Nu de kruitdampen van de transfermarkt zijn opgetrokken en het interlandvoetbal voorbij is, voelt het alsof het écht gaat beginnen: een geweldig seizoen van ons PSV.
Wij zijn het als supporters verplicht om deze unieke selectie - de beste ploeg in ten minste twee decennia - vocaal te ondersteunen. Deze spelersgroep verdient nieuwe originele spelersliedjes (dus niet
Rosamunde/Vamos a la Playa hergebruiken voor steeds een andere speler), zeker in de wetenschap dat we van een aantal absolute topspelers waarschijnlijk maar één of twee seizoenen kunnen genieten.
In het bijzonder denk ik daarbij aan veldheer Olivier Boscagli, die aan zijn zesde en laatste seizoen bij PSV is begonnen. Onze prins van Monte Carlo verdient een waardig saluut tijdens zijn laatste zegetocht.
Ik roep daarom de forumleden op om aan het dichten te slaan en onze spelers de lof te geven die ze toekomt. Daarbij ligt de sleutel bij een popmelodie die kan overslaan van de sfeermakers naar het algemene stadionpubliek. Zelf heb ik een poging gewaagd op de melodie van het refrein van
Get Lucky, met de originele tekst
schuingedrukt als hulp (refrein in kwestie tussen 0:58 en 1:14; neurie het maar eens, dan hoor je dat het best werkt). Ik ben benieuwd naar jullie commentaar en eigen inzendingen!
Sta-op voor Ma lik-Till man
We're-up all night 'til-the sun
Sta-op voor Schou ten-en Lang
We're-up all night to-get some
Sta-op voor Pe ter-zijn plan
We're-up all night for-good fun
Sta-op voor O li-Bos ca-gli (5x)
We're-up all night to-get lu-cky (5x)