Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Beste mensen,
Het is NIET toegestaan om reacties te plaatsen in de BREAKING NEWS- en geruchtentopic. Plaats je een gerucht en is de tekst niet in het Nederlands of Engels? Geef er dan een vertaling bij. Zonder vertaling wordt het bericht gewist.
Ik had vanochtend werkoverleg over een online campagne gericht op de LGBTQ&%@÷ community, en vroeg de projectleider of er nog iemand ideeën had. Zeg ik, "waarom probeer je niet wat bekende Nederlanders in dat wereldje te interviewen met hun kijk op het thema van de campagne? Zoals die ene omgebouwde met z'n eigen tv programma"
Zegt zo'n Gen Z-er. "Wooooo onveilige werksfeerrrrrr, en ze heet gewoon Raven van Dorst"
Grasmat schreef: 30 okt 2024, 10:53
Vandaag weer bijna van mijn sokken gereden door zo'n pauperkind op een fatbike. Gauw verbieden die troep.
En ja, e-bikes misschien ook, maar laten we eerlijk zijn: het niet uitkijkend uitschot zit toch echt vooral op een fatbike, niet op een e-bike.
Fatbikes zijn ook veel lomper/groter/zwaarder. Als je daar als wandelaar mee bots is het wel iets anders dan tegen een lichtgewicht EF. Los van het feit dat ik het helemaal eens ben met het verbieden onder 16 en liefst ook na 16 jaar dat je een certificaat moet behalen. Zeker voor Fatbikes. Dat zijn gewoon halve brommers.
Josef Dettelbacher schreef: 30 okt 2024, 20:49
Ik had vanochtend werkoverleg over een online campagne gericht op de LGBTQ&%@÷ community, en vroeg de projectleider of er nog iemand ideeën had. Zeg ik, "waarom probeer je niet wat bekende Nederlanders in dat wereldje te interviewen met hun kijk op het thema van de campagne? Zoals die ene omgebouwde met z'n eigen tv programma"
Zegt zo'n Gen Z-er. "Wooooo onveilige werksfeerrrrrr, en ze heet gewoon Raven van Dorst"
Volgende keer die havercappo in zijn/haar/het smoelwerk gooien. Overigens niet omgebouwd maar als dit al een onveilige werksfeer is manmanman
Sensation schreef: 30 okt 2024, 09:38
Vroeger (en nog steeds) mocht je ook pas een brommer op je 16e, qua gevaar/snelheid is een e-bike gewoon hetzelfde.
Dit ben ik niet met je eens.
Een gewone e-bike is niet te vergeleken met die ondingen genaamd fatbikes. Een 'gewone' fatbike is overigens ook niet het probleem, het zijn met name de uit China afkomstige fatbikes die de grote problemen veroorzaken. Naast dat deze vele malen goedkoper zijn (scheelt een factor 10 bijna), zijn ze van heel matige kwaliteit en zijn ze heel makkelijk op te voeren doordat de accu te zwaar is. Dat zijn die schijtbikes die met 40 à 50 per uur voorbij komen vliegen, vaak met meerdere kinderen erop en het liefst ook nog terwijl ze bezig zijn met hun telefoon.
Al ligt in mijn ogen de belangrijkste oorzaak bij de ouders.
Mijn oudste dochter heeft sinds haar 12e een gewone e-bike, omdat ze een eind moet fietsen naar haar middelbare school. Dat gaat prima. Maar wie laat hun kind in hemelsnaam op die leeftijd (en zelfs nog regelmatig veel jonger) op een brommer rijden? Want die Chinese fatbikes zijn meer brommers dan fietsen.
Fatbikes zijn ook veel lomper/groter/zwaarder. Als je daar als wandelaar mee bots is het wel iets anders dan tegen een lichtgewicht EF. Los van het feit dat ik het helemaal eens ben met het verbieden onder 16 en liefst ook na 16 jaar dat je een certificaat moet behalen. Zeker voor Fatbikes. Dat zijn gewoon halve brommers.
Elektrische fietsen zijn niet echt lichtgewicht.
