Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Kezmania
Meervoudig international
4

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jongens even resumé: Luuk loopt voorop qua instelling en zal volgens velen hier lijden onder de rest? No offence maar Luuk is al een tijdje een luie spits zonder rendement. Dat zijn gewoon de feiten. Iedereen weet dat voetballers het eeuwige leven niet hebben maar iedereen houdt hem de hand boven het hoofd op basis van zijn verdiensten. Ik snap het, hij is een PSV-legende, maar het is hoog tijd voor Pepi om meerdere redenen. Het is gewoon klaar als eerste nummer 9 van PSV, zo eerlijk moeten we zijn. Ik vind het makkelijk om hem als kartrekker te bestempelen want welke kar heeft hij precies getrokken? Je kan gewoon niet meer om Pepi heen, naar mijns inziens de beste spits van de gehele Eredivisie, al kan dat gauw.
  • Citaat
  • negentiendertien.nl - (300x250) - 1
    AndreOoijer
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak L

Kezmania schreef: 15 apr 2025, 10:20 Jongens even resumé: Luuk loopt voorop qua instelling en zal volgens velen hier lijden onder de rest? No offence maar Luuk is al een tijdje een luie spits zonder rendement. Dat zijn gewoon de feiten. Iedereen weet dat voetballers het eeuwige leven niet hebben maar iedereen houdt hem de hand boven het hoofd op basis van zijn verdiensten. Ik snap het, hij is een PSV-legende, maar het is hoog tijd voor Pepi om meerdere redenen. Het is gewoon klaar als eerste nummer 9 van PSV, zo eerlijk moeten we zijn. Ik vind het makkelijk om hem als kartrekker te bestempelen want welke kar heeft hij precies getrokken? Je kan gewoon niet meer om Pepi heen, naar mijns inziens de beste spits van de gehele Eredivisie, al kan dat gauw.
    Je kan heel veel over de Luuk van dit moment zeggen, maar dat hij een luie spits is niet. Beste man werkt zich iedere week de tyfespleuris, kom is op. :brain:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen AndreOoijer voor dit bericht (totaal 4):
    De RealistMenno1ZwarteCapuchon1913Dai Ragazzi
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

AndreOoijer schreef: 15 apr 2025, 10:26
    Kezmania schreef: 15 apr 2025, 10:20 Jongens even resumé: Luuk loopt voorop qua instelling en zal volgens velen hier lijden onder de rest? No offence maar Luuk is al een tijdje een luie spits zonder rendement. Dat zijn gewoon de feiten. Iedereen weet dat voetballers het eeuwige leven niet hebben maar iedereen houdt hem de hand boven het hoofd op basis van zijn verdiensten. Ik snap het, hij is een PSV-legende, maar het is hoog tijd voor Pepi om meerdere redenen. Het is gewoon klaar als eerste nummer 9 van PSV, zo eerlijk moeten we zijn. Ik vind het makkelijk om hem als kartrekker te bestempelen want welke kar heeft hij precies getrokken? Je kan gewoon niet meer om Pepi heen, naar mijns inziens de beste spits van de gehele Eredivisie, al kan dat gauw.
    Je kan heel veel over de Luuk van dit moment zeggen, maar dat hij een luie spits is niet. Beste man werkt zich iedere week de tyfespleuris, kom is op. :brain:
    Dan neem je toch een schaal, of een bord?
  • Citaat
  • AndreOoijer
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak L

17447057886757111427245479398719.jpg
    SKERLA schreef: 15 apr 2025, 10:28
    AndreOoijer schreef: 15 apr 2025, 10:26

Dan neem je toch een schaal, of een bord?
    Heb al een nieuw koppie...
  • Citaat
  • Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
    Juancho
    Mister PSV
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Die ook aan vervanging toe is zie ik. Levensgevaarlijk zo'n kapotte rand! :alien:
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Ren Höek
    Legende
    6

