jul 2021, 09:57 Ja wellicht wel inderdaad. Erg lastig dit.

Maar goed: zolang ziekenhuiscijfers laag blijven dan valt het mee. Al onderschatten sommigen nog wel de gevolgen van long covid denk ik.
Ik denk eerder andersom. Eigenlijk elke ziekte met vage klachten, en zonder daadwerkelijke fysieke aanwijzingen, wordt nogal eens gebruikt door zogeheten malingerers. Mensen die de ziekte faken om er op wat voor manier dan ook profijt uit te halen.

Covid-19