Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Het bekende gezegde luidt niet voor niets: "met de knvb en het geluk aan je zij, is een kampioenschap altijd dichtbij."Volgende jaar zijn wij het gewoon weer, helemaal op eigen kracht.

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Het bekende gezegde luidt niet voor niets: "met de knvb en het geluk aan je zij, is een kampioenschap altijd dichtbij."Zeker gezien de puntenaantallen waren de teams onder F. de Boer nog slechter. Het spel was niet om aan te zien, de kwaliteit vd spelers schat ik vergelijkbaar in maar dit Ajax haalt wel achterlijk veel punten.Persepolis schreef: 14 apr 2025, 15:50 De bovengrens van Ajax is niet bijster hoog. Dat hebben we gezien in nagenoeg alle wedstrijden tegen sterke ploegen. Zelfs in hun beste wedstrijden, die tegen ons, waarin ze prima speelden maar nog steeds nog niet bijna het niveau aantikten van de kampioenen van afgelopen jaren (Bosz's PSV deel I, Feyenoord van Slot, Ajax van Ten Hag). Maar hun niveau is telkens net genoeg gebleken om de meeste Eredivisie wedstrijden te winnen. Ze spelen tegenstanders niet vaak weg, maar zijn wel steeds iets beter. Het heeft zeker meegezeten in meerdere wedstrijden (weggespeeld worden in Nijmegen en toch winnen, belachelijke penalty voor de 0-1 in Sittard etc.), maar over het algemeen zijn ze net iets beter dan hun Eredivisie tegenstanders en hebben ze op dat niveau genoeg scorend vermogen om het ook af te maken.
Wel kan ik zeggen dat dit m.i. de minst sterke kampioen wordt sinds 2014, of misschien 2017. En ook het grootste verschil in piekniveau/selectie tussen de nr 2 en nr 1 in het voordeel van de nr 2, althans wat ik in mijn leven heb gezien. Misschien dat 2019-20 een klein beetje in de buurt was gekomen wat dat betreft als het seizoen niet afgebroken werd en AZ uiteindelijk kampioen was geworden, maar verder is dit seizoen in dat opzicht ongehoord. En dat is allemaal aan PSV zelf te wijten.
Ik vond Feyenoord 2017 nou ook niet bepaald geweldig.Persepolis schreef: 14 apr 2025, 15:50 De bovengrens van Ajax is niet bijster hoog. Dat hebben we gezien in nagenoeg alle wedstrijden tegen sterke ploegen. Zelfs in hun beste wedstrijden, die tegen ons, waarin ze prima speelden maar nog steeds nog niet bijna het niveau aantikten van de kampioenen van afgelopen jaren (Bosz's PSV deel I, Feyenoord van Slot, Ajax van Ten Hag). Maar hun niveau is telkens net genoeg gebleken om de meeste Eredivisie wedstrijden te winnen. Ze spelen tegenstanders niet vaak weg, maar zijn wel steeds iets beter. Het heeft zeker meegezeten in meerdere wedstrijden (weggespeeld worden in Nijmegen en toch winnen, belachelijke penalty voor de 0-1 in Sittard etc.), maar over het algemeen zijn ze net iets beter dan hun Eredivisie tegenstanders en hebben ze op dat niveau genoeg scorend vermogen om het ook af te maken.
Wel kan ik zeggen dat dit m.i. de minst sterke kampioen wordt sinds 2014, of misschien 2017. En ook het grootste verschil in piekniveau/selectie tussen de nr 2 en nr 1 in het voordeel van de nr 2, althans wat ik in mijn leven heb gezien. Misschien dat 2019-20 een klein beetje in de buurt was gekomen wat dat betreft als het seizoen niet afgebroken werd en AZ uiteindelijk kampioen was geworden, maar verder is dit seizoen in dat opzicht ongehoord. En dat is allemaal aan PSV zelf te wijten.
Ander spelsysteem waardoor hij er ook beter uit komt en een team dat in de kracht speelt. Geef je minder ruimte moet je als tegenstander risicovollere ballen gaan geven en met daarmee dus ook de grotere kans dat het onderschept wordt. Daar zit ook wel het risico in dat als Farioli weg zou gaan ( wat ik niet uit zou sluiten ) en je weer een hoofdtrainer vindt die "ajax-voetbal" wil gaan spelen kan dat ook weer net zo snel omdraaien.VeresRivne schreef: 14 apr 2025, 17:56 Wat ik wel vind meespelen in de discussies hier is dat van sommige spelers nog het beeld bestaat van het jaar ervoor terwijl een aantal spelers zich goed herpakt hebben zoals bv Sutalo. Die heeft het qua intercepties echt enorm goed gedaan.
https://www.ajaxshowtime.com/opinie/sut ... klassement
Om wat voor clausules gaat het dan? Dat lees ik niet terug in je stuk. Jammer voor Ajax dat ze Mikautadze zo makkelijk hebben laten gaan. Die doet het goed bij Lyon. Heeft een flink beter rendement dan Brubbie en Weghorst.VeresRivne schreef: Gisteren, 07:20Volgens De Telegraaf wil technisch directeur Alex Kroes enkel Josip Sutalo en Anton Gaaei behouden. De ochtendkrant noemt de clausules die Mislintat heeft bekrachtigd ‘een molensteen om de nek van Ajax’.
die spelers gaan anderhalf keer hun salaris verdienen.Standbeeld schreef: Gisteren, 07:48Om wat voor clausules gaat het dan? Dat lees ik niet terug in je stuk. Jammer voor Ajax dat ze Mikautadze zo makkelijk hebben laten gaan. Die doet het goed bij Lyon. Heeft een flink beter rendement dan Brubbie en Weghorst.VeresRivne schreef: Gisteren, 07:20Volgens De Telegraaf wil technisch directeur Alex Kroes enkel Josip Sutalo en Anton Gaaei behouden. De ochtendkrant noemt de clausules die Mislintat heeft bekrachtigd ‘een molensteen om de nek van Ajax’.
Bij het behalen van een bepaald aantal wedstrijden of wat bedoel je?joop123 schreef: Gisteren, 07:49die spelers gaan anderhalf keer hun salaris verdienen.Standbeeld schreef: Gisteren, 07:48
Om wat voor clausules gaat het dan? Dat lees ik niet terug in je stuk. Jammer voor Ajax dat ze Mikautadze zo makkelijk hebben laten gaan. Die doet het goed bij Lyon. Heeft een flink beter rendement dan Brubbie en Weghorst.
bij het behalen van Champions League voetbal.29.04.2007 schreef: Gisteren, 07:51Bij het behalen van een bepaald aantal wedstrijden of wat bedoel je?
Nee, dit is door Mislintat ingevoerd. Al claimt Alex Kroes dat zelf natuurlijk. De verhogingen zijn ook erg fors: 50% meer. De T. heeft gelijk.Standbeeld schreef: Gisteren, 07:59 Is dit niet weer een vals frame van De T? Volgens mij werkt Ajax al sinds jaren met een Europees-afhankelijk salaris. Dus wat dat betreft zou het toch logisch zijn dat iedereen weer meer gaat verdienen als ze CL spelen?
Fijn dat ze hem hebben laten gaan.Standbeeld schreef: Gisteren, 07:48Om wat voor clausules gaat het dan? Dat lees ik niet terug in je stuk. Jammer voor Ajax dat ze Mikautadze zo makkelijk hebben laten gaan. Die doet het goed bij Lyon. Heeft een flink beter rendement dan Brubbie en Weghorst.VeresRivne schreef: Gisteren, 07:20Volgens De Telegraaf wil technisch directeur Alex Kroes enkel Josip Sutalo en Anton Gaaei behouden. De ochtendkrant noemt de clausules die Mislintat heeft bekrachtigd ‘een molensteen om de nek van Ajax’.
Dit is in de situatie waarin wij verkeren niet zomaar goed nieuws. Er moet een hoop gebeuren bij ons en Farioli heeft laten zien resultaten te kunnen halen met een erg magere selectie.PeterHoekstra schreef: Gisteren, 08:04 Dit nieuws over die molensteen van Mislintat is voor ons goed nieuws. Gaat een hoop onrust veroorzaken. 109 miljoen aan spelers. Wat een bedrag voor zoveel matige spelers. Kunnen we Mislintat een klein standbeeldje geven?
Gok dat Ajax Hato wel flink gaat verkopen. Staat onder andere serieus op de radar bij Liverpool.VeresRivne schreef: Gisteren, 07:20 Volgens De Telegraaf wil technisch directeur Alex Kroes enkel Josip Sutalo en Anton Gaaei behouden. De ochtendkrant noemt de clausules die Mislintat heeft bekrachtigd ‘een molensteen om de nek van Ajax’.
Na Ramaj, Tahirovic en Mikautadze hoopt Ajax komende zomer ook Jakov Medic, Borna Sosa, Gastón Avila, Sivert Mannsverk, Branco van den Boomen, Chuba Akpom en Carlos Forbs te lozen.
Op Van den Boomen na zijn al deze spelers momenteel uitgeleend. Medic, Sosa, Akpom en Forbs kunnen door hun tijdelijke werkgever definitief worden overgenomen. Bij Avila en Mannsverk is sprake van kale huur.
De Telegraaf acht de kans klein dat Akpom en Forbs definitief worden overgenomen. De ochtendkrant weet wel dat Ajax hoop heeft dat de opties in het huurcontract van Medic en Sosa worden gelicht.