NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Christmas Day in the NBA startte met een geweldige wedstrijd tussen de Knicks en Spurs. Wenbanyama was geweldig met 42 punten, 18 rebounds, 4 assists en 4 blocks, maar Mikal Bridges (normaal derde of vierde optie bij de Knicks) scoorde er 41 en juist in de beslissende fase stond hij op en gaf de Knicks de overwinning. Prachtige wedstrijd eindigde zo in 117-114.

Nu zometeen start Dallas Mavericks - Minnesota Timberwolves. Ook een prachtig affiche met sterren als Luka Doncic, Kyrie Irving, Anthony Edwards en Rudy Gobert.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht (totaal 2):
    GewitwelnilssonH
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Hoeven ze daar helemaal geen Kerst te vieren? :wonder:

Heb me opgegeven voor de winactie van ESPN om tickets te winnen voor beide Paris games volgende maand. Lijkt me wel dikke prima als ik die zou mogen winnen.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Grasmat schreef: 25 dec 2024, 20:35 Hoeven ze daar helemaal geen Kerst te vieren? :wonder:
    Dit is dé traditie, die ze wensen. Kerstavond is vrij, maar beide Kerstdagen veel basketbal, met name Eerste Kerstdag is altijd een eer voor spelers om te mogen spelen, omdat dan altijd de grote sterren geselecteerd worden. En in Amerika kun je dus de hele dag NBA kijken op Eerste Kerstdag. Heerlijk.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Niet gourmetten dus? Zo'n Wemby is wel handig aan tafel, die kan overal bij een alles aangeven.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    11 Tinus
    Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Haha, met al die onderbrekingen kun je prima gourmetten.
    En ik ben bang dat Wemby zelf erg veel eet, maar dat kun je misschien zelf ervaren als je die tickets wint en de dag ervoor even samen met hem gaat eten…
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Tjah Wemby neemt 31 schoten, waaronder 16(!) 3p schoten. Als hij nog iets wil dan moet hij andere beter laten spelen en niet zelf hero ball spelen. En dan schoot ie nog goed vandaag en toch verliezen ze.

Die Knicks spelen wel letterlijk met hun Hart (bdum pssstt). Lastig team om te verslaan.

Ik vind overigens Mavs tegen de Wolves leuker :).
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

11 Tinus schreef: 25 dec 2024, 21:14 Ik vind overigens Mavs tegen de Wolves leuker :).
    Dan moeten de Mavs er toch eens een wedstrijd van maken…
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Overigens lijkt Jimmy Butler de Heat te willen verlaten om nog eens kans te maken op een kampioenschap. Toch wel een beetje pijnlijk, omdat hij zo perfect leek te passen in de Heat culture, maar is gewoon net niet goed genoeg om de leading man te zijn bij een team dat een kampioenschap wint. En dat ziet hij in deze fase ook, dus wil hij naar Steph, KD, Luka of Houston om als tweede of derde optie toch zo’n ring te pakken.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Thijs schreef: 25 dec 2024, 21:59
    11 Tinus schreef: 25 dec 2024, 21:14 Ik vind overigens Mavs tegen de Wolves leuker :).
    Dan moeten de Mavs er toch eens een wedstrijd van maken…
    Ze hebben je gehoord haha.

2e kwart was zo slecht van de Mavs, zonder Doncic gaat het tempo omhoog en kunnen ze veel makkelijker scoren.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Thijs schreef: 25 dec 2024, 22:21 Overigens lijkt Jimmy Butler de Heat te willen verlaten om nog eens kans te maken op een kampioenschap. Toch wel een beetje pijnlijk, omdat hij zo perfect leek te passen in de Heat culture, maar is gewoon net niet goed genoeg om de leading man te zijn bij een team dat een kampioenschap wint. En dat ziet hij in deze fase ook, dus wil hij naar Steph, KD, Luka of Houston om als tweede of derde optie toch zo’n ring te pakken.
    Ik begrijp wel dat NBA spelers veel willen verdienen maar als ze op een bepaalde leeftijd zitten en ze tekenen gewoon voor een x aantal miljoen voor 1 jaar kun je praktisch bij elk team terecht. Wat heb je dan liever 30 miljoen extra en getrade worden? Of genoegen nemen met de midlevel van pakweg 12 miljoen en bij een contender instappen en controle over je eigen carrière hebben. Als je toch 10 jaar lang 30 miljoen verdient dan lijkt me een ring pakken meer waard dan een goed contract.

Phoenix zou hem wel willen ruilen tegen Beal maar volgens mij is dat heel complicated.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Quinten Post heeft zijn NBA debuut gemaakt! In de verloren wedstrijd tegen de Clippers mocht hij bijna een hele minuut meedoen en in die tijd miste hij een driepunter en gaf een assist. Hopelijk een voorbode voor meer minuten.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht:
    11 Tinus
    nilssonH
    Moderator
    6
    Seizoenkaart: Vak B

Awards:

Naast een geweldig basketbal talent is Wemby ook echt een leuke gast. Vandaag had hij spontaan zin om te schaken, dus riep hij via X op om ergens in New York heen te komen, ondanks de regen.

• Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6

Awards:

Jimmy Butler is weer eens bezig een vertrek te forceren en Miami heeft hem nu zelfs geschorst. Geweldige speler, maar toch ook wel een behoorlijk moeilijke gozer als het niet gaat zoals hij wilt.

• Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Hij schijnt vooral ontevreden te zijn, omdat hij geen contractverlenging heeft gekregen van de Heat deze zomer, terwijl hij ervoor in aanmerking kwam.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Walter Butler dan wel Jimmy Benitez dus.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Natuurlijk gaat de Heat hem niet verlengen. Kijk zijn stats, leeftijd en salaris. Hopelijk gaat ie wel snel weg want ik begin de Heat wel leuker te vinden. Alleen Bam is niet de absolute ster die dit team op zijn rug gaat nemen. Zeker offensief niet.

Als iemand hem wil traden dan moet je qua salaris ook flink wat opgeven om het te kunnen matchen. Lijkt me een toxic pill.

De Knicks hebben vannacht verloren van OKC met een bank die in totaal goed was voor 5 punten, 5 rebounds en 2 assists. Daar kunnen ze ook nog wel iets gebruiken.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Grote kijktip! Vanavond om 21:30 uur spelen de Oklahoma City Thunder tegen de Boston Celtics. Holmgren (OKC) is afwezig en Jaylen Brown (Celtics) onzeker, maar wordt er eigenlijk wel bij verwacht. Dit zou zomaar een voorproefje kunnen zijn van de NBA Finals, dus zeker een lekker potje om nog even mee te pakken voor de Kerstvakantie er echt definitief op zit.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht:
    nilssonH
    Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

SGA is echt gruwelijk aanvallend gezien en verdedigend ook steeds beter. Die heeft een serieuze kans op MVP en lijkt ook steeds meer een speler te worden, die het ook in de grote momenten kan. Wat zullen de Clippers terugkijkend balen van de PG13 trade, die ze Shai kostte en ook de pick die Jalen Williams opleverde voor OKC. Stel je voor dat je nu zou kunnen starten met Harden, SGA, Kawhi, Jalen Williams en Zubac. Dan nog Powell, Mann, Porter e.d. vnaf de bank en je hebt gewoon een kampioensploeg, waarbij SGA en Williams OKC dat nu voor de komende tien jaar maken.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Thijs schreef: 05 jan 2025, 21:54 SGA is echt gruwelijk aanvallend gezien en verdedigend ook steeds beter. Die heeft een serieuze kans op MVP en lijkt ook steeds meer een speler te worden, die het ook in de grote momenten kan. Wat zullen de Clippers terugkijkend balen van de PG13 trade, die ze Shai kostte en ook de pick die Jalen Williams opleverde voor OKC. Stel je voor dat je nu zou kunnen starten met Harden, SGA, Kawhi, Jalen Williams en Zubac. Dan nog Powell, Mann, Porter e.d. vnaf de bank en je hebt gewoon een kampioensploeg, waarbij SGA en Williams OKC dat nu voor de komende tien jaar maken.
    SGA was heel goed en mag echt wel in de top 3 MVP geplaatst worden.

Zubac, Harden en Williams vind ik niet kampioenschap waardig to be honest. Harden is dat al jaren niet meer, Zubac is vrij beperkt en tegenwoordig schieten alle centers en dat kan hij niet. En Williams was geweldig vorig jaar maar het lijkt toch echt een stuk minder dit jaar. Nog steeds wel een goede speler maar mijn inziens niveau Barrett of Cam Johnson.

Als Holmgren weer op niveau terug komt, Wallace die laatste stap zet en Hartenstein weer van de bank komt dan zit het bij OKC wel echt goed. En dan worden ze nog gelinkt aan Cam Johnson van de Nets samen met de Kings (die niets hebben om te geven).

