Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Toch knap dat die Chinezen het virus zo buiten kunnen houden ook...
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Met dat volk moeten we nog gaan afrekenen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik dacht altijd dat het 'volk' gedeelte van Volksrepubliek een poging tot humor was ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Slechte poging dan. 👀
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

ShovingNE2 schreef: 11 jul 2021, 21:57 Met dat volk moeten we nog gaan afrekenen
Jij vocht vroeger op de basisschool al liefst in je eentje tegen de rest van de klas?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Josef Dettelbacher schreef: 11 jul 2021, 17:14 En dan te bedenken dat dit ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen is met één besmetting van dier op mens. Daar doen we nu natuurlijk niets meer aan, maar als ik daar soms bij stil sta dan kan ik dat nauwelijks bevatten.
En dan te bedenken dat dit ongeveer anderhalf jaar geleden mogelijk is begonnen in een Chinees laboratorium waar ze niet al te goed met de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen omgingen voor het soort experimenten die ze uitvoerden. Daar doen we nu natuurlijk niets meer aan, maar als ik daar soms bij stil sta dan kan ik dat nauwelijks bevatten.

Dat is nog altijd een net zo waarschijnlijk scenario als het rechtstreekse dier-op-mens wat inderdaad ook nauwelijks te bevatten is. <edit>
Laatst gewijzigd door loginnaam op 11 jul 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mwa, coronavirusbesmettingen vanuit o.a. vleermuizen op mensen zijn toch totaal niet ongebruikelijk dacht ik. Blijft daarmee het meest logische pad. Het lullige is dat dat verhaal over dat te lage veiligheidsniveau in dat lab wat je terecht aanhaalt, ook inhoudt dat er geen dagelijkse bloedmonsters afgenomen zijn... die zouden bewijs voor dat scenario kunnen vormen. Maar ja dat maakt het dus ook een onbewijsbaar scenario, wat ook een kenmerk is van de betere complottheorie ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Ik vind "dier-op-mens" geraffineerd en -bijna- ongemerkt veranderen in "mens-op-dier" anders ook behoorlijk dubieus. :)
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Balinho schreef: 11 jul 2021, 23:11 Ik vind "dier-op-mens" geraffineerd en -bijna- ongemerkt veranderen in "mens-op-dier" anders ook behoorlijk dubieus. :)
Oeps... :)
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ziege maar ook zagge schreef: 11 jul 2021, 23:00 Mwa, coronavirusbesmettingen vanuit o.a. vleermuizen op mensen zijn toch totaal niet ongebruikelijk dacht ik. Blijft daarmee het meest logische pad. Het lullige is dat dat verhaal over dat te lage veiligheidsniveau in dat lab wat je terecht aanhaalt, ook inhoudt dat er geen dagelijkse bloedmonsters afgenomen zijn... die zouden bewijs voor dat scenario kunnen vormen. Maar ja dat maakt het dus ook een onbewijsbaar scenario, wat ook een kenmerk is van de betere complottheorie ;)
Het gaat er m.i. niet zo zeer om of het bewezen kan worden, of niet, en of het nu uiteindelijk uit dat lab is gekomen of niet. Het is belangrijker dat er internationale maatregelen worden genomen die zo'n scenario in de toekomst in welk land dan ook zo goed als kunnen uitsluiten.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Alleen dat scenario of alle scenario’s? In dat laatste geval gaan er heel wat mensen ontevreden zijn aangezien het een radicale verandering in onze manier van leven zou betekenen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Het scenario dat zo'n wereldontwrichtend virus uit een lab kan ontsnappen. De dier-op-mens gevallen zijn al vervelend genoeg, dan moet er geen risico bestaan dat uit een lab mogelijk ook iets vervelends komt.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ok. Vind ik een wonderlijke gedachte omdat je dan slechts één van meerdere scenario’s met misschien nu al de kleinste kans eruit pikt, terwijl er op veel andere gebieden veranderingen kunnen plaatsvinden die vergelijkbare ontwrichting kunnen voorkomen, maar wellicht wat oncomfortabeler (of confronterender?) zijn. Afijn, voer voor discussie, maar daar is het te laat voor en er zijn pingels te bekijken.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 12 jul 2021, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

