Ergernissen

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Ricardo Zamora
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times

Bericht door Ricardo Zamora » 03 mei 2019, 11:26

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hah, de ergernissen van buren in de sociale huurmarkt komt me maar al te bekend voor. Muziek (en dan vreselijke Frans Bauer muziek) tot in de vroege nachtelijke uurtjes. Vreselijk als ik en mijn partner om half 7 (werken allebei in de zorg) er vroeg uit moesten. Totaal geen zelfreflectie en inlevingsvermogen dat anderen in het appartement daar last van kunnen hebben.

Ik ben blij dat ik nu een koophuis heb (gelukkig net voor de verhitte woningmarkt fase gekocht) en dit soort perikelen niet meer hoef mee te maken.

Anderzijds was ik destijds wel voorbereid dat dit kan gebeuren bij sociale huur. Mensen die aan de onderkant van de samenleving bivakkeren moeten wel sociaal huren. En laat dat nu net de groep die ernstig onder druk wordt gezet door het beleid van de VVD kabinetten. Ik heb ooit goede gesprekken gevoerd met iemand van de woningbouw, die aangaf dat deze groep vaak vanuit wanhoop (maar ook onvermogen uiteraard) de hoge druk van de samenleving moeilijk aankan. Wat leidde tot meer agressieve incidenten of onverdraagzaamheid dan dat zij in de jaren 70, 80 en 90 gewend waren.

In het appartementenblok naast ons was trouwen driekwart van het blok Pools die zich lazarus dronken in de nachtelijke uren en hoop kabaal maakten. Relativerend gezien waren we dan slechter af, dus we hebben daar ook mooie tijden gekend.

Ricardo Zamora
Regelmatige invaller

Bericht door Ricardo Zamora » 03 mei 2019, 11:32

Waar ik trouwens ook een hekel heb zijn ouders van (jonge) kinderen die standaard partij trekken voor hun eigen kinderen, ook al zijn zij de aanstichters van vervelend of agressief gedrag.

Ook ouders die van allerlei eisen pakketten hebben bij leraren op scholen lijken me strontvervelend.

Ik snap wel dat het logisch is in deze prestatiemaatschappij dat je graag wil zien dat je kind ver komt of een heilige is, maar een beetje realisme en zelfreflectie kan helpen uiteraard.

Ook komt me de strot uit dat vaak wordt benadrukt dat we vooral (en juist die kinderen) voor ons zelf moeten opkomen. Assertiviteit kan zeker prima zijn, maar wat wel belangrijk is dat we buiten de muren van het (ouderlijk) huis leren dat de maatschappij, je voetbaltrainer of docent grenzen stellen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1206 times
Been thanked: 911 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 mei 2019, 12:21

Ricardo Zamora schreef:Ik ben blij dat ik nu een koophuis heb (gelukkig net voor de verhitte woningmarkt fase gekocht) en dit soort perikelen niet meer hoef mee te maken.
Koophuis is niet per sé de oplossing he, ik ken ook huizenbezitters wiens op het eerste gezicht super aardige buren zich na een paar maanden ontpopten tot griezelige neuroten die ze dag in, dag uit het leven zuur maken. Ben je nog verder van huis (uitsluitend spreekwoordelijk, dat wel) want je huis verkopen - vaak met verlies kort na aankoop - is toch een nog wat zwaardere dobber dan je huur opzeggen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2140 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 03 mei 2019, 13:04

ziege maar ook zagge schreef:
Ricardo Zamora schreef:Ik ben blij dat ik nu een koophuis heb (gelukkig net voor de verhitte woningmarkt fase gekocht) en dit soort perikelen niet meer hoef mee te maken.
Koophuis is niet per sé de oplossing he, ik ken ook huizenbezitters wiens op het eerste gezicht super aardige buren zich na een paar maanden ontpopten tot griezelige neuroten die ze dag in, dag uit het leven zuur maken. Ben je nog verder van huis (uitsluitend spreekwoordelijk, dat wel) want je huis verkopen - vaak met verlies kort na aankoop - is toch een nog wat zwaardere dobber dan je huur opzeggen.
Plus als je huurt ben je van kop tot kont beschermd door de wet. Wij huren eigenlijk ook scheef moet ik bekennen. We zouden kunnen kopen, maar dan wordt het een stuk duurder. We willen ook niet in een vindex wijk in de stad terecht komen. Nu huren we nabij het centrum van Breda. Dit is overigens ook een dure stad geworden. Een beetje koophuis op een beetje leuke locatie zit je al snel aan de 240.000 Euro.