De Celtics zijn mijn inziens gewoon aan het wachten op de playoffs zoals LeBron in zijn beste tijd. En zoals het er nu uit ziet is de kans vrij groot dat je bv een Knicks - Celtics gaat krijgen in de semi's. Daar zit ik me al op te verheugen.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

ESPN en de NBA hebben er alles aan gedaan om de wedstrijd van afgelopen nacht te hypen en ik denk dat de wedstrijd echt heel erg goed was. De Thunder (nr 1 defense) tegen de Cavs (nr 1 offense), beide bezig aan lange winstreaks, beide bovenaan in de Conference en ondanks dat het een regular season game was had het veel weg van een play off wedstrijd. De beste speler op het veld was SGA maar het was niet goed genoeg om te winnen van de Cavs. De Cavs hebben nu een record van 11-0 tegen Western Conference teams en komen nu op 32-4 in totaal. Het probleem voor OKC zat hem niet eens in Mitchell maar in de bigs Mobley en Allen. Het was voor de Cavs genoeg om 129 punten te scoren tegen de beste defense van de NBA.

Er is dit jaar onder Atkinson echt veel veranderd tov vorig jaar. Het grootste verschil is eigenlijk dat Mitchell en Garland amper samen spelen en dat Mobley en Allen amper samen spelen. Je hebt dus altijd een sterk duo op het veld staan en als het dan toch moet kunnen ze ook prima samen spelen. Ik heb echt genoten dit jaar maar deze wedstrijd was echt de beste dit seizoen. De enige die wellicht iets minder blij was met deze wedstrijd was Mitchell want die gaf niet thuis. Maar zaterdag spelen ze weer tegen elkaar en dan zal ie er wel weer staan.

Edit. Volgende week zaterdag.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door 11 Tinus op 09 jan 2025, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht:
    nilssonH
    nilssonH
    Moderator
    6

Awards:

Eerlijk is eerlijk, na gisteren ben ik wel definitief om wat betreft de Cavs. Ondanks dat ik het alleen met de samenvatting moest doen, was dit een geweldige wedstrijd.
  • Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6

Awards:

Al is het niet alleen goed nieuws, JJ Redick zijn huis is in rook opgegaan door de bizarre bosbranden in LA. Geld zat uiteraard, maar kan mij voorstellen dat er ook een hoop spullen met emotionele waarde verloren zijn gegaan. Hopelijk krijgen ze het snel onder controle allemaal.

• Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Quinten Post kreeg 7 minuten en scoorde 6 punten. Toch leuk.

Ondertussen slachtten de Thunder de Knicks maar weer eens af en hadden Jokic en Westbrook beiden een dikke triple-double bij de Nuggets. Terwijl Giannis weer een slachtpartij afleverde. Mooi seizoen wordt het.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Thijs schreef: 11 jan 2025, 08:45 Quinten Post kreeg 7 minuten en scoorde 6 punten. Toch leuk.

Ondertussen slachtten de Thunder de Knicks maar weer eens af en hadden Jokic en Westbrook beiden een dikke triple-double bij de Nuggets. Terwijl Giannis weer een slachtpartij afleverde. Mooi seizoen wordt het.
    Ik begin er wel een beetje van te genieten dat de Knicks eigenlijk geen zak zijn opgeschoten met al die trades. Heel de jonge core weg (Barrett & Quickley), goede contracten van role players (DiVicenzo & Randle) en ik weet niet hoeveel picks voor Towns Bridges en OG. Ze hebben praktisch 0 breedte, 0 ruimte qua salaris en 0 picks over en het loopt niet. Zelfs goede spelers als Brunsson spelen juist minder goed. En voor de lol hoef je niet te kijken naar de Knicks.

Thunder is echt on fire en hopelijk gaat Holmgren ze nog beter maken.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht:
    Thijs
    Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

https://www.nu.nl/sport-overig/6341987/ ... curry.html

Steph Curry is toch een geweldig karakter. Alle hoogtijdagen meegemaakt, de beste geweest, met de besten gespeeld en nu in de winter van zijn carrière in een team wat op de rand balanceert of ze überhaupt play-off waardig zijn en dan toch met zoveel enthousiasme meeleven. Echt geweldig om te zien.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Goat hè.
  • Citaat
  • Plaats reactie