Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ze zijn daar in Rotterdam wel goed in het opstellen van contracten met discutabele clausules.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1713
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als er 'behalen Europees voetbal' in zijn contract staat zal Dick wel gelijk krijgen, als er 'behalen CL of EL' staat niet.

Maar sowieso een raar verhaal, toen Advocaat vorig jaar zomer zijn nieuwe contract tekende was het toch al lang en breed bekend dat de Conference League er per 2021/22 zou komen? Raar dat je er zoiets tijdens de onderhandelingen dan niet in zou fietsen, als extra stok achter de deur.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Mick Jagger schreef: 08 jul 2021, 11:40 Als er 'behalen Europees voetbal' in zijn contract staat zal Dick wel gelijk krijgen, als er 'behalen CL of EL' staat niet.
Zelfs dan goede kans. Want bij het opstellen van het contract bestond de Conference League nog niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 08 jul 2021, 11:45
Mick Jagger schreef: 08 jul 2021, 11:40 Als er 'behalen Europees voetbal' in zijn contract staat zal Dick wel gelijk krijgen, als er 'behalen CL of EL' staat niet.
Zelfs dan goede kans. Want bij het opstellen van het contract bestond de Conference League nog niet.
Het zal inderdaad zo wel erin staan. Want ik kan me voorstellen dat de bonus verschilt naar gelang er CL of EL behaald wordt.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als het zo is zoals Advocaat aangeeft, dan vind ik het heel kinderachtig en onbetrouwbaar van Feyenoord. Zelfs als Feyenoord juridisch nog ergens een gaatje weet te vinden en daardoor gelijk kan krijgen. Ik vind het veel zeggen over de mensen die het bij Feyenoord voor het zeggen hebben.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1713
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 08 jul 2021, 11:45
Zelfs dan goede kans. Want bij het opstellen van het contract bestond de Conference League nog niet.
Maar toen was al wel bekend dat je je per dit seizoen voor de Conference League kon kwalificeren. De UEFA had in 2018 gecommuniceerd dat die er zou gaan komen en in 2021/22 voor het eerst gespeeld zou gaan worden, Advocaat tekende zijn nieuwe contract in 2020.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Mick Jagger schreef: 08 jul 2021, 11:58
ShovingNE2 schreef: 08 jul 2021, 11:45
Zelfs dan goede kans. Want bij het opstellen van het contract bestond de Conference League nog niet.
Maar toen was al wel bekend dat je je per dit seizoen voor de Conference League kon kwalificeren. De UEFA had in 2018 gecommuniceerd dat die er zou gaan komen en in 2021/22 voor het eerst gespeeld zou gaan worden, Advocaat tekende zijn nieuwe contract in 2020.
Dan heeft hij gewoon slecht opgelet. Ondertekent contract is geldig
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

De rechter kijkt bij het uitleggen van een contract niet per definitie naar de bewoordingen in het contract, maar ook naar de zogeheten partijbedoeling. Wat hebben partijen destijds beoogd?

Voor de beantwoording van die vraag gaat het om de zin die partijen in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze bepalingen mochten toekennen en hetgeen zij redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. Daarbij kan mede van belang zijn tot welke maatschappelijke kringen partijen behoren en welke rechtskennis van zodanige partijen kan worden verwacht.

Ik denk eerlijk gezegd dat beide partijen destijds CL of EL voetbal hebben beoogd
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

trouwepsvfan schreef: 08 jul 2021, 12:27 De rechter kijkt bij het uitleggen van een contract niet per definitie naar de bewoordingen in het contract, maar ook naar de zogeheten partijbedoeling. Wat hebben partijen destijds beoogd?

Voor de beantwoording van die vraag gaat het om de zin die partijen in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze bepalingen mochten toekennen en hetgeen zij redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. Daarbij kan mede van belang zijn tot welke maatschappelijke kringen partijen behoren en welke rechtskennis van zodanige partijen kan worden verwacht.

Ik denk eerlijk gezegd dat beide partijen destijds CL of EL voetbal hebben beoogd
Is dat zo? Dat vind ik nogal raar, want dan heb jij altijd kans op een welles nietes spelletje terwijl een contract gewoon heel duidelijk zou moeten zijn, lijkt me. Maar ik weet daar dan ook gfeen klote vanaf natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ja, dat is zo. Lees het arrest van de Hoge Raad er maar op na.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 981:AG4158

Bij overeenkomsten die invloed hebben op de rechten van derden zijn de bewoordingen van het contract meer doorslaggevend. Bij de uitleg van een CAO zal dus meer worden gekeken naar de taalkundige uitleg en minder naar de partijbedoeling.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

trouwepsvfan schreef: 08 jul 2021, 12:33 Ja, dat is zo. Lees het arrest van de Hoge Raad er maar op na.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 981:AG4158