Aan de ene kant snap ik dat wel. Het is hier gewoon de mooiste stad van het zuiden (op Den Bosch na dan :D )
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Ricardo Zamora
Regelmatige invaller

Bericht door Ricardo Zamora » 03 mei 2019, 15:49

ziege maar ook zagge schreef:
Koophuis is niet per sé de oplossing he, ik ken ook huizenbezitters wiens op het eerste gezicht super aardige buren zich na een paar maanden ontpopten tot griezelige neuroten die ze dag in, dag uit het leven zuur maken. Ben je nog verder van huis (uitsluitendspreekwoordelijk, dat wel) want je huis verkopen - vaak met verlies kort na aankoop - is toch een nog wat zwaardere dobber dan je huur opzeggen.
Ik denk dat ik je daar gelijk in moet geven. Alhoewel het niet mijn volledige intentie was in dat bericht om een koophuis als de oplossing te presenteren. Voor mij is deze keuze heel goed uitgevallen. Dat het zeker niet uitgesloten is dat dergelijke figuren je ook als huizenbezitter kan treffen is inderdaad waar. Ook lijkt me ook treffend wat JB zegt dat je als huurder wettelijk bent beschermd gezien de kwetsbare positie tegenover een verhuurder. En als het dan tegenzit en je het huis verkoopt veel grotere gevolgen hebt als huizenbezitter.

Overigens verwacht ik bij jouw concept 'griezelige neuroten' dat de kans dat zij een neurotische persoonlijkheidsstructuur hebben dan wel wat kleiner :wink:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1037 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 03 mei 2019, 16:09

In mijn situatie ben ik na mijn studie en wat langere tijd in het buitenland begonnen in een sociale huurflat. Ik had weinig keuzeruimte: ik stond niet lang ingeschreven, en mijn vrouw kwam uit het buitenland, dus langer wachten betekende ook uitstel van samenwonen. Ik had bij wijze van spreken al geluk dat er in korte tijd vijf nieuwbouwflats uit de grond werden gestampt helemaal aan de rand van de stad. Kopen kon niet met mijn toenmalige startsalaris en ambitieuze studieschuld. In 2013 waren de regels allemaal nog redelijk soepel in de sociale huur, dus er was geen inkomensgrens. We begonnen dus op een uitzondering na met allemaal nette vrijgezellen en gezinnen, die de flat voornamelijk gebruikten als tussenstap naar een koopwoning. Er was dus redelijk veel verloop, en nu na 6 jaar woont er denk ik nog maar 10% van de eerste groep. Toen de inkomensgrens werd ingevoerd, kwam er voor elke oude bewoner een stuk mindere bewoner terug. Echt zonder uitzondering.

Gelukkig is onze situatie nu zo veranderd (salaris in 6 jaar tijd verdubbeld, vrouw een part time baan, en een behoorlijk bedrag van de studieschuld is afbetaald), dat kopen een hele realistische optie is geworden. Nu mijn oudste dochter 3 is geworden, en de basisschool in zicht komt, móeten we hier gewoon weg. En ja, de huizenprijzen zijn flink gestegen, maar wij zijn redelijk simpele mensen die meer dan tevreden zijn met een rijwoning in een nette wijk. Een garage hebben we bijvoorbeeld niet nodig. Tel daarbij op dat je voor 20 jaar een rentepercentage tussen de 2.2 en 2.4% kunt krijgen, en de overdrachtsbelasting geen 6 maar 2% is, dan wordt er dus ook behoorlijk wat gecompenseerd. En als je een lineaire of annuitaire hypotheek afsluit en er minimaal 5 jaar blijft wonen, moet het best extreem lopen om nog met restschuld (iets anders dan verlies!) te moeten verkopen. Wij gaan in ieder geval niet meer betalen dan de marktwaarde van een huis.

In ons geval hebben we een paar duizend euro van de vraagprijs gekregen, maar is het nog wachten wat de taxateur het daadwerkelijk waard vindt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 mei 2019, 16:49

Het scheelt dan ook dat wij geen kinderen hebben. Nouja, zij wel dan, maar die is al op kamers en alles. Scheelt een hoop gedoe :D

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 mei 2019, 13:19

Nou, het hek is van de dam hoor... Baudet iedere dag in het nieuws met nog meer idiotie - natuurlijk allemaal niet zo bedoeld, net zoals Geert Wilders het nooit zo bedoelde... Echt een verrijking weer voor de vaderlandse politiek!

Wat moet dat joch op dat podium?

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 245 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 21 mei 2019, 13:29

het woord 'pivot'
"If triangles had a god, they would give him three sides."

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 mei 2019, 23:34

Vandaag was er weer eentje die 10 km onder de maximum snelheid aan het rijden was. Zag de stoet auto's achter m niet. Toen ie na 5 minuten door een slak met een rollator en ernstig overgewicht al hoestend van zware astma werd ingehaald sloeg ie eindelijk af.. :x

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 mei 2019, 09:51

Vergeten z'n koppeling in te trappen natuurlijk :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 jun 2019, 11:02

Een enorme kater vandaag. Manman :wall:

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 370 times
Been thanked: 704 times

Bericht door PCGC » 02 jun 2019, 11:02

Juancho is weer terug.....
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 jun 2019, 11:03

Daarom heb ik geen kater overigens :D

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 19 jun 2019, 14:01

Op aanraden van een leerling van me Fleetwood Mac op youtube gezien tijdens hun Pinkpop optreden. Daar is helemaal niets meer van over. Hebben hun gitarist (en muzikaal genie) Lindsey Buckingham ontslagen. Zeg maar alsof Van Halen zonder Eddie van Halen zou gaan touren. Of ACDC zonder Agnus.

