Vandaag Inside

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
Ren Höek
Vedette
6
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Standbeeld schreef: 24 okt 2024, 20:58 Hopelijk beseft Derksen dat we in een andere tijd leven.
De ophef die hij veroorzaakt is juist een belangrijke reden dat het programma zo goed wordt bekeken, dat is zijn bijdrage aan het team.
Van zijn kennis moet hij het namelijk al heel lang niet meer hebben.
  • Citaat
  • “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    mr.top
    Internationale topspeler
    4

Ren Höek schreef: 24 okt 2024, 15:54 De reden dat hij niet wordt vervolgd is dat De Hoop zelf geen aangifte heeft gedaan, er is namelijk wel geconcludeerd dat de uitspraken beledigend zijn en niet worden beschermd door de vrijheid van meningsuiting:
    Het OM vindt dat er geen sprake is van groepsdiscriminatie, maar concludeert dat de uitspraken van Derksen beledigend zijn. De opmerkingen schaden volgens justitie De Hoops "eer en goede naam". "Het in twijfel trekken van de standpunten van een parlementariër wegens veronderstelde herkomst, wordt volgens het OM niet beschermd door vrijheid van meningsuiting."

Toch gaat het OM niet over op vervolging. Dat heeft te maken met het feit dat De Hoop zelf geen aangifte heeft gedaan en dat hij heeft aangegeven dat hij niet op vervolging zit te wachten. "Het OM heeft daarom besloten de aangiftes te seponeren, omdat vervolging in strijd is met het belang van de benadeelde."
    Goh, Dat vind ik altijd een fascinerende uitspraak. Want het is verdomde lastig te bepalen wanneer iets nu echt beledigend is . Bovendien kun je, wanneer dat filmpje terugkijkt, niet anders dan concluderen dat Johan Derksen hier schertsend bezig was.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Standbeeld schreef: 24 okt 2024, 20:58Hopelijk beseft Derksen dat we in een andere tijd leven.
    Hij heeft prima door dat je tegenwoordig bij een verkeerd woordje (volgens die lui dan) in deze tijd door een grote groep nobodies op internet wordt aangevallen. Daarna volgt een groepje semi bekende Nederlanders dat er schande van spreekt. Heeft hij schijt aan, stelt niks voor.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen deninho32 voor dit bericht:
    mr.top
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Net zoals Derksen beseft dat er een grote groep met knalrood hoofd en kwijlend van woede voor de tv zit, beseft hij dat er ook een grote groep is, die gniffelend in het vuistje zit te lachen, zo van: haha, hij zegt wat ik niet durf.

Wat dat betreft is het net Eminem, die ook de grappen maakte in zijn liedjes, die anderen alleen maar met vrienden durfden te maken. En daar werd iedereen dan woest om, waarna hij veel meer verkocht.

Als je iets moet willen als jezelf verkopende artiest, is het gecanceld worden voor zoiets. Seks met minderjarigen werkt overigens minder goed, volgens mij. Hou het bij woorden die net niet kunnen.

Toch heb ik het idee dat Derksen vroeger meer programma's maakte die iets serieuzer te nemen waren. Toen hij nog 50 kilo zwaarder was en zo. Al waren de tafelgasten toen ook veel serieuzer. Met Gijpie en Hansie is alle pretentie wel het raam uit gedonderd. Toen werd het louter platvloerse humor. Op zich prima, maar voor mij is de grap gemaakt.
  • Citaat
  • Hammertime!
    mr.top
    Internationale topspeler
    4

