Champions League

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Mick Jagger
Lid van verdienste
7
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dit is, wat, de achtste keer of zo dat Real Atletico uitschakelt in de CL tegenover geen enkele keer dat het andersom het geval was?
  • Citaat
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Hightower schreef: 12 mar 2025, 23:45 Zit Sierd nu gewoon te slapen dat hij die afgekeurde pingel gemist heeft??

Bijzonder zo
    Dat is dus het nadeel dat je je commentators in een dicht donker hok hebt zitten achter 1 schermpje ipv in het stadion.

Daardoor hoorde je dus het stadion fluiten net voor die 3e pingel van Real. Er was daar al op de schermen te zien dat de 2e van Atletico was afgekeurd. Dat mis je als je er niet live bij bent.

Daarbij, de TV registratie zelf was ook erg slecht.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen PCGC voor dit bericht (totaal 3):
    koetjeHightowerMaikelH89
    #FreeGeneratie4
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal
    Seizoenkaart: Vak E
    Clubvoorkeur: PSV/FC Cincinnati
    Favoriete speler: Luc Nilis

PCGC schreef: 12 mar 2025, 23:54
    Hightower schreef: 12 mar 2025, 23:45 Zit Sierd nu gewoon te slapen dat hij die afgekeurde pingel gemist heeft??

Bijzonder zo
    Dat is dus het nadeel dat je je commentators in een dicht donker hok hebt zitten achter 1 schermpje ipv in het stadion.

Daardoor hoorde je dus het stadion fluiten net voor die 3e pingel van Real. Er was daar al op de schermen te zien dat de 2e van Atletico was afgekeurd. Dat mis je als je er niet live bij bent.

Daarbij, de TV registratie zelf was ook erg slecht.
    Dat laatste vooral. Ik had ook al even gezien dat hij hem twee keer raakte, maar het scherm met dat rode kruisje was misschien 2 seconden in beeld als het dat al was. De regie of andere verantwoordelijken hiervoor die hebben daar aardig gefaald, ze hadden de hele serie beter in beeld moeten brengen. Gewoon linksboven of onder zo'n overzicht ofzo.
  • Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6
    Seizoenkaart: Vak B

Awards:

Het is op zijn minst twijfelachtig. Op het moment dat Alvarez zijn linkervoet neerzet rolt de bal in ieder geval niet. Dan zou het dus moeten zijn dat hij tegen zijn linkervoet aanschiet en die bal daardoor omhoog schiet, maar dat zou dan héél licht zijn.

• Citaat
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal

nilssonH schreef: 12 mar 2025, 23:57 Het is op zijn minst twijfelachtig. Op het moment dat Alvarez zijn linkervoet neerzet rolt de bal in ieder geval niet. Dan zou het dus moeten zijn dat hij tegen zijn linkervoet aanschiet en die bal daardoor omhoog schiet, maar dat zou dan héél licht zijn.

Dat is het ook precies. Hij trapt met rechts tegen zijn linker aan, dat is allesbehalve licht want dat is gewoon letterlijk de regel, dat het niet mag.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

nilssonH schreef: 12 mar 2025, 23:57 Het is op zijn minst twijfelachtig. Op het moment dat Alvarez zijn linkervoet neerzet rolt de bal in ieder geval niet. Dan zou het dus moeten zijn dat hij tegen zijn linkervoet aanschiet en die bal daardoor omhoog schiet, maar dat zou dan héél licht zijn.

Als fan van Atlético word je nu toch helemaal gek..
  • Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6

Awards:

MaikelH89 schreef: 12 mar 2025, 23:58Hij trapt met rechts tegen zijn linker aan, dat is allesbehalve licht want dat is gewoon letterlijk de regel, dat het niet mag.
    De eventuele aanraking met links is heel erg licht, niet de beslissing. Dat is inderdaad zwart-wit. Maar ik betwijfel of het überhaupt wel het geval is. Doordat Alvarez uitglijdt raakt hij de bal al lager waardoor het logisch is dat de bal omhoog schiet. Ik zie in ieder geval geen 100% bewijs om hem af te keuren.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen nilssonH voor dit bericht:
    Persepolis
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal

nilssonH schreef: 13 mar 2025, 00:04
    MaikelH89 schreef: 12 mar 2025, 23:58Hij trapt met rechts tegen zijn linker aan, dat is allesbehalve licht want dat is gewoon letterlijk de regel, dat het niet mag.
    De eventuele aanraking met links is heel erg licht, niet de beslissing. Dat is inderdaad zwart-wit. Maar ik betwijfel of het überhaupt wel het geval is. Doordat Alvarez uitglijdt raakt hij de bal al lager waardoor het logisch is dat de bal omhoog schiet. Ik zie in ieder geval geen 100% bewijs om hem af te keuren.
    Dan snap ik je, maar ben ik het niet met je eens wat betreft dat laatste. Het is echt heel duidelijk te zien dat hij hem tegen zijn linkervoet krijgt en de bal daardoor omhoog schiet.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

MaikelH89 schreef: 13 mar 2025, 00:06Het is echt heel duidelijk te zien
    Ja hoor. Echt heel duidelijk. Geen 100% zekerheid, dus had goedgekeurd moeten worden.
  • Citaat
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal

DonyellMalen schreef: 13 mar 2025, 00:10
    MaikelH89 schreef: 13 mar 2025, 00:06Het is echt heel duidelijk te zien
    Ja hoor. Echt heel duidelijk. Geen 100% zekerheid, dus had goedgekeurd moeten worden.
    Nogmaals, ik zie dat heel duidelijk en dat is 100% zekerheid voor mij. En ook voor de mensen die er dus daar naar keken.
  • Citaat
    Huevera
    Bankzitter
    3
    Clubvoorkeur: PSV, ATM
    Favoriete speler: Perišić

In het stadion was het super onduidelijk, snapte er niks van. Mega kut, typisch Atleti ook wel weer
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Ik vind het ook helemaal niet duidelijk te zien in de replay, uit geen enkele hoek. Zitten er sensoren in de bal tegenwoordig? In dat geval hebben zij en de VAR hun werk gedaan. Anders is het een onzinnige inmenging geweest van de VAR, aangezien ik er echt geen 100% fout in zie obv de replay.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Grasmat schreef: 12 mar 2025, 23:51
    Persepolis schreef: 12 mar 2025, 23:48 Jammer, gunde het Atletico veel meer. En ik gunde Vini jr wel een uitschakeling 😁
    Ik niet. :party:
    Misschien ook maar beter, vraag me af wat hij nu allemaal uit protest zou boycotten anders :whistle:
  • Citaat
    Ricardo Izecson Santos
    International
    4
    Seizoenkaart: Vak Y
    Favoriete speler: Ismael Saibari

Persepolis schreef: 13 mar 2025, 02:24 Ik vind het ook helemaal niet duidelijk te zien in de replay, uit geen enkele hoek. Zitten er sensoren in de bal tegenwoordig? In dat geval hebben zij en de VAR hun werk gedaan. Anders is het een onzinnige inmenging geweest van de VAR, aangezien ik er echt geen 100% fout in zie obv de replay.
    Ja, in de CL zitten er inderdaad sensoren in de bal en die hebben waargenomen dat de bal 2x is aangeraakt
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Ricardo Izecson Santos schreef: 13 mar 2025, 02:27
    Persepolis schreef: 13 mar 2025, 02:24 Ik vind het ook helemaal niet duidelijk te zien in de replay, uit geen enkele hoek. Zitten er sensoren in de bal tegenwoordig? In dat geval hebben zij en de VAR hun werk gedaan. Anders is het een onzinnige inmenging geweest van de VAR, aangezien ik er echt geen 100% fout in zie obv de replay.
    Ja, in de CL zitten er inderdaad sensoren in de bal en die hebben waargenomen dat de bal 2x is aangeraakt
    Dan is deze hele discussie over wie wat kan zien in de replays totaal niet relevant en is het vooral erg zuur voor Atletico.
  • Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6

Awards:

Ricardo Izecson Santos schreef: 13 mar 2025, 02:27Ja, in de CL zitten er inderdaad sensoren in de bal en die hebben waargenomen dat de bal 2x is aangeraakt
    Dat heeft de UEFA zelf al ontkracht.

• Citaat
    Huevera
    Bankzitter
    3

Ik heb het al 1000x bekeken uit alle hoeken en kan het nog steeds niet duidelijk zien (net als alle analisten gisteren nacht op Spaanse tv):

• Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Jerdy Schouten

Huevera schreef: 13 mar 2025, 08:49 Ik heb het al 1000x bekeken uit alle hoeken en kan het nog steeds niet duidelijk zien (net als alle analisten gisteren nacht op Spaanse tv):

Sterker nog: ik meen te zien dat hij de bal 'gewoon' maar één keer raakt... (Dank voor deze beelden)
  • Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Huevera schreef: 13 mar 2025, 08:49 Ik heb het al 1000x bekeken uit alle hoeken en kan het nog steeds niet duidelijk zien (net als alle analisten gisteren nacht op Spaanse tv):

Vanuit deze hoek is niet te zien of zijn linkervoet de bal omhoog duwt. Dus dit is een beetje een oneerlijk beeld. Je zou haaks op de voeten moeten kijken, vanaf de zijkant.
    Op basis van het tv beeld, lijkt de bal wel een aparte lijn te volgen. Ik zou 'm zelf hebben goedgekeurd. Kan mij het schelen of hij de bal schampt. Zo pietje precies doen ze ook niet met inlopende spelers bij penalty's.

Uiteindelijk is een speler die uitglijdt bij een penalty ook wel een beetje een ukkel.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door MC Hammer op 13 mar 2025, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
    Hammertime!
    loginnaam
    Internationale topspeler
    5

Hier zijn beelden waarop dan te zien is dat hij hem twee keer raakt, en volgens dit artikel van VI zitten er inderdaad sensoren in de bal die het ook al aangaven.

https://www.vi.nl/nieuws/uitsluitsel-ov ... -twee-keer

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen loginnaam voor dit bericht (totaal 3):
    MC HammerRen Höekdeninho32
    Huevera
    Bankzitter
    3

https://www.marca.com/futbol/champions- ... nalti.html

Nou dan kan ik er iig meer mee leven, jammer maar helaas
  • Citaat
  • NilisInOranje
    Regelmatige invaller
    4

loginnaam schreef: 13 mar 2025, 09:01 Hier zijn beelden waarop dan te zien is dat hij hem twee keer raakt, en volgens dit artikel van VI zitten er inderdaad sensoren in de bal die het ook al aangaven.

In theorie zou het ook nog kunnen zijn dat de bal omhoog gaat omdat het gras/zand eronder wordt verdrongen door het neerzetten van het uitglijdende standbeen. Toch? Dan raakt hij feitelijk de bal niet aan met die voet. Zou hij dan wel moeten tellen?
  • Citaat
    Joofcorn
    Lid 2e elftal
    3
    Favoriete speler: Ivan Peerke

NilisInOranje schreef: 13 mar 2025, 14:28
    loginnaam schreef: 13 mar 2025, 09:01 Hier zijn beelden waarop dan te zien is dat hij hem twee keer raakt, en volgens dit artikel van VI zitten er inderdaad sensoren in de bal die het ook al aangaven.

In theorie zou het ook nog kunnen zijn dat de bal omhoog gaat omdat het gras/zand eronder wordt verdrongen door het neerzetten van het uitglijdende standbeen. Toch? Dan raakt hij feitelijk de bal niet aan met die voet. Zou hij dan wel moeten tellen?
    Officieel telt het dan ook niet. Een bal moet namelijk stilliggen tot het moment van nemen, maar daar wordt niet altijd rekening mee gehouden. Ene C. Ronaldo heeft hier wel eens misbruik van gemaakt.

Edit:
  • Citaat
  • "Nulla è reale, tutto è lecito"
    Plaats reactie