Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 30 nov 2020, 00:05 Dit is wat mij betreft een beetje een (vervelend) probleem aan het worden op het forum: als je een afwijkende mening hebt krijg je dit soort 'verwijten' terwijl jij/jullie andersom ook niets anders doen dan een mening geven. Wat ik benoem zijn geen feiten, wat jij benoemt zijn ook zeker geen feiten. Alleen je post op zo'n manier dat je doet overkomen dat die mening de enige juiste is. En tja, dan is het voor mij niet gek dat je denkt dat ik aan het zoeken ben want ik ben het immers niet of niet geheel met je eens. Maar de werkelijkheid is dat ik helemaal niks aan het zoeken ben, ik ook maar een simpele PSV fan ben die van harte hoop dat mijn cluppie het geweldig gaat doen. En daarover heb ik een mening die ik zeker niet als de waarheid zie of als het enige juiste feit. Niemand hier heeft die waarheid in pacht.
Het gaat er niet om dat je een afwijkende mening hebt. Het gaat er om dat je verwijten maakt dat wissels niet spelen terwijl je weet dat die spelers helemaal niet konden of mochten spelen. Dat is de reden waarom mensen twijfelen aan je motieven. Het is een van beide, of je wist niet dat die spelers niet beschikbaar waren de afgelopen weken, of je wist het wel maar kiest er voor om het te negeren. En aangezien je PSV goed genoeg volgt om het eerste onwaarschijnlijk te maken, moet het wel bijna het tweede zijn.

Met kritiek op zich is niets mis. Maar als het enige vertrekpunt is: ik ga kritiek leveren ongeacht of Schmidt er wel iets aan kan doen dan gaan mensen daar inderdaad hun twijfels bij plaatsen. Dat komt niet door de afwijkende mening zelf maar door de manier waarop hij onderbouwd wordt. Je doel lijkt nu vooral om Schmidt af te fakkelen, wat er ook gebeurt. En of hem nu enige blaam treft of niet.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 30 nov 2020, 00:05Voor jou is het allemaal mooi afgelopen zo en hup door naar de volgende pot. Dat is super fijn voor jou persoonlijk, maar er zijn ook anderen, maar ik spreek even voor mezelf, die er iets anders over denken en waarbij het niet gelijk "goed is afgelopen en doorrrrrr". En al helemaal niet op de avond gelijk na zo'n vreselijke pot voetbal.
Maar wat moet je dan? Je kan op basis van deze wedstrijd moeilijk constructief kritiek leveren op het hele proces, aangezien je vandaag met de onderkant van je selectie aan de slag ging. Je kan hooguit zeggen dat Schmidt niet meteen acht man had moeten wisselen en daarmee een onaanvaardbaar risico nam. Het was ook drastisch en dat had misschien minder gekund, maar in het geheel zegt het dus niet zoveel. Sterker nog: je kan volgens mij heel moeilijk betogen dat het een onlogische beslissing is, zelfs als je níet over de medische data beschikt. We weten als buitenstaander niet hoe de fysieke toestand van de spelers er exact voorstaat. Het kan evengoed zijn dat het 1 voor 12 is en dat allerlei spelers op omvallen staan. Schmidt moet de lange termijn daarin óók overwegen, want hij zit er niet alleen maar om de volgende wedstrijd te winnen.

Na afloop van zo'n erbarmelijke wedstrijd kun je volgens mij weinig anders dan zeggen ''gegokt, goed afgelopen en door'', toch? Je kan klagen over de keuze van Schmidt, ja, maar wees even eerlijk: denk jij dat Schmidt op zaterdag met z'n staf aan tafel zat en opgewekt voorstelde dat hij vandaag met acht andere basisspelers wilde beginnen? Denk jij oprecht dat Schmidt hier blij mee was, dat hij deze keuze moest maken? Let op: dat is wat anders dan blij zijn dat het goed afloopt hè. En dat is denk ik waar sommige mensen zich nu aan storen: het idee wordt geopperd dat Schmidt dit uit vrije wil doet en daarmee de club moedwillig zou saboteren. Niets is minder waar.