Soms is het beter om te stoppen. Hoewel dit gewoon een cashgrab tour is. Beide dames zingen ook niet zo zuiver meer als vroeger. Jammer dat de status die ze toch wel hadden hiermee teniet wordt gedaan...

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 aug 2019, 20:50

Zorgtoeslag. Het enige wat ervoor nodig is, is je verzamelinkomen en je vermogen (en die van je evt. toeslagpartner). Dat is allemaal informatie die de Belastingdienst heeft, zij kunnen dus netjes automatisch tegelijk met je aanslag je zorgtoeslag overmaken als je daar recht op hebt.

Maar dat doen ze niet, je moet het zelf aanvragen via een ergerlijk digid doolhof en: met maximaal slechts 9 maanden terugwerkende kracht - terwijl de BD jou andersom vijf jaar later nog naheffingsaanslagen op kan leggen, de fuckers. Kom ik pas tot de conclusie dat mijn hoogbejaarde ouders al die tijd geen toeslag aangevraagd hadden, kunnen ze dus mooi fluiten naar die centen.

Het doet me een beetje denken aan die vermogensrendementsheffing die de Hoge Raad onlangs van tafel geveegd heeft: die is veel te hoog, je kunt nl. vrijwel geen rente meer krijgen over spaargeld. Weten we met z'n allen al jaren maar de regering had en heeft daar gewoon schijt aan. Die Urgenda rechtszaak, ook zoiets. Die klokkenluider bij de Belastingdienst. Fatsoenlijk beleid moeten we tegenwoordig steeds vaker via de rechter afdwingen. Waar is het mis gegaan? Waarom lijken regeringen steeds minder respect te hebben voor de belangen van de burger?

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 207 times

Bericht door Chucky » 28 aug 2019, 20:52

Mensen die hardop in zichzelf praten op kantoor.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1037 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 aug 2019, 20:58

Chucky schreef:
28 aug 2019, 20:52
Mensen op kantoor die de vraag "kan het misschien straks?" pareren met "het is maar een korte vraag", en vervolgens je gewoon volledig uit je concentratie halen.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 422 times
Been thanked: 948 times

Bericht door Ardbeg » 28 aug 2019, 21:20

Mensen die meer bezig zijn met wachten op hun beurt om te praten ipv de informatie op te nemen en je ook nog onderbreken.

Instant 0 naar 100 ergernis.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 370 times
Been thanked: 704 times

Bericht door PCGC » 28 aug 2019, 23:08

Josef Dettelbacher schreef:
28 aug 2019, 20:58
Chucky schreef:
28 aug 2019, 20:52
Mensen op kantoor die de vraag "kan het misschien straks?" pareren met "het is maar een korte vraag", en vervolgens je gewoon volledig uit je concentratie halen.
Oortjes in doet wonderen!
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 516 times
Been thanked: 1012 times

Bericht door deninho32 » 28 aug 2019, 23:12

Ouders die tegen hun kinderen met een hoog stemmetje praten..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

NESTA

Bericht door NESTA » 28 aug 2019, 23:13

Ajax.

Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 74 times
Been thanked: 69 times

Bericht door Rudie-10 » 28 aug 2019, 23:15

Ajax luisteren op de radio, ongelofelijk wat een opzichtig Ajax gepijperij.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1449 times
Been thanked: 476 times

Bericht door StratumZuid » 28 aug 2019, 23:19

Hazentanden
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 aug 2019, 23:26

Verkeer, en vooral appende fietsers, mensen die geen richting aangeven, rechtse inhalers, slaapkoppen die vooraan staan bij een verkeerslicht en bij groen lekker blijven staan, mensen die inhalen en voor je gaan rijden en de volgende straat inmoeten waardoor je op de rem moet terwijl je zelf rechtdoor moet.

Lesautos met beginners, lesautos die aan het straatje keren zijn, brom of scooterfietsen die denken dat ze in een tank rijden en es lekker afsnijden. Bestelbusjes die rustig m midden op de weg stilzetten om ff een pakketje te doen..

Zo, ik ben ff leeg..

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1254 times
Been thanked: 2103 times

Bericht door Maikel_91 » 28 aug 2019, 23:37

J.B. schreef:
28 aug 2019, 23:26
Verkeer, en vooral appende fietsers, mensen die geen richting aangeven, rechtse inhalers, slaapkoppen die vooraan staan bij een verkeerslicht en bij groen lekker blijven staan, mensen die inhalen en voor je gaan rijden en de volgende straat inmoeten waardoor je op de rem moet terwijl je zelf rechtdoor moet.

Lesautos met beginners, lesautos die aan het straatje keren zijn, brom of scooterfietsen die denken dat ze in een tank rijden en es lekker afsnijden. Bestelbusjes die rustig m midden op de weg stilzetten om ff een pakketje te doen..

Zo, ik ben ff leeg..
Mensen die op de linkerrijbaan 110 gaan rijden... :x

Gesloten