Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Heerlijk, genietenFormule 1
-
- International
- 2
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 10 jun 2021
- Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
-
Awards:
-
- Geselecteerd voor Oranje
- 5
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 30 aug 2018
- Clubvoorkeur: Ajax
Niet alleen verpest hij het voor zichzelf, maar ook voor Leclerc en bovenal het eigen team. Wanneer hij niet zo dwaas had gereden zou Hamilton nog minder punten hebben gepakt. Want wanneer Perez niet al te gek had gedaan, zou hij normaal gesproken boven Hamilton zijn geëindigd vandaag.
Hoewel Verstappen een fantastische race rijdt en op het eind nog de tijd heeft om even van bandjes te wisselen is het voor de toeschouwers redelijk saai. Continu aan kop gereden. Knap gedaan, maar de wedstrijden met die waardeloze Renault-motor waren vaak spectaculairder. Dan zagen we veel meer inhaalacties. Of wat te denken van die race in Brazilië waarin die van P16 naar het podium weet te knallen in de regen. Dáár kijk je toch voor?
Andere discussie, maar zo'n saaie baan als Frankrijk zou toch eenvoudig op kunnen leuken door daar met water te gaan werken. Zo'n systeem hebben ze daar. Voor de wedstrijd even sproeien en een potentiële rukrace kan ineens een spektakel worden.
- Ren Höek
- Vedette
- 5
- Berichten: 9155
- Lid geworden op: 17 jul 2018
- Clubvoorkeur: PSV
Een oppermachtige Max die ook verder heeft kunnen uitlopen op Hamilton.
Jammer dat Checo zich teveel liet opnaaien door zijn incident met Norris en het daardoor nodig vond om Leclerc 2 keer op eenzelfde wijze van de baan te duwen, onnodig en dom. Maar dat heeft hij zelf ook ingezien. Wel een leuk podium met Bottas weer eens en de geweldig rijdende Norris.
Daarbij is het leuk dat eindelijk eens iemand anders dan Hamilton vanaf P1 de race vrij eenvoudig wint, helemaal nu het 'onze' Max betreft. En natuurlijk in de races voor Oostenrijk waren er mooie gevechten tussen Max en Hamilton, wat ook de verwachting is voor de komende race in Silverstone.
Jammer dat Checo zich teveel liet opnaaien door zijn incident met Norris en het daardoor nodig vond om Leclerc 2 keer op eenzelfde wijze van de baan te duwen, onnodig en dom. Maar dat heeft hij zelf ook ingezien. Wel een leuk podium met Bottas weer eens en de geweldig rijdende Norris.
De race voor de winst was relatief saai ja, maar er waren meer dan genoeg gevechten om de andere posities. Dus saai vond ik het zeker niet.Johan-Cruijff schreef: ↑04 jul 2021, 21:33 Hoewel Verstappen een fantastische race rijdt en op het eind nog de tijd heeft om even van bandjes te wisselen is het voor de toeschouwers redelijk saai.
Daarbij is het leuk dat eindelijk eens iemand anders dan Hamilton vanaf P1 de race vrij eenvoudig wint, helemaal nu het 'onze' Max betreft. En natuurlijk in de races voor Oostenrijk waren er mooie gevechten tussen Max en Hamilton, wat ook de verwachting is voor de komende race in Silverstone.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- Grasmat
- Lid van verdienste
- 6
- Berichten: 21096
- Lid geworden op: 25 aug 2017
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Duif
-
Awards:
-
- Bankzitter
- 2
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 5 apr 2021
- Clubvoorkeur: PSV
- Ren Höek
- Vedette
- 5
- Berichten: 9155
- Lid geworden op: 17 jul 2018
- Clubvoorkeur: PSV
Voornamelijk dat de Red Bull veel beter is geworden.Bes1987 schreef: ↑06 jul 2021, 08:22 Ik volg de Formule 1 niet intensief, al vind ik de Netflix series daarentegen echt heel gaaf! Maar hoe komt het dat Hamilton dit jaar minder is? Moeite met de druk (voor het eerst echt concurrentie)? Is zijn auto dit jaar minder, of de Red Bull juist veel beter geworden?
