Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heerlijk, genieten
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Zuur voor Russell, problemen in de warming up. Hopelijk valt het mee. Kan de auto gelukkig wel op de grid zetten.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wat dom van Perez zeg. Echt heel dom
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Waar is Perez mee bezig vandaag
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Superieure Max. Jammer van Perez. Toch prima tweede coureur. Keep on going Red Bull!
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

Maikel_91 schreef: 04 jul 2021, 15:11 Wat dom van Perez zeg. Echt heel dom
Niet alleen verpest hij het voor zichzelf, maar ook voor Leclerc en bovenal het eigen team. Wanneer hij niet zo dwaas had gereden zou Hamilton nog minder punten hebben gepakt. Want wanneer Perez niet al te gek had gedaan, zou hij normaal gesproken boven Hamilton zijn geëindigd vandaag.

Hoewel Verstappen een fantastische race rijdt en op het eind nog de tijd heeft om even van bandjes te wisselen is het voor de toeschouwers redelijk saai. Continu aan kop gereden. Knap gedaan, maar de wedstrijden met die waardeloze Renault-motor waren vaak spectaculairder. Dan zagen we veel meer inhaalacties. Of wat te denken van die race in Brazilië waarin die van P16 naar het podium weet te knallen in de regen. Dáár kijk je toch voor?

Andere discussie, maar zo'n saaie baan als Frankrijk zou toch eenvoudig op kunnen leuken door daar met water te gaan werken. Zo'n systeem hebben ze daar. Voor de wedstrijd even sproeien en een potentiële rukrace kan ineens een spektakel worden.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Een oppermachtige Max die ook verder heeft kunnen uitlopen op Hamilton.
Jammer dat Checo zich teveel liet opnaaien door zijn incident met Norris en het daardoor nodig vond om Leclerc 2 keer op eenzelfde wijze van de baan te duwen, onnodig en dom. Maar dat heeft hij zelf ook ingezien. Wel een leuk podium met Bottas weer eens en de geweldig rijdende Norris.
Johan-Cruijff schreef: 04 jul 2021, 21:33 Hoewel Verstappen een fantastische race rijdt en op het eind nog de tijd heeft om even van bandjes te wisselen is het voor de toeschouwers redelijk saai.
De race voor de winst was relatief saai ja, maar er waren meer dan genoeg gevechten om de andere posities. Dus saai vond ik het zeker niet.
Daarbij is het leuk dat eindelijk eens iemand anders dan Hamilton vanaf P1 de race vrij eenvoudig wint, helemaal nu het 'onze' Max betreft. En natuurlijk in de races voor Oostenrijk waren er mooie gevechten tussen Max en Hamilton, wat ook de verwachting is voor de komende race in Silverstone.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Winnen op Silverstone zou wel echt de kers op de taart zijn en nog een extra mentale tik zijn voor Mercedes. Maar goed, zo ver is het bij lange na nog niet natuurlijk, al is dit seizoen een uitgelezen kans om het te doen.
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik volg de Formule 1 niet intensief, al vind ik de Netflix series daarentegen echt heel gaaf! Maar hoe komt het dat Hamilton dit jaar minder is? Moeite met de druk (voor het eerst echt concurrentie)? Is zijn auto dit jaar minder, of de Red Bull juist veel beter geworden?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Bes1987 schreef: 06 jul 2021, 08:22 Ik volg de Formule 1 niet intensief, al vind ik de Netflix series daarentegen echt heel gaaf! Maar hoe komt het dat Hamilton dit jaar minder is? Moeite met de druk (voor het eerst echt concurrentie)? Is zijn auto dit jaar minder, of de Red Bull juist veel beter geworden?
Voornamelijk dat de Red Bull veel beter is geworden.
Mercedes begon ieder seizoen met een voorsprong, waarna Red Bull gedurende het seizoen de achterstand in begon te lopen. Dit seizoen is Red Bull eindelijk eens vanaf het begin de snelste auto, ze stoppen ook meer energie in de auto van dit seizoen. Aangezien de regels flink aangepast zijn voor volgend seizoen zijn de teams daar ook al druk mee bezig, waarbij Mercedes er dit seizoen iets te makkelijk over gedacht heeft lijkt het.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