Het heeft gewoon niet zoveel zin om kritiek te leveren op deze wedstrijd. Het was voor eenieder kraakhelder dat er een risico genomen werd, maar het was tegelijkertijd een gecalculeerd risico. Schmidt liet dat tussen de zinnen door ook merken in de interviews. De man is natuurlijk niet op z'n achterhoofd gevallen, is gepokt en gemazeld in het topvoetbal, hij snapt het risico van deze keuze net zo goed als jij en ik. Als dat het geval is en hij dat begrijpt, dan kun je de winnende trainer moeilijk ongelijk geven.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 30 nov 2020, 00:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is zo'n zaak van de winnende trainer heeft gelijk. Met dit resultaat idd fijn dat spelers rust hebben gekregen. Dat het spel slecht was maak ik mij niet zoveel zorgen over met zoveel andere spelers die normaal nooit samen spelen. Aankomende week twee lastige wedstrijden, dus fijn dat de spelers daar klaar voor zijn.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben het wel met Jan eens. Vaak genoeg dat Schmidt pas in de 91e minuut ging wisselen, ipv laten we zeggen de 70e minuut. En dan nog: als je een ploeg op 8 plekken wijzigt, plus dan ook nog sommige spelers niet op hun natuurlijke spelers laat spelen, dan vraag je om problemen. Ik kan mij eigenlijk geen voorbeeld voor de geest halen waar dit een goed resultaat heeft opgeleverd, ook kwa spel.

Schmidt zijn hoofd hoeft uiteraard niet op het hakblok, met name omdat we 'gewoon' gewonnen hebben, maar ik had de reacties wel eens willen zien als Gravenberch wel die bal er in had geschoten.

We kwamen heel goed weg, en ik hoop echt dat dit de laatste keer is geweest. Als we spelers willen sparen, doe het dan gefasseerd; niet in 1 klap de hele boel omgooien.
tijn0

[mention]Juancho[/mention]

Misschien al besproken, maar er zijn hier al 75 (lange) berichten of meer geplaatst, sinds ik na de wedstrijd ben gaan slapen (gek genoeg was ik er helemaal klaar voor):
Donderdag betoogde je nog dat het je alleen om 3 punten ging. Volgens mij heb ik [mention]Balinho[/mention] er ook aan zien refereren. Als Schmidt dat niet redde was het fout, ongeacht het spel, zo keek jij nu eenmaal voetbal.
Nu wint Schmidt 2 keer en houdt zijn selectie fris, en gaan je betogen over het spel.
We hebben hier wat mensen die er meer verstand van hebben, volgens mij, als [mention]Ykhim[/mention] en [mention]Ren Höek[/mention] , maar is dat niet een klassiek voorbeeld van confirmation bias?

Het is vooral zonde voor jezelf, je kijkt wedstrijden om punten te vinden die je betoog ondersteunen, maar je voert een negatief betoog. Zelfs als je gelijk hebt - wat je deels hebt, deels ook niet, zo werkt het altijd - doe je jezelf geen plezier door zo de wedstrijden te beleven.

Ik heb zelf bij elke aanval gezegd (dat was dus niet zo vaak): nu gaat 'ie vallen. Ik geloof echt in de groeibriljant PSV. Net als jij zoek ik daar geregeld welgevallige voorbeelden en argumenten bij en kijk ik soms weg bij tegenvoorbeelden. Het verschil is echter: ik zit als een blij ei PSV te kijken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Juancho schreef: 29 nov 2020, 23:07 Hooguit in nood als het echt niet anders kan. Of dus een wissel rond de 85/90ste minuut.
De laatste 4 Eredivisie duels: 4x een wissel in de laatste minuten, waarvan 2 door een mogelijke blessure. Bij de andere 9 wissels speelden de inkomende spelers gemiddeld een half uur of langer. Tegen PAOK vorige week tel ik niet mee, dat waren tactische wissels. Maar uit tegen PAOK hetzelfde: 3 wissels waarvan 2 ruim een half uur en eentje in de rust.

Het beeld wat in je hoofd zit klopt niet. Dat is iets wat de eerste paar duels gebeurde en daarna ben je dat vast blijven houden. Als er dan weer een wissel komt in die minuten bevestigt dat je beeld. Maar als je het nakijkt zie je echt wat anders.
Menno1 schreef: 30 nov 2020, 04:17 Ik ben het wel met Jan eens. Vaak genoeg dat Schmidt pas in de 91e minuut ging wisselen, ipv laten we zeggen de 70e minuut.
Beeldvorming dus. Klopt simpelweg niet. Alleen een wissel in de laatste minuut bevestigt schijnbaar een beeld dat je hebt.

Hij wisselt ruim eerder en meer (maar goed, dat kan ook dit seizoen) dan de coaches die wij hiervoor hadden.

Verder het betoog van Maka en anderen: hoeveel konden we wisselen voor de interlandbreak? Hij heeft zo'n beetje maximaal gewisseld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Hightower
Regelmatige invaller
3
Berichten: 314
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik snap de beweegredenen van onze trainer wel.

Kijk alleen maar naar Feyenoord, daar vallen ze momenteel met bosjes tegelijk om, en Advocaat maar roepen, zoveel mogelijk wedstrijden spelen.

Je gokt ergens op, hoopt misschien tegen beter weten in, dat de basiself het goed gaat doen, zo niet heb je alle tijd om het te repareren, zo wel, heb je een briljante zet gedaan.
Nu was het echt heel slecht, maar kunnen we weer 3 punten bijschrijven. Aantal spelers 90 minuten rust, en en een aantal toch nog wat minuten moeten maken.

En je moet ook wat geluk hebben, de 1-2 kansen die een tegenstander altijd wel krijgt, dat die er niet ingaan. Nou dat geluk hebben we een keer gehad.

Verder is het voor sommigen nooit goed, als hij er nu 2-3 buiten de selectie houdt, en tegen Heerenveen ook weer, krijgen we de discussie weer dat er niet met een vaste basis gewerkt wordt, en ze door het rouleren nooit vaste patronen kunnen inslijpen. Als we in de sterkste opstelling starten en we staan halverwege met 4-0 voor, en er zijn dan 5 wissels, is er weer het verwijt dat er niet aan het doelsaldo gewerkt wordt.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Makaveli schreef: 28 nov 2020, 10:18
Uefa ranking PSV: 61
Uefa ranking PAOK: 71

Van Paok moet je thuis 9 van de 10x winnen. 🤷‍♂️

Nederlanders overschatten eigen clubs altijd zo vreselijk. Alsof je tegen RKC speelt. Totaal geen realistisch beeld van de situatie waar PSV zich in bevindt al geruime tijd. De doelstelling is om bij de beste 32 te gaan behoren, daar zijn we nog lang niet. En zelfs bij de beste 32 is 9 van de 10x winnen natuurlijk flauwekul.
Dat lijkt me niet de positie waar PSV hoort te staan. Of het heeft niets met het onderschatten van PAOK te maken, maar met het overschatten van PSV. Dat zou nog kunnen. De beste 32 van Europa, daar willen we bij horen en dat is voor een club als PSV geen gekke doelstelling lijkt me. En ja, dan moet je 9/10x (idd meer een uitdrukking, maar zeker 75% van de gevallen) thuis winnen van PAOK. Want nogmaals: Zij hebben geen fatsoenlijke kans gecreëerd zonder dat wij daarvoor stonden te brassen. Geen bijzondere ploeg.

Afijn, over gisteren gaan we geen woorden vuil maken. Roger heeft bijzonder veel geluk gehad met deze lachwekkende opstelling. Wat een dramatische wedstrijd hebben we naar zitten kijken, PSV onwaardig. En nou maar hopen dat de mannen donderdag laten zien dat het niet voor niks is geweest.
#FreeGeneratie4
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Schmidt heeft gegokt en gewonnen, en een winnende trainer heeft altijd gelijk zeggen ze. Was het verstandig met het oog op het resultaat? Nee, het was een risico. Maar waarschijnlijk is het wel een keuze geweest die verstandig is op de langere termijn. Als we aanstaande donderdag en zondag twee keer een frisse ploeg zien die de overwinning pakt heeft hij het gelijk nog meer aan zijn zijde. Daarnaast weten wij inhoudelijk niet hoe de conditionele staat van het team is, maar ik kan me voorstellen dat dit voor de lange termijn echt niet verkeerd is en dat hij het tegen de Graafschap nogmaals doet. Je ziet in alle competities dat er veel blessures zijn. Voorkomen is beter dan genezen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is toch ook een plek waar we kunnen discussiëren zonder iets goed of fout te vinden in extremen? OK het was nodig dus blijkbaar dat er 8 jongens gespaard werden, maar had het ook op een andere manier gekund? Je hoeft toch niet nederig alles uit te vegen omdat er gewonnen is en niet meer terug te kijken ondanks de euforie van de winst?