Mercedes begon ieder seizoen met een voorsprong, waarna Red Bull gedurende het seizoen de achterstand in begon te lopen. Dit seizoen is Red Bull eindelijk eens vanaf het begin de snelste auto, ze stoppen ook meer energie in de auto van dit seizoen. Aangezien de regels flink aangepast zijn voor volgend seizoen zijn de teams daar ook al druk mee bezig, waarbij Mercedes er dit seizoen iets te makkelijk over gedacht heeft lijkt het.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 6
- Berichten: 12455
- Lid geworden op: 26 aug 2017
- Clubvoorkeur: Ja
De Drive to Survive over dit seizoen (als die komt) wordt wel weer smullen hoor! Ongetwijfeld een hoop kabaal achter de schermen bij Mercedes, eindelijk vanaf begin af aan concurrentie voor Hamilton, Russel die het goed doet bij Williams, Norris die het bij McLaren veel beter doet dan Ricciardo, Vettel die weer omhoog klimt gedurende het seizoen en natuurlijk de rookies bij Haas die slecht presteren en daarnaast gewoon in een k*t auto rijden (vloekende Guenther Steiner incoming).
- RaJitsu
- Vaste waarde in elftal
- 6
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 25 aug 2017
[mention]Bes1987[/mention]Ren Höek schreef: ↑06 jul 2021, 08:53Aangezien de regels flink aangepast zijn voor volgend seizoen zijn de teams daar ook al druk mee bezig, waarbij Mercedes er dit seizoen iets te makkelijk over gedacht heeft lijkt het.Bes1987 schreef: ↑06 jul 2021, 08:22 Ik volg de Formule 1 niet intensief, al vind ik de Netflix series daarentegen echt heel gaaf! Maar hoe komt het dat Hamilton dit jaar minder is? Moeite met de druk (voor het eerst echt concurrentie)? Is zijn auto dit jaar minder, of de Red Bull juist veel beter geworden?
Ze hebben er niet te makkelijk over gedacht. Ze hebben gewoon een groter nadeel vs andere teams die een andere concept runnen in hoe de downfoce gemanaged wordt. Mercedes heeft een zogenaamde low-rake auto waar de andere teams (behalve Aston Martin die hun auto hevig baseren op de Mercedes van vorig jaar) een hoge rake hebben. Die hoge rake zorgt ervoor dat je met de bodem downforce kan genereren. Mercedes heeft er vanaf het begin voor gekozen om een low rake toe te passen en alle aerodynamische elementen in de vloer te verwerken. Die vloer werd volgens de regels van dit seizoen veel smaller gemaakt, waardoor Mercedes (en AM) die elementen misten en de downforce ergens anders vandaan moeten halen. Echter is dat niet mogelijk door het concept van de auto. Ze hebben tijdens de tests geprobeerd een soortgelijk effect te creëren, waarbij zowel de AM als de Mercedes van achteren duidelijk hoger stond, en op de baan ook duidelijk flink rond aan het stuiteren waren als gevolg daarvan. Aangezien ze dit teruggedraaid heeft, had dit niet het gewenste effect kennelijk. Voor Oostenrijk hebben ze in de windtunnel gewerkt, waarbij zelfs Hamilton aan het werk is gegaan, terwijl hij niet gelooft in het nut ervan. Ze kwamen toen op een setup op basis van de voorkeuren van Hamilton, maar ondanks dat het voor Oostenrijk enigszins leek te werken, geloofden ze niet in de lange-termijn-route voor een dergelijke setup en zijn ze toch weer teruggegaan naar de setup die meer optimaal was voor het concept, ondanks dat ze er in Oostenrijk wel trager mee waren. Had voor de positie niet uitgemaakt, dus ik denk dat ze het gedaan hebben met het oog op het verzamelen van data.
Daarnaast is er een budgetcap van kracht geworden, was er de plicht om met de bestaande auto's te blijven racen en waren er maar twee zgn. tokens beschikbaar waardoor je dus ook slechts beperkt aanpassingen kan doen. Kortom, ook de mogelijkheid om door te ontwikkelen werd ernstig beperkt.
