Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
MaikelH89 schreef: 03 feb 2025, 22:27
My bad, ik las het helemaal verkeerd. Ik dacht dat dit nog over Simons ging. Wat betreft Uneken, die heeft in Jong nog genoeg te leren en is een beetje de leider van het team volgens mij? Ook gezien die band natuurlijk. Dus voor hem is dat misschien een leuke stap om wat inhoud te kweken in inderdaad een fysieke competitie, maar voor het team is dat geen goede keuze. Dus de vraag die je moet stellen in aanloop naar die keuze is denk ik: Zie je in hem echt een talent dat door kan breken in het eerste op ons niveau? Ik twijfel nog eerlijk gezegd.
Edit: Mocht het gerucht kloppen natuurlijk, anders is dat allemaal niet van toepassing.
Een huurtransfer lijkt mij beter. Daadwerkelijk ergens voor spelen in de hoogste competitie met ervaren voetballers.
Bij Jong PSV zal de weerstand minder zijn onderling en in de KKD.
Ik denk nog steeds bullshit . Maar zou het fantastisch voor hem vinden.
Simons en Ndala al weg, benieuwd hoe Jong er de komende maanden eruit gaat zien. Flink wat verjonging
Er mag ook echt wel een keer een kritische blik geworpen worden op Jong PSV. 2 jaar lang blinkt er al niemand uit, terwijl er de laatste tijd echt wel geïnvesteerd is.
Als je ziet hoe Egan-Riley het nu doet in de Championship, Land moeite heeft om zijn niveau in jong te halen, Ndala er niet uitkomt, Babadi ook niet laat zien wat hij kan en eigenlijk gewoon iedereen moeite heeft om een basisniveau aan te tikken gaat er echt iets fout. En het is zo zonde want het kan zo nuttig zijn voor jonge spelers. Tijd voor een goede evaluatie en tijd dat hier echt geld/tijd in gestoken gaat worden.
NoaNoTheBaddest10 schreef: 03 feb 2025, 23:55
Jong PSV gaat naar de klote als er hier niks bij komt.
Ja want het loopt nu al zo lekker. Helemaal prima dat deze non talenten weg gaan. Ruimt lekker op en biedt kansen voor onder 19 en 17. Plus nieuwe spelers.
NoaNoTheBaddest10 schreef: 03 feb 2025, 23:55
Jong PSV gaat naar de klote als er hier niks bij komt.
Ja want het loopt nu al zo lekker. Helemaal prima dat deze non talenten weg gaan. Ruimt lekker op en biedt kansen voor onder 19 en 17. Plus nieuwe spelers.
Alleen heeft dat heel weinig zin om dit moment. Je kan bijvoorbeeld een Noah Fernandez nu doorschuiven maar ik acht de kant 99% dat die volledig gaat verzuipen in het huidige elftal. Daar heeft hij zelf echt heel weinig aan gok ik. Je moet iets van een stabiele basis hebben als je zulke spelers gaat inpassen. En dat is er nu gewoon echt niet.
Elfrink noemde in de podcast dat Uneken terecht kritisch was over aantal collega’s dat er met de pet naar gooide. Elfrink noemde Ndala en ‘je moet zelf maar kijken welke ander speler’.
Hij leek op een specifieke tweede speler te doelen, zonder deze te willen noemen. Welke speler was dat de afgelopen wedstrijd van PSV?
Sparts schreef: 04 feb 2025, 16:14
Elfrink noemde in de podcast dat Uneken terecht kritisch was over aantal collega’s benoemde dat er met de pet naar gooide. Elfrink noemde Ndala en ‘je moet zelf maar kijken welke ander speler’.
Hij leek op een specifieke tweede speler te doelen, zonder deze te willen noemen. Welke speler was dat de afgelopen wedstrijd van PSV?
Behalve dat de kwaliteit tegenvalt, lijkt het er ook op dat dit seizoen de teamcohesie bij de 'vaste' Jong PSV spelers er ook niet echt inzit. Daardoor zie je zowel individueel als qua team maar minimale progressie en dat is voor dit team juist funest.
Dit seizoen is toch al verloren en verwacht er zowel qua ontwikkeling als qua teamuitslagen weinig van, maar als je het dan alsnog enigszins een vruchtbaar seizoen van wil maken, zorg dan dat je dit seizoen heel erg goed tegen het licht gaat houden om te zorgen dat dit niet een kansloos team in niemandsland en met weinig perspectief wordt als je hierin zit.
Ik zou het makkelijk vinden om te gaan wijzen naar Groenendijk en zijn staf, maar het probleem ligt denk ik veel dieper dit seizoen. Ook vorig seizoen liep het al niet zo lekker. Er zal weer een nieuwe sfeer gecreëerd moeten gaan worden, maar met hogere eisen waarbij spelers weten waarvoor ze spelen, in een omgeving zitten waar ze zich kunnen ontwikkelen en perspectief hebben om hierna een volgende stap te maken. Een paar naar het eerste en de rest naar het betaalde voetbal. Een aantal lijken er met tegenzin te spelen en andere spelers zitten er al wel erg lang. Ik heb het idee dat er al zeker een jaar of anderhalf tot twee geen goede 'vibe' omheen hangt, al zeg ik dit wel volledig van de buitenkant.
Of je daar op dit moment zo blij mee moet zijn ondanks dat het bij ons een aardig talent was. Schopt er in België ook geen zak in. Speelt wel in een dramatische ploeg in dat City bolwerk daar overigens.
Ik zou Dick Schreuder benaderen om volgend seizoen trainer te worden, met het vooruitzicht dat zodra Bosz niet meer wil verlengen hij een serieuze kandidaat wordt voor PSV 1. Sympathieke man, zeer aanvallende stijl, zijn trainingen schijnen geweldig te zijn ook. Type Arne Slot.
Blunders maak ik me niet zo druk om. Het belangrijkste is dat die ploeg gewoon weer lekker gaat voetballen. Energie in de wedstrijd leggen inderdaad en ervoor gaan. Fouten zullen dan altijd wel gemaakt worden, of omdat je tegen slimmere ploegen spelen die dat uitlokken of omdat je altijd wel een enkeling (of een paar spelers) erin hebt staan die gewoon niet goed genoeg zijn.