Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.
ziege maar ook zagge schreef: ↑20 aug 2024, 20:32
Dit artikel van een paar dagen geleden gaf wel een aardig beeld. De Russen hebben intussen echt wel wat power in het gebied, het gaat dan ook allemaal niet zo snel meer.
Hier een overzicht van bevestigde verliezen, toch redelijk wat aan Oekraïense kant. Inclusief 1 HIMARS lanceerder:
En een flink probleem voor Oekraïne is dus dat de Russen te weinig power weggehaald hebben in de Donbas:
Intussen blijkt dat oliedepot wel echt een klapper:
Misschien hier een interessante nieuwe ontwikkeling?
Die cijfers van de Oekraïnse verliezen zijn wel allemaal gebaseerd op Russische bronnen toch? Of is dat objectief bepaald? Vanuit Oekraïne komt er weinig en ja, 1 HIMARS is kut maar het waren er 2 Patriots.
Brabander schreef: ↑21 aug 2024, 00:25
Door de vele Russische gevangenen hoop ik dat er vele Oekraïners gered kunnen worden.
Ook zou het mooi zijn dat er nog vele Russen gevangen kunnen worden door ie opgesloten zitten in het gebied waar de 3 bruggen vernietigd zijn.
Niks gevangen nemen. Bestoken met drones totdat er niemand meer over is. Anders kost het in de eerste plaats veel moeite om ze gevangen te houden en mag je er op een later moment nogmaals tegen vechten.
Gelukkig hebben we ook nog een conventie van Geneve.
Niks gevangen nemen. Bestoken met drones totdat er niemand meer over is. Anders kost het in de eerste plaats veel moeite om ze gevangen te houden en mag je er op een later moment nogmaals tegen vechten.
Gelukkig hebben we ook nog een conventie van Geneve.
Sowieso riep je niet per sé op tot een oorlogsmisdaad, soldaten doden in plaats van gevangen nemen is immers helemaal prima. Ook als ze vluchten, want vandaag vluchten is morgen weer vechten. Totdat ze zich overgeven, dan wordt het een ander verhaal... dus zit je met je POV drone achter een Rus aan en hij gaat opeens met een zakdoek zwaaien dan moet je in principe wel kappen (en 'm begeleiden naar een plek waar je 'm kunt oppikken, schijnbaar worden daar ook drones voor gebruikt).
Overigens moet ik hierbij weer denken aan dat artikel van vorige week waarin verteld wordt hoe die Russische smeerlappen constant burgers in Kherson opjagen en verwonden met hun drones. Het is slechts één van de vele voorbeelden... Wat de Russen flikken is zó smerig, zo onbegrijpelijk sadistisch en wreed dat het naar mijn idee bijna bovenmenselijke zelfcontrole van mensen moet vergen om ze niet eens terug te pakken als je de kans krijgt. Als Oekraïners dat af en toe doen dan heb ik daar dan ook 100% begrip voor. Waarmee het nog steeds verschrikkelijk is maar ja, de Russen veroorzaken ook dat.
Verlagen tot het niveau van Rusland lijkt mij per definitie geen goed idee.
Er zit natuurlijk heel veel ruimte tussen wat Rusland doet en wat ik voorstel. Ik ga dan ook niet op je opmerking in.
Als je in staat bent om ze gevangen te nemen, welke ruimte zitten er dan nog tussen? Men gevangen nemen heeft de facto het neerleggen van wapens nodig en het duidelijk maken dat ze zich overgeven. Wegrennen != Overgeven.
Maar dank voor het doen voor geen toevoeging. Geeft een goede basis.
Gisteren kwam er een videootje voorbij van Russische soldaten die klaagden over hun commandanten.
Vandaag zijn ze schijnbaar mishandeld en op potentiële zelfmoordmissie gestuurd:
ziege maar ook zagge schreef: ↑02 sep 2024, 15:28
Ben wel benieuwd, hoe zou jij de situatie op dit moment samenvatten, @VeresRivne ?
Vliegtuig is waarschijnlijk door friendly fire neergestort, zijn wel grote fouten gemaakt Zelenskyy ontsloeg niet voor niets het hoofd van de luchtmacht.
In zijn algemeenheid
1. Rusland maakt met ongelofelijke verliezen wel progressie in de Donbass, met name Pokrovsk wat wel atrategisch belang heeft, of Oekraine hey houdt is afwachten.
2. Oekraine heeft vannacht enorme infrastructuur in Rusland geraakt meest massale slag tot nu tow
3. Rusland focust zich op Energie en burgerdoelen
Met name die Energie begint wel een probleem te worden.
Deze gebruikers waarderen VeresRivne voor dit bericht (totaal 2):