De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
deninho32
Site Admin
7
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik zou sowieso een model kiezen waarmee je verschillende links kunt posten op dit forum.
  • Citaat
  • Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina

PCGC
    Legende
    7

Awards:

Iemand die wellicht raadt weet met het volgende? Ik gebruik de Ziggo Go app om programma’s terug te kijken zoals VI, maar de laatste paar dagen krijg ik constant na een paar minuten goed beeld, deze melding:

Afbeelding

Er is niks mis met de internetverbinding, alle andere streamingsdiensten en verbindingen werken keurig en heb nergens last van, alleen met Ziggo Go.

Het maakt niet uit of ik via de app kijk of via een internet browser (Safari of Chrome).

Ik maak gebruik van een VPN (NordVPN) maar die heeft altijd gewerkt en dan zou ik een andere fout melding moeten krijgen.

Iemand?
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Ze claimen bekende VPN ip-adressen te blokkeren. Wat als je een andere VPN probeert?
  • Citaat

PCGC
    Legende
    7

Awards:

Ik ben destijds van ExpressVPN overgestapt naar Nord omdat ze die inderdaad geblokt leken te hebben.
    Maar dan zou ik toch meteen een melding moeten krijgen over mijn VPN en het buitenland en niet eerst 4-5 minuten show moeten krijgen en dan bovenstaande melding die eigenlijk niets met VPN gebruik te maken heeft?
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    Hissenaar
    Talent
    2
    Favoriete speler: Perisic

Een vraag voor de vraagbak.
    Nu 2 weken vakantie dacht ik ik verdiep in smart home, nu al hoofdpijn van de opties en do's and dont's

Zijn er mede forum leden die in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen waar en hoe ik moet beginnen met het smart maken van ons huis?
    Wanneer ik op diverse forum kijk sla ik snel vast in vele afkortingen, de enen nog meer kan dan de andere. Voor mij geldt vooral basis begin en wel alle mogelijkheid om uit te bereiden naar de toekomst.
  • Citaat
  • Gebruik je boeren verstand!
    Juancho
    Mister PSV
    7

Om te beginnen is het handig dat je eerst aangeeft waar je het voor wil gebruiken in het begin. Bijv je lampen? Dan kan ik je wel helpen als je geïnteresseerd bent in Philips Hue.

Eerste tip is iig alvast: begin klein en bouw het steeds verder uit als je daar behoefte aan hebt.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Zonervakantie nu, maar school komt er dalijk weer aan, groep 6 en laptops zijn nodig.

Nu heeft de school een lijstje doorgegeven met minimale en gewenste eigenschappen , maar ik als computer leek heb dan nog geen idee.

Wellicht dat ik hier wat tips kan krijgen. Hier hebben ze dezelfde modellen/merken als in Nederland

Ik wil een laptop die (ruim) voldoet aan de gewenste eigenschappen die ze echt tot en met groep 8 kan gebruiken het liefste. Daarna koop ik wel een nieuwe.

Dank alvast!

Afbeelding
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Op Tweakers zal je wel eenvoudig een selectie kunnen leggen op de genoemde criteria. Vooral het budget gaat bepalend zijn. Wat is je budget, als ik vragen mag?
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Vreemd dat zon school wel met wat technische adviezen kan komen maar dan niet met wat laptops kkmt die ze, al dan niet, via bulk zouden kunnen inkopen. Dat was in onze tijd wel zo. Niet al op die leeftijd, maar pas later op hrt HBO. Maargoed, andere tijd 😁😏
  • Citaat
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Vind het sws belachelijk dat ik zelf een laptop moet kopen, voor het schoolgeld dat ik betaal 🤣

@Standbeeld , goeie vraag. Rond de €500-700? Of is dit te weinig?
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

De gevraagde specs stellen niks voor, dat is redelijk basis. Ik ben zelf tevreden over de HP probooks.
  • Citaat

Ricardo Izecson Santos
    Vaste waarde in elftal
    4
    Seizoenkaart: Vak Y
    Favoriete speler: Ismael Saibari