Ik denk dat als je 1 back, 1 spits en 1 halftien tegelijk had gespaard je een grotere kans op succes had gehad.

Unnerstall, Dumfries, Baumgartl, Viergever, Mauro, Rosario, Fein, Gakpo, Gotze, Zahavi, Madueke en dan na rust Teze Ledezma en eventueel Sangare erbij dan had je ook de spelers fris kunnen houden en was er zelfs een kans geweest om Jong PSV spelers te brengen en een Malen en Sangare helemaal niet te gebruiken.

Het is maar een optie die je volgens mij prima op een forum als dit kunt discussiëren zonder Schmidt aan te vallen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Heruone schreef: 29 nov 2020, 21:08 Halve selectie staat op rood. Een heel medisch team zit er achter die structureel medische gegevens en data analyseren en prognosticeren, om op basis daarvan nauwkeurig vast te stellen in samenwerking met de technische staf of spelers wedstrijdfit zijn.

PN vervolgens: We moeten eens ff heel kritisch zijn op Schmidt.

Iets met rozen zijn rood en viooltjes zijn blauw. Some things never changed.
Heb dit ook overal gelezen, maar hoe kan een keeper fysiek dusdanig in het rood staan dat hij niet kan spelen? Nee, ik geloof best dat een paar spelers (over-)vermoeid zijn, maar niet zoveel tegelijk. Dan is er echt iets mis met je trainingen of met je speelstijl.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

En daarnaast gaf Malen na de wedstrijd aan dat hij helemaal nergens last van heeft. PSV heeft zich natuurlijk redelijk uitgesproken over de drukte en was teleurgesteld dat de KNVB niet met ons heeft meegedacht. Misschien was Sparta-thuis voor Schmidt de kans om, naast het feit dat rust geven natuurlijk goed is voor de komende weken, een statement te maken. 8 spelers rust geven in een competitiewedstrijd (in een competitie, waar het al niet geweldig gaat) is bezopen.

Maargoed, we zijn ermee weggekomen. Een aantal spelers heeft flink wat rust gehad. Niet meer over hebben, niet meer laten voorkomen. Door naar donderdag.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 30 nov 2020, 09:01 Dit is toch ook een plek waar we kunnen discussiëren zonder iets goed of fout te vinden in extremen? OK het was nodig dus blijkbaar dat er 8 jongens gespaard werden, maar had het ook op een andere manier gekund?
Wat Maka aangaf: wissel er 4 bij de start en dan nog een keer 4 tijdens de rust. Maar dat wees Schmidt van de hand. Er is schijnbaar een behoorlijk verschil qua intensiteit om een duel te starten dan na rust in te vallen (als ik het goed interpreteerde).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Roger heeft gegokt en gewonnen, maar van mij hoeft ie het op deze manier niet nog eens te doen. Dit was echt een van de saaiste wedstrijden die ik in tijden heb gezien. De vorige wedstrijd met een dermate laag niveau dat ik me herinner was PSV - Cambuur voor de beker in 2015. Toen was het vermakelijker om een voetbal over heel de Oosttribune te zien gaan dan naar het veld te kijken.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gelukkig zijn jullie allemaal geen Roger. Wat jullie er ook van vinden, hij beslist. Als jullie nog tampons nodig hebben, [mention]Balinho[/mention] heeft ze in de aanbieding.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik vind het mechanisme van het forum echt prachtig. Je kunt op een blaadje invullen wanneer de trolls in de wedstrijdtopics naar boven komen en anderzijds kun je invullen wanneer de Schmidt-adepten hem komen verdedigen tegen de kritiek van het pleps. Ik open het forum op maandagmorgen, en inderdaad, precies zo. Prachtig!

Schmidt zegt letterlijk: 'Ik kon niks anders dan 8 tegelijk wisselen'. Extreme criticasters zeggen dat spelers al die potten moeten kunnen spelen. De waarheid zit natuurlijk ergens in het midden. Spelers sparen waar mogelijk is goed. Nodig zelfs. Acht spelers tegelijk sparen is van de zotte. Vind dit qua naïviteit vergelijkbaar met Theo Bosz. Ook een goede trainer die graag kamikaze-acties uithaalt door tegen grootmachten ineens met 3 achterop te gaan spelen. Ik ben fan van Schmidt, maar dit moet hij niet meer doen. Zijn we het denk ik met zijn allen wel aardig over eens.