loginnaam schreef: 11 jul 2021, 23:39 Het scenario dat zo'n wereldontwrichtend virus uit een lab kan ontsnappen. De dier-op-mens gevallen zijn al vervelend genoeg, dan moet er geen risico bestaan dat uit een lab mogelijk ook iets vervelends komt.
En jij denkt dat er nu nog geen maatregelen zijn in dat soort labs, om uitbraken te voorkomen?
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Interessant om te zien wat ze beslissen vandaag in de UK.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... entnewsntp
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Brael schreef: 12 jul 2021, 09:14
loginnaam schreef: 11 jul 2021, 23:39 Het scenario dat zo'n wereldontwrichtend virus uit een lab kan ontsnappen. De dier-op-mens gevallen zijn al vervelend genoeg, dan moet er geen risico bestaan dat uit een lab mogelijk ook iets vervelends komt.
En jij denkt dat er nu nog geen maatregelen zijn in dat soort labs, om uitbraken te voorkomen?
Niet overal voldoende. Maak er maar een wereldwijd verdrag van en zet evt. een organisatie op die hierop kan toezien.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

In theorie is dat leuk.

Maar in de praktijk gaat dat in landen als China bar weinig opleveren, vermoed ik. Als we niet eens kunnen voorkomen dat ze in China hele bevolkingsgroepen discrimineren vanuit de overheid, denk je dat we dan wel controle krijgen over dergelijke laboratoria?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Daar zal dus iig een verdrag voor nodig zijn en er zal een organisatie vergelijkbaar met het OPCW (Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons) voor nodig zijn om het na te leven, met de nodige sancties wanneer zij hun werk niet kunnen doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Was het niet zo dat de lab theorie ook in zou houden dat men in Wuhan dat virus expres gemanipuleerd zou hebben om het alsnog kenmerken te geven die diezelfde lab theorie onwaarschijnlijk zouden maken? Als er sprake is van een dergelijk level van fraude met medewerking van een (pseudo) dictatuur dan is dat iets waar je m.i. nooit wat tegen uit zult richten.

Desalniettemin blijven inspanningen in die richting natuurlijk zinvol maar de huidige situatie waarbij China bijv. door delen van de Amerikaanse politiek als verdachte wordt neergezet brengt partijen niet erg veel dichter bij elkaar om zoiets te realiseren. In het verleden hebben de VS en China juist veel samengewerkt op gebied van (management van) viruslabs (zie bijv. m.b.t. influenza), kan me voorstellen dat dat soort samenwerking (ook door de verdere politieke problemen tussen China en de rest vd wereld) op 't moment niet optimaal is.


De andere kant van het probleem zou je kunnen zien als onderdeel van zaken als inperking van de leefomgeving van dieren, exploitatie (bio industrie), monocultuur enz., vraag me af wat we op dat vlak kunnen uitrichten... ik geloof dat het aantal epidemiën / pandemiën wat hierdoor veroorzaakt wordt de laatste decennia flink gegroeid is en die ziektes lijken ook vaker voor de mens gevaarlijk. Periodieke ruimingen van miljoenen beesten zijn intussen doodnormaal. De engelse Zoönose wiki geeft wel een aardige indruk: https://en.wikipedia.org/wiki/Zoonosis
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Als je beoordeelt dat de labs in China niet veilig genoeg zijn (of als je merkt dat er bewust informatie wordt achtergehouden vanuit die labs), dan is er wat mij betreft maar één conclusie mogelijk: al het verkeer van en naar dat land aan banden leggen.

Een enorm rigoureus besluit, en onze innige band met China op economisch vlak maakt zoiets zeker niet makkelijker.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/politiek/6145085/rutt ... ingen.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

We dalen weer, gooi de kroegen maar weer open!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Over die labtheorie: ik ben er stellig van overtuigd dat áls dit in een lab gefabriceerd is (wat op zich goed kan), én dit moedwillig is losgelaten op mensen, dit niet rondom Wuhan zelf zou zijn gebeurd. Dat is simpelweg too obvious, en vanuit Chinees perspectief ook niet logisch.

Ik zie ze dat dan eerder in het buitenland doen, bijvoorbeeld in Vietnam, Laos, Taiwan, of een ander omringend land, in Afrika ver weg van de bron, en als het écht niet elders kan, dan in eigen land bij een bevolkingsgroep waar ze een hekel aan hebben zoals de Oeigoeren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Altijd lastig, die maandag en dinsdagdips... woensdag worden de cijfers pas weer echt interessant. Maar als de stijging doorgegaan is met dezelfde snelheid als vorige week zou je wellicht toch iets meer dan dit verwachten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gestelnaar schreef: 12 jul 2021, 15:32 We dalen weer, gooi de kroegen maar weer open!
Mensen hebben er met de vakantie in aantocht, en het risico op beperkingen, belang bij om zichzelf niet te laten testen. Ik ben vooralsnog argwanend..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Covid-19