Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Johann Vogelaar
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romario

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef: 09 mar 2025, 23:56
Johann Vogelaar schreef: 09 mar 2025, 11:31
Night Agent was redelijk, maar ook niet meer dan dat. Netflix levert weinig bijzonders op tegenwoordig. Die Harlan Coben series zijn ook vaak veel van hetzelfde inderdaad. Nu maar weer eens een HBO abonnement genomen om The Penguin te zien en vanaf half april
The Last of Us seizoen 2. Eerste seizoen was steengoed.
Over HBO gesproken, ben (bij gebrek aan nieuwe goeie series) weer begonnen aan The Wire, 5e of 6e keer geloof ik (maar wel weer paar jaar geleden).

Blijft toch (samen met The Sopranos) de beste serie ooit gemaakt.

Heb je die al gezien?
nee, nog niet gezien, bedankt voor de tip.
Sopranos heb ik op 3 staan all-time, ik vond Breaking bad en Better call Saul nog iets beter.
  • Citaat
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Dan zou ik daar eens mee beginnen. Goed dat je BB en BCS ook in je top hebt staan want dan vind je The Wire zeker een goede serie aangezien het een soort zelfde tempo heeft.

En nu we toch bij HBO zijn. Als je na een wat een trage, serieuze serie, als afwisseling nog een leuke, snelle en grappige serie wil zien, en je houdt wel een beetje van Hollywood etc, dan moet je Entourage eens kijken. Geniale humor over 4 vrienden, waarvan er eentje aan het begin staat van een carrière als ster acteur. Gebaseerd op het leven van Mark Walhberg. Veel glamour, ontzettend lekkere dames, grove humor (dank je wel Ari Gold!) en gewoon een snelle feel good serie.
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

HBO heeft ook OZ. Die vind ik ook geweldig.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen deninho32 voor dit bericht:
    Grasmat
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina

Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

OZ heb ik destijds als begin tiener stiekem gekeken toen deze uit kwam. Weet niet of dat zo verantwoord was gezien het expliciete geweld en dergelijke, maar toch wel echt een goede serie.

Net verrast met het blijde nieuws dat Netflix dit jaar met een inside docuserie over de Colorado Avalanche komt. Al sinds mijn jeugd dé reden dat ik de NHL volg met Joe Sakic, Patrick Roy, Milan Hejduk, Peter Forsberg en Adam Foote als legends destijds. Erg benieuwd naar het resultaat.

https://indiansports24.com/breaking-net ... he-hockey/
  • Citaat
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    7
    Clubvoorkeur: Bookhouse Boys
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Na het overlijden van David Lynch afgelopen weken TWIN PEAKS weer eens volledig bekeken, inclusief Fire Walk With Me en The Missing Pieces.

Blijft echt onbedreigd de beste serie ooit gemaakt. Compleet uniek, met name The Return (seizoen 3) waarin Lynch gewoon kunst maakt.

(verder zouden in mijn Top zoveel staan: Twilight Zone (60's en 80's, The Outer Limits (60's en 90's), Night Gallery, Battlestar Galactica (1978, niet de remake zooi), Star Trek (originele, Nex Gen, Deep Space 9, Voyager), en Seinfeld.)
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Mr. Spock voor dit bericht:
    voskat
    Ik heb als hobby het knappen van dieren. Vandaag een uiltje, morgen een steenmarter.
    LeandroBonfim
    Meervoudig international
    2

Johann Vogelaar schreef: 09 mar 2025, 11:31
    Night Agent was redelijk, maar ook niet meer dan dat. Netflix levert weinig bijzonders op tegenwoordig. Die Harlan Coben series zijn ook vaak veel van hetzelfde inderdaad. Nu maar weer eens een HBO abonnement genomen om The Penguin te zien en vanaf half april
    The Last of Us seizoen 2. Eerste seizoen was steengoed.
    Over HBO gesproken, ben (bij gebrek aan nieuwe goeie series) weer begonnen aan The Wire, 5e of 6e keer geloof ik (maar wel weer paar jaar geleden).

Heb je die al gezien?
    Blij dat er nog iemand is die The Wire ook al 5 of 6 keer heeft gezien. Dacht soms bij mezelf, is dit niet erg veel. Maar ga hem waarschijnlijk nog wel een keer kijken. Wat een geweldige serie. :heart:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen LeandroBonfim voor dit bericht:
    PCGC
    LeandroBonfim
    Meervoudig international
    2

PCGC schreef: 10 mar 2025, 09:00 Dan zou ik daar eens mee beginnen. Goed dat je BB en BCS ook in je top hebt staan want dan vind je The Wire zeker een goede serie aangezien het een soort zelfde tempo heeft.

En nu we toch bij HBO zijn. Als je na een wat een trage, serieuze serie, als afwisseling nog een leuke, snelle en grappige serie wil zien, en je houdt wel een beetje van Hollywood etc, dan moet je Entourage eens kijken. Geniale humor over 4 vrienden, waarvan er eentje aan het begin staat van een carrière als ster acteur. Gebaseerd op het leven van Mark Walhberg. Veel glamour, ontzettend lekkere dames, grove humor (dank je wel Ari Gold!) en gewoon een snelle feel good serie.
    Ari Gold :heart: Moet meteen glimlachen als ik die naam lees.
  • Citaat
  • Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    5
    Seizoenkaart: Vak B
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

The White Lotus seizoen 3 heeft ook wel weer iets. Apart sfeertje weten ze toch elke keer weer neer te zetten. Komt elke week een nieuwe aflevering uit, dus nog afwachten waar het op uitdraait.
  • Citaat
    Ivan Perisic
    Veelbelovend talent

Johnnie Walker schreef: 10 mar 2025, 11:20 The White Lotus seizoen 3 heeft ook wel weer iets. Apart sfeertje weten ze toch elke keer weer neer te zetten. Komt elke week een nieuwe aflevering uit, dus nog afwachten waar het op uitdraait.
    Doen ze echt goed inderdaad. Ik heb alweer zo’n 5 potentiële daders op het oog.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

LeandroBonfim schreef: 10 mar 2025, 11:05

Heb je die al gezien?
    Blij dat er nog iemand is die The Wire ook al 5 of 6 keer heeft gezien. Dacht soms bij mezelf, is dit niet erg veel. Maar ga hem waarschijnlijk nog wel een keer kijken. Wat een geweldige serie. :heart:
    The Wire is echt geweldig. Er is op een gegeven moment even een mindere fase, vind ik, maar verder van begin tot eind raak en een einde wat het helemaal compleet maakt. Ook mijn favoriete serie met Sopranos er dicht achter.
  • Citaat
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7

Weet niet of die hier al gedeeld is, maar 3 Body Problem vond ik ook wel een vette serie. Zero day vond ik niet onaardig, alleen het plot was behoorlijk raar.

Iemand nog goede tips voor series (liefst op Netflix)?
  • Citaat
  • Freelance analist - VI Pro | 19.13 Podcast
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Juancho
    Mister PSV
    7

Zag dat het nieuwe seizoen van Drive to Survive ook weer beschikbaar is. Vind het wel een gave serie, ookal is bekend dat beelden nogal overdreven/gemanipuleerd worden :)
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Juancho schreef: 10 mar 2025, 16:51 Zag dat het nieuwe seizoen van Drive to Survive ook weer beschikbaar is. Vind het wel een gave serie, ookal is bekend dat beelden nogal overdreven/gemanipuleerd worden :)
    Heb hem voor de eerste keer niet gebinged, teveel drama en teveel beelden gemanipuleerd deze keer dat het erg storend is.
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    voskat
    Nationale topspeler
    7

Johnnie Walker schreef: 10 mar 2025, 11:20 The White Lotus seizoen 3 heeft ook wel weer iets. Apart sfeertje weten ze toch elke keer weer neer te zetten. Komt elke week een nieuwe aflevering uit, dus nog afwachten waar het op uitdraait.
    Vrouwlief en ik sparen de afleveringen nog even op voor de grote binge..

Ondertussen kijken we nog wat vintage Spaanse series (Farmacia de Guardia, Compañeros). Luchtige kost, met 90s nostalgie.
    En ik begin langzaam het gemis van Gossip Girl te verwerken. Ik mis die personages. :treurig:

The Wire en Sopranos kan ik écht niet inkomen. Geprobeerd, maar helaas. Wel leuke fragmenten van met name The Wire gezien op Youtube, maar verder dan een paar eps kom ik gewoon niet.
  • Citaat
  • LeandroBonfim
    Meervoudig international
    2

voskat schreef: 13 mar 2025, 07:12
    Vrouwlief en ik sparen de afleveringen nog even op voor de grote binge..

Ondertussen kijken we nog wat vintage Spaanse series (Farmacia de Guardia, Compañeros). Luchtige kost, met 90s nostalgie.
    En ik begin langzaam het gemis van Gossip Girl te verwerken. Ik mis die personages. :treurig:

The Wire en Sopranos kan ik écht niet inkomen. Geprobeerd, maar helaas. Wel leuke fragmenten van met name The Wire gezien op Youtube, maar verder dan een paar eps kom ik gewoon niet.
    Begrijp je ergens wel m.b.t. The Wire en Sopranos. Zijn series die wat traag zijn, dus voor sommigen lastig in te komen.
  • Citaat
    Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

Asterix schreef: 16 feb 2025, 15:44 Gisteren op Netflix begonnen aan Cassandra. De zoveelste inclusieve woke productie met een bruine homo en de bijbehorende gay scenes. Skippen als je daar niet van gediend bent.
    Deze week met de vrouw Cassandra gekeken, en deze serie is wel echt een aanradertje als je met je partner iets samen wil kijken.

Een gezin met wat persoonlijke problemen koopt een huis dat al héél lang leeg staat. Dit blijkt een huis te zijn met een smart home installatie uit de jaren 70, inclusief AI robot. Die installatie wordt weer geactiveerd en het gezin leeft samen met die robot. Maar niets is wat het lijkt... ;) :alien:
  • Citaat
  • Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Maikel
    Site Admin
    6

Hier ben ik blij mee
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ik heb geen EppelTieviee. :sad:
  • Citaat
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Als ze op dezelfde woke toer doorgaan als Seizoen 3, hoef ik het niet te zien.
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    Plaats reactie