Ik snijd graag een wat meer inhoudelijk punt aan, iets wat voor mij voelt als een tegenstrijdigheid.

We verliezen kostbare punten in de Eredivisie, allen tegen tegenstanders die duidelijk een aantal porties kwaliteit minder op het veld hebben staan dan wij. De verklaring die wij geven, en voor iedereen eigenlijk wel begrijpelijk overkomt is: het kost tijd om het spelsysteem erin te krijgen. We verliezen hier punten omdat de spelers nog aan elkaar moeten wennen, op elkaar afgestemd moeten worden. Dat kost tijd. Dat kost logischerwijs wat punten. Logisch, toch?

Maar dan gisteren. We spelen tegen de nummer 10 van de Eredivisie, en we sturen 8 spelers op random posities de wei in. Waaronder spelers die nooit spelen, omdat we verwachten dan nog wel van de nummer 10 van de Eredivisie te winnen. Dat zij niet in die speelstijl gespeeld hebben, speelt dan ineens niet meer zo'n belangrijke rol?

Klopt in mijn ogen niet helemaal. Wat is hiervan de verklaring?

Dat je op trainingen de speelstijl onder de knie krijgt geloof ik niet. Is Sparta veel zwakker dan de ploegen waar we punten tegen verspeelden? Of waar zit de verklaring voor deze tegenstrijdigheid?
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

RIO schreef: 30 nov 2020, 10:03 Gelukkig zijn jullie allemaal geen Roger. Wat jullie er ook van vinden, hij beslist. Als jullie nog tampons nodig hebben, @Balinho heeft ze in de aanbieding.
En reken maar dat die de put gedempt krijgen. Ik ben zo droog als de weduwe Rost-vTonningen!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Johnnie Walker schreef: 30 nov 2020, 10:07 Theo Bosz.
Peter Bosz uiteraard.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Wat een gezeik en gezeur zeg. 3 punten, de 0 gehouden, spelers gespaard en nu focus op donderdag. Als we in Granada en Heerenveen winnen hebben we een topweek achter de rug.
#simplythebest
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2020, 09:43
11 Sir Tinus schreef: 30 nov 2020, 09:01 Dit is toch ook een plek waar we kunnen discussiëren zonder iets goed of fout te vinden in extremen? OK het was nodig dus blijkbaar dat er 8 jongens gespaard werden, maar had het ook op een andere manier gekund?
Wat Maka aangaf: wissel er 4 bij de start en dan nog een keer 4 tijdens de rust. Maar dat wees Schmidt van de hand. Er is schijnbaar een behoorlijk verschil qua intensiteit om een duel te starten dan na rust in te vallen (als ik het goed interpreteerde).
Ok fair enough, dan kan ik wel begrijpen. Toch vraag ik me af of het niet anders had gekund qua opstelling, maar nog belangrijker qua speelwijze. De invulling qua spitsen en backs maakte dat PSV met een extra handicap moest spelen. Als we straks in januari nog meer van dit soort acties krijgen zou ik het wel fijn vinden als we alvast 1 goede back-up back halen die tenminste aanvallend iets kan opvangen mits Dumfries/Max niet mee doet.

Toen Sparta gisteren de opstelling van PSV zag wisten ze heel goed dat er een gouden kans was om een punt te halen tegen PSV. Alle creativiteit zat op de bank, 2 backs die het spel wat PSV wil spelen onmogelijk maken en dan ook nog eens een spitsenduo wat nog niet had gescoord al hadden ze tot de Kerst door gespeeld. Het engie wat zij hoefden te doen was de linies kort op elkaar, inzakken, de bal aan de backs geven en af en toe een bal naar vorren rossen.

Gelukkig was die penalty genoeg en kunnen we vooruit kijken naar Granada. Ik ben wel benieuwd of Madueke of Zahavi de voorkeur gaat krijgen en op basis van gisteren neig ik naar Madueke.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Balinho schreef: 30 nov 2020, 10:14
RIO schreef: 30 nov 2020, 10:03 Gelukkig zijn jullie allemaal geen Roger. Wat jullie er ook van vinden, hij beslist. Als jullie nog tampons nodig hebben, @Balinho heeft ze in de aanbieding.
En reken maar dat die de put gedempt krijgen. Ik ben zo droog als de weduwe Rost-vTonningen!
Zo droog als Johan Derksen’s minnares
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En ja, Roger gaat dit gewoon weer een aantal keren doen dit seizoen en dan slaat de vlam weer in de pan en moeten de dames weer naar de Kruidvat
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Johnnie Walker schreef: 30 nov 2020, 10:07 Ik snijd graag een wat meer inhoudelijk punt aan, iets wat voor mij voelt als een tegenstrijdigheid.