De Drive to Survive over dit seizoen (als die komt) wordt wel weer smullen hoor! Ongetwijfeld een hoop kabaal achter de schermen bij Mercedes, eindelijk vanaf begin af aan concurrentie voor Hamilton, Russel die het goed doet bij Williams, Norris die het bij McLaren veel beter doet dan Ricciardo, Vettel die weer omhoog klimt gedurende het seizoen en natuurlijk de rookies bij Haas die slecht presteren en daarnaast gewoon in een k*t auto rijden (vloekende Guenther Steiner incoming).
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 06 jul 2021, 08:53
Bes1987 schreef: 06 jul 2021, 08:22 Ik volg de Formule 1 niet intensief, al vind ik de Netflix series daarentegen echt heel gaaf! Maar hoe komt het dat Hamilton dit jaar minder is? Moeite met de druk (voor het eerst echt concurrentie)? Is zijn auto dit jaar minder, of de Red Bull juist veel beter geworden?
Aangezien de regels flink aangepast zijn voor volgend seizoen zijn de teams daar ook al druk mee bezig, waarbij Mercedes er dit seizoen iets te makkelijk over gedacht heeft lijkt het.
[mention]Bes1987[/mention]
Ze hebben er niet te makkelijk over gedacht. Ze hebben gewoon een groter nadeel vs andere teams die een andere concept runnen in hoe de downfoce gemanaged wordt. Mercedes heeft een zogenaamde low-rake auto waar de andere teams (behalve Aston Martin die hun auto hevig baseren op de Mercedes van vorig jaar) een hoge rake hebben. Die hoge rake zorgt ervoor dat je met de bodem downforce kan genereren. Mercedes heeft er vanaf het begin voor gekozen om een low rake toe te passen en alle aerodynamische elementen in de vloer te verwerken. Die vloer werd volgens de regels van dit seizoen veel smaller gemaakt, waardoor Mercedes (en AM) die elementen misten en de downforce ergens anders vandaan moeten halen. Echter is dat niet mogelijk door het concept van de auto. Ze hebben tijdens de tests geprobeerd een soortgelijk effect te creëren, waarbij zowel de AM als de Mercedes van achteren duidelijk hoger stond, en op de baan ook duidelijk flink rond aan het stuiteren waren als gevolg daarvan. Aangezien ze dit teruggedraaid heeft, had dit niet het gewenste effect kennelijk. Voor Oostenrijk hebben ze in de windtunnel gewerkt, waarbij zelfs Hamilton aan het werk is gegaan, terwijl hij niet gelooft in het nut ervan. Ze kwamen toen op een setup op basis van de voorkeuren van Hamilton, maar ondanks dat het voor Oostenrijk enigszins leek te werken, geloofden ze niet in de lange-termijn-route voor een dergelijke setup en zijn ze toch weer teruggegaan naar de setup die meer optimaal was voor het concept, ondanks dat ze er in Oostenrijk wel trager mee waren. Had voor de positie niet uitgemaakt, dus ik denk dat ze het gedaan hebben met het oog op het verzamelen van data.

Daarnaast is er een budgetcap van kracht geworden, was er de plicht om met de bestaande auto's te blijven racen en waren er maar twee zgn. tokens beschikbaar waardoor je dus ook slechts beperkt aanpassingen kan doen. Kortom, ook de mogelijkheid om door te ontwikkelen werd ernstig beperkt.
Mercedes is dus de tools ontnomen om terug te vechten.

RBR had al een auto die meer geschikt is voor de huidige regels, en mist die bredere vloer niet. Daarnaast is de Honda motor flink op niveau gekomen en wordt deze ook nog eens doorontwikkeld. Wat een beetje onduidelijk is, is dat er gesteld wordt dat er geen doorontwikkelingen qua snelheid gedaan mogen worden. Maar de engine freeze gaat volgend seizoen pas in. Verder is er geen budgetcap voor de fabrikanten. Dus wat let de motorfabrikanten om door te ontwikkelen? Betrouwbaarheidsupdates mogen ook tijdens de freeze nog doorgevoerd worden.