Bij overeenkomsten die invloed hebben op de rechten van derden zijn de bewoordingen van het contract meer doorslaggevend. Bij de uitleg van een CAO zal dus meer worden gekeken naar de taalkundige uitleg en minder naar de partijbedoeling.
Oke maar hoezo "derden" in dit geval? Is toch gewoon een overeenkomst tussen Advocaat en Feyenoord? Daar zit toch geen derde tussen?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Batsu schreef: 08 jul 2021, 12:35
trouwepsvfan schreef: 08 jul 2021, 12:33 Ja, dat is zo. Lees het arrest van de Hoge Raad er maar op na.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 981:AG4158

Bij overeenkomsten die invloed hebben op de rechten van derden zijn de bewoordingen van het contract meer doorslaggevend. Bij de uitleg van een CAO zal dus meer worden gekeken naar de taalkundige uitleg en minder naar de partijbedoeling.
Oke maar hoezo "derden" in dit geval? Is toch gewoon een overeenkomst tussen Advocaat en Feyenoord? Daar zit toch geen derde tussen?
Nee, daarom zeg ik: bij deze situatie kijken ze minder naar de letterlijke bewoordingen uit het contract en meer naar de partijbedoeling. Het gaat er dus om wat Advocaat en Feyenoord destijds hebben beoogd bij het opstellen van het contract.

Bij contracten met derdenwerking werkt het dus weer anders
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 08 jul 2021, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

De Conference League is gewoon een afsplitsing van de oude Europa League (geen wijzigingen in het aantal teams dat zich plaatst voor een voorronde vanuit alle landen) waarbij er nu 16 teams meer uiteindelijk de groepsfase halen. Als Dickie met Fetenoord vorig jaar 5e was geworden, dan had hij dan 2e voorronde EL gehaald, maar volgens de bewoordingen van het contract zijn bonus behaald. Dan lijkt het mij vrij eenvoudig te beargumenteren dat dit dus ook voor de prestatie van dit jaar geldt en iig is wat beide partijen destijds hebben beoogd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het is gewoon gemierenneuk van Feyenoord om onder betaling uit te komen omdat ze geen cent te makken hebben. Als je een beetje club met fatsoen bent en de inzet van op waarde hebt geschat, dan betaal je die bonus gewoon uit omdat Europees voetbal behaald is. Maar goed, in het eerste gedeelte van die vorige zin gaat het natuurlijk al mis als je het over Feyenoord hebt.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 08 jul 2021, 11:28 Als Feyenoord zich in zulke achterlijke bochten gaat wringen dat zij zeggen dat Conference League geen Europees voetbal is kan je maar 1 ding concluderen.

Die dansen op de grens van faillissement. Daar is gewoon echt helemaal geen stuiver meer.
Voorrondes Conference League. Dat is wel een aannemelijk verschil. De kans is nog aanwezig dat ze uberhaupt geen europees seizoen draaien, als je dan miljoenen moet afdragen aan Dick en staf, dan snap ik het eigenlijk wel. Uberhaupt, Conference league halen is natuurlijk 0 prestatie.

Plus, Dick heeft gewoon waardeloos gepresteerd bij Feyenoord. Ook met dit materiaal moet je fluitend vierde worden, al dan niet derde. De voetbal inside backup constructie werkt goed in NL, maar Dick heeft gewoon gefaald dit jaar.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Feyenoord ziet een rechszaak met vertrouwen tegemoet.

Die hebben wat rechtszaken en geschillen he? Van Benthem runt die club bijna.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Doet me denken aan Cocu. Die zei n keer in n persco na uitschakeling tegen Osijek dat de voorronde óók Europees spelen is, alleen dan veel te kort.

Volgens mij krijg je zelfs coëfficiënt punten voor zo'n kwalificatiewedstrijd toch? Dan is het sowieso een nondiscussie. En anders had Feyenoord -net als bij Berghuis- maar zorgvuldiger moeten formuleren in dat contract.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Massimo schreef: 08 jul 2021, 11:51 Ik vind het veel zeggen over de mensen die het bij Feyenoord voor het zeggen hebben.
En wat zegt het over Advocaat dan? Slecht presteren, geen "echt" Europees voetbal gehaald, maar wel willen vangen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Afspraak is afspraak?