Nee, die zijn net zo gevaarlijk, zeker met bejaarden erop. Bij ons fietsen de jongens 16km heen en ook weer terug iedere dag. Gewoon op een normale fiets, we gaan er geen wijven van maken.
Ik snap wel wat Deninho bedoelt. Gewone fietsen zijn veel gezonder voor jongeren. Beter voor je conditie en van een e-bike word je lui. Als het prima overbrugbare afstanden zijn zou een gewone fiets de voorkeur moeten hebben boven een e-bike.
Grasmat schreef: 31 okt 2024, 09:36
Gewone fietsen zijn veel gezonder voor jongeren. Beter voor je conditie en van een e-bike word je lui. Als het prima overbrugbare afstanden zijn zou een gewone fiets de voorkeur moeten hebben boven een e-bike.
Waarom zou dat moeten?
En wie bepaalt wat prima overbrugbare afstanden zijn?
Fietsen op een gewone fiets vergt meer fysieke inspanning dan fietsen op een e-bike, aan de andere kant worden op een e-bike vaak langere ritten gemaakt.
Fietsen op beide fietsen is simpelweg gezond.
Een (illegale) Chinese fatbike is een brommer en geen fiets of e-bike, dat is een wereld van verschil.
deninho32 schreef: 31 okt 2024, 10:13
een fatbike is ook gewoon een elektrische fiets die net zo gemakkelijk op te voeren is.
De grote problematiek bij de fatbikes zijn de Chinese fatbikes, die zijn van hooguit hele matige kwaliteit en ze hebben een veel te zware accu (waarbij de snelheidsbeperking veel te makkelijk te omzeilen is).
Gelukkig zijn er pas ruim 50.000 stuks van die Chinese rotzooi verkocht, dus dat komt helemaal goed. Altijd fijn als ouders hun verantwoordelijkheid nemen
Gewone fietsen zijn veel gezonder voor jongeren. Beter voor je conditie en van een e-bike word je lui. Als het prima overbrugbare afstanden zijn zou een gewone fiets de voorkeur moeten hebben boven een e-bike.
Waarom zou dat moeten?
Misschien had ik "vind ik" moeten toevoegen voor de duidelijkheid.
Ren Höek schreef: 31 okt 2024, 09:58
Daar lijkt me een mooie taak voor de verantwoordelijkheid van de ouders weggelegd. Maar goed, die hebben ook de verantwoordelijkheid om in te schatten dat een fatbike voor je 11 jarige kansenparel ook niet echt een topidee is.
Ren Höek schreef: 31 okt 2024, 09:58
Fietsen op een gewone fiets vergt meer fysieke inspanning dan fietsen op een e-bike, aan de andere kant worden op een e-bike vaak langere ritten gemaakt.
Op een e-bike hoef je echt 0 moeite te doen, het verschil in verbranden van calorieën is voor mijn gevoel echt gigantisch. Ik heb zowel een gewone fiets als een e-bike en het verschil is best groot. Bovendien gaan jongeren niet langer fietsen als ze een e-bike hebben, tenzij je een school zoekt die een heel stuk verderop ligt.
Nee mijn 'zorg' zit hem, naast de toename van ongelukken, vooral in de toenemende luiheid. De jeugd beweegt minder, eet ongezonder en wordt door een combinatie daarvan steeds dikker. Dat wijzen onderzoekscijfers uit, dus dat is geen aanname. Natuurlijk is dat grotendeels de verantwoordelijkheid van de ouders zelf, maar als die niet capabel blijken om daarin juiste keuzes te maken dan moeten die maar een beetje geholpen worden.
Grasmat schreef: 31 okt 2024, 10:30
Nee mijn 'zorg' zit hem, naast de toename van ongelukken, vooral in de toenemende luiheid. De jeugd beweegt minder, eet ongezonder en wordt door een combinatie daarvan steeds dikker. Dat wijzen onderzoekscijfers uit, dus dat is geen aanname. Natuurlijk is dat grotendeels de verantwoordelijkheid van de ouders zelf, maar als die niet capabel blijken om daarin juiste keuzes te maken dan moeten die maar een beetje geholpen worden.
Is die toenemende luiheid iets nieuws? Dat zien we al jaar en dag en nu op iets jongere leeftijd.
Voorheen waren het studenten die hun werkende leven starte en al helemaal bij de groep die een auto van de zaak kreeg. Uitdijen was zo goed als een garantie al helemaal als ze overladen worden met verantwoordelijkheden en de kwaliteit van eten achteruit gaat ( of slecht blijft ) maar bewegen nog minder wordt.
Grasmat schreef: 31 okt 2024, 10:30
Dit ben ik volledig met je eens!
Maar een e-bike of gewone fiets maakt niet het verschil hiertussen. Op een fatbike hoef je echter niet/nauwelijks te fietsen, dat is heel anders.
Waarom zou dat moeten?
Een (illegale) Chinese fatbike is een brommer en geen fiets of e-bike, dat is een wereld van verschil.
Nee, fietsen op een gewone fiets is gezonder. En wat is er mis met een goede, gewone fiets? Van een eind fietsen is nooit iemand slechter geworden. Toen ik op de middelbare school zat kachelde ik daar door weer en wind heen op mijn fietsje. Van een e-bike wordt de jeugd alleen maar luier/gemakzuchtiger, en die mentaliteit zie je ook steeds sterker terug bij bijvoorbeeld starters die een 40-urige werkweek al niet kunnen of willen handelen. Maar ik ga nu wel heel erg off-topic Of ook weer niet, gezien dat laatste ook wel een flinke ergernis is
Josef Dettelbacher schreef: 31 okt 2024, 20:10
Negeren van GEEN COLLECTANTEN sticker bij de voordeur, en dan ook nog minimaal een tientje vragen..
Ik vind dat ook erg irritant en hoe ze van die overduidelijke trucjes gebruiken om je toch aan de praat te houden… maar ik vind dat bellen vaak nog erger. Werd pas zelfs gebeld door een organisatie waar ik al donateur ben, maar die wilden dat ik nog meer ging doneren. Bijna opgezegd.
Josef Dettelbacher schreef: 31 okt 2024, 20:10
Negeren van GEEN COLLECTANTEN sticker bij de voordeur, en dan ook nog minimaal een tientje vragen..
Ik vind dat ook erg irritant en hoe ze van die overduidelijke trucjes gebruiken om je toch aan de praat te houden… maar ik vind dat bellen vaak nog erger. Werd pas zelfs gebeld door een organisatie waar ik al donateur ben, maar die wilden dat ik nog meer ging doneren. Bijna opgezegd.
Ja de babbeltjes zijn inderdaad erg irritant. Deze gozer had het over een "buurtinitiatief", waardoor ik aanvankelijk dacht dat het een buurtgenoot was. Toen voelde ik wel een soort van sociale druk om mee te doen, en vroeg ik wat het kost. Pas toen liet ie dat pasje van unicef zien en zei "je kunt vrij kiezen tussen 10 en 40 euro".
Daarop heb ik gewoon de deur dichtgedaan zonder nog wat te zeggen.
Ik vind het ergens ook gewoon zonde van het beschikbare personeel. Dit verdient vast goed, maar niemand heeft er baat bij.
Ja de babbeltjes zijn inderdaad erg irritant. Deze gozer had het over een "buurtinitiatief", waardoor ik aanvankelijk dacht dat het een buurtgenoot was. Toen voelde ik wel een soort van sociale druk om mee te doen, en vroeg ik wat het kost. Pas toen liet ie dat pasje van unicef zien en zei "je kunt vrij kiezen tussen 10 en 40 euro".
Daarop heb ik gewoon de deur dichtgedaan zonder nog wat te zeggen.
En staat ie nog te wachten tot je terugkomt met je portemonnee?
Vroeger kwamen ze gewoon met de collectebus. Kon ik er zonder problemen 50 cent ingooien. Tegenwoordig gaat het inderdaad alleen nog maar over abonnementen of 10 euro+. Daar doe ik niet aan mee.