Trouwens Drive To Survive zit vol met onzin die overdreven gedramatiseerd wordt of zelfs gemanipuleerd tot compleet verzonnen. Verschillende coureurs en beleidsmensen hebben zich al kritisch uitgelaten hierover. Verstappen is zelfs op het open deel van de Team RedLine Discord concreet ingegaan op zaken die gemanipuleerd werden. Drive To Survive is een prima marketingtool, maar je leert vrij weinig over wat werkelijk aan de gang is in de F1. Daarvoor zul je gewoon de sport moeten kijken, en nieuws moeten bijhouden bij de betere media (wat in Nederland beperkt is tot Formule1.nl, en een enkele Discord (F1Fanatics is wel aardig, vraag maar om de link als iemand erbij wil), derest is troep).
Het idee dat Drive To Survive als een soort vlieg op de muur bij bepaalde gesprekken zou zijn is duidelijk niet waar gebleken. Was eigenlijk ook niet realistisch, want het meeste speelt buiten het circuit. En als ze bij de teamfabrieken zijn, is het alleen om van die interlude-achtige stukjes te schieten waar de teams gewoon een PR-gezicht opzetten, en waar je dus niets aan sappige details hoort. Zelfs geen overgedramatiseerde onzin.[mention]Sensation[/mention]
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ik vond het erg vermakelijk, de sprint qualification. Knappe start van Max, dit komt wel aan bij Mercedes.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ik vind zo’n sprintrace wel leuk, maar ik denk dat Perez daar anders over denkt. Wel vermakelijk zo op vrijdag kwalificatie, zaterdag sprint en dan zondag de race. Maar ik denk wel dat er ooit een keuze moet komen wat de standaard wordt, nu is het experimenteel maar wel met gevolgen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Het is ook afhankelijk van de baan.
Een sprintrace op bijv. Monaco lijkt me namelijk helemaal niets, dan krijg je dezelfde optocht als tijdens de race.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Nou dat was snel :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wat een idioot die Hamilton. Je wist dat dit zou gaan gebeuren.

Kan niet makkelijk wegrijden dus gaat als een idioot rijden.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ben aan het werk dus kan niks zien, maar in de app zegt men schuld van Hamilton. Is dat ook?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 18 jul 2021, 16:19 Ben aan het werk dus kan niks zien, maar in de app zegt men schuld van Hamilton. Is dat ook?
Jup, Max zat ervoor en Hamilton zat aan de binnenkant waar 't niet kan.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Nee, natuurlijk was het Hamilton zijn schuld niet.

50/50 schuld, beiden dachten dat de ander af zou houden. 100% race incident , wordt door bijna iedereen ook gezegd, nu ook bijvoorbeeld Szafnauer van Aston Martin. Hoor alleen dat de Ziggo mensjes Hamilton al willen opknopen😂
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik heb er totaal geen verstand van, maar die Ziggo mensen zijn totaal niet objectief. Best gênant eigenlijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

PCGC schreef: 18 jul 2021, 16:31 Nee, natuurlijk was het Hamilton zijn schuld niet.

50/50 schuld, beiden dachten dat de ander af zou houden. 100% race incident , wordt door bijna iedereen ook gezegd, nu ook bijvoorbeeld Szafnauer van Aston Martin. Hoor alleen dat de Ziggo mensjes Hamilton al willen opknopen😂
Dank u. Ik had al zo'n vermoeden dat de familie niet geheel objectief zou zijn. :mrgreen:
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Voor de mensen die een objectieve en deskundige analyse van een paar minuten willen zien, inclusief beeldje voor beeldje afgespeeld, raad ik de analyse van Karun Chandhok van Sky Sports aan.

Die legt het perfect uit waarom het een race incident is.

Gelukkig lijkt het met Max goed te gaan.
Ben wel bang dat Hamilton in een iets vijandelijkere sfeer terecht gaat komen in Zandvoort 😂
#FreeGeneratie4
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Geen race incident dus..
10 seconden penalty voor Hamilton..
Hij is dus schuldig aan causing a collision..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ja, letterlijk genomen klopt dat. Hij tikt Max zijn achterband aan.

Dat Hamilton de schuldige is van de botsing wordt hiermee overigens niet gezegd.
#FreeGeneratie4
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Uh..jawel..
Causing a collision..
Een botsing veroorzaken..
Guilty as charghed..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Formule 1