Football Manger

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
Bakkertje01
Regelmatige invaller
4

Football Manger 2023

Afbeelding

Release: October 20, 2022
Ontwikkelaar: Sports Interactive
Serie: Football Manager
Uitgevers: Sega, Sega Europe Limited

Nieuwe features:

Handige links:
FM Scout
Sortitoutsi forum
FM Reddit

PSV Selectie:
PSV 1
Jong
U18

Toevoegingen:
Real Name Fix
Zealand FM23 Skin
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Bakkertje01 op 13 nov 2022, 14:11, 6 keer totaal gewijzigd.
    Bakkertje01
    Regelmatige invaller
    4

Begonnen met PSV, 1e helft van het seizoen de transferwindow uitgezet.

Afbeelding

Teze en Ralho geblesseerd.

Pre season ging nog niet heel goed.

Ik speel wel Champions League..:
    Afbeelding

Ik ben nog opzoek naar de volgende dingen:

- Goede Assistent Coach
    - Scouting truckjes
    - "General Manager"
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Wat een epische fuck-up is dit hè? Uitstellen tot maart. Alsof ook maar iemand voor drie maanden voetbalseizoen dat spel nog gaat kopen...

Afbeelding

Ze moeten gewoon een spelersupdate voor FM24 uitgeven, FM25 helemaal droppen en focussen op een fatsoenlijke release van FM26. Even door de zure appel heenbijten is dat, maar uiteindelijk levert dat SI meer op dan dit halfbakken gerommel.
    Ze zijn al jaren in voorbereiding opben bezig met die overstap naar de Unity engine, en dan nog weten ze het zo te verpesten, bizar.

Hopelijk stoppen ze dan wél alsnog interlandmanagement erin. Want dat is gameplay waar veel meer spelers op zitten te wachten dan de geforceerde implementatie van vrouwenvoetbal waarvoor ze nu het interlandmanagement in wilden ruilen.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dus als ik je goed begrijp vind je het niet zo goed?
  • Citaat
    Ricardo Izecson Santos
    International
    4
    Seizoenkaart: Vak Y
    Favoriete speler: Ismael Saibari

Grasmat schreef: 10 okt 2024, 18:57 Wat een epische fuck-up is dit hè? Uitstellen tot maart. Alsof ook maar iemand voor drie maanden voetbalseizoen dat spel nog gaat kopen...

Afbeelding

Ze moeten gewoon een spelersupdate voor FM24 uitgeven, FM25 helemaal droppen en focussen op een fatsoenlijke release van FM26. Even door de zure appel heenbijten is dat, maar uiteindelijk levert dat SI meer op dan dit halfbakken gerommel.
    Ze zijn al jaren in voorbereiding opben bezig met die overstap naar de Unity engine, en dan nog weten ze het zo te verpesten, bizar.

Hopelijk stoppen ze dan wél alsnog interlandmanagement erin. Want dat is gameplay waar veel meer spelers op zitten te wachten dan de geforceerde implementatie van vrouwenvoetbal waarvoor ze nu het interlandmanagement in wilden ruilen.
    Ik, want ik heb em al besteld :lol:

Zal wel toeval zijn nu ze die vrouwenonzin er ook in gooien het nu helemaal in de soep loopt :tear:
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Volgende keer eerst Zealand kijken voordat je dat doet. :nuts:
  • Citaat
    Ricardo Izecson Santos
    International
    4

Dieptrieste dag in de geschiedenis van de mensheid

• Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Hee dat voorspelde ik al, verrassend. :opzijnkop:
  • Citaat
  • DeEintovenaar
    Nationale topspeler
    2

Awards:

Ja het was te verwachten. Ben toch wel benieuwd waarom dit nu zo gaat. Voorheen hebben ze nooit de problemen gehad. Ik ben ook heel erg benieuwd wat ze nu met FM24 gaan doen, toch nog een update?
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Is vanwege de overstap naar een nieuwe engine. Daar zijn ze al meer dan 5 jaar mee bezig, maar nog lukt het niet om het fatsoenlijk ingepland te krijgen. Ik geloof best dat het allemaal wat lastig is, maar planning- en vooral communicatiewijs is het echt een epische fuckup.

Ze hebben bij het eerste uitstel toen aangegeven dat er geen data update komt voor dit seizoen en aangezien het al zo ver in het seizoen is verwacht ik niet dat ze dat nu wel gaan doen. Ze kunnen ook beter volle bak focussen op de nieuwe en zorgen dat die dan misschien al september of oktober uit zou kunnen kome ipv november.

Maar goed, ik speel nog steeds fijn 01/02 en 03/04 dus ik ben wel wat data achterstand gewend. :grin:
  • Citaat
    Ricardo Izecson Santos
    International
    4

Alle tijd nog om met Helliemond de Champions League te winnen :strong:
  • Citaat
  • Mick Jagger
    Lid van verdienste
    7

Geen verrassing, in 2021 hadden ze al een vacature uitstaan voor iemand die ervaring had met werken in Unity en dan zouden die paar extra maanden opeens wel genoeg zijn om het wel af te krijgen? Geloofde er al niets van.

Maar wel zorgelijk voor de toekomst van FM. Een tweede gecancelde game (of een game van zeer slechte kwaliteit) gaat de serie niet overleven.
    En het feit dat FM26 helemaal niet genoemd wordt maar in plaats daarvan "the next release" is misschien ook wel een teken aan de wand.
  • Citaat
    EllermanJ
    Vaste waarde in elftal
    1
    Seizoenkaart: Vak X

Ik kom hier om te rouwen. Heel veel sterkte eenieder.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 07 feb 2025, 07:58 Hee dat voorspelde ik al, verrassend. :opzijnkop:
    Heel verrassend inderdaad dat iets wat jij voorspelt daadwerkelijk gebeurt…
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Thijs schreef: 07 feb 2025, 20:13
    Grasmat schreef: 07 feb 2025, 07:58 Hee dat voorspelde ik al, verrassend. :opzijnkop:
    Heel verrassend inderdaad dat iets wat jij voorspelt daadwerkelijk gebeurt…
    Zullen we even de Prediction League stand erbij nemen? :whistle:
  • Citaat
  • Tijn
    Internationale topspeler
    7

Awards:

Mick Jagger schreef: 07 feb 2025, 09:40 Geen verrassing, in 2021 hadden ze al een vacature uitstaan voor iemand die ervaring had met werken in Unity en dan zouden die paar extra maanden opeens wel genoeg zijn om het wel af te krijgen? Geloofde er al niets van.

Maar wel zorgelijk voor de toekomst van FM. Een tweede gecancelde game (of een game van zeer slechte kwaliteit) gaat de serie niet overleven.
    En het feit dat FM26 helemaal niet genoemd wordt maar in plaats daarvan "the next release" is misschien ook wel een teken aan de wand.
    Is er een goed alternatief al dan voor voetbal manager spellen? Ik speelde FM vroeger altijd graag, maar vond de nieuwste versies vaak veel te complex. Nog steeds heimwee naar de Maxim Tsigalko tijd 😄
  • Citaat
    EllermanJ
    Vaste waarde in elftal
    1
    Seizoenkaart: Vak X

Tijn schreef: 08 feb 2025, 13:43
    Mick Jagger schreef: 07 feb 2025, 09:40 Geen verrassing, in 2021 hadden ze al een vacature uitstaan voor iemand die ervaring had met werken in Unity en dan zouden die paar extra maanden opeens wel genoeg zijn om het wel af te krijgen? Geloofde er al niets van.

Is er een goed alternatief al dan voor voetbal manager spellen? Ik speelde FM vroeger altijd graag, maar vond de nieuwste versies vaak veel te complex. Nog steeds heimwee naar de Maxim Tsigalko tijd 😄
    Misschien is de FM touch serie dan iets voor je. Die is te spelen op je telefoon en naar mijn weten wat minder uitgebreid dan de volledige FM game. Zelf geen ervaring mee overigens. Anders is er natuurlijk nog Online Soccer Manager 😉.
  • Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

De console versies zijn niet extreem complex. Niet complexer dan FM 2010 op de pc of zo. Ik bemoei me alleen met transfers, contracten en tactiek en dat is voldoende.
  • Citaat
  • Hammertime!
    Tijn
    Internationale topspeler
    7

Awards:

MC Hammer schreef: 09 feb 2025, 10:48

De console versies zijn niet extreem complex. Niet complexer dan FM 2010 op de pc of zo. Ik bemoei me alleen met transfers, contracten en tactiek en dat is voldoende.
    En lukt het je dan om redelijk vlot een goede tactiek te vinden?
    Viel me vaak enorm tegen in de nieuwste versies, maar heb het al een tijd niet meer gedaan.
    MIsschien maar weer eens proberen.

Online Soccer Manager was vroeger al niks aan.
    De Fifa Manager was vroeger ook wel leuk, dan kon je ook je stadion nog upgraden.
  • Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Tijn schreef: 09 feb 2025, 10:56
    MC Hammer schreef: 09 feb 2025, 10:48

En lukt het je dan om redelijk vlot een goede tactiek te vinden?
    Viel me vaak enorm tegen in de nieuwste versies, maar heb het al een tijd niet meer gedaan.
    MIsschien maar weer eens proberen.

Online Soccer Manager was vroeger al niks aan.
    De Fifa Manager was vroeger ook wel leuk, dan kon je ook je stadion nog upgraden.
    Hangt ervan af op welk niveau en met wat je speelt, natuurlijk.
    Vroeger kon je met de meest ridicule opstellingen uitermate succesvol zijn. Volgens mij hebben ze het onderzocht en is Schmidt's 4-2-2-2 de meest effectieve tactiek in FM, tegenwoordig. Ik las online dat het belangrijk is om de tegenstander te confronteren met zoveel mogelijk lopende aanvallers, omdat de cpu daar moeite mee zou hebben om daar iets op te verzinnen.

Zelf heb ik redelijk succesvol de volgende tactieken weten te gebruiken, deze editie:
    5-3-2 met backs vooruit als verkapte buitenspelers
    4-3-3 alles door het midden (dus geen buitenspelers)
    4-2-3-1 met een 10 en twee naar binnen komende flankspelers
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen MC Hammer voor dit bericht:
    Tijn
    Hammertime!
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal
    Seizoenkaart: Vak E
    Clubvoorkeur: PSV/FC Cincinnati
    Favoriete speler: Luc Nilis

Afbeelding

Hahahahahaha! Ik ben die Liechtenstein challenge aangegaan. Waar je eigenlijk elk jaar Conference League kwalificatie speelt omdat jij in de hoogste divisie in Zwitserland speelt en de rest van de Liechtenstein clubs kelderklasse zijn. Maar ik heb dus in seizoen 3 de halve finale van de UECL gehaald en omdat je dat maar door 1 hoeft te delen met 1 deelnemer krijg ik nu een CL ticket in seizoen 4. :lol:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen MaikelH89 voor dit bericht:
    ElTigre
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal

Afbeelding

En 2 dagen later dit, wa denkte zelf.
  • Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

MaikelH89 schreef: 07 mar 2025, 00:27 Afbeelding

Direct doen en failliet laten gaan.
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    MaikelH89
    Vaste waarde in elftal

Franciscus schreef: 12 mar 2025, 15:22
    MaikelH89 schreef: 07 mar 2025, 00:27 Afbeelding

Direct doen en failliet laten gaan.
    Heb in bepaalde saves in het verleden de in-game editor aangezet en dat wel gedaan. Honderden miljoenen schuld, amateur status en alle spelers verwijderen - zulke dingen. Lekker kinderachtig doen soms. :mrgreen:
  • Citaat
  • Plaats reactie