Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
psvgouda
Legende
3
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jur1913 schreef: 29 nov 2024, 17:20 Wat dat COVID toch met ons als maatschappij heeft gedaan. Bij Feyenoord zitten ze ermee in de shit, wij hebben er problemen mee en ik kan me voorstellen dat het elders ook rommelt met nieuwe groepjes vol met jonge gastjes zonder respect voor autoriteit. Qua sfeer is het allemaal sterk in de lift gegaan sinds die tijd (althans in ons geval), maar af en toe kan ik me ook de ogen uit de kop schamen dat dat soort volk bij ons rond loopt. En het lijkt mij ook dat dit voor de gemiddelde Feyenoordsupporter ook zo voelt
Vraag mij af hoeveel COVID hiermee te maken heeft. Het kan bepaalde processen die zich al hadden ingezet hebben versterkt c.q. versneld, maar om het als oorzaak aan te wijzen gaat mij te ver. Dat proces is al in de jaren vijftig/zestig van de vorige eeuw ingezet en krijgt nu excessen. Die er destijds ook waren, vergeet dat niet. De rol van media en social media vergroten de aandacht nog eens extra. Het blijft lastig vergelijken
  • Citaat
    VeresRivne
    Vedette
    5

Eindjehoger schreef: 29 nov 2024, 16:56
    danko-lazovic schreef: 29 nov 2024, 16:49 Ik denk eerlijk gezegd dat het vrij normaal is bij clubs dat mensen van supporterszaken banden hebben met de sfeergroepen/harde kern of hoe het het ook wil noemen. Mooi voorbeeld is denk ik dit stuk over FC Utrecht.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/10/ba ... g-a4183857

Blijft natuurlijk wel lastig om te bepalen hoe sterk zo’n band is. Maar reken maar dit het eerder normaal is dat er een band of dan een uitzondering.
    Weet je wat het is, bij iedere club werkt er eigenlijk iemand uit het 'wereldje' als supporters coördinator bij een club. Je kan er wel een net afgestudeerde pedagogiek studentje neer zetten, maar we weten allemaal dat iemand uit het 'wereldje' benodigd is om tot bepaalde groepen jongens door te dringen. Deze persoon heeft natuurlijk gewoon wat meer respect afgedwongen. Dat is bij Feyenoord, bij Ajax, ons, Utrecht, vrijwel overal.
    Spijker en kop, het probleem is een beetje dat je al snel krijgt dat banden te innig worden en ook die figuren bewerkt worden. Is bij Ajax evengoed zo en ken ook wel wat verhalen.

Feyenoord heeft het in mijn ogen wel jarenlang onder het tapijt geveegd door te stellen "mensen die zich misdragen zijn geen Feyenoord supporter". Ook bij Ajax genoeg problemen al ben ik wel van overtuigd dat het qua homofobie, racisme en antisemitisme minder groot is dan in Rotterdam.
  • Citaat
  • It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Jur1913
    Internationale topspeler
    2

psvgouda schreef: 29 nov 2024, 17:24
    Jur1913 schreef: 29 nov 2024, 17:20 Wat dat COVID toch met ons als maatschappij heeft gedaan. Bij Feyenoord zitten ze ermee in de shit, wij hebben er problemen mee en ik kan me voorstellen dat het elders ook rommelt met nieuwe groepjes vol met jonge gastjes zonder respect voor autoriteit. Qua sfeer is het allemaal sterk in de lift gegaan sinds die tijd (althans in ons geval), maar af en toe kan ik me ook de ogen uit de kop schamen dat dat soort volk bij ons rond loopt. En het lijkt mij ook dat dit voor de gemiddelde Feyenoordsupporter ook zo voelt
    Vraag mij af hoeveel COVID hiermee te maken heeft. Het kan bepaalde processen die zich al hadden ingezet hebben versterkt c.q. versneld, maar om het als oorzaak aan te wijzen gaat mij te ver. Dat proces is al in de jaren vijftig/zestig van de vorige eeuw ingezet en krijgt nu excessen. Die er destijds ook waren, vergeet dat niet. De rol van media en social media vergroten de aandacht nog eens extra. Het blijft lastig vergelijken
    Ik heb het niet helemaal goed verwoord. Ik bedoelde vooral dat het sinds COVID stevig bergafwaarts is gegaan, in plaats van dat het de oorzaak is geweest. Dus meer vanaf dat moment

Lijkt mij inderdaad ook dat het een combinatie is van factoren, maar dat is voor in een maatschappelijk topic :neh:

Ben wel erg benieuwd naar hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, want ook dit soort jongerengroepen gaan zich uiteindelijk ergens vestigen in de hiërarchie. En dat kan wel eens gepaard gaan met wat gedoe
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3
    Clubvoorkeur: PSV

danko-lazovic schreef: 29 nov 2024, 16:49 Ik denk eerlijk gezegd dat het vrij normaal is bij clubs dat mensen van supporterszaken banden hebben met de sfeergroepen/harde kern of hoe het het ook wil noemen. Mooi voorbeeld is denk ik dit stuk over FC Utrecht.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/10/ba ... g-a4183857

Blijft natuurlijk wel lastig om te bepalen hoe sterk zo’n band is. Maar reken maar dit het eerder normaal is dat er een band of dan een uitzondering.
    Weet je wat het is, bij iedere club werkt er eigenlijk iemand uit het 'wereldje' als supporters coördinator bij een club. Je kan er wel een net afgestudeerde pedagogiek studentje neer zetten, maar we weten allemaal dat iemand uit het 'wereldje' benodigd is om tot bepaalde groepen jongens door te dringen. Deze persoon heeft natuurlijk gewoon wat meer respect afgedwongen. Dat is bij Feyenoord, bij Ajax, ons, Utrecht, vrijwel overal.
    Zolang zo'n supporterscoordinator maar wel te allen tijde respect heeft voor rechten en beslissingen vanuit de club, waarbij verwacht mag worden dat de club het juiste doet. In het geval van die scheidsrechter bij Feyenoord moet die supporterscoordinator gewoon afstemmen met Feyenoord dat ze die jongen helpen bij zijn aangifte. Dat moet dan ook zo gecommuniceerd worden naar de dader(s). Het is gewoon pure mishandeling op het veld van De Kuip. Dat is een strafbaar feit. Daar moet gewoon een harde lijn in zitten. Trek je die grens niet als Feyenoord dan begeef je jezelf direct op glad ijs. Juist dan ontstaat er een situatie dat je jezelf als organisatie gaat vermengen met die hooligangroepen. Dat wil je niet.

Overigens vond ik het wel wat tricky om die supporterscoordinator van Feyenoord met voor- en achternaam in de uitzending te gooien. Op het eerste gezicht lijkt die coördinator niet het juiste te doen, maar wie weet voelt hij ook wel druk/angst om naar de pijpen van die hooligans te dansen. Op zich had BOOS daar wel wat meer terughoudend in mogen zijn.
  • Citaat
  • danko-lazovic
    Meervoudig international
    3
    Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 29 nov 2024, 17:50Zolang zo'n supporterscoordinator maar wel te allen tijde respect heeft voor rechten en beslissingen vanuit de club, waarbij verwacht mag worden dat de club het juiste doet. In het geval van die scheidsrechter bij Feyenoord moet die supporterscoordinator gewoon afstemmen met Feyenoord dat ze die jongen helpen bij zijn aangifte. Dat moet dan ook zo gecommuniceerd worden naar de dader(s). Het is gewoon pure mishandeling op het veld van De Kuip. Dat is een strafbaar feit. Daar moet gewoon een harde lijn in zitten. Trek je die grens niet als Feyenoord dan begeef je jezelf direct op glad ijs. Juist dan ontstaat er een situatie dat je jezelf als organisatie gaat vermengen met die hooligangroepen. Dat wil je niet.
    Met je eens dat Feyenoord hier echt niet goed gehandeld heeft. Het is alleen niet ongebruikelijk voor bedrijven om dingen buiten justitie om te willen doen. Zeker niet als het je naam aantast. Daarbij zeg ik niet dat het goed is. Allesbehalve juist. En Feyenoord had hier direct de kant van de scheidsrechter moeten kiezen. Maar het is niet ongebruikelijk. Op Stratum gebeurde het ook toen een beveiliger een jongen flik naar de grond ramde. Probeert de eigenaar eerst in gesprek te gaan met zo’n jongen en niet het via justitie te laten lopen.
    Standbeeld schreef: 29 nov 2024, 17:50Overigens vond ik het wel wat tricky om die supporterscoordinator van Feyenoord met voor- en achternaam in de uitzending te gooien. Op het eerste gezicht lijkt die coördinator niet het juiste te doen, maar wie weet voelt hij ook wel druk/angst om naar de pijpen van die hooligans te dansen. Op zich had BOOS daar wel wat meer terughoudend in mogen zijn.
    Mee eens. Ik vind er ook wel iets van hoe Bijlow en John de Wolf worden weggezet. Kijk alleen reactie(s) hier op het forum al die zeggen dat Bijlow bij de harde kern hoort. Dan zet je een jongen die zich niet kan verdedigen echt een zwart daglicht.

Daarom was het sterk geweest als Feyenoord de beelden had kunnen zien. Had de desbetreffende persoon laten uitleggen waarom het buiten justitie om moest. Dan had je iets interessants gekregen. Wie weet is dit wel gewoon een keuze vanuit Feyenoord zelf.
    Precies het punt dat ik eigenlijk wilde maken. Ik weet dat het bij PSV zo is. Bij Utrecht dus ook zoals je kan lezen en bij Feyenoord zoals we hebben kunnen zien. Van de rest weet ik het niet waardoor ik terughoudend was in mijn gekozen woorden.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3

En Valentijn vindt er ook wat van, hoor... :monkey: Gelukkig is er een Feyenoord-supporter die dat wat helderder ziet ('Ach, dat er Feyenoordfans zijn die in de verdediging schieten en naar anderen wijzen neem ik maar voor lief. Dat deze kwast van een Driessen het nu voor onze club gaat opnemen door dit gedrag over te nemen is wel bijzonder. Natuurlijk kan je dezelfde docu maken over andere clubs maar door dit te zeggen mis je dus gewoon het hele punt...') 'https://www.voetbalzone.nl/nieuws/als-t ... 253d350b04
  • Citaat
    Tjompie
    Internationale topspeler
    3

Vergeet niet dat fragment in de Disney docu. Waarin iemand die vlaggen klaar aan het leggen was in de kuip, doodleuk verteld een stadionverbod te hebben
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3

danko-lazovic schreef: 29 nov 2024, 18:18 [...]
    Mee eens. Ik vind er ook wel iets van hoe Bijlow en John de Wolf worden weggezet. Kijk alleen reactie(s) hier op het forum al die zeggen dat Bijlow bij de harde kern hoort. Dan zet je een jongen die zich niet kan verdedigen echt een zwart daglicht.

Daarom was het sterk geweest als Feyenoord de beelden had kunnen zien. Had de desbetreffende persoon laten uitleggen waarom het buiten justitie om moest. Dan had je iets interessants gekregen. Wie weet is dit wel gewoon een keuze vanuit Feyenoord zelf.

[...]
    Pik dit er even uit, hier voel ik mij op aangesproken. Je zegt dit volkomen terecht, ongepast: mea culpa :sad:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen psvgouda voor dit bericht:
    VeresRivne
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

danko-lazovic schreef: 29 nov 2024, 18:18
    Standbeeld schreef: 29 nov 2024, 17:50Zolang zo'n supporterscoordinator maar wel te allen tijde respect heeft voor rechten en beslissingen vanuit de club, waarbij verwacht mag worden dat de club het juiste doet. In het geval van die scheidsrechter bij Feyenoord moet die supporterscoordinator gewoon afstemmen met Feyenoord dat ze die jongen helpen bij zijn aangifte. Dat moet dan ook zo gecommuniceerd worden naar de dader(s). Het is gewoon pure mishandeling op het veld van De Kuip. Dat is een strafbaar feit. Daar moet gewoon een harde lijn in zitten. Trek je die grens niet als Feyenoord dan begeef je jezelf direct op glad ijs. Juist dan ontstaat er een situatie dat je jezelf als organisatie gaat vermengen met die hooligangroepen. Dat wil je niet.
    Met je eens dat Feyenoord hier echt niet goed gehandeld heeft. Het is alleen niet ongebruikelijk voor bedrijven om dingen buiten justitie om te willen doen. Zeker niet als het je naam aantast. Daarbij zeg ik niet dat het goed is. Allesbehalve juist. En Feyenoord had hier direct de kant van de scheidsrechter moeten kiezen. Maar het is niet ongebruikelijk. Op Stratum gebeurde het ook toen een beveiliger een jongen flik naar de grond ramde. Probeert de eigenaar eerst in gesprek te gaan met zo’n jongen en niet het via justitie te laten lopen.
    Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik kan mij wel voorstellen dat iedereen zijn eigen belang heeft en dat je vanuit dat perspectief soms hoopt dat slachtoffers alsnog met je willen meedenken. Maar in zo'n geval van een scheids die mishandeld wordt (en ook je andere voorbeeld) is het wat mij betreft gewoon echt een no go. Dit kan gewoon niet zo gefaciliteerd worden vanuit de supporterscoordinator. Daarvoor is zo'n feit te ernstig. Het moet het slachtoffer ook een bizar gevoel van eenzaamheid hebben gegeven. Dat kan niet. Als club hoor je het slachtoffer voor de volle 100% te steunen in zijn rechtsgang.
  • Citaat
  • danko-lazovic
    Meervoudig international
    3

psvgouda schreef: 29 nov 2024, 18:33Pik dit er even uit, hier voel ik mij op aangesproken. Je zegt dit volkomen terecht, ongepast: mea culpa :sad:
    Je was niet de enige. Plus ik vind het niet jou/jullie fout maar de fout hoe het wordt neergezet in de aflevering. Want ik gok zo dat jullie niet de enige waren met die gedachte. En voor zowel Bijlow als De Wolf kan dat echt schadelijk zijn.
  • Citaat
  • danko-lazovic
    Meervoudig international
    3

Standbeeld schreef: 29 nov 2024, 18:37Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik kan mij wel voorstellen dat iedereen zijn eigen belang heeft en dat je vanuit dat perspectief soms hoopt dat slachtoffers alsnog met je willen meedenken. Maar in zo'n geval van een scheids die mishandeld wordt (en ook je andere voorbeeld) is het wat mij betreft gewoon echt een no go. Dit kan gewoon niet zo gefaciliteerd worden vanuit de supporterscoordinator. Daarvoor is zo'n feit te ernstig. Het moet het slachtoffer ook een bizar gevoel van eenzaamheid hebben gegeven. Dat kan niet. Als club hoor je het slachtoffer voor de volle 100% te steunen in zijn rechtsgang.
    Ben ik volledig met je eens hoor. Nogmaals. Echt kwalijk gehandeld door Feyenoord uiteindelijk. Probeerde alleen aan te geven dat het bij mishandeling (of een ander strafbaar feit)geen uitzondering is dat erg geprobeerd wordt om het buiten justitie om te regelen.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3

danko-lazovic schreef: 29 nov 2024, 18:37
    psvgouda schreef: 29 nov 2024, 18:33Pik dit er even uit, hier voel ik mij op aangesproken. Je zegt dit volkomen terecht, ongepast: mea culpa :sad:
    Je was niet de enige. Plus ik vind het niet jou/jullie fout maar de fout hoe het wordt neergezet in de aflevering. Want ik gok zo dat jullie niet de enige waren met die gedachte. En voor zowel Bijlow als De Wolf kan dat echt schadelijk zijn.
    Dan nog hè? 😉Iedereen is in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag. Bovendien had ik heus wel door hoe het zat. Soit. Feyenoorders zijn wat dat betreft niet te benijden, nog meer niet dan andere spelers bij andere bvo’s. Het is en blijft totaal kut bij die club, vraag blijft staan hoe dit aan te pakken, if at all… En dat is erg
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7

Doldenaar schreef: 29 nov 2024, 10:50 Worden wat gasten opgepakt voor bedreiging en intimidatie Van Dorst. Hij appt naar manager supporterszaken; 'Goed nieuws'. Reactie: 'Vraagje, kijk je ook wel eens verder dan je eigen belang?'

Dat is echt ziek.
    Totaal verrot dat deel. Heel bizar.

Feyenoord staat voor homohaat zoveel is duidelijk.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Thoresen
    Nationale topspeler
    6

VeresRivne schreef: 29 nov 2024, 17:27

Spijker en kop, het probleem is een beetje dat je al snel krijgt dat banden te innig worden en ook die figuren bewerkt worden. Is bij Ajax evengoed zo en ken ook wel wat verhalen.

Feyenoord heeft het in mijn ogen wel jarenlang onder het tapijt geveegd door te stellen "mensen die zich misdragen zijn geen Feyenoord supporter". Ook bij Ajax genoeg problemen al ben ik wel van overtuigd dat het qua homofobie, racisme en antisemitisme minder groot is dan in Rotterdam.
    Polletje kreeg terwijl hij vastzat voor moord van Praag op bezoek met als cadeau een Aja-shirt van Witschge.

Sven had ook de sleutel van het stadion.

Als me nie vergis zijn er zelfs tijden geweest dat een groep Ajax-supporters een deel van de kaarten voor Europese uitduels om te verkopen. Heel wat figuren van vak M (De Meer) hadden/hebben zulke nevenactiviteiten.
  • Citaat
    VeresRivne
    Vedette
    5

Thoresen schreef: 29 nov 2024, 20:19
    VeresRivne schreef: 29 nov 2024, 17:27

Polletje kreeg terwijl hij vastzat voor moord van Praag op bezoek met als cadeau een Aja-shirt van Witschge.

Sven had ook de sleutel van het stadion.

Als me nie vergis zijn er zelfs tijden geweest dat een groep Ajax-supporters een deel van de kaarten voor Europese uitduels om te verkopen. Heel wat figuren van vak M (De Meer) hadden/hebben zulke nevenactiviteiten.
    Ja Polletje mocht daarna zelfs terugkomen als beveiliger, Sven Westendorp was ook gewoon een crimineel. Had overigens Ticket Unlimited opgezet als ik me niet vergis.

Ook over bepaalde 410 figuren kunnen we kort zijn : wapen/drugshandel.
  • Citaat
  • It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Feyenoord wordt zo met de snelheid van lichtjaren een kut club
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

VeresRivne schreef: 29 nov 2024, 20:38
    Ik weet deze! Quincy Promes.

Wat heb ik nu gewonnen?
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3

Grasmat schreef: 29 nov 2024, 21:22
    VeresRivne schreef: 29 nov 2024, 20:38
    Ik weet deze! Quincy Promes.

Wat heb ik nu gewonnen?
    Een enge klok.
    https://www.soccernews.nl/news/bizarre- ... ial-media/
  • Citaat
    StratumZuid
    Vedette
    5

Hoppa
  • Citaat
  • In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Ontbijtkoek
    Meervoudig international
    1
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Bingo
  • Citaat
  • Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

Haha die Sjonnie Buys. Wat 'n dwaas om zo uit je stekker te gaan richting je eigen speler voor 'n buitenspel gevalletje.
  • Citaat
  • Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik heb hier toch een beetje een dubbel gevoel bij.

Aan de ene leuk als Feyenoord punten zou verspelen, maar aan de andere kant moet ajax failliet.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen SKERLA voor dit bericht (totaal 2):
    MaartenVDe Realist
    Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

SKERLA schreef: 30 nov 2024, 20:50 Ik heb hier toch een beetje een dubbel gevoel bij.

Aan de ene leuk als Feyenoord punten zou verspelen, maar aan de andere kant moet ajax failliet.
    Oh had je dat nog niet vernomen dan? Die club is vorige week moreel failliet verklaard
  • Citaat
  • Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    CZ_Code
    Nationale topspeler
    2

Reken er maar op dat Feyenoord dit jaar doet wat Ajax vorig jaar deed, die verliezen nu al zo veel punten het is niet normaal. De kans is nog groter dat Utrecht Ajax omver helpt dan Feyenoord op dit moment.
  • Citaat
  • Psvaanzet
    Geselecteerd voor Oranje

Ja van feyenoord hebben we dit seizoen geen last meer op de ranglijst, dus liever dat ze winnen denk ik.

Die moussa is wel geweldig om naar te kijken, als hij zo doorgaat is t een koopje. Eerst dacht iedereen miskoop
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Josef Dettelbacher schreef: 30 nov 2024, 20:52
    SKERLA schreef: 30 nov 2024, 20:50 Ik heb hier toch een beetje een dubbel gevoel bij.

Oh had je dat nog niet vernomen dan? Die club is vorige week moreel failliet verklaard
    Toen pas? Gek genoeg houdt dat ze nog niet van het veld.
  • Citaat
  • Plaats reactie