Van die Berghuis clausule hadden ze ook al spijt. Eérst nadenken en dan pas handtekeningetje zetten, misschien.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

JoJo schreef: 08 jul 2021, 13:39
Massimo schreef: 08 jul 2021, 11:51 Ik vind het veel zeggen over de mensen die het bij Feyenoord voor het zeggen hebben.
En wat zegt het over Advocaat dan? Slecht presteren, geen "echt" Europees voetbal gehaald, maar wel willen vangen.
Het gaat om het nakomen van afspraken en niet om welke afspraak er gemaakt is. Als de afspraak is Europees voetbal halen (of voorronde Europees voetbal) dan kom je die afspraak na. En probeer dan niet met wat juridische trucjes en woordkeuzes er dan onderuit te komen. Dan vind ik je onbetrouwbaar en geen knip voor de neus waard.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Maar de juristerij bij Feyenoord ís toch vol trucs en onbetrouwbaar?
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Massimo schreef: 08 jul 2021, 15:12
JoJo schreef: 08 jul 2021, 13:39

En wat zegt het over Advocaat dan? Slecht presteren, geen "echt" Europees voetbal gehaald, maar wel willen vangen.
Het gaat om het nakomen van afspraken en niet om welke afspraak er gemaakt is. Als de afspraak is Europees voetbal halen (of voorronde Europees voetbal) dan kom je die afspraak na. En probeer dan niet met wat juridische trucjes en woordkeuzes er dan onderuit te komen. Dan vind ik je onbetrouwbaar en geen knip voor de neus waard.
Eens, maar ik vind voorrondes vóór Europees voetbal, geen Europees voetbal halen. Kom op zeg, dat is je eer toch te na van Advocaat. Die gast heeft ook tientallen miljoenen, je presteert als een krant en je gaat dan zeuren om die paar ton terwijl je niet eens de Europa league hebt gehaald. Ik vind het nog al wat. Als Schmidt dit had gedaan was ik uit mijn slof geschoten.
Saibari is underrated.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Trixm schreef: 08 jul 2021, 16:29 Eens, maar ik vind voorrondes vóór Europees voetbal, geen Europees voetbal halen. Kom op zeg, dat is je eer toch te na van Advocaat. Die gast heeft ook tientallen miljoenen, je presteert als een krant en je gaat dan zeuren om die paar ton terwijl je niet eens de Europa league hebt gehaald. Ik vind het nog al wat. Als Schmidt dit had gedaan was ik uit mijn slof geschoten.
Dat doet er verder niet toe. Als vooraf de afspraak is gemaakt dat plaatsing voor de voorronde in Europa een bonus voor Advocaat oplevert dan moet je die betalen. Dat staat los van al het andere wat je hierboven aanhaalt. Is de afspraak Europese groepsfase, dan is het nog even wachten wat Feyenoord de komende twee maanden gaat doen. Dat de leiding van Feyenoord hieronder uit probeert te komen vind ik te zielig voor woorden en geeft ook aan dat als je in dienst komt bij Feyenoord als werknemer dat als het om geld gaat je genaaid gaat worden als dat kan. Met dit soort dingen kan je vooraf niet duidelijk genoeg zijn.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Massimo schreef: 08 jul 2021, 16:38
Trixm schreef: 08 jul 2021, 16:29 Eens, maar ik vind voorrondes vóór Europees voetbal, geen Europees voetbal halen. Kom op zeg, dat is je eer toch te na van Advocaat. Die gast heeft ook tientallen miljoenen, je presteert als een krant en je gaat dan zeuren om die paar ton terwijl je niet eens de Europa league hebt gehaald. Ik vind het nog al wat. Als Schmidt dit had gedaan was ik uit mijn slof geschoten.
Dat doet er verder niet toe. Als vooraf de afspraak is gemaakt dat plaatsing voor de voorronde in Europa een bonus voor Advocaat oplevert dan moet je die betalen. Dat staat los van al het andere wat je hierboven aanhaalt. Is de afspraak Europese groepsfase, dan is het nog even wachten wat Feyenoord de komende twee maanden gaat doen. Dat de leiding van Feyenoord hieronder uit probeert te komen vind ik te zielig voor woorden en geeft ook aan dat als je in dienst komt bij Feyenoord als werknemer dat als het om geld gaat je genaaid gaat worden als dat kan. Met dit soort dingen kan je vooraf niet duidelijk genoeg zijn.
Ik vraag me dat dus ten zeerste af, anders gaat die advocaat (pun intended) niet het gevecht aan met Advocaat. Voorrondes kosten gewoon veel geld voor een clubje als Feyenoord.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Feyenoord is kut

;)
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Trixm schreef: 08 jul 2021, 17:27 Ik vraag me dat dus ten zeerste af, anders gaat die advocaat (pun intended) niet het gevecht aan met Advocaat. Voorrondes kosten gewoon veel geld voor een clubje als Feyenoord.
Ook dat maakt niet uit of het veel of weinig kost. Als je vooraf afspreekt dat bij het behalen van Europees voetbal een bonus komt en je gaat nu tegenstribbelen omdat je Conference League geen Europees voetbal vindt, dan laat je zien achterbaks en onbetrouwbaar te zijn. Had je maar andere afspraken moeten maken. Zelfs als je er juridisch onderuit weet te kome, kost je als club uiteindelijk een heel stuk meer dan als je de drol doorslikt, betaald en elkaar de hand geeft.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord