Euro 2024 (Kwalificatie)

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ruuddevil schreef: 28 jun 2021, 07:47 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... -rafa.html

Kinderachtig volk.
Het verbaasd mij ook dat ze hier zo gepikeerd over zijn. Meteen de foto uit 2010 erbij.

Ik denk ook dat ze de context totaal niet begrijpen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 28 jun 2021, 09:08
ShovingNE2 schreef: 28 jun 2021, 09:05

Een xG van 0,2 wil zeggen dat je eens in de 5x dus een doelpunt maakt. Kan prima natuurlijk. Vaak is het hoe mooier de goal: des te lager de xG. Een schot van 40 meter heeft een xG van 0,02 of zo denk ik. :) Dat lukt maar eens in de 50x. :)
Tenzij je Hendrix heet natuurlijk. Dan krijg je een xG van 0,00002.
Die schiet em nog over bij Rugby
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heerlijk dat Portugal eruit ligt, wat een nare ploeg is dat. Ze hebben veel kwaliteit, maar dat voortdurende gejank en gerol komt meer over als machteloosheid.

Met name die João Félix gunde ik gisteren helemaal niets.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond Portugal beter dan België, met name in de 2e helft. Al waren beide teams erg slordig in de passing.
Een wat tegenvallend België, maar het is wel knap dat ze de winst eruit wisten te slepen. De 3 'opa's' achterin stonden hun mannetje.

Het is voor België te hopen dat de blessures van Eden Hazard en De Bruyne meevallen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Menno1 schreef: 28 jun 2021, 05:24
mr.top schreef: 27 jun 2021, 23:33

Bam! Dit dus!! Echt, gezien hun schema moeten ze er wel uitvliegen. Maar als ze per ongeluk Europees kampioen worden dan ben ik daar misschien wel bijna net zo ziek van als een nederlaag van PSV tegen Galatasaray,
Ik heb ook niks met die Belgen. Schijnheilig kut volk. Duitsland of Italie mag hem winnen.
Post naar mijn hart. :dokter:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Ik woon direct aan de Belgische grens en kom er dus regelmatig en ook veel Belgen die hier werken/shoppen. Kan jullie een ding vertellen: als zij Europees kampioen worden ga ik een maandje in Groningen wonen, dat gaat echt verschrikkelijk worden
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Die kans lijkt me gelukkig bijzonder klein ;)


Maar komop zeg, alsof wij nooit bijgedragen hebben aan hun nationale minderwaardigheidscomplex. De Belgenmop is hier cultureel erfgoed. Logisch dat ze de chance-of-a-lifetime om de rollen eindelijk eens om te draaien, maximaal aangrijpen.

Dat mensen hier daar dan meteen weer door op hun teentjes getrapt zijn vind ik niet erg eh, groots. Om niet te zeggen: best wel klein, eigenlijk :baby


Edit: maar dat betekent idd natuurlijk niet dat je er middenin moet willen zitten idd [mention]Manolev25[/mention] :tear:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 27 jun 2021, 23:42
Persepolis schreef: 27 jun 2021, 23:31 En dat is volkomen begrijpelijk en zeker niks mis mee. Maar dat maakt een xG analyse nog steeds niet geleuter 😉 verder ben ik het wel eens dat het geen excuus moet zijn, daar is het ook niet voor bedoeld. Maar dat ligt meer aan de betreffende fans zelf, en niet aan de stat op zich.
Nouja, hoe kun je een xG van 0,2 hebben over de hele wedstrijd als je in de eerste helft al gescoord hebt? Je kunt er vast een statistisch antwoord op hebben, maar ik heb België toch echt zien juichen.

Het is misschien leuk om te gebruiken bij een speler om zo te kijken of hij het optimale uit de wedstrijd heeft gehaald.

Overigens, Portugal haalde volgens mij vorige keer de finale zonder ook maar één keer dat toernooi binnen 90 minuten te winnen.
omdat xG voor "expected goals" staat, en niet het daadwerkelijke aantal goals. Er wordt per doelpoging gekeken hoeveel kans er is dat die doelpoging erin gaat. Bij de goal van Hazard is bv een xG berekend van 0,03, oftewel een schot van die afstand in die situatie gaat er in 3% van de gevallen in. Het is niet een maat voor het resultaat, maar een maat om te kijken hoeveel en vooral wát voor kansen er gecreëerd zijn. Het zegt dus veel meer dan schoten op doel. De xG van alle pogingen worden dan bij elkaar opgeteld en zo kom je bij België uit op 0,2 of 0,26 (afhankelijk van de bron). Wat heel laag is, en niet verwonderlijk aangezien België geen enkel schot van binnen het strafschopgebied registreerde in 90 minuten voetbal. Zij creëerden simpelweg niks. Zelfs toen Portugal met iedereen ging aanvallen werden de counters verprutst door (voornamelijk) Carrasco. Portugal had een xG van 1,37, oftewel als je alle kansen bij elkaar optelt hadden ze er minimaal 1 moeten maken. Hieruit kun je concluderen dat Portugal meer creëerde dan België, geen kans weggaf, en dat het verschil werd gemaakt door het afstandsschot van Hazard en het matig afmaken van Portugal. En daar kun je welke waarde je ook wil aan geven, maar het is voornamelijk bedoeld om het spel van een team te analyseren, en niet om smoesjes te maken natuurlijk. Portugal heeft hun verlies volledig aan zichzelf te wijten.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Portugal was ook beter en Rui Patricio had die bal moeten hebben. Belgen hebben een topkeeper.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Volgens de statistieken inderdaad een volledig onterechte overwinning voor de Belgen. En toch heb ik na die 1-0 (fout van de keeper, wel een verraderlijke zwabber) geen moment meer het gevoel gehad dat Portugal écht iets kon creëren. Een corner-kopbal die recht op Courtois af kwam, een hoge bal die per ongeluk voor de voeten van de linksback viel, dat waren de gevaarlijkste momenten wel zo'n beetje.

Dat is trouwens wel met die xG: die statistiek houdt er natuurlijk geen rekening mee wie het schot lost. Die linksback die de bal op de paal schiet, als Ronaldo daar had gestaan, was het een doelpunt geweest. Zelfde xG, andere afloop. Terwijl dat natuurlijk wel flink verschil maakt wie de trekker mag overhalen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Inderdaad, ook de xG heeft zijn tekortkomingen natuurlijk. Bijvoorbeeld ook dat alleen daadwerkelijke schoten worden meegenomen. De kans van Malen wordt bijvoorbeeld helemaal niet meegenomen, omdat hij niet schoot. Net zoals elk statistiek moet het ook niet alleen en op zichzelf gebruikt worden, maar enkel als onderdeel van een analyse.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Net als alle statistieken moet je de xG in context zien. België op voorsprong tegen Portugal heeft geen nood om schotkansen te creëren. Als Portugal voor had gestaan, hadden zij zich volledig teruggetrokken. Daarover zegt het dus niet zo heel veel. Wel zegt het iets over (on)macht van een ploeg om kansen te creëren.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Goede goal.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Maar even serieus, dat is ook een idiote terugspeelbal met zo’n snelheid en effect. Wie gaf die?
Laatst gewijzigd door Thijs op 28 jun 2021, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Absurd hoeveel eigen goals er al gevallen zijn

Laatst gewijzigd door Manolev25 op 28 jun 2021, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Lekkere assist ook van Busquets
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Simon doet een Mvogo'tje 😁
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Hij doet Mvogo na
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 28 jun 2021, 18:20 Maar even serieus, dat is ook een idiote terugspeelbal met zo’n snelheid en effect. Wie gaf die?
Pedri
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Bij de NOS zijn ze duidelijk fan van Barça en/of Pedri.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thijs op 28 jun 2021, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

"Karma"

Raffie, 28-06-21
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lekker potje wel dit.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Lekker gekeept weer :lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 28 jun 2021, 18:38 Lekker gekeept weer :lol:
Die werd nog aangeraakt, dus dat kun je die keeper niet verwijten.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Hij tikt die bal zo door het midden weg ipv naar de buitenkant.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Kan hij niks aan doen, vind t al knap dat hij de bal van Gaya überhaupt weet te keren. Sowieso een topkeeper die jongen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Euro 2024 (Kwalificatie)