MC Hammer schreef: 27 okt 2024, 07:32Als je iets moet willen als jezelf verkopende artiest, is het gecanceld worden voor zoiets. Seks met minderjarigen werkt overigens minder goed, volgens mij. Hou het bij woorden die net niet kunnen.
    🤣 Gast, echt…
    MC Hammer schreef: 27 okt 2024, 07:32Toch heb ik het idee dat Derksen vroeger meer programma's maakte die iets serieuzer te nemen waren. Toen hij nog 50 kilo zwaarder was en zo. Al waren de tafelgasten toen ook veel serieuzer. Met Gijpie en Hansie is alle pretentie wel het raam uit gedonderd. Toen werd het louter platvloerse humor. Op zich prima, maar voor mij is de grap gemaakt.
    Het verschil met toen is natuurlijk wel dat er drie man en een paardenkop naar keken. Met name René van der Gijp heeft er voor gezorgd dat er een gouden formule ontstond waardoor het een relevant programma werd.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

MC Hammer schreef: 27 okt 2024, 07:32Hou het bij woorden die net niet kunnen.
    Dat is precies waar de schoen wringt. Er is een groep die vindt dat je bepaalde woorden niet meer kunt gebruiken. Dat is prima, gebruik ze dan vooral niet zou ik zeggen. Je kunt alleen niet verwachten dat anderen dat ook gaan vinden en die woorden niet meer gaan gebruiken. Hypocrisie is daarin ook altijd supergrappig. Mensen die helemaal in de vlekken schieten als je het over een dikke negerin hebt, maar zelf bijvoorbeeld wel lekker over zigeuners spreken.

Vind je dat iets niet meer gezegd kan worden? Prima, mag je vinden en uitspreken. Daar stopt het echter, je kunt dit niet van anderen verlangen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen deninho32 voor dit bericht:
    Grasmat
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

deninho32 schreef: 27 okt 2024, 11:30
    Dat is precies waar de schoen wringt. Er is een groep die vindt dat je bepaalde woorden niet meer kunt gebruiken. Dat is prima, gebruik ze dan vooral niet zou ik zeggen. Je kunt alleen niet verwachten dat anderen dat ook gaan vinden en die woorden niet meer gaan gebruiken. Hypocrisie is daarin ook altijd supergrappig. Mensen die helemaal in de vlekken schieten als je het over een dikke negerin hebt, maar zelf bijvoorbeeld wel lekker over zigeuners spreken.

Vind je dat iets niet meer gezegd kan worden? Prima, mag je vinden en uitspreken. Daar stopt het echter, je kunt dit niet van anderen verlangen.
    Eens. Alleen denk ik niet dat Derksen het zomaar zegt. Hij zegt het om te schuren. En dat mag, dat is een hele slimme strategie, die al door velen voor hem is gebezigd. Het is de equivalent van online trollen, om een reactie te krijgen. Stel dat niemand dat soort woorden een probleem zou vinden, dan zou hij de grens helemaal niet op die manier op hebben gezocht. Hij heeft die mensen ook weer nodig, op zijn manier.

@mr.top: ik bedoel meer dat artiesten die op die manier over de grens zijn gegaan niet hun carriere een boost hebben gegeven, maar vooral de vernieling in hebben geholpen. Dit als disclaimer, voordat een artiest later voor de rechter verklaart dat ene mc hammer hem adviseerde gecanceld te worden om succes te vergaren en daarom het bed deelde met een veertienjarige.

Verder eens met je slot. Het heeft ze geen windeieren gelegd. Alleen het is voor mij daarmee iets minder boeiend geworden. Ik denk dat ik het programma al vijf tot tien jaar niet gezien heb, waar er een tijd was dat ik er echt voor ging zitten.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen MC Hammer voor dit bericht:
    mr.top
    Hammertime!
    Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 27 okt 2024, 11:30

Het is natuurlijk ook wel iets anders om iemand aan te spreken op zijn uiterlijke kenmerken of op zijn daadwerkelijke achtergrond. Beiden zijn een vorm van discriminatie, maar wel een verschil.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Dikke, schele, rooie, allemaal prima toch. Of is @Grasmat nu op 3 punten beledigd?

Kleur haar of kleur huid, allemaal hetzelfde joh.
  • Citaat
  • Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Afbeelding
  • Citaat
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

https://www.mediacourant.nl/2024/10/vi- ... chijnlijk/
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Twee kinderen uit Roemenië is ook zwaar.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Bas kan toch wel gewoon weer terugkomen? Hij is hoogstwaarschijnlijk een fantast, heeft een(?) vrouw aan het lijntje gehouden en daardoor ook zijn eigen vrouw bedrogen. Allemaal heel vervelend, maar wel privé. Vandaar ook dat het in een roddelblad opduikt. Voor mij geen dermate zwaarwegende feiten dat zijn werk ervoor ontnomen hoeft te worden.
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Lijkt me wel ja. Hij fluit (scheidsrechter zijn dus) toch ook gewoon?
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

SKERLA schreef: 29 okt 2024, 20:19 Lijkt me wel ja. Hij fluit (scheidsrechter zijn dus) toch ook gewoon?
    Klopt. Dus ik zie in principe geen probleem in een terugkeer bij VI.
  • Citaat
  • TomPSV
    Legende
    6

Awards:

Derksen loopt na 5 minuten uitzending van tafel, op naar huis. Is er helemaal klaar mee.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Ik las het net en keek het snel even terug. Maar dit is niet gespeeld hoor. Je zag aan Genee en Derksen dat het menens was.
  • Citaat
  • TomPSV
    Legende
    6

Awards:

Standbeeld schreef: Gisteren, 21:45 Ik las het net en keek het snel even terug. Maar dit is niet gespeeld hoor. Je zag aan Genee en Derksen dat het menens was.
    Derksen is ooit eerder 1x van tafel gelopen in de nabeschouwing van een wedstrijd, verder nooit. Lijkt serieus ja. Derksen wil alleen nog maar serieuze onderwerpen, Genee denkt daar anders over.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Ja dat met die lijst speelt al langer. Genee lokt hem al weken constant uit de tent.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

deninho32 schreef: Gisteren, 21:47 Ja dat met die lijst speelt al langer. Genee lokt hem al weken constant uit de tent.
    Ontzettend kinderachtig ook om met zijn nummertje op de speakers van zijn mobiel voorbij Johan te lopen. En dan nu steeds steken met dat lijstje. Snap wel dat Johan er een keer klaar mee is.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
    deninho32
    koetje
    Legende
    7

Standbeeld schreef: Gisteren, 21:53
    deninho32 schreef: Gisteren, 21:47 Ja dat met die lijst speelt al langer. Genee lokt hem al weken constant uit de tent.
    Ontzettend kinderachtig ook om met zijn nummertje op de speakers van zijn mobiel voorbij Johan te lopen. En dan nu steeds steken met dat lijstje. Snap wel dat Johan er een keer klaar mee is.
    Inderdaad.

Vrijdag heeft Derksen volkomen terecht die Genee tot de orde geroepen met het eindeloos promoten op allerlei manieren van dat C-nummer. Nu wilde Genee hem blijkbaar terugpakken. Kinderachtig.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

koetje schreef: Gisteren, 21:57
    Standbeeld schreef: Gisteren, 21:53
    Inderdaad.

Vrijdag heeft Derksen volkomen terecht die Genee tot de orde geroepen met het eindeloos promoten op allerlei manieren van dat C-nummer. Nu wilde Genee hem blijkbaar terugpakken. Kinderachtig.
    Was dat op TV vrijdag? Kijk vrijwel nooit meer.
  • Citaat
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

Haha die Derksen. Dat is de enige die gewoon wegloopt uit een tv programma. Ooit ging het over Heerenveen dacht ik. Weg met Genee, die is vervangbaar. Derksen niet.
  • Citaat
  • koetje
    Legende
    7

Standbeeld schreef: Gisteren, 22:01
    koetje schreef: Gisteren, 21:57

Inderdaad.

Was dat op TV vrijdag? Kijk vrijwel nooit meer.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Wel jammer dat Genee dan niet gewoon staat voor zijn punt. Gedraagt zich als een kind van 3 en als iemand hem dan confronteert dan gaat ie in de slachtofferrol. Overigens wel mooi dat Falentijn wat tegengas gaf.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Hier de beelden:

• Citaat
  • Plaats reactie