We verliezen kostbare punten in de Eredivisie, allen tegen tegenstanders die duidelijk een aantal porties kwaliteit minder op het veld hebben staan dan wij. De verklaring die wij geven, en voor iedereen eigenlijk wel begrijpelijk overkomt is: het kost tijd om het spelsysteem erin te krijgen. We verliezen hier punten omdat de spelers nog aan elkaar moeten wennen, op elkaar afgestemd moeten worden. Dat kost tijd. Dat kost logischerwijs wat punten. Logisch, toch?

Maar dan gisteren. We spelen tegen de nummer 10 van de Eredivisie, en we sturen 8 spelers op random posities de wei in. Waaronder spelers die nooit spelen, omdat we verwachten dan nog wel van de nummer 10 van de Eredivisie te winnen. Dat zij niet in die speelstijl gespeeld hebben, speelt dan ineens niet meer zo'n belangrijke rol?

Klopt in mijn ogen niet helemaal. Wat is hiervan de verklaring?

Dat je op trainingen de speelstijl onder de knie krijgt geloof ik niet. Is Sparta veel zwakker dan de ploegen waar we punten tegen verspeelden? Of waar zit de verklaring voor deze tegenstrijdigheid?
Interessant punt.

Je kunt niet aan de ene kant puntverlies verdedigen met het argument "we zijn nog niet ingespeeld" om dan nu te denken dat we met deze opstelling wel ff gaan winnen.

Aan de andere kant is Sparta inderdaad wel zwakker is dan de ploegen waar we punten tegen verspeelden. Alle puntverlies-wedstrijden waren ook uitwedstrijden, speelt natuurlijk ook mee.
Plus ik denk dat je op trainingen wel degelijk een speelstijl onder de knie kunt krijgen. Het perfectioneren gebeurt in wedstrijden, maar de grote lijnen lukt tijdens trainingen wel.
En we hadden natuurlijk wel de back-up van onze bank. Mocht het echt niet lopen, konden Malen, Gakpo en noem ze maar op er nog in komen. Wat uiteraard ook hard nodig bleek.

Als laatste speelt nu natuurlijk het Granada-argument mee. Iedereen begrijpt dat je spelers rust wil gunnen voor Granada, maar volgens mij is er ook wel de consensus dat dit een beetje veel van het goeie was.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johnnie Walker schreef: 30 nov 2020, 10:07 Dat zij niet in die speelstijl gespeeld hebben, speelt dan ineens niet meer zo'n belangrijke rol?

Klopt in mijn ogen niet helemaal. Wat is hiervan de verklaring?
Het strookt inderdaad niet met elkaar. Dan kan je alleen maar concluderen dat de staf de prioriteiten anders heeft gelegd en weegt dat voor de staf veel zwaarder. Stel je speelt met je basiself en dan in korte tijd ook naar Granada en Heerenveen. Met als risico dat 3 duels voor velen echt teveel is, zeker met een loeizware en waarschijnlijk harde wedstrijd in Granada... Dan is Sparta het moment om massaal rust te pakken.

Wellicht is het een gok, maar als je het doet dan is Sparta de wedstrijd om het te doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

RIO schreef: 30 nov 2020, 10:49 En ja, Roger gaat dit gewoon weer een aantal keren doen dit seizoen en dan slaat de vlam weer in de pan en moeten de dames weer naar de Kruidvat
Zeker, De Graafschap - PSV over een paar weken en in januari wacht ook een 6 a 7 wedstrijden in 21 dagen. Waarbij RKC thuis wel een mooi moment is om er 9 te wisselen.

10/01/2021 competitie: Ajax - PSV
13/01/2021 competitie: PSV - AZ
17/01/2021 competitie: Sparta Rotterdam - PSV
19/01/2021 > ALS we winnen van de Superboeren
23/01/2021 competitie: PSV - RKC Waalwijk
26/01/2021 competitie: FC Emmen - PSV
31/01/2021 competitie: Feyenoord - PSV
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Al scheelt het wel dat ze daarvoor 3 weken geen wedstrijd hebben gehad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt