Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Alles over de sfeer in het stadion.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Prachtig!

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

vandaag een wat rare sfeer bij het stadion.
https://www.ed.nl/PSV/PSV-barricadeert- ... ~adfc3a18/
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Hulde dat de harde kern dit doet!
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hopelijk trekken ze zich warm aan en kunnen ze rustig de wedstrijd volgen. Las dat er ook supportersgroepen ziekenhuizen ‘beschermen’, eigelijk te gek voor woorden maar mooi dat deze groeperingen zich van hun goede kant laten zien.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoop dat ze het in samenspraak met de politie gaan doen.

Bij FC Den Bosch wel in ieder geval.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Maikel_91 schreef: 26 jan 2021, 18:50 Hulde dat de harde kern dit doet!
Hulde? Hier denk ik toch echt totaal anders over. Het kan juist ook alleen maar uitlokken en heeft bovendien een gekke precedentwerking. Sowieso hoort iedereen na 21u gewoon thuis te blijven. Mag je de avondklok ineens wel aan je laars lappen als je voor de 'goede zaak' burgerwacht gaat spelen. Dat de politie het zou toestaan zou al (qua handhaving) alleen maar nieuwe discussies oproepen en de wereld op zijn kop zijn. Maar we raken hier aan het verboden onderwerp, dus laat het hierbij ;)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

-removed by Tomm-

Wellicht beter niet inderdaad.
Laatst gewijzigd door Tomm op 26 jan 2021, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tomm schreef: 26 jan 2021, 19:12 Er stond gister ook een filmpje online waar een kroegbaas op de bon werd geslingerd voor het ‘verdedigen’ van zijn pand. Lastige kwestie. Ik riskeerde ook liever een bon dan dat m’n hele zaak of het stadion dat me erg dierbaar is aan gort zou worden geslagen, politie is nu eenmaal niet in staat alles te voorkomen.
Maar dit gaat wel erg richting de algemene kant. Laten we het niet over de rellen hebben.
Prima dat ze er staan, en over het feit dat ze daar staan mag wat gezegd worden. Maar hou het puur daarop. Rellen verder gaan we maar niet doen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Maikel_91 schreef: 26 jan 2021, 19:16
Tomm schreef: 26 jan 2021, 19:12 Er stond gister ook een filmpje online waar een kroegbaas op de bon werd geslingerd voor het ‘verdedigen’ van zijn pand. Lastige kwestie. Ik riskeerde ook liever een bon dan dat m’n hele zaak of het stadion dat me erg dierbaar is aan gort zou worden geslagen, politie is nu eenmaal niet in staat alles te voorkomen.
Maar dit gaat wel erg richting de algemene kant. Laten we het niet over de rellen hebben.
Prima dat ze er staan, en over het feit dat ze daar staan mag wat gezegd worden. Maar hou het puur daarop. Rellen verder gaan we maar niet doen.
Overigens hebben we een prachtige wet (uit 1999) die dit (en ook wat er in Den Bosch en Alkmaar is gebeurd) verbiedt en strafbaar stelt.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001980/1999-04-01

"1 Het is verboden weerkorpsen tot stand te brengen, daarvan deel uit te maken of deze te steunen.

2 Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust."
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 26 jan 2021, 21:03 Overigens hebben we een prachtige wet (uit 1999) die dit (en ook wat er in Den Bosch en Alkmaar is gebeurd) verbiedt en strafbaar stelt.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001980/1999-04-01

"1 Het is verboden weerkorpsen tot stand te brengen, daarvan deel uit te maken of deze te steunen.

2 Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust."
Ik ga hier helemaal in mee. Ik heb geleerd om nooit een discussie aan te gaan met een jurist :mrgreen:
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Zonder gekheid, ik snap natuurlijk dat de intentie van deze mannen goed is, daar twijfel ik ook niet aan. Maar je komt wel in een gevaarlijk grijs gebied als je dit (zeker als politie) gaat toestaan. Eigenrichting ligt op de loer en dat moet je als politie met geweldsmonopolie niet willen. Burgers zijn er bovendien niet op getraind om de-escalerend op te treden als dat nodig is.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Het helpt al dat er mensen staan. Ik vind de saamhorigheid mooi en dat mensen opkomen voor hun stad/stadion. Maargoed verder ga ik er niet over verder. Want ook door het hierover te hebben bevinden we ons in een grijs gebied op 't forum
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Maikel_91 schreef: 26 jan 2021, 21:06
trouwepsvfan schreef: 26 jan 2021, 21:03 Overigens hebben we een prachtige wet (uit 1999) die dit (en ook wat er in Den Bosch en Alkmaar is gebeurd) verbiedt en strafbaar stelt.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001980/1999-04-01

"1 Het is verboden weerkorpsen tot stand te brengen, daarvan deel uit te maken of deze te steunen.

2 Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust."
Ik ga hier helemaal in mee. Ik heb geleerd om nooit een discussie aan te gaan met een jurist :mrgreen:
Desondanks heeft onze "wildplasser" wat collega's opgetrommeld en patrouilleert in Den Bosch vrolijk mee.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Helden zijn het, stuk voor stuk!

Net als die pedo hunters, maar goed dat is weer een ander verhaal...
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
GENERATIE4
Verbannen
3
Berichten: 207
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: EFC 4TH

Wie anders dan trouwepsvfan die hier weer anders over denkt, verassend!

Ik denk dat dergelijke initiatieven alles behalve uitlokken, dat hebben we gisteravond wel gezien, want in de meeste steden was het gewoon rustig.
En verder is het allemaal in samen spraak met de politie geweest, en heeft iedereen zich netjes aan de 21:00 avondklok gehouden.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja



:TU: :pul:
Gebruikersavatar
GENERATIE4
Verbannen
3
Berichten: 207
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: EFC 4TH

Wederom een top actie!
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Zuipen voor het goede doel, dat klinkt aanlokkelijk! Mooi ook dat het (internationale) voetbal meehelpt door om 16:45 te beginnen, ik ga ze vast koud leggen :pul:
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

GENERATIE4 schreef: 27 jan 2021, 15:02 Wie anders dan trouwepsvfan die hier weer anders over denkt, verassend!

Ik denk dat dergelijke initiatieven alles behalve uitlokken, dat hebben we gisteravond wel gezien, want in de meeste steden was het gewoon rustig.
En verder is het allemaal in samen spraak met de politie geweest, en heeft iedereen zich netjes aan de 21:00 avondklok gehouden.
Helemaal mee eens.
De aanwezigheid alleen al was de-escalerend.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Mijn god zeg, hoe kun je hetgeen er gisteren gebeurde nou weer niet als positief zien? Nog maar een bakkie azijn bij t ontbijt.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Als je gisteren geprobeerd had om de fanstore te looten dan was je wel echt levensmoe geweest :D :lol:

Gewoon een goed initiatief!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

GENERATIE4 schreef: 27 jan 2021, 15:02 Wie anders dan trouwepsvfan die hier weer anders over denkt, verassend!

Ik denk dat dergelijke initiatieven alles behalve uitlokken, dat hebben we gisteravond wel gezien, want in de meeste steden was het gewoon rustig.
En verder is het allemaal in samen spraak met de politie geweest, en heeft iedereen zich netjes aan de 21:00 avondklok gehouden.
Je schrijft verrassend* verkeerd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 27 jan 2021, 15:27 Je schrijft verrassend* verkeerd.
Als je zijn mening leest, juist niet denk ik. :D
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Stop mij maar gewoon onder de grond joh
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen