Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
psvgouda
Legende
4
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Jerdy Schouten

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En dat voor iemand die zich prof noemt... Oei :monkey: Tien wedstrijden onvoorwaardelijk. Minstens
  • Citaat
  • negentiendertien.nl - (300x250) - 1
    Joofcorn
    Lid 2e elftal
    3
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Ivan Peerke

Grasmat schreef: 26 mar 2025, 12:53 Oh de ironie. Mulo en Helmondia (nu sv de Braak) waren juist de clubs waar het bij ons in de jeugd gegarandeerd altijd mis ging.
    Dit dus (+ Mifano, maar dat terzijde). Overigens heb ik begrepen dat SV de Braak echt heel erg graag de agressiviteit onder de eigen spelers flink wil aanpakken. Vorige maand kwamen ze met het bericht dat ze eigen spelers ook een jaar schorsing gaan geven als ze over de schreef gaan. Ben benieuwd of ze daar ook echt iets mee gaan doen.
    Ook deze wedstrijd zonder scheids zal wel weer uitmonden in een vechtpartij.
  • Citaat
  • "Nulla è reale, tutto è lecito"
    Thoresen
    Nationale topspeler
    6

Ik heb een keer met de veteranen tegen SV De Braak gevoetbald en toen moest ik tegen een jonge gast voetballen. Vraag ik hem hoe oud die eigenlijk is. Zegt ie 22 jaar. Dus ik zeg: Wat doe je dan eigenlijk hier? Antwoord: ik zit nou in het tweede en wil graag naar het eerste. De club heeft aangegeven dat ik wat harder moest worden en daarom maar eens bij de veteranen mee moest doen....
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    3
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Joofcorn schreef: 27 mar 2025, 08:23
    Grasmat schreef: 26 mar 2025, 12:53 Oh de ironie. Mulo en Helmondia (nu sv de Braak) waren juist de clubs waar het bij ons in de jeugd gegarandeerd altijd mis ging.
    Dit dus (+ Mifano, maar dat terzijde). Overigens heb ik begrepen dat SV de Braak echt heel erg graag de agressiviteit onder de eigen spelers flink wil aanpakken. Vorige maand kwamen ze met het bericht dat ze eigen spelers ook een jaar schorsing gaan geven als ze over de schreef gaan. Ben benieuwd of ze daar ook echt iets mee gaan doen.
    Ook deze wedstrijd zonder scheids zal wel weer uitmonden in een vechtpartij.
    Maar dit roepen ze toch al jaar en dag? En ja, ook binnen de club(s) spreken genoeg mensen er schande van dat het gebeurt maar echt ingrijpen gebeurt amper. Het is zo ontzettend jammer want voetbal kan en is een mooi spel en tijdens het spel mag het ook hard en op de rand van de spelregels zijn ( en als je er iets overheen gaat is dat ook niet direct een probleem ) maar zorg er in ieder geval voor dat het niet zo erg over de schreef gaat.

Er zijn weleens teams uit de competitie gehaald, of inderdaad spelers geschorst ( al werken de schorsingen niet altijd geweldig al is dat stukken beter geworden met de invoering van spelerspassen. Voor 2006/07 was het deels een wassenneus net zoals de stadionverboden ;). In thuiswedstrijden kende ze de geschorste spelers wel, in uitwedstrijden ging dat toch met een flinke korrel zout. )
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    4

Thoresen schreef: 26 mar 2025, 12:48 https://nos.nl/l/2561153

Ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken.

Edit: de tranen van het lachen lopen inmiddels over mijn wangen.
    Toch even een serieuze reactie. Net op Radio 1 was toch wel duidelijk dat er uiteindelijk een scheids nodig is voor de lastige situaties waarin beide partijen het gelijk aan hun kant menen te hebben (goh...). Bovendien werd er blijkbaar wèl met lijnrechters gespeeld, toch niet zelden zijn zij de aanleiding tot veel tumult. Vrij nutteloos experiment dus, maar hopelijk wel lachen ja. Verder glas, plas, was. Morgen en zondag weer lekker schelden dus, heerlijk! :mrgreen:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen psvgouda voor dit bericht:
    Standbeeld
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

In België spelen ze bij de amateurs zonder grensrechters, werkt prima.
  • Citaat
  • Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina

#Free Willy
    psvgouda
    Legende
    4

deninho32 schreef: 28 mar 2025, 09:30 In België spelen ze bij de amateurs zonder grensrechters, werkt prima.
    Zelf fluit ik regelmatig wedstrijden van vrouwenelftallen. Dáár is de scheidsrechter geheel en al overbodig. Wedstrijden zonder grensrechters lijkt mij lastig, aangezien je als scheidsrechter lang niet altijd de hele breedte van het veld kunt overzien en dus ook niet altijd goed kunt constateren of een situatie al dan niet buitenspel is. (Dat ook grensrechters onderwerp van discussie zijn, begrijp ik overigens prima). Het werkelijke 'probleem' is het testosteron- en adrenalineniveau van sommige spelers. Dat ook niet echt op te lossen is. Overigens begrijp ik maar al te goed dat überhaupt de aanwezigheid van een scheidsrechter op sommige mensen als de spreekwoordelijke rode lap op de stier werkt, Pavlov like :mrgreen: Tja, de hele discussie is wellicht te comprimeren tot het probleem van de aanwezigheid van verkeerslichten. Ooit over gediscussieerd, waarbij de uitkomst was dat de afwezigheid van verkeerslichten vooral tot gevolg had dat mensen zelf veel beter gaan opletten en er zich vrijwel geen onveilige situaties voordeden. Weet niet of dat met het verschijnsel scheidsrechter net zo kan werken, wie weet. In Helmond vinden ze blijkbaar toch van niet...
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

psvgouda schreef: 28 mar 2025, 09:48Wedstrijden zonder grensrechters lijkt mij lastig,
    Ze waren daar wel klaar met de thuisvlagggers :lol:
  • Citaat

#Free Willy
    psvgouda
    Legende
    4

deninho32 schreef: 28 mar 2025, 10:55
    psvgouda schreef: 28 mar 2025, 09:48Wedstrijden zonder grensrechters lijkt mij lastig,
    Je hebt ze in soorten en maten hoor... Absoluut dodelijk zijn de spelers die menen te kunnen vlaggen. Gebeurt wel tot in de hoofdklasse, al is het daar meestal wel goed geregeld. Dwz. er vlagt iemand die al twintig jaar alleen zijn eigen club bevoordeelt :mrgreen: Neutrale, niet-vereniginggebonden assistenten maar invoeren. Die je vervolgens vrijwel nergens kunt vinden :mrgreen:
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door psvgouda op 28 mar 2025, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
    Prof_napo
    Vedette
    3

Een 'goede' vlagger op amateurniveau wint punten, tragisch maar waar.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Er zijn wel projecten met officials die in de regio fluiten en vlaggen, maar niet bij hun eigen club.
  • Citaat

#Free Willy
    psvgouda
    Legende
    4

Prof_napo schreef: 28 mar 2025, 10:58

Klopt. Maar er zijn ook goede vlaggers hoor ;)
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Ja, klopt. Heb dat ook een tijdje gedaan en als je gedurende de wedstrijd een aantal keer 50/50 beslissingen aan de tegenstander geeft (en de eigen speler wordt even boos op je) kun je in de laatste minuten gewoon je vlag opsteken bij een twijfelgeval.
  • Citaat

#Free Willy
    psvgouda
    Legende
    4

deninho32 schreef: 28 mar 2025, 11:01

Ja, klopt. Heb dat ook een tijdje gedaan en als je gedurende de wedstrijd een aantal keer 50/50 beslissingen aan de tegenstander geeft (en de eigen speler wordt even boos op je) kun je in de laatste minuten gewoon je vlag opsteken bij een twijfelgeval.
    Bijvoorbeeld. Zo werkt het vaak wel ja. Moet je wel even met je aanvoerder communiceren, anders krijg je je eigen team over je heen :lol: En zo zie je dat het allemaal vooral met beeldvorming, vooroordelen etc. te maken heeft, meer dan met de werkelijkheid soms
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    3

psvgouda schreef: 28 mar 2025, 11:09
    deninho32 schreef: 28 mar 2025, 11:01
    Bijvoorbeeld. Zo werkt het vaak wel ja. Moet je wel even met je aanvoerder communiceren, anders krijg je je eigen team over je heen :lol: En zo zie je dat het allemaal vooral met beeldvorming, vooroordelen etc. te maken heeft, meer dan met de werkelijkheid soms
    Het mooiste zijn de niet al te snuggere buitenspelers op amateurniveau die gefrustreert raken dat de 50/50 beslissingen voor buitenspel vaak in hun nadeel uitvallen. Als je één ding niet kan doen op dat niveau is als aanvaller op de rand van buitenspel gaan spelen, die beslissing krijg je vrijwel altijd tegen je.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    4

Prof_napo schreef: 28 mar 2025, 11:14
    psvgouda schreef: 28 mar 2025, 11:09

Het mooiste zijn de niet al te snuggere buitenspelers op amateurniveau die gefrustreert raken dat de 50/50 beslissingen voor buitenspel vaak in hun nadeel uitvallen. Als je één ding niet kan doen op dat niveau is als aanvaller op de rand van buitenspel gaan spelen, die beslissing krijg je vrijwel altijd tegen je.
    Die types maak ik als assistent maar al te vaak mee, categorie 'kom rennen dan!' (sorry, Jethro). Vooral in Rotterdam en omgeving, gek hoor :mrgreen:
  • Citaat
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Nee het lag er niet aan.
    Maar voor degenen die na vorige pot dachten dat de knvb instructies zou hebben gegeven dat er niet meer zo opzichtig in het voordeel van Getafe aan de Amstel zou moeten worden gesloten die komen van een koude kermis thuis
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen De Realist voor dit bericht:
    Bromalho
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    StratumZuid
    Vedette
    5

Gozufuck, gadverdamme zeg deze bond, walgelijk
  • Citaat
  • In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Ah uiteraard, @deninho32 stelt niet teleur met zijn ajax emoticon. Heeft uiteraard de strekking van mijn bericht niet begrepen maar is goed hoor vent.

Er waren mensen die er van uit gingen dat er wel even thuisfluiter gespeeld zou gaan worden, dat was niet zo.
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

De Realist schreef: 30 mar 2025, 17:52 ajax emoticon.
    Dat klopt niet hè.
  • Citaat

#Free Willy
    Maikel
    Site Admin
    6

Kooij trekt hier weer veel te gretig rood.

Gelukkig greep de VAR in. Belachelijk om zo snel rood te trekken voor zoiets.
  • Citaat
  • JoJo
    Basisspeler
    4
    Favoriete speler: Joey

De scheidsrechter van dienst miste afgelopen zaterdag 2 penaltymomenten voor ons. Gelukkig hadden we er geen last van omdat Saibari meteen daarna scoorde en de andere uiteindelijk buitenspel was. Als je dan zie hoe gretig die gast bij Feyenoord naar de stip wijst voor een duikeling...
  • Citaat
  • Plaats reactie