Mercedes is dus de tools ontnomen om terug te vechten.
RBR had al een auto die meer geschikt is voor de huidige regels, en mist die bredere vloer niet. Daarnaast is de Honda motor flink op niveau gekomen en wordt deze ook nog eens doorontwikkeld. Wat een beetje onduidelijk is, is dat er gesteld wordt dat er geen doorontwikkelingen qua snelheid gedaan mogen worden. Maar de engine freeze gaat volgend seizoen pas in. Verder is er geen budgetcap voor de fabrikanten. Dus wat let de motorfabrikanten om door te ontwikkelen? Betrouwbaarheidsupdates mogen ook tijdens de freeze nog doorgevoerd worden.
Trouwens Drive To Survive zit vol met onzin die overdreven gedramatiseerd wordt of zelfs gemanipuleerd tot compleet verzonnen. Verschillende coureurs en beleidsmensen hebben zich al kritisch uitgelaten hierover. Verstappen is zelfs op het open deel van de Team RedLine Discord concreet ingegaan op zaken die gemanipuleerd werden. Drive To Survive is een prima marketingtool, maar je leert vrij weinig over wat werkelijk aan de gang is in de F1. Daarvoor zul je gewoon de sport moeten kijken, en nieuws moeten bijhouden bij de betere media (wat in Nederland beperkt is tot Formule1.nl, en een enkele Discord (F1Fanatics is wel aardig, vraag maar om de link als iemand erbij wil), derest is troep).
Het idee dat Drive To Survive als een soort vlieg op de muur bij bepaalde gesprekken zou zijn is duidelijk niet waar gebleken. Was eigenlijk ook niet realistisch, want het meeste speelt buiten het circuit. En als ze bij de teamfabrieken zijn, is het alleen om van die interlude-achtige stukjes te schieten waar de teams gewoon een PR-gezicht opzetten, en waar je dus niets aan sappige details hoort. Zelfs geen overgedramatiseerde onzin.[mention]Sensation[/mention]
-
- Nationale topspeler
- 3
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 25 aug 2020
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- 6
- Berichten: 12455
- Lid geworden op: 26 aug 2017
- Clubvoorkeur: Ja
- Ren Höek
- Vedette
- 5
- Berichten: 9155
- Lid geworden op: 17 jul 2018
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Vedette
- 6
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 26 aug 2017
-
Awards:
- deninho32
- Site Admin
- 6
- Berichten: 14376
- Lid geworden op: 25 aug 2017
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Vinnie Jones
-
Awards:
- Grasmat
- Lid van verdienste
- 6
- Berichten: 21096
- Lid geworden op: 25 aug 2017
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Duif
-
Awards:
Dank u. Ik had al zo'n vermoeden dat de familie niet geheel objectief zou zijn.PCGC schreef: ↑18 jul 2021, 16:31 Nee, natuurlijk was het Hamilton zijn schuld niet.
50/50 schuld, beiden dachten dat de ander af zou houden. 100% race incident , wordt door bijna iedereen ook gezegd, nu ook bijvoorbeeld Szafnauer van Aston Martin. Hoor alleen dat de Ziggo mensjes Hamilton al willen opknopen
-
- Vedette
- 6
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 26 aug 2017
-
Awards:
Voor de mensen die een objectieve en deskundige analyse van een paar minuten willen zien, inclusief beeldje voor beeldje afgespeeld, raad ik de analyse van Karun Chandhok van Sky Sports aan.
Die legt het perfect uit waarom het een race incident is.
Gelukkig lijkt het met Max goed te gaan.
Ben wel bang dat Hamilton in een iets vijandelijkere sfeer terecht gaat komen in Zandvoort
Die legt het perfect uit waarom het een race incident is.
Gelukkig lijkt het met Max goed te gaan.
Ben wel bang dat Hamilton in een iets vijandelijkere sfeer terecht gaat komen in Zandvoort
#FreeGeneratie4
-
- Vedette
- 6
- Berichten: 9607
- Lid geworden op: 4 feb 2018
-
- Vedette
- 6
- Berichten: 9607
- Lid geworden op: 4 feb 2018
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut