Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Spelen best aardig. Die van Hoogen is best een redelijke voetballer moet ik zeggen. En hoewel nog weinig aan de bal kun je wel zien dat Bajraktarevic goed kan voetballen.
Joenepsv schreef: 10 mar 2025, 20:14
Spelen best aardig. Die van Hoogen is best een redelijke voetballer moet ik zeggen. En hoewel nog weinig aan de bal kun je wel zien dat Bajraktarevic goed kan voetballen.
Het is met name heel statisch op het middenveld. Amper beweging. Ook Land speelt vaak verstoppertje. vd Heuvel (ben geen fan)speelt erg sterk. Bawuah ook vrij redelijk.
Zit vrij weinig positiespel in en er wordt daardoor snel de diepte gezocht. Soms sluit de verdediging ook niet aan waardoor het veld enorm wordt.
Het is een vrijwel verloren seizoen voor Jong PSV en dus ook PSV wat mij betreft. Echter heeft het ook weinig zin om dit bij elke wedstrijd hier op te schrijven. We weten hoe matig het zit in zowel kwaliteit als teamcohesie. Dat gaat niet meer veranderen en de blik kan echt op het nieuwe seizoen waar een heleboel beter zal moeten. Dit seizoen is uitzitten.
Ook wat betreft doorstroom is er heel veel ruimte voor verbetering. Het is hier al vaker gezegd, maar zo'n Land had afgelopen weekend of 20-30 minuten moeten spelen tegen Heerenveen, of bij een andere club in de Eredivisie 90 minuten moeten maken. Evenals Babadi. Het straalt ook uit op de spelers daaronder als ze zien dat de kansen, in de toch al steeds meer ongeduldigere jeugd, erg miniem zijn. Nu PSV weer wat meer te besteden heeft, begrijp ik dat het lastiger wordt, maar ook hier zal veel meer maatwerk geleverd moeten gaan worden.
Jong PSV moet een mooie tussenstap/opstap zijn en niet een soort afvoerputje waar je maar niet uit lijkt te komen als je niet tijdig weg bent.
Vind het ook wel tricky, want ik geloof best dat Land en Babadi allebei prima een heel seizoen bij Jong hadden kunnen draaien, dan kun je ze alsnog overhevelen mocht de nood hoog zijn, maar aan de andere kant wil je ze ook belonen voor hun ontwikkeling en snap ik helemaal dat ze met de selectie zitten & meetrainen. Alleen schiet het dan ook niet echt op lijkt me voor de prestaties / ontwikkeling van het Jong team als geheel om ze doordeweeks bij 1 te laten trainen en dan bij Jong te laten spelen samen met spelers die ze verder de hele week niet zien bij wijze van. Ze vallen dus een beetje tussen wal en schip nu het niveau van PSV zo hoog ligt. Nouja, laatste tijd dus niet maar goed, stel we waren niet compleet ingestort.
Verhuren had mij heel logisch geleken, maar ik weet niet welke afwegingen daar allemaal hebben gespeeld, zonde is het wel.
Zo vallen ook bij Jong PSV met Kuhn en Uneken twee leiders weg. Benieuwd of Bouhoudane nu na de wedstrijd in Under-17 of Van Duiven nu geselecteerd gaan worden.
Alleen Gilbert als middenvelder en stormram op de bank, dan hoop ik dat Fernandez en De Guzman of een andere talentvolle middenvelder er wel naast zitten.
Dat Dagasan nog steeds in de basis moet staan zegt genoeg. Ik wens hem een erg mooie carrière toe, maar het is gewoonweg niet goed genoeg.
Bijzonder dat er geen andere beschikbaar bleek te zijn.
Wat heb je nog te verliezen in dit huidige seizoen.
Zonder Van der Blaak stond de verdediging best goed.