Juancho schreef: 26 dec 2024, 23:53 Vreemd dat zon school wel met wat technische adviezen kan komen maar dan niet met wat laptops kkmt die ze, al dan niet, via bulk zouden kunnen inkopen. Dat was in onze tijd wel zo. Niet al op die leeftijd, maar pas later op hrt HBO. Maargoed, andere tijd 😁😏
    Ik kan me van mijn studie herinneren dat we ook een laptop moesten aanschaffen en dat konden we voor een speciale prijs ook direct via de school regelen. Dat was alleen zo speciaal dat die laptop in de winkel 150 euro goedkoper was :lol: Het was ook exact hetzelfde. Het was niet dat je via school dan bepaalde software pakketten kreeg en je daarom meer betaalde dan als je dat zelf in de winkel kocht.
  • Citaat
  • Jwoeloe
    Moderator
    7

Awards:

deninho32 schreef: 27 dec 2024, 11:02 De gevraagde specs stellen niks voor, dat is redelijk basis. Ik ben zelf tevreden over de HP probooks.
    Over het algemeen is een ProBook wel wat duurder vanwege de Win Pro licentie, de gebruikte materialen (volledig aluminium) en alle extra HP features. Voor een budget van €500-€700 gaat dat wel lastig worden.

@PCGC Uiteindelijk ben je hier gewoon op zoek naar een 13.3" - 14" laptop (ivm formaat, gewicht en dus het mee kunnen dragen naar school), 8GB werkgeheugen, 512GB opslag en Windows Home. Zou zelf dan altijd vanaf een Intel Core i5 / AMD Ryzen 5 processor kijken, dan heb je gewoon een prima laptop waar je wat jaartjes mee vooruit kan bij regulier gebruik (internetten, wat standaard applicaties, Youtube, Netflix etc). Dat kan wel voor een bedrag van +/- €500.
  • Citaat
    PCGC
    Legende
    7

Awards:

Jwoeloe schreef: 27 dec 2024, 17:45
    deninho32 schreef: 27 dec 2024, 11:02 De gevraagde specs stellen niks voor, dat is redelijk basis. Ik ben zelf tevreden over de HP probooks.
    Over het algemeen is een ProBook wel wat duurder vanwege de Win Pro licentie, de gebruikte materialen (volledig aluminium) en alle extra HP features. Voor een budget van €500-€700 gaat dat wel lastig worden.

@PCGC Uiteindelijk ben je hier gewoon op zoek naar een 13.3" - 14" laptop (ivm formaat, gewicht en dus het mee kunnen dragen naar school), 8GB werkgeheugen, 512GB opslag en Windows Home. Zou zelf dan altijd vanaf een Intel Core i5 / AMD Ryzen 5 processor kijken, dan heb je gewoon een prima laptop waar je wat jaartjes mee vooruit kan bij regulier gebruik (internetten, wat standaard applicaties, Youtube, Netflix etc). Dat kan wel voor een bedrag van +/- €500.
    Thanks man, daar kom ik weer wat verder mee!
  • Citaat
  • #FreeGeneratie4
    Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

PCGC schreef: 27 dec 2024, 23:07
    Jwoeloe schreef: 27 dec 2024, 17:45

Thanks man, daar kom ik weer wat verder mee!
    Die specs stellen inderdaad niets voor. Quad core 2 ghz doet mij vermoeden dat ze vooral online applicaties zullen gebruiken die nauwelijks iets vragen van de computer zelf. Ik zou in dit geval echt kijken naar zaken die juist niet op deze speciale list staan:

Accu
    Bouwkwaliteit

Waarom: die kids kijken nergens naar, dus het moet wel tegen een stootje kunnen of niet veel lijden als het in een rugzak mee gaat. Daarnaast moet je een accu hebben die wel ruim een uurtje of 2 mee gaat. Ik heb ooit een laptop gehad die veel goede specs had maar waar bezuinigd was op de accu. Kon na 45 minuten weer opladen..

Verder is tweedehands ook een optie. Die specs die gevraagd worden, waren 5 jaar geleden ook al gangbaar.
  • Citaat
  • Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Juancho
    Mister PSV
    7

Als alles toch online is zal een Chromebook ook handig zijn. Maargoed, die staat niet op de lijst zag ik.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Beetje lastig als ze windows als vereiste hebben.
  • Citaat

Juancho
    Mister PSV
    7

Als alles online is maakt dat natuurlijk niks uit. Dan zou ik als ouder ook zeggen, een Chromebook voldoet prima en kost een pak minder. Als de kids wel programma's moeten kunnen installeren etc. dan valt een Chromebook natuurlijk af. Dat snap ik ook.
  • Citaat
    Plaats reactie