Kezmania schreef: 15 apr 2025, 10:20 maar Luuk is al een tijdje een luie spits
    Hier ben ik gestopt met lezen, zoveel onzin kan ik niet verdragen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht (totaal 10):
    NiekudenDropshotDe RealistPeeJziege maar ook zaggeMenno1Doperwt11GestelnaarpsvgoudaDai Ragazzi
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    RicardoPepi9
    Nationale topspeler
    6
    Oude naam: NotoriousBIG046

Ren Höek schreef: 15 apr 2025, 11:05
    Kezmania schreef: 15 apr 2025, 10:20 maar Luuk is al een tijdje een luie spits
    Hier ben ik gestopt met lezen, zoveel onzin kan ik niet verdragen.
    Je kan inderdaad heel veel over Luuk zeggen, maar lui is een van de weinige dingen die hij absoluut niet is.
    Werkt zich kapot, maar de koek is wel grotendeels op.
  • Citaat
  • We can't change the world until we change ourselves.
    Ittot
    Vedette
    4

Luuk is alles behalve lui maar speelt wel ver, ver, ver onder de maat dit seizoen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ittot voor dit bericht:
    Tijn
    Dropshot
    Jeugdinternational
    2

Awards:

Ittot schreef: 15 apr 2025, 11:17 Luuk is alles behalve lui maar speelt wel ver, ver, ver onder de maat dit seizoen.
    Het helpt ook niet mee dat zijn aangevers van de flanken ook uit vorm zijn of altijd naar binnen draaien.
    Er zit overal zand in de motor en dat werkt bij iedereen door, misschien bij de spits nog wel meer aangezien dat de speler is met de minste balcontacten normaliter.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Luuk weet zijn energie ook moeilijker te verdelen tijdens een wedstrijd, zo lijkt het. Hij sjouwt, hij sleurt, hij werkt onwijs hard, maar op sommige momenten mist 'ie dan weer de energie om een simpele bal binnen te houden.
  • Citaat
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Ittot schreef: 15 apr 2025, 11:17 Luuk is alles behalve lui maar speelt wel ver, ver, ver onder de maat dit seizoen.
    Ben ik het ook niet mee eens. Kijk hier even de reacties na de wedstrijden in de CL bijvoorbeeld nog even ;)

De laatste weken brengt hij wel te weinig en lukt er ook weinig en is het ondermaats, daar ben ik het mee eens.
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    7
    Seizoenkaart: Vak U
    Favoriete speler: Ryan Flamingo

Awards:

DonyellMalen schreef: 15 apr 2025, 11:24 Hij sjouwt, hij sleurt, hij werkt onwijs hard,
    Ik heb gelezen dat dit incorrect en tevens onjuist zou zijn. Kan iemand dat bevestigen?
  • Citaat
  • Ex unitate vires
    Ittot
    Vedette
    4

Dropshot schreef: 15 apr 2025, 11:23Het helpt ook niet mee dat zijn aangevers van de flanken ook uit vorm zijn of altijd naar binnen draaien.
    Er zit overal zand in de motor en dat werkt bij iedereen door, misschien bij de spits nog wel meer aangezien dat de speler is met de minste balcontacten normaliter.
    Hij komt niet of zelden voor de man in de 16, zijn duels wint hij amper en hij houdt geen bal vast. Dat staat los van de dramatische vorm van een Bakayoko of slechte voorzetten van Lang. Ook een Perisic kan hem niet bereiken. Hij staat gewoon vast.
    De Realist schreef: 15 apr 2025, 11:40Ben ik het ook niet mee eens. Kijk hier even de reacties na de wedstrijden in de CL bijvoorbeeld nog even ;)

De laatste weken brengt hij wel te weinig en lukt er ook weinig en is het ondermaats, daar ben ik het mee eens.
    Tegen Juve was hij als vanouds. Hij won duels, hield ballen vast en won kopduels. De andere CL duels kan ik me niet voor de geest halen dat hij heel goed was. Om even een vergelijking te maken: Vorig seizoen 11 CL wedstrijden, 8 goals en 2 assist. Dit jaar 12 CL wedstrijden 2 goals (alleen Rode Ster uit) en 1 assist. Het is echt een heel stuk minder in de gehele linie.

Het is al wel wat langer dan een paar weken dat hij uit vorm is. Eigenlijk raakt hij al geen knikker meer sinds de winterstop. Daarvoor scoorde hij nog wel regelmatig maar werd het voetballend ook al wat minder.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Ittot op 15 apr 2025, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen Ittot voor dit bericht (totaal 2):
    TijnNilisRomariooo
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Fanatic-U-s schreef: 15 apr 2025, 11:45
    DonyellMalen schreef: 15 apr 2025, 11:24 Hij sjouwt, hij sleurt, hij werkt onwijs hard,
    Ik heb gelezen dat dit incorrect en tevens onjuist zou zijn. Kan iemand dat bevestigen?
    Ja hoor. Dat heb je inderdaad gelezen.
  • Citaat
  • Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    7
    Seizoenkaart: Vak U
    Favoriete speler: Ryan Flamingo

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 15 apr 2025, 11:55
    Fanatic-U-s schreef: 15 apr 2025, 11:45

Ja hoor. Dat heb je inderdaad gelezen.
    Oké gelukkig, ik begon namelijk aan mezelf te twijfelen. Maar dan weet ik dat het echt gezegd is. Onwerkelijk wel.
  • Citaat
  • Ex unitate vires
    Kezmania
    Meervoudig international
    4

Misschien wat ongelukkig omschreven, maar er hangt een zweem van totale moedeloosheid om hem heen en hij is gewoon futloos, niet balvast en zelfs zijn absolute trademark lijkt niet echt te lukken. Voor mij is het wel klaar. Het is geen kartrekker meer.
  • Citaat
  • FieseFriedrich
    Basisspeler
    3
    Favoriete speler: Joey

Stel PSV biedt hem een contractverlenging aan met het idee als 2e spits, dan bestaat ook nog de optie dat er andere Europese clubs datzelfde aanbieden. Bijvoorbeeld een Turkse club, of een Monaco of Sevilla. Als Luuk er daadwerkelijk dit seizoen zo de kolere van heeft, dan is dat nog best een overweging voor hem.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    3
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

FieseFriedrich schreef: 15 apr 2025, 12:55 Stel PSV biedt hem een contractverlenging aan met het idee als 2e spits, dan bestaat ook nog de optie dat er andere Europese clubs datzelfde aanbieden. Bijvoorbeeld een Turkse club, of een Monaco of Sevilla. Als Luuk er daadwerkelijk dit seizoen zo de kolere van heeft, dan is dat nog best een overweging voor hem.
    Het lastige is natuurlijk wel dat je niet weet waar je binnenkomt en hoe je in die selectie zal staan, dat is hier bij PSV natuurlijk wel zo. Als hij nog het volste vertrouwen van het team heeft om aanvoerder te zijn - en als tweede spits alsnog een leiderschapsrol in het team heeft maar wat meer buiten het veld - kan dat ook een belangrijke reden zijn om juist weer wel te blijven.

het blijft al met al lastig om er van buitenaf iets van te zeggen en ik kan me zeker voorstellen dat het wel of niet direct halen van de CL een factor is voor menig speler die moet kiezen om te verlengen.
  • Citaat
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Ittot schreef: 15 apr 2025, 11:54Tegen Juve was hij als vanouds. Hij won duels, hield ballen vast en won kopduels. De andere CL duels kan ik me niet voor de geest halen dat hij heel goed was.
    Sporting een van zn beste wedstrijden in ons shirt denk ik zelfs.
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    NilisRomariooo
    Veelbelovend talent
    1
    Favoriete speler: Lozano + Ronaldo + Nistelrooy

De Realist schreef: 15 apr 2025, 13:30
    Ittot schreef: 15 apr 2025, 11:54Tegen Juve was hij als vanouds. Hij won duels, hield ballen vast en won kopduels. De andere CL duels kan ik me niet voor de geest halen dat hij heel goed was.
    Sporting een van zn beste wedstrijden in ons shirt denk ik zelfs.
    en niet gescoord en geen assist in die wedstrijd...
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

https://www.vi.nl/nieuws/luuk-de-jong-v ... er-fabelen
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

De Jong werkt kei- en keihard, is een leider en nog steeds een van de beste koppers die er is. Wel denk ik dat Pepi hem algeheel gezien als spits voorbij is inmiddels. Idealiter hou je allebei en wisselen ze van plek in de pikorde, en blijft Luuk nog 2 jaar waarin hij uiteindelijk in de top 3 Eredivisie topscorers aller tijden komt (nog 26 goals om huidige nr 3 Cruijff voorbij te gaan) 8)
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Persepolis voor dit bericht (totaal 3):
    ZwarteCapuchon1913FieseFriedrichDoperwt11
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Persepolis schreef: 15 apr 2025, 14:51Wel denk ik dat Pepi hem algeheel gezien als spits voorbij is inmiddels
    Dan heb je het mogelijk alleen over zijn piek, niemand weet hoe constant Pepi kan presteren. Niemand weet ook hoe hij terug gaat komen van zijn blessure, zowel voetballend als qua fysieke weerbaarheid. En Pepi is een totaal andere speler - denk alleen maar aan de kopkracht van Luuk, maar ook aan Luuk's coachende kwaliteiten.

Ik denk dat niemand Luuk werkelijk kan vervangen.

Wat betreft Luuk's vermeende afbraak, die verhalen zijn al zo oud als we Luuk kennen en altijd heeft hij de critici een paar maanden later weer volledig de mond gesnoerd. Ik kan er pas over oordelen als ie weer een tijdje in een goed draaiend elftal heeft kunnen spelen. De desillusie zal nu verschrikkelijk groot zijn, mentaal en fysiek is hij ongetwijfeld doodop van dit seizoen.

Marcel, Earnie en Peter zullen met een heel goed verhaal op de proppen moeten komen om ervoor te zorgen dat Luuk hier wil blijven en ik vermoed dat dat voor wel meer spelers zal gelden. Dat zelfs Luuk twijfelt, met zo'n groot clubhart, dat spreekt m.i. boekdelen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ziege maar ook zagge voor dit bericht:
    EllermanJ
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Juancho
    Mister PSV
    7

Ik gok nog steeds op 1 of 2 jaartjes lekker ballen in een mooi land waar je ook met je gezin heerlijk kan genieten.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    EllermanJ
    Geselecteerd voor Oranje
    1
    Seizoenkaart: Vak X

Sommige posts lezende dacht ik even dat dit het Marcus Berg topic was.

Hopelijk blijft Luuk en gaat hij met Pepi en eventueel een talentvolle spits volgend seizoen onze spitspositie bekleden. Pepi zal ongetwijfeld de eerste spits worden en hopelijk heeft hij het niveau van voor zijn blessure weer snel te pakken. Luuk gaat op en naast het veld zeker nog zijn waarde hebben. Hopelijk heeft hij daar trek in na de uiterst teleurstellende teamprestatie dit seizoen.

Legend ❤️🤍
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen EllermanJ voor dit bericht (totaal 3):
    ziege maar ook zaggeGrasmatPeeJ
    Menno1
    Legende
    7

Juancho schreef: 15 apr 2025, 15:12 Ik gok nog steeds op 1 of 2 jaartjes lekker ballen in een mooi land waar je ook met je gezin heerlijk kan genieten.
    Dat denk ik ook. Dit seizoen was gewoon niet leuk voor hem, dat merk je aan alles. Nou kan het zijn dat hij revange wil, maar hij weet ook dat Pepi eerste spits gaat worden. Dan kan hij daar voor kiezen, of lekker in de MLS nog 1-2 jaartjes eerste spits zijn en een leuk avontuur aan gaan.
  • Citaat
  